7. luukku Lauantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulla ei riitä ymmärrystä Itsenäisyyspäivänä riehumiselle, oli syy mikä tahansa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Toisille on myös hankala ymmärtää sitä, miksi homoavioliittojen salliminen EI johda siihen, että kohta voi mennä lampaan tai possun kanssa naimisiin. Homona oleminen on ihmisen perusoikeus, pressanjuhliin osallistuminen ei.

edit: tämä siis oli suunnattu pertsalle, vaikka näyttäisi mätsäävän myös vespan vastaukseen ;)
Viimeksi muokannut nowaysis, 09.12.2013 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nowaysis kirjoitti:Toisille on myös hankala ymmärtää sitä, miksi homoavioliittojen salliminen EI johda siihen, että kohta voi mennä lampaan tai possun kanssa naimisiin. Homona oleminen on ihmisen perusoikeus, pressanjuhliin osallistuminen ei.

edit: tämä siis oli suunnattu pertsalle, vaikka näyttäisi mätsäävän myös vespan vastaukseen ;)
Mulla onkin ollut vähän vaikeuksia ymmärtää, että ketä tässä saa naida ja ketä ei!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Se oli vitsi siitä, että mitä lähempänä ikävä tapaus sattuu, sitä enemmän se koskettaa.

En ole sitten teini-ikäni ollut kovinkaan kiinnostunut näistä varjobileistä, juon mieluummin skumppaa kotisohvalla ja arvostelen vieraita tyylittömiksi ja lihaviksi, mitä he taas mitä suurimmassa määrin olivatkin.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eiku Pertti oikeesti, jos rauhallisesti käyttäytyvää ihmistä(mielenosoittaja, sivustaseuraaja tai poliisi), joka nyt oletusarvoisesti ei ole sadistinen raiskaaja tms, kohtaa hyökätään väkivalloin, se on mielestäni tuomittavaa.

Kuitenkin tiedostan myös sen, että oma ajatteluni on tässä kohdin paljon mutkikkaampaa kuin sinun, ja voin soveltaa erilaisia lievennyksiä poikkeuksena sääntöön, ja ymmärrän, että sinun on sellaisia vaikea kuvitella, joten keskustellaan jostain muusta. Mites talvitakkitilanne tänä vuonna, joko on haalittu muutama uusi malli kokeiluun vai odotteletko alennusmyyntejä?
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nowaysis kirjoitti:Mites talvitakkitilanne tänä vuonna, joko on haalittu muutama uusi malli kokeiluun vai odotteletko alennusmyyntejä?
Tuli muuten aamulla Pertsa mieleen, kun Jumbon jonkun urheiluliikkeen ikkunoissa oli jättimäiset mainokset jostain -70% kuoritakista. Enää ei siis assosioidu pelkkään Stadiumiin, kaikki alennetut jumppareleet toimii triggerinä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

:D

Mun pitäis ostaa uudet lenkkarit, mut nyt kuten näkyy on hirvee kiire tän tentin kans. Joskos loppuviikosta ehtisi päivällä niin välttyis vkl:n ruuhkalta.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pertsaaaa, nyt äkkiä lippuluukulle! http://www.iltalehti.fi/popstars/201312 ... 7_ps.shtml
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Homona oleminen on ihmisen perusoikeus, pressanjuhliin osallistuminen ei.
Totta kai se on perusoikeus. Liikkumisen, kokoontumisen ja juhlimisen vapaus kuuluu myös porvarille. Samoin kuin omaisuuden, terveyden ja hengen suoja.
Universaali disclaimer.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kumma on Suomi, jos ei saa vähän autoja kolhia, ikkunoita särkeä ja poliisia muksia. Ja kummaa on myös se, ettei tällaista toimintaa voi estää mitenkään ilman, että vihervassari itkee täällä ja muualla.
Paras päivä ikinä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Pyrin tässä nyt liikkumaan hieman filosofisemmalla tasolla, mutta se ei saa vastakaikua, ja siksi voisinkin siirtyä tenttikirjan pariin.

Minä hlökohtaisesti soisin maksamani verot suunnattavan johonkin muuhun, kuin siihen että joukko ihmisiä joista suurimmalla osalla ei ole mitään tekemistä Suomen itsenäistymisen kanssa syövät, juovat ja kuuntelevat musiikkia minun laskuuni. Onneksi Tammerin tilaisuus oli maksullinen osallistujille. Koko tilaisuus televisiointeineen on juuri niitä sirkushuveja kansalle, ja huomio todellakin siirtyy siihen, eikä niihin epäkohtiin.

Ja maailmassa on satojatuhansia entisiä lapsisotilaita, joilla ei ole kuntoutussäätiöitä ja joita ei kohdella kansallissankareina. Ja muutenkin tämä kuva joka itsenäisyyspäivänä annetaan sodasta. Miksi ei näytetä sitä karuinta todellisuutta, verisiä ruumiita, itkeviä naisia ja isättömiä lapsia? Varmaan edistäisi sodattomuutta paremmin kuin kulkueet ja fanfaarit.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

So Hard kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Homona oleminen on ihmisen perusoikeus, pressanjuhliin osallistuminen ei.
Totta kai se on perusoikeus. Liikkumisen, kokoontumisen ja juhlimisen vapaus kuuluu myös porvarille. Samoin kuin omaisuuden, terveyden ja hengen suoja.
Onko mun perusoikeutta loukattu, koska mua ei kutsuttu? Tai sua?
Prepare for the worstest.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Onko mun perusoikeutta loukattu, koska mua ei kutsuttu? Tai sua?
Ei tietääkseni. Demokraattisen prosessin ominaisuuksiin ei kuulu se, että lopputuloksen pitäisi miellyttää kaikkia. Soisin toki mielelläni sinne sellaisen kohdan, että kaikki päätökset jotka eivät miellytä juuri minua, kumotaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Nowa: Samaa mieltä sotaveteraanien sankaristatuksesta. Valtion on totta kai huolehdittava heidän hoidostaan, mutta ei sotaan joutuminen tee kenestäkään sankaria. Tappamisen määrällä ja tehokkuudella ei muutenkaan tulisi mitata mitään positiivista.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

nowaysis kirjoitti:Jatkuu koska paska näppis

niin siis olisivat rähinöinnin sijaan tyrkänneet muutaman köyhän vanhuksen ja yh:n haastateltaviksi, johan olisi tullut kansalla oikeasti tippa silmään siitä, miten toisten elämä on huoletonta bilettämistä pressan kutsuilla ja toiset joutuvat laskemaan kilohintaa sillekin juustolle, jota kerran kuussa voivat ostaa. Siis oikeesti.
Suhteellinen köyhyys ei poistu koskaan. Aina tulee olemaan yhdellä ihmisellä enemmän maallista hyvää kuin toisella. Pohjoismaissa tämä köyhyys & kurjuus on todella erilaista kuin muualla. Venäjällä esim. ovat pienimmät eläkket sitä luokkaa, että siinähän asut kadulla ja syöt kaalia joka toinen päivä...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Riemumieli kirjoitti:Ei sotaan joutuminen tee kenestäkään sankaria. Tappamisen määrällä ja tehokkuudella ei muutenkaan tulisi mitata mitään positiivista.
Esimerkiksi Mannerheim-ristin saaminen on tainnut vaatia muutakin kuin sotaan joutumista.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja saira »

No joo, mä ymmärrän mikä funktio juhlilla on varsinkin sodan jälkeen ollut. Enkä voisi tyytyväisempi olla siitä, mikä sotien tulos on ollut. Vaikkakin aina voi jälkeenpäin miettiä olisiko jotain voitu tehdä toisin ja paremmin. Nykytilanteessa taas juhlista on tullut mulle henk. koht. täysin yhdentekevät. Periaatteessa siinä on omat hyvät ja huonot puolensa. Mutta meidän itsenäisyysjuhlat on vielä pienellä budjetilla tehtyjä verrattuna moneen muuhun maahan (meidän juhlimista kun voi kuvailla Craig Fergusonin tavoin: "ympäri Suomea on tänään ollut valtavia juhlia, tarkoitan siis, että monet hymyilivät"), ja toisaalta jos joku niistä saa itselleen jotain, ni mun puolestani pitäköön juhlansa. Uskoisin, että vaikka juhliin pääseekin vain murto-osa kansalaisista, niin kuitenkin television ääressä niitä seuraavat ihmiset ovat kaikista yhteiskuntaluokista. Enkä mä näe pahana jos järjestetään varjojuhlia siinä rinnalla, jos ne pysyvät nimensä mukaisesti juhlina. Se, pitäisikö muuten kiinnittää huomiota heikompien asemaan, on musta eri juttu, mä en osaa rinnastaa niitä näihin juhliin.

Edit. Nää juhlat on mun päässä vähän niinku esim uskonto tai politiikka jne. Se, että joku esim uskoo johonkin, ei vie multa mitään pois.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pressahan ne linnan juhlat sitä paitsi maksaa. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Ei sotaan joutuminen tee kenestäkään sankaria. Tappamisen määrällä ja tehokkuudella ei muutenkaan tulisi mitata mitään positiivista.
Esimerkiksi Mannerheim-ristin saaminen on tainnut vaatia muutakin kuin sotaan joutumista.
Jyväskylän yliopiston filosofian professori Sami Pihlström kirjoitti tässä jokunen aika takaperin (siis vuosi-pari-kenties-kolme-sitten) Kanava-lehdessä aika hyvän esityksen sodasta, sankaruudesta ja moraalista, jossa hän argumentoi minusta aika vastaansanomattomasti, että kun ajattelemme sotaveteraaniemme uhrausta ja sankaruutta, niin vaikka meidän tulee toki kunnioittaa sotavetraanien uhrausta, niin eettisessä katsannossa päällimmäisen tunteemme pitäisi kuitenkin olla suru siitä, että niin moni joutui uhraamaan elämänsä, terveytensä tai ainakin nuoruutensa silmittömälle väkivallalle. Nyt sen sijaan tämä tragedia, jota sota toki tietysti aina on, on tympeästi alistettu Neuvostoliitosta tuttuun tapaan päinvastoin riemun, uhon, nationalismin, juhlinnan ja muun kontekstiin hyvin epäsopivan asennoitumisen keppihevoseksi.
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.12.2013 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Tässä pitäisi nyt tehdä kuitenkin ero tuommoisen pellepossen sekoilulle ja oikeille kansanliikkeille, jotka oikeasti uhkaavat jotain tai joilla on edes jonkinlaista potentiaalia oikeasti muuttaa asioita.
En ole eri mieltä, sitä pohdin että miksi kun joku yhtä matalamielinen pässi heittää kaasua parin homppelin päälle (muistelen) täällä olleen hieman isompikin hätä? :)

Ehkä muistan väärin.
Joo, muistat. Hätä nousi siitä, että palstan kansallissosialistisen übersturmführerin mukaan esim. myös lapsia sisältäneen juhlan kimppuun hyökänneitä ääliöitä ei sovi arvostella, koska Stalin. Nyt kukaan ei puolustanut mellakoijia, vastustanut heidän arvostelemistaan tai muuta vastaavaa, vaan tukivat poliisijohtajan arviota siitä, että väkivallan määrä oli varmaan aika hyvin mitoitettu. Pohtimisesi siis roikkuu, kuten niin kovin usein, aivan tyhjän päällä vailla kytköstä todellisuuteen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

saira kirjoitti:No joo, mä ymmärrän mikä funktio juhlilla on varsinkin sodan jälkeen ollut. Enkä voisi tyytyväisempi olla siitä, mikä sotien tulos on ollut. Vaikkakin aina voi jälkeenpäin miettiä olisiko jotain voitu tehdä toisin ja paremmin. Nykytilanteessa taas juhlista on tullut mulle henk. koht. täysin yhdentekevät.
Suomessa pitäisi osata juhlia itsenäisyyttä jotenkin muutenkin kuin telkkaria töllöttämällä. Meillä syötiin hyvin, käytiin haudoilla, moikattin soihtukulkuetta ja nussittiin kahden sinivalkoisen kynttilän valossa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:Minä ja ymmärtääkseni Donkey Rider myös vain protestoimme sitä, että pata kattilaa soimaa kun äärivasemmisto mussuttaa äärioikeiston väkivallasta. Paskasakkia mitä paskasakkia. Toisekseen, minä vastustan tähän keskusteluun voimakkaasti liittyvää tuplastandardia sananvapaudesta.
Ymmärtääkseni tätä täällä minäkin hiljaa taustalla hihittelen. Helpompaa on kierrättää juttuja.
Vaikea taas saada otetta siitä, minkälaisena todellisuuden näet: En muista näissä aiemmissa keksusteluissa olleen ketään äärivasemmiston edustajaa, joka puolustaisi äärivasemmiston väkivaltaa, mutta tuomitsisi äärioikeiston. En myöskään löydä tästä keskustelusta kai yhtään viestiä, joka puolustaisi näitä Tampereen mellakoijia, vaan vastakkain lähinnä ovat olleet poliisin toiminnan puolustajat ja putinilaisen kurin haikailijat. Sen sijaan keskusteluista löytyy roppakaupalla kaasuiskun tai vaikkapa sen taannoisen kirjanjulkistushäiriköinnin tuomittavuuden ja vakavuuden vähättelijöitä. Tule pois sieltä pääsi sisältä, maailma on kiva paikka.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Oikeesti pera mitä vittua, mä en usko että olet oikeasti noin tyhmä. vetelet hatusta yhteyksiä asioitten välille, etkä erota mihin yhteyteen mikäkin kommentti on tarkoitettu. onnistuit täysin missaamaan sen punaisen langan, mikä ainakin minusta on havaittavissa noista kirjoituksistani satunnaisesta läpänheitosta huolimatta.

minä en ainakaan sanonut, että mielenosoittajat olivat oikealla asialla. päinvastoin sanoin, että jos haluavat huomiota vähäosaisille(uskon, että lähinnä halusivat riehua ja dokata), niin olisivat valinneet tavan, joka herättää ihmisissä myötätuntoa.
ja edelleen, mun mielestä ne juhliin käytetyt rahat vois käyttää vaikka siihen, ettei vanhukset makais pissavaipoissa koko päivää, vaan esim 4h riittäis mainiosti, sunnuntaisin ehkä 3h.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En usko. Jos koneen näppis toimis paremmin, voisin boldata kaiken olennaisen viesteistäni jättäen höpötyksen pois, ja liittää ne rautalankaversioksi siitä, minkä halusin sanoa. Joskus olennaista on vaikea huomata. Toisilla enemmän kuin toisilla, mutta sekin on kyky, jota voi harjoitella ja jota harjoitellaankin, kouluissa mm. kuullun ja luetun ymmärtämisen harjoituksina.

Sori kun sanoin sua tyhmäksi ja vittuilin takkiasiasta.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En halua halia rasististen junttien kanssa, enkä kenenkään joka käyttää n-sanaa, edes vitsinä.

Todistaakseni oman oikeassa oloni teen tuon boldaamisen vielä joku ilta, niin saat miettiä missä kohtaa mahdollisesti tulkitsit lukemaasi väärin.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin