SAKKOtorstai (vitun siat)

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja Gat »

No niin.
Tänään eiku keskiviikkona eilen posti toi kansliapäätöksen rattijuoppoudestani.

VITUN SIAT!!!

Lapussa (johon tyydytyn) ihmetyttää. että puheenjohtajana ei suinkaan ollut oikea tuomari, vaan juuri se sama käräjänotaarimisu jolle soitin lasketaanko sakot myös pääomatuloista. Tuo ei tiennyt (eihän ne tiedä) , luki lakikirjaa ja soitti takas että joo. Ja sanoi että älä laita dokumentteja mukaan, kyllä ne uskoo. Joten ehkä olisin voinut kirjoittaa lappuun vähemmänkin kuin rehellinen 2900 brutto tän vuoden edellisiä vähemmistä tuloista. Mulla kun ei ole säännöllisiä kuukau´situloja, parempi kun eivät kato verotositteista. No tuli 50 päiväsakkoa, yhteensä 2000 euroa.

Ajokiellosta meni melkein läpi kirjallinen vastineeni ammatti- (tarvis oikeesti ajaa traktorilla mehtään) ja asuinpaikkasioista (11 km ihmisten ilmoilta) , paitsi että minimi ajokiellosta on yksi kuukausi ja múlla nyt syyttäjän 3 kk vaatimuksesta huolimatta "vain" joulukuun 22. asti, yksi kuukausi on lusittu. eli siis minimin yli 1 kk tuli.

Se eniten vituttaa, että promillet oli 0,33... eli siis kun olen puhallellut alkometriini olen luullut vanhana tietona että raja on 0,5, joten olisin voinut jäädä kiinni koska vaan, selevä immeinen!

Eniten vituttaa kun asehullujen lehdistä luin että tämä suurrikollisuus eli rattijuoppous vaikuttaa aseenkantolupiinkin. Käsiaselupiahan ei juuri kukaan saa, mutta olen haaveillut vipulukkokivääristä. Western-nostalgiasyistä. Jota asetyyppiä ne VITUN SIAT ei heti huómaa kieltää. Paitsi niiltä, joilla on RIKOSREKISTERI!

OOON MÄ NIIN KOVA. ONKO TEILLÄ MUILLA RIKOSREKISTERIÄ?
Viimeksi muokannut Gat, 05.12.2013 0:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Se eniten vituttaa, että promillet oli 0,33... eli siis kun olen puhallellut alkometriini olen luullut vanhana tietona että raja on 0,5, joten olisin voinut jäädä kiinni koska vaan, selevä immeinen!
Tuskinpa promillet. Suomen lain mukaan moottoriajoneuvon kuljettaja syyllistyy rattijuopumukseen, jos hänen verensä alkoholipitoisuus on ajon aikana tai heti sen jälkeen vähintään 0,5 promillea tai hänellä on litrassa uloshengitysilmaa vähintään 0,22 milligrammaa alkoholia. Veikkaan että sun lukema on tuo. Ylitit rajan puolitoistakertaisesti, jos 0,33 on tuo mg/l.

FYI - perusratteja ei istu juuri koskaan oikea tuomari. Niillä on parempaa tekemistä kuin juoppojen sakottelu.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Se eniten vituttaa, että promillet oli 0,33... eli siis kun olen puhallellut alkometriini olen luullut vanhana tietona että raja on 0,5, joten olisin voinut jäädä kiinni koska vaan, selevä immeinen!
Tuskinpa promillet. Suomen lain mukaan moottoriajoneuvon kuljettaja syyllistyy rattijuopumukseen, jos hänen verensä alkoholipitoisuus on ajon aikana tai heti sen jälkeen vähintään 0,5 promillea tai hänellä on litrassa uloshengitysilmaa vähintään 0,22 milligrammaa alkoholia. Veikkaan että sun lukema on tuo. Ylitit rajan puolitoistakertaisesti, jos 0,33 on tuo mg/l.

FYI - perusratteja ei istu juuri koskaan oikea tuomari. Niillä on parempaa tekemistä kuin juoppojen sakottelu.
OK, se oli 0,33 litrassa uloshengitysilmaa. Mutta hyvä että päättämässä oli sama notaarimisu joka sakkoperusteista soittaessani selvästi tykkäsi minusta, mutta ei tiennyt mistä tuloista sakotetaan. En tiennyt että se päättää kun tiedustelin, eikä sekään tiennyt. Vähän kumma. Syyttäjäkin oli toki nainen.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja saira »

Tänään illalla pippaloihin miehen vanhalle tallille. Ja pikainen käynti toisella tallilla, missä juhlitaan vanhan, hyvän ystävän synttäreitä heidän omien bileidensä sivussa. Tänä vuonna tosin tarkoitus on keskeyttää juhliminen hieman aiemmin, huomenna puolilta päivin olisi tarkoitus lähteä ajeleen etelään, ystävää katsoon. Lauantaina takaisin kotiin, perheilyä, saunomista yms, ja sit sunnuntaina mies lasarettiin... Ei ainakaan tekemistä ja tapahtumia puutu tästä loppuviikosta!
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja Niba »

Minusta pitää kärsiä jos tekee väärin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:No niin.
Tänään eiku keskiviikkona eilen posti toi kansliapäätöksen rattijuoppoudestani.

VITUN SIAT!!!

Lapussa (johon tyydytyn) ihmetyttää. että puheenjohtajana ei suinkaan ollut oikea tuomari, vaan juuri se sama käräjänotaarimisu jolle soitin lasketaanko sakot myös pääomatuloista. Tuo ei tiennyt (eihän ne tiedä) , luki lakikirjaa ja soitti takas että joo. Ja sanoi että älä laita dokumentteja mukaan, kyllä ne uskoo. Joten ehkä olisin voinut kirjoittaa lappuun vähemmänkin kuin rehellinen 2900 brutto tän vuoden edellisiä vähemmistä tuloista. Mulla kun ei ole säännöllisiä kuukau´situloja, parempi kun eivät kato verotositteista. No tuli 50 päiväsakkoa, yhteensä 2000 euroa.

Ajokiellosta meni melkein läpi kirjallinen vastineeni ammatti- (tarvis oikeesti ajaa traktorilla mehtään) ja asuinpaikkasioista (11 km ihmisten ilmoilta) , paitsi että minimi ajokiellosta on yksi kuukausi ja múlla nyt syyttäjän 3 kk vaatimuksesta huolimatta "vain" joulukuun 22. asti, yksi kuukausi on lusittu. eli siis minimin yli 1 kk tuli.

Se eniten vituttaa, että promillet oli 0,33... eli siis kun olen puhallellut alkometriini olen luullut vanhana tietona että raja on 0,5, joten olisin voinut jäädä kiinni koska vaan, selevä immeinen!

Eniten vituttaa kun asehullujen lehdistä luin että tämä suurrikollisuus eli rattijuoppous vaikuttaa aseenkantolupiinkin. Käsiaselupiahan ei juuri kukaan saa, mutta olen haaveillut vipulukkokivääristä. Western-nostalgiasyistä. Jota asetyyppiä ne VITUN SIAT ei heti huómaa kieltää. Paitsi niiltä, joilla on RIKOSREKISTERI!

OOON MÄ NIIN KOVA. ONKO TEILLÄ MUILLA RIKOSREKISTERIÄ?
Minulla ei ole sympatiaa rattijuoppoja kohtaan. Vähän ymmärtämistä kyllä.

Tuosta rivien välistä luin että sinusta rattijuoppous on ilmeisesti yhtä coolia "kapinaa" kuin turvavyön käyttämättä jättäminen, aseet, huono hygienia, Karhun kittaaminen ja hevirokki. Hoh. :roll:

EIKÄ MITÄÄN sellaista että teinpä väärin, täytyy parantaa tapani. :paavi:

Mene itseesi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vedin niin kovat pultit Syöpäjärjestöjen Tuhkalapset- kampanjasta, että on ollut pieni päänsärky koko päivän. Piti lähteä kotiinkin jo näihin aikoihin, vaan ei malta kun vituttaa. Sen sijaan hakkaan koneella tulikiven katkuista vastinetta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja exsu »

www.tuhkalapset.fi

Kampanja esittelee tupakoivat äidit sadistisina psykopaatteina mainosvideossaan. Lisäksi sivustolle on kerätty erilaisia "kannustimia" tupakoinnin lopettamiseen, kuten "rakkauden lasta kohtaan pitäisi riittää!" "haluatko syyllistää itseäsi lapsen sairauksista tai kuolemasta" jne. Lisäksi sivustolla painotetaan lasta savuttomuuden ylläpitäjänä, joka on kaiken tämän hetkisen lastensuojelun ja päihdetyön ymmärryksen perusteella aivan väärä lähestymiskohta. Rakkautta omaa lasta kohtaan ei voi eikä pidä mitata riippuvuuden ohjaaman päihdekäyttäytymisen perusteella.

Minkään nykypäivänä tunnetun päihdevalistuksen teorian mukaan tuollainen demonisointi ei ole tehokasta eikä eettisesti perusteltua ammattilaisten tekemää päihdekasvatusta. Kampanjan kohderyhmänä eivät selvästikään edes ole raskaana olevat tupakoivat äidit, vaan ne muut ihmiset, jotka syyllistävät ja paheksuvat tätä porukkaa jo valmiiksi.

Ja kyllä, raskauden aikainen tupakointi lisää äidin ja lapsen terveysriskejä huomattavasti ja sen vähentämisen ja lopettamisen eteen pitää tehdä töitä. Aito kannustus, motivointi ja tukeminen ovat kuitenkin kaukana tuollaisesta koulukiusaamisesta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja exsu »

Demonisointi ei vähennä tupakointia, joten siihen ei ole mitään syytä. Jos halutaan vaikuttaa raskaana olevien naisten tupakointiin pitää tarjota keinoja lopettamiseen, ei syyllisyyttä. Jos raskaana olevien naisten tupakoinnin lopettamiseen riittäisi syyllisyyden tunne, ei heitä olisi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Exun kanssa samoilla linjoilla, mutta ottaisin esiin kampanjan shokeerausefektin, jolla haetaan ymmärtääkseni pitkälti vain huomiota kampanjalle. Tuli nyt vaan mieleeni esmes Benettonin mainokset. Onhan tässä tarkoitus pyhittää keinot asennetta ja tiettyä halpamaisuutta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tässä on mainostoimisto laittanut parastaan, ja syöpäjärjestöt ostaneet. Raflaavuus on mennyt tutkimustiedon ja eettisten periaatteiden edelle. Ihan vitun alhaista.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tuokin tavoittaisi paremmin raskaana olevat naiset kuin tämä Tuhkalapsi-asia, vaikka onkin varmaan 15-vuotta vanha ja jenkeistä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Rattijuopoille keppiä, samoin tupakoijille, erityisesti raskaana oleville.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Olet vain oma itsesi, se riittää provokaatioksi.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dints dints!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vesper kirjoitti:Dints dints!
Niin nythän mä en taaskaan muista mitä toi tarkoittaa, mutta jos se jotenkin viittaa itsensä altistamista viihteelle, niin sitä minäkin silleen siististi somassa seurueessa sopuisasti suorittaen.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti:
Minulla ei ole sympatiaa rattijuoppoja kohtaan. Vähän ymmärtämistä kyllä.

Tuosta rivien välistä luin että sinusta rattijuoppous on ilmeisesti yhtä coolia "kapinaa" kuin turvavyön käyttämättä jättäminen, aseet, huono hygienia, Karhun kittaaminen ja hevirokki. Hoh. :roll:

EIKÄ MITÄÄN sellaista että teinpä väärin, täytyy parantaa tapani. :paavi:

Mene itseesi.
Ymmärsit väärin, tai siis en osannut ilmentää ironiaa tai sarkasmia tai jotain.
Eihän niistäkään kiinni haluaisi jäädä, mutta minusta olisi moraalisempaa ja omasta mielestä viattomampaa saada rapsut ylinopeudesta, turvavyöttä ajamisesta, aserikkomuksesta, kirjojen ja levyjen varastamisesta, koiran irrallaan ulkoiluttamisesta, roskien poltosta kotipihalla tai vielä suorittamattomasta eläinoikeusterrorismista, pankkiryöstöstä, pahoinpitelystä tai harkitusta murhasta. Siis ei kiinni niistäkään, mutta ainakin voisi kokea itsensä omalla skaalalla viattomaksi kun toimii oman omituisen moraalinsa mukaan edes. Kun taas nolo semivahinko-rattijuoppous ei noihin kuulu, ja on minustakin täysin kunniatonta. Hyvä sentään, että ajovirhettä en tehnyt saati ajanut jonkun päälle.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja saira »

Operaatio siirtyi taas. :roll: Onneksi tosin vaan maanantaihin, aamuun.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja annepa »

Koska työsuhde-etuihin kuuluu 2 erikoislääkärikäyntiä vuodessa, niin käydään nyt sitte. Tänään kävin silmälääkärissä, koska olen epäillyt joko oikeaa likinäköä tai valesellaista. Löytyin oikeaa. Löytyi myös ikänäköä. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, että ei kannata hankkia laseja, koska pärjään hyvin ja esim. päänsärkyä ei ole. Katson vasemmalla silmällä kauas ja oikealla lähelle :D Silmissä kaikki hyvin ja v 2009 tehdyn laseroinnin jäljet oli kuulema erittäin siistit. Seuranta 3-5 vuoden päästä. Oli muuten ihana lääkäri!

Ens viikolla lisää lääkäreitä ja sitten vielä verotoimisto. Seuraavalla viikolla kämpän kattomista. Väliaikana pakkaamista. Tavaroiden uusjako menee kivuttomasti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Sehän on nyt itsestään selvää, ettei raskaana ollessa tupakoida. Ei siihen mitään kamppanjoita tarvita. Ehkäpä hieman tieteellistä näyttöä ja moraalifilosofisia keskusteluita, jos ei homma muuten aukea. (Tai ehkä naiset ovat niin tyhmiä tai luonnevikaisia, että polttavat raskaana.)

Tietenkin moraali on subjektiivista, ja voi hyvinkin olla mahdollista, että naisten mielestä on oikein polttaa raskaana ollessa.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: SAKKOtorstai (vitun siat)

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

RolloTomasi kirjoitti:Sehän on nyt itsestään selvää, ettei raskaana ollessa tupakoida. Ei siihen mitään kamppanjoita tarvita. Ehkäpä hieman tieteellistä näyttöä ja moraalifilosofisia keskusteluita, jos ei homma muuten aukea. (Tai ehkä naiset ovat niin tyhmiä tai luonnevikaisia, että polttavat raskaana.)
Mitäs se tarkoittaa moraalifilosofisesti, jos ne kuiteskin polttaa?
Vastaa Viestiin