Maaliskuinen maanantai?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kuva

VMP.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja KKK »

Hiukan vituttaa, että tuli pistettyä viime talvena +200 e uusiin murtsikoihin

Positiivista toki se, ettei lumitöitä juuri tarvitse tehdä ja kelien puolesta prätkällä voisi alkaa ajamaan vaikka heti.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

KKK kirjoitti:Hiukan vituttaa, että tuli pistettyä viime talvena +200 e uusiin murtsikoihin
Heii, noihan kestää min viisi vuotta. Täytys kyllä jo pikku hiljaa päästä ladulle. Oikein odotan jo sitä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
KKK kirjoitti:Hiukan vituttaa, että tuli pistettyä viime talvena +200 e uusiin murtsikoihin
Heii, noihan kestää min viisi vuotta.
... ja jos kaikki talvet olis tälläsiä niin kestäis helposti seuraavat kakskymmentä :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Vieläkö joku hiihtää ILMAN noita? Mulla noi on ollut jo vuosia käytössä :)

Asunnonvaihtoprojekti jatkuu. Kämpät vilisee silmissä. Pakko sanoa että aika hurjia pyyntöjä ihmisillä on kaikenlaisista salamanraiskaamista homeloukuista... Jos tässä jostain lähdetään puhumaan niin ensimmäinen tarjous tulee olemaan max 80% pyyntihinnasta. Omasta on ensimmäinen näyttö tällä viikolla.
Amazing shit happens!
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

exPertti kirjoitti: Tämä huomioitiin jo uutisketjussa.
Auts, en tajunnut lukea kaikkia ketjuja ensin, my bad! Onpa hyvä, että on tällanen yhden linkin sääntö, niin tällä palstalla ei ole vaaraa että jäädään jankkaamaan samoja asioita pitemmäksi aikaa!!!
Viimeksi muokannut disasterpiece, 30.12.2013 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

exPertti kirjoitti:
disasterpiece kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Tämä huomioitiin jo uutisketjussa.
Sorppa, en tajunnut lukea kaikkia ketjuja ensin. Onpa hyvä, että tällä palstalla on tällanen yhden linkin sääntö, ei jäädä ainakaan jankkaamaan samoja asioita pitemmäksi aikaa!!!
Vihaksi oikein pistää kun ei MINUN linkittämiä juttuja lueta vaan täällä uudestaan jankataan. :)
No varmasti! Olen huolellisempi seuraavalla kerralla!
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Onpa jotenkin hassua, että operaattoreilta saapi laajakaistan+liikkuvan laajakaistan reilusti halvemmalla kuin pelkän laajakaistan.

Vaihdoin nimittäin kesällä 8-megaisen kiinteän yhteyden wifi-mokkulaan ja muutaman kuukauden kiroilun jälkeen menin vaihtamaan takaisin lankaan. No liikkeestä sanottiin, että koska itse mokkula on määräaikaisella sopimuksella, niin minun täytyy ottaa joka tapauksessa tuollainen tuplapaketti, johon tulee sekä kiinteä, että liikkuva laajakaista. Mutta tää tuplapakettihan näemmä tulee kahden vuoden määräaikaisella sopimuksella melkein satasen halvemmaksi kuin pelkkä tuo kiinteä 8-megainen. No en valita, kerrankin saa enempi halvemmalla.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja annepa »

KKK kirjoitti: Asunnonvaihtoprojekti jatkuu. Kämpät vilisee silmissä. Pakko sanoa että aika hurjia pyyntöjä ihmisillä on kaikenlaisista salamanraiskaamista homeloukuista... Jos tässä jostain lähdetään puhumaan niin ensimmäinen tarjous tulee olemaan max 80% pyyntihinnasta. Omasta on ensimmäinen näyttö tällä viikolla.
Samat sanat. Se mitä nyt kyttään on tarjouskaupassa, joka on joku perkeleen keksintö. Lähtöhinta on alhainen, mutta niin on kämpän kuntokin. Toisaalta kämpän kunto+alhainen hinta (toivottavasti siis)+täysremontti=sellainen kämppä kuin itse haluaa+kohtuullinen neliöhinta. Ja ois tekemistäki muutamaksi kuukaudeksi. Tehnen tästä tarjouksen.

Yksi asunto, mitä kävin katsomassa oli neliöhinnaltaan n 200e kalliimpi kuin muut vastaavat. Kyselin, että miksi, koska ei siinä minun mielestä mitään erikoista siinä kämpässä ollut. Siis positiivisessa mielessä erikoista; keittiö oli pieni ko persereikä, eikä astianpesukoneelle ollut tilaa ja kylppäri oli iso. Mielenkiintoista, koska keittiötä ja kylppäriä erotti yksi seinä. Oishan sen seinän voin piirtää metrin toiseenki suuntaan. No, välittäjän mukaan hinta on korkea, koska "on korotettu katto ja tuo takka". Takka oli rikki, eikä nuohouksen ajankohdasta ollut tietoa ja korotettu katto tarkoittaa lisää lämmitettäviä kuutioita.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ei yhtäkään juhlakutsua huomiselle.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Vesper kirjoitti:Ei yhtäkään juhlakutsua huomiselle.
Mie sain vaan yhen ja aattelin käyttää sen. Toisaalta takaraivossa oli että jossen halua sinne mennä niin voisin pitää omat pileet. Mutta näin parempi, ei tarvi kuin omat kaljat kantaa.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja KKK »

annepa kirjoitti:Se mitä nyt kyttään on tarjouskaupassa, joka on joku perkeleen keksintö
Amen tälle.
Tuo kiinteistönvälittäjien suomen kieli on ihan oma lukunsa. Esim:
"pienellä pintaremontilla unelmies koti" - jos rupeat remontoimaan niin varaudu että kaikki pl savupiippu, kivijalka ja postiosoite menee vaihtoon.

Remontoiminen on ihan hemmetin kallista tänäpänä. Siksi koetamme löytää kohteen joka ei vaadi isoja remppoja. Yksi oli tuossa tyrkyllä, mutta kellarikerroksesta olisi pitänyt piikata lattia vittuun, uudet maat+valu, seinät levyttää ja toivoa että koolingit eivät ole läpimätiä. Autotalli oli kylmä eli sekin olisi vaatinut uuden valun viemärillä ja lattialämmityksellä, lämpöeristyksen jne. Samaten talon ympärys olisi pitänyt kaivaa auki ja salaojittaa.

Ei tehty tarjousta.

Kaverilla on 1950-luvulta oleva kiviparitalo. Remppaa on tehty about 8kk ja rahaa mennyt kuulemma n. 80 kiloa... :shock:
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No jos mulla on mennyt 80-luvun kerrostalokaksioon jo lähemmäs 50 kiloo...
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Keittiöremppahan oli överikallis meikäläisellä kun otin ensimmäisen lähimmästä liikkestä (kaikista kallein vaihtoehto), että sai toteutettua homman joskus. Pari tonnia meni vessaremontin extroihin, kaapistoja uusittu muutamalla tonnilla, jne. Oikeastaan yksikään huone ei ole nyt kahdentoista vuoden jälkeen vielä valmis.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja annepa »

KKK kirjoitti: Tuo kiinteistönvälittäjien suomen kieli on ihan oma lukunsa. Esim:
"pienellä pintaremontilla unelmies koti" - jos rupeat remontoimaan niin varaudu että kaikki pl savupiippu, kivijalka ja postiosoite menee vaihtoon.
Tuossa ilmotuksessa ei kyllä valeheltu yhtään. Mutta kyllä se sen "pienen" pintaremontin vaatii.
KKK kirjoitti: Remontoiminen on ihan hemmetin kallista tänäpänä.
Niin on, mutta mulla on muutama etu tuossa: teen paljon itse, saan tod näk ainakin putkiasennukset halvalla ja mulla on aikaa. Aika on etu siinä, kun kyttää tarjouksia. Esim. lattia menis uusiksi ja semmonen kohtuulaminaatti maksanee n 18€/m2. No olen tarjouksessa nähnyt jopa hintaan 6€/m2. Näitä kun on mahdollisuus kytätä ja odottaa, niin säästää rahaa. Mutta kyllähän tuohon remonttiin, jos se nyt toteutuu ei yks eikä kaks viistonnista riitä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nuo tuon hintaluokan laminaatit on kyllä niin tuskallisia asennettavia, että pari kertaa on nyrkki hampaiden välissä. Ja en pistäisi kotiinkaan mitään 2x luokan kamaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja KKK »

exPertti kirjoitti:Mitä te niihin teette? 00-luvun kämppä ehkä 5k mennyt ja on mieleiseksi saatu.
Melko vaikea näitä on vertailla, kun lähtökohta voi olla ihan eri. Samaten saahan sitä menemään riippuen siitä minkälaista kamaa valitsee, onko itsellä tai lähipiirissä toteuttajia kontra kokonaan teetetään vieraalla...

En tiedä mikä on vallitseva hintataso esim suihkuissa, mutta mainitun kaverin tapauksessa kaksi hanaa suihkuineen maksoi tonnin ...

Tarjousten kyttääminen on tuttua puuhaa. Edellisen residenssin laminaatit ostin puoli-ilmaiseksi tutun toimistoremontin ylijäämistä ja leivoin itse paikalleen. Valitettavasti oma "osaaminen" remppahommissa ei yllä laatoitusta / tapetointia / maalausta pisemmälle eikä lähipiirissä niitä edullisia osaajia juuri ole, joten vieraalla joutuisi isommat hommat teettämään. Eli "pidätkö tosta kiinni" tai "siirrytkö vähän" -tason osaamisesta on kyse :)
Viimeksi muokannut KKK, 30.12.2013 14:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

LVI-kama on hinnoissaan, mutta se on yksi kohta missä rahalla saa laatua. Porukoilla tänä vuonna valmistunut kerrostalo ja jo nyt suihkusta halppissekoittaja paskana. Haaveilen vähän tämän hankkimisesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Huomiselle tuli äsken kutsu. Pitää viedä omien juomien lisäksi yhtä sorttia syötävää -> tänään kauppaan.

Talorempat on halpuja (NOT!). Mulla mennyt vasta reilut 40ke. Seuraavat 50-80ke odottaa rahoittajaa, eli käytännössä jonkun vuoden. Tuolla summalla pitäisi laittaa uusiksi sauna+suihkutila lattialämmityksineen, tuon viereinen wc, toisen kerroksen wc + lattialämmitys, makkarin wc/suihkutila + lattialämmitys ja räystäslaudotukset. Ja pitäisi lähivuosina uusia 2 takkaa (á 5+ ke), puuhella jajaja.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Maaliskuinen maanantai?

Viesti Kirjoittaja annepa »

KKK kirjoitti:Valitettavasti oma "osaaminen" remppahommissa ei yllä laatoitusta / tapetointia / maalausta pisemmälle eikä lähipiirissä niitä edullisia osaajia juuri ole, joten vieraalla joutuisi isommat hommat teettämään. Eli "pidätkö tosta kiinni" tai "siirrytkö vähän" -tason osaamisesta on kyse :)
Niin mullakin toistaiseksi, mutta serkkupoika lupasi tulla opastamaan eli tässä opin myös itse. En osaa ees laatoittaa vielä, mutta laattoja olen saumannut (tuli hyvä!). Sekin siis tässä on positiivista tässä mahdollisessa rempassa, että tosiaan aion opetella tekemään kaikki mahdolliset remonttihommat itse vesieristeestä ja sähkö- ja vesipiuhan vedosta lähtien. Sertifioidut saa sitten kytkeä ja tarkastaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin