Tunteiden lauhdutus Torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kaikki on nukkuneet hyvin ja ollaan taas melkein kavereita vaikka ei ystäviä oltaiskaan? Tai jos ei kavereita niin sitten edes ystävällisiä? No jos ei ihan ystävällisiä niin neutraaleja ja asiallisia? Tai jos ei neutraaleja ja asiallisia niin jatkukoon sitten matalamielinen pauhuu ihan merkittömistä asioista ja parista viikosta jonkun musiikkigenren muzakia?




[youtube]https://youtu.be/No1foxR9KvU?t=2m37s#aid=P-v17wQhAas[/youtube]
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Alkaa kohta hävettämään perheeni eri menojen johdosta tulleet miinustunnit ja poissaolot. Nytkin on heti aamusta neuvola. Noh, täytyy venyttää iltatunneille työpäiviä. En vaan pidä tunteesta, että olen velkaa joustoja työkavereille.

Huomenta kaikille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Täytyy palata eiliseen vielä sen verran ja kysyä, että jos hatutusta ei saa purkaa edes Kitinässä, missä sitten? Teesi + antiteesi = synteesi.
Paras päivä ikinä.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Sola »

Oispa lunta..

Joko te ootte joululahjat hommanneet/tehneet? Mä hommasin kummi-, ja muille muksuille lahjakortit vaatekauppaan (jep - mä oon se tylsä täti), aikuiset saa mun omin pikku kätösin tekemiä herkkuja. En mä keksinyt mitään järkevää ystäville/perheelle joilla on jo kaikkea, enkä mitään pölynkerääjiä aijo hankkia :)
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Riemumieli kirjoitti:Täytyy palata eiliseen vielä sen verran ja kysyä, että jos hatutusta ei saa purkaa edes Kitinässä, missä sitten? Teesi + antiteesi = synteesi.
Hei Riemis, äläs nyt. Anna palaa vaan, mutta valmistaudu että takaisin tulee myös, jos ihan hurjaksi rupeat. Kitinän pointti on olla henkireikä, missä ihmiset voi puhua suunsa puhtaaksi. Et sinä tyhmältä vaikuta, vaikka vähän tiukkapipoinen ehkä oisitkin, joten varmaan tajuat että metsä vastaa kuten sinne huutaa. Eli jos on hyökkäävä ja epäkohtelias, niin samaa lääkettä tulee takaisin.

Vaikka olisin miten eri mieltä , niin haluan silti puolustaa oikeuttasi sanoa sanottavasi.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti:Vaikka olisin miten eri mieltä , niin haluan silti puolustaa oikeuttasi sanoa sanottavasi.
Mä mielestäni sanoin eilen mitä tähän keissiin tekee asiapohjalta mieleni sanoa. Painotan nyt kuitenkin, etten tosiaan ollut kieltämässä mitään, kuten mielestäni selväsanaisesti ilmaisin:
Vagabondo kirjoitti:En toki tarkoita, että sinun tarvitsisi minun takiani tyyliäsi muuttaa.
Eli jos tuntuu, että tätähän mä hain, niin anna mennä vaan samalla tyylillä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

Mä vaadin kaikille kaupassa työskenteleville/työskennelleille oikeutta valittaa joululauluista!!! Edelleen muistan kun viimeistään marraskuun alussa alkoi meidänkin ruokakaupassa joululaulut soimaan. Eräskin asiakas kysyi ostoksia maksaessaan, et onko meillä enempää kuin yksi ainoa levyllinen lauluja. Ku oli kiinnittänyt huomiota siihen, että aina kun tulee kauppaan ja pääsee juustotiskille, alkaa se yksi tietty laulu soimaan... Ja kaupassa työskenteleviä ei lohduta mikään kolmen päivän vapaa, siellä minäkin istuin kolme aattoa palvelemassa niitä kiukkuisia aviomiehiä, jotka ilmeisesti se stressaantunut ja ylikireä vaimo lähetti ostamaan sen purkin kermaa tms. Ei ollu paljoa joulumieltä kun sieltä lähti omaa joulua viettämään! :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exPertti kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Täytyy palata eiliseen vielä sen verran ja kysyä, että jos hatutusta ei saa purkaa edes Kitinässä, missä sitten? Teesi + antiteesi = synteesi.
Jäin Hämiksen kommentteja lukiessa pohtimaan, että onko tässä jotakin enemmänkin menossa ja luin eilisen ketjun.

Ei jumalauta, joku nillittää siitä että jouluna joutuu kuuntelemaan joululauluja. Ja kyseessä ei ole edes Rollo. Ihan aiheesta ehdotit, että voisi koettaa sietää vähän muutakin kuin omaa itseä.
Onhan se tietysti vaikeeta ymmärtää, että jotakuta vois oikeasti vituttaa, kun pakkosyötetään jotain sanomaa ristiretkihengessä. Mut näillä mennään ja mulla on oikeus aukoa päätä jos teillä hihhuleilla on oikeus soittaa gospelia kauppakeskuksessa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Joskus iloon ja onneen ei tarvita muuta kuin lautasellinen metwursti-voileipiä, iso lasi kylmää maitoa ja Frank Millerin "Daredevil - The Man Without Fear" -graphic novel. Niin ja saman tekijän "Sin City - A Dame To Kill For". Mulla on menossa joku sarjisrenessanssi :) eikä nää iltavuorotkaan ole hassumpia.

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12348
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Leikkasin eilen Miia Nuutilan kuvan lehdestä. *truit*

Ovatko ne joululaulut paljon sen kummempia kuin muu ns. kevyt musiikki?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Niin että sitten otettiin seuraava hihhulikortti käyttöön "Nää hihhulit on paljon pahempia kuin me hihhulit". No mut näinhän te hihhulit toimitte.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12348
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kristillisyyskö se niissä joululauluissa eniten tökkii?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tiedätkö Pertti mitä - sinun mielipide minusta on tasan yhtä arvokas kuin Dalai Laman aamutoimi. Tuli näennäisesti pyhästä miehestä, mutta paskaa se silti on.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mua tökkii joululaulujen ja joulukrääsän lisäksi joulumainokset. Jos se alkaisi vaikka edellisenä viikkona niin mikäs siinä, mutta hörsellystä, nissenasserenkutusta ja pukkipökkimistä on pahimmillaan jo lokakuun puolella. Markkinointi joo, mutta ainakin mulla tulee vaan haistakaa kamelin anus -fiilis.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Justiinsa. Ei muuta kuin jeesusta apuun, niin parannutaan.
Who says you need to buy a guitar?
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mä olen onnistunut sulkemaan korvani kaupoissa soivalta joulurenkutukselta. En muista kuulleeni tänä vuonna yhtään.
Ainoa ahdistus on ruuhkailevat kansalaiset mutta sama toistuu minkä tahansa juhlan edellä jos kauppa on päivänkin kiinni.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minusta aihe on ihan kiinnostava. Kaupoissa soivia joululauluja en millään onnistu kokemaan minkäänlaisena ristiretkeilyyn verrattuna käännyttämisyrityksenä, vaan pikemminkin jonkinlaisina historiallisen tradition pitkälti sisältönsä menettäneinä nykyilmentyminä. Ei minua loukkaa sekään, että moni pitää töissä kravattia, vaikka kuinka kyseessä olisi alunperin rahasta murhaavien ja raiskaavien kroaatti-palkkasotilaiden keskeisin symboli. Minusta joululaulujen uskonnollisuus on sisällöllisyydessään, vakaumuksellisuudessaan ja loukkaamispotentiaalissaan hyvin lähellä ei-uskonnollisten tonttu- ja joulupukkilaulujen tasoa. En mä j-pukkiinkaan oikeastaan usko, mutta ei mua silti loukkaa hänestä kertovien laulujen soittaminen julkisella paikalla. Analogia on toki sikäli huono, että yli 10-vuotiaita joulupukkiuskovaisia ei varmaan kovin paljoa vapaana liiku, kun taas jeesustelijoita on edelleenkin hämmästyttävän paljon. Mutta ei minusta pelkkä oman vakaumuksensa julkinen ilmaiseminen itsessään mitenkään loukkaa niitä, jotka eivät tätä vakaumusta jaa. Eli siltä kannalta en oikein edes ateistisimmissa tunnelmissanikaan pysty kokemaan tätä uskonnottoman närkästystä uskonnollisaiheisen joululaulun soimisesta kauppakeskuksessa.

Eri asia toki on, että kauppakeskukset itsessään ovat toki saatanasta ja aiheuttavat pohjatonta ahdistusta, joka saattaa sitten purkautua vaikkapa itsessään perin viatonta rallatusta kohtaan osuvana irrationaalisena vihana. Oman sielun autuuden takia suosittelenkin kaikkia välttämään kauppakeskuksissa asiointia viimeiseen asti, niin minäkin teen. Ja totta on toki myöskin se, että kauppojen joululauluista varmasti 90% loukkaa esteettistä itsekunnioitustani pahasti. Mutta tässä asiassa monet, ainakin klassisen uskonnollisen tradition joululaulut ovat itse asiassa paljon kannatettavampia kuin modernit ei-uskonnolliset iskelmähirvitykset.

Kaikesta huolimatta on kuitenkin niinkin, että kieltämättä tuntui aikanaan ihan hyvältä, kun esimerkiksi ainakin minun tuntemissani Iso-Britannian tai jopa Yhdysvaltojen yliopistopiireissä pidettiin selvästi hieman moukkamaisena toivottaa jotenkin yleisesti hyvää christmasia. Sen sijaan mieluusti toivotettiin hyviä loma-aikoja tai vastaavaa, jolloin jokaisen omaksi asiaksi jäi, liittääkö lomaan joulua, hanukkaa, ramadania, saturnaliaa, kekriä tai vaikkapa vain läheisten kanssa yhdessäoloa. Joku voisi pitää tätä hieman naurettavana poliittisena ylikorrektiutena, mutta minä siis koin sen ihan vapauttavaksi ja mukavaksi. Vaikka siis en toki mitenkään paheksukaan jouluntoivottelijoita tai uskonnollisten laulujen soittajia (ja suomeksi minäkin toivotan hyvää joulua).

Ja kauniiksi lopuksi, sanottakoon vielä sekin, että hieman oudoksun Riemumielen aggressiivisen linjan paheksujia. Minusta Riemumielen aika koherentti, hieman yllättävästikin anaalifiksaatiota ja kristillistä konservativisimia misogyniaan ja aggressiiviisuuten yhdistävä taiteilijakuva on ihan kaunis konstruktio (vaikka ehkä se ei loppujen lopuksi niin kovin originelli olekaan - ehkä kasassa on kristillisen kaappihomouden perusosat).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ja tästä kätevä aasinsilta. Oletteko huomanneet, että hyvin monissa joululauluissa käytetään sanaa "gay"? Ei ainakaan minusta vaikuta kovin äärikristilliseltä!111
Prepare for the worstest.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:Iso-Britannian tai jopa Yhdysvaltojen
Tähän heti korjaus eli Ison-Britannian ja Yhdysvaltain.

Vielä oikeammin olisi kirjoittaa Amerikan yhdysvaltain, mutta onhan se pitkä sanaliitto.
Paras päivä ikinä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vielä about puoltoista sivua pitäis naputella ennen työn ikeestä vapahtautumista. Fiiwis on aika lailla ettei oikein jaksais keskittyä, illalle luvassa kemut ja aamulla lähtö, töttöröö.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eiköhän tuo happy holidays oo aika lailla normi kaikissa englantia puhuvissa yhteisöissä, joissa ei ole oletuksena että kaikki viettävät joulua, kuten Suomessa.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Riemumieli kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Iso-Britannian tai jopa Yhdysvaltojen
Tähän heti korjaus eli Ison-Britannian ja Yhdysvaltain.

Vielä oikeammin olisi kirjoittaa Amerikan yhdysvaltain, mutta onhan se pitkä sanaliitto.
u so anal
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Iso-Britannian tai jopa Yhdysvaltojen
Tähän heti korjaus eli Ison-Britannian ja Yhdysvaltain.
:sir:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Kauppakeskuksethan eivät tietty ole saatanasta vaan...
Näin Espoolaisena minä luonnollisesti tykkään kauppakeskuksista, mutta lähinnä ilmastollisista ja liikennepoliittisista syistä. Olisihan se tunnelmallisempaa kierrellä pikku putiikkeja jossain vanhan kaupungin kapeilla ja mutkittelevilla kaduilla illan hämärtyessä yli 25C:n lämpötilassa ennen ravintolan terassille istahtamista, mutta kun tämä Suomen ilmasto on mitä on eli inhimillistä säätä on 5-7 viikkoa vuodessa, niin onhan se mukavampi hurauttaa autolla kotiovelta ilmaiseen ja lämpimään kauppakeskuksen kellariparkkiin ja nousta kiertelemään kauppoja mukavasti paitasillaan kovimmillakin talvipakkasilla kuin körötellä lähes tunti bussilla helsingin keskustaan ja hikoilla liikkeissä toppatakissa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tunteiden lauhdutus Torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Kauppakeskuksethan eivät tietty ole saatanasta vaan...
Näin Espoolaisena minä luonnollisesti tykkään kauppakeskuksista, mutta lähinnä ilmastollisista ja liikennepoliittisista syistä. Olisihan se tunnelmallisempaa kierrellä pikku putiikkeja jossain vanhan kaupungin kapeilla ja mutkittelevilla kaduilla illan hämärtyessä yli 25C:n lämpötilassa ennen ravintolan terassille istahtamista, mutta kun tämä Suomen ilmasto on mitä on eli inhimillistä säätä on 5-7 viikkoa vuodessa, niin onhan se mukavampi hurauttaa autolla kotiovelta ilmaiseen ja lämpimään kauppakeskuksen kellariparkkiin ja nousta kiertelemään kauppoja mukavasti paitasillaan kovimmillakin talvipakkasilla kuin körötellä lähes tunti bussilla helsingin keskustaan ja hikoilla liikkeissä toppatakissa.
Nyt sä vaan lisäsit agendalle lisää sielunvihollisen katalimpien juonten ilmentymiä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin