TykkäilyTiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Pitkiä aurinkoisia päiviä, valoa ja aurinkoa.
Oletko aivan varma, että jälkimmäinen lause oli tarpeellinen 8)
No kyllähän lisäys tarkentaa, että valolla ja auringolla on kirjoittajalle itseisarvo. Joku toinen voisi sanoa vaikka "Pitkiä aurinkoisia päiviä, hyvä lomarusketus" tai "Pitkiä ja aurinkoisia päiviä, rutkasti raitista ilmaa". Tai "Pitkiä ja aurinkoisia päiviä, paljon tilaa baarissa päiväkaljoittelulle".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Pitkiä aurinkoisia päiviä, valoa ja aurinkoa.
Oletko aivan varma, että jälkimmäinen lause oli tarpeellinen 8)
Ehdottomasti. Auringon merkitystä ei voi ylikorostaa :mrgreen:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti:Oli hyvää pinaattikeittoa.

Nyt tarvitsisin uuden tykkäyksen kohteen.
Kuva
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:No kyllähän lisäys tarkentaa, että valolla ja auringolla on kirjoittajalle itseisarvo. Joku toinen voisi sanoa vaikka "Pitkiä aurinkoisia päiviä, hyvä lomarusketus" tai "Pitkiä ja aurinkoisia päiviä, rutkasti raitista ilmaa". Tai "Pitkiä ja aurinkoisia päiviä, paljon tilaa baarissa päiväkaljoittelulle".
Toisto on puheen paras tehokeino, sanotaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

urpiainen kirjoitti:Ok, tämän mä kyllä ostan ja korjaan kannakseni, että *Etelä*-Suomen huhtikuu on sielunvihollisen valtakuntaa; täältä tulee tuolloin mahdollisuuksien mukaan suunnata etelään tai pohjoiseen.
Saaristomeren huhtikuu jäiden lähdön aikoihin on allekirjoittaneen mielestä mitä parasta aikaa - kala liikkuu ja kelit on mitä mainioimmat.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Diddley Bow kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ok, tämän mä kyllä ostan ja korjaan kannakseni, että *Etelä*-Suomen huhtikuu on sielunvihollisen valtakuntaa; täältä tulee tuolloin mahdollisuuksien mukaan suunnata etelään tai pohjoiseen.
Saaristomeren huhtikuu jäiden lähdön aikoihin on allekirjoittaneen mielestä mitä parasta aikaa - kala liikkuu ja kelit on mitä mainioimmat.
No jumankekka! Vaikea tähänkään nyt on kovin ponnekkaasti vastaan väittää. Tosin mä liikun Saaristomeren sijaan Suomenlahdella faijan veneellä, ja harvoin ukko saa venettään jäiden takia veteen kuin vasta juuri ennen vappua. Lisäksi minusta saaristo on ehkä kauneimmillaan korkean kesän lisäksi myöhään syksyllä, kun taas huhtikuun eloton ja alaston rumuus vaivaa merimaisemia pitkälle toukokuulle. Puhumattakaan siitä, että ei-kallioiset saaret ovat märkiä ja mutaisia. Eli toukokuu hallitsee tässäkin, mutta voisin mä harkita sellaista varausta kantaani, että sikäli kun meri on auki huhtikuussa, merialueella oleskelu lasketaan etelään siirtymiseksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Söpö kehitysvammainen (?) tyttö bongattu töisä tänään. Tykkäsin. :h:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Hö, Neljä metriä talon ja lämpimän auton oven välissä ja mun salaatti ehti saada kylmää :(
Onneksi vaurio on vain kosmeettinen, mutta silti en tykkää. Ruskea nyt vaan ei kuulu värinä salaatin lehtien reunoille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ehkä nyt kuitenkin vähemmän habaa ja enemmän tissejä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Salaatti oli ulkonäöstään huolimatta mukavan rapeaa, kosteaa ja raikasta. Mutta oikeastaan tulin kertomaan, että jälkkärinä olevasta 3 kaverin mustikka&kardemumma jäätelöstä. Ostin paketin heräteostoksena kokeeksi, kun satuin paikallisessa kaupassa näkemään. Oikein marjaisa ja tasapainoinen maku. Täytyy testata muitakin makuja, vaikka suhteellisen hinnakkaita ovatkin.

EDIT: Jotenkin makumaailman yhdistän paremmin suomalaiseen jäätelöperinteeseen kuin Italialaiseen gelatoon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Täytyy testata muitakin makuja, vaikka suhteellisen hinnakkaita ovatkin.
EDIT: Jotenkin makumaailman yhdistän paremmin suomalaiseen jäätelöperinteeseen kuin Italialaiseen gelatoon.
Olen syönyt purkin vadelma & valkosuklaata, ja pidin siitä kyllä. Eiks nää muuten haluakin ratsastaa sellaisella paikallisuudella ja kotimaisuudella, eli mielleyhtymäsi on varmaan ihan markkinointipyrintöjen mukainen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Eiks nää muuten haluakin ratsastaa sellaisella paikallisuudella ja kotimaisuudella, eli mielleyhtymäsi on varmaan ihan markkinointipyrintöjen mukainen.
Joo, mutta periaatteessa gelato on luonteeltaan vähintään yhtä lokaali. Monesti parhaat gelatot tehdään siinä gelateriassa. Myös jotkut ravintolat tekevät itse jäätelönsä. Elämäni parhaan jäätelön olenkin syönyt eräässä Milanolaisessa ravintolassa, joka ainakin menun (ja maun) perusteella oli itsetehtyä. Kruunasi hienosti muutenkin loistavan aterian. Markkinointi ei siis olisi harhaanjohtavaa vaikka tuotteista tulisi gelatot mieleen.

Vaikee kyllä selittää, miten koen eron suomalaisen jäätelön ja gelaton välillä. Joku luonteen/makumaailman/rakenteen ero niissä on, mutta mun tieto/ymmärrys ei vielä riitä sen hahmottamiseen/selittämiseen. Jotenkin toi 3 kaveria maistui selvästi jäätelöltä, kun taas esimerkiksi CiaoCaffeen tuotteet on selvästi gelatoa. Voiko se olla pelkästään tuo Ciaon sivuilla mainittu kermajäätelöitä pienempi rasvaprosentti ja suurempi tiheys?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Eiks nää muuten haluakin ratsastaa sellaisella paikallisuudella ja kotimaisuudella, eli mielleyhtymäsi on varmaan ihan markkinointipyrintöjen mukainen.
Joo, mutta periaatteessa gelato on luonteeltaan vähintään yhtä lokaali. Monesti parhaat gelatot tehdään siinä gelateriassa.
Joo, toki näin, mutta tarkoitin sitä, että Suomessa tehty paikallisuus on ikään kuin vähän määritelmällisesti suomalaiseen makumaailmaan ja miksei perinteeseenkin liittyvää. Vertailuja italialaiseen gelatoon on kuitenkin siinä mielessä aika vaikea tehdä, että Italiassa nautittuun jäätelöön liittyy niin elimellisesti matkailun tunnelma kaikkine muine mielleyhtymineen. Turistisuudestaan huolimatta, tai juuri sen takia, minun ehkä parhaat jäätelömuistoni liittyvät ehkäpä tänne.

Mä koen muuten italialaistyyppisen gelaton ja suomalaisen jäätelön keskeiseksi eroksi gelaton pehmeyden; se on minun kokemukseni mukaan tyypillisesti pehmeämpää kuin suomalainen jäätelö, ja tässä 3 kaverusta kyllä seuraavat kyllä suomalaista traditiota.
Viimeksi muokannut urpiainen, 14.01.2014 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

Mä tykkään siitä, et koulu on taas alkanut, ja tuntuu todella kiinnostavalta. Sit mä tykkään siitä, et meidän ea-ryhmän tulevaisuus näyttää hyvältä pian toivottavasti tulevan muutoksen kautta, ja mä aloitan VAK-koulutuksen jo tänä keväänä, eli kohta pääsee sit opettaan uusille etsijöille juttuja enemmänkin. Ja sekin on todella kivaa, et mies on toipunut operaatiosta odotettua nopeammin, vaikka mä vieläkin sidon sen kengännauhat ja jotain pientä vielä ehkä korjaillaan korjausleikkauksessa. Ja tänään sovittiin kaveripariskunnan kanssa treffit torstaille, tarkoituksena mennä syömään yhdessä. Ja mulla on aivan ihana perhe! :h:
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Joo, toki näin, mutta tarkoitin sitä, että Suomessa tehty paikallisuus on ikään kuin vähän määritelmällisesti suomalaiseen makumaailmaan ja miksei perinteeseenkin liittyvää. Vertailuja italialaiseen gelatoon on kuitenkin siinä mielessä aika vaikea tehdä, että Italiassa nautittuun jäätelöön liittyy niin elimellisesti matkailun tunnelma kaikkine muine mielleyhtymineen. Turistisuudestaan huolimatta, tai juuri sen takia, minun ehkä parhaat jäätelömuistoni liittyvät ehkäpä tänne.
Gelatoa saa aika laajasti myös Italian ulkopuolelta yhdysvaltoja ja Suomea myöten. Mutta tosiaan ruoka ja juoma nautintojen kohdalla ulkoisilla tekijöillä on aina oma vaikutuksensa kokemukseen. Hyvä seura ja miellyttävä ilmapiiri parantaa kokemusta.

Tuttu paikka muuten. Mäkin oon käynyt tuolla jäätelöllä. Oli hyvää, mutta olin syönyt vähintään yhtä hyvää jäätelöä aikaisemminkin. Tuo visiitti siis tapahtui ennen kuin kävin täällä syömässä, jolloin menu gente di maren jälkiruokana tarjoiltu sorbetto al limone muutti käsitykseni jäätelön arvosteluasteikosta. Osansa makunautinnossa oli sillä, että koko ateria viineineen oli niin onnistunut, mutta harvoin tulee vastaan sellaisia aterioita/ruokalajeja jotka ylittää kokemuksena aikaisemmat kuvitelmat. Luulen, että jos tonne menis uudestaan, niin kokemus ei olisi ihan yhtä hieno, koska on ennakko odotuksia, kun paikassa on käynyt aikaisemminkin, eikä sitä tunnelmaa kuitenkaan pysty täysin kopioimaan. Luultavasti kuitenkin ruoka ja jäätelö olisivat edelleen hyviä, vaikka kokonaisuus ei ihan samoihin sfääreihin kohoakaan :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

En tykkää, että vituttaa koko ajan. Epämääräinen ahdistus valtaa mielen näköjään joka tammikuu, yksi vuosi on mennyt taas hukkaan ja käteen jäi vain paskaa, eikä edes kusta.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Riemumieli kirjoitti:En tykkää, että vituttaa koko ajan. Epämääräinen ahdistus valtaa mielen näköjään joka tammikuu, yksi vuosi on mennyt taas hukkaan ja käteen jäi vain paskaa, eikä edes kusta.
Hmh, varmaan otat tämän vittuiluna, mutta voisiko tuolle olla tehtävissä jotain ? Onko se vallitseva olotila, vai joku kaamos masistelun oikkuja? Itse söin paskaa aika tovin kunnes tuli muutos elämään, ja voin vain kannustaa hakemaan sitä muutosta jos tuntuu että kaikki paskaa, persettä ja vitusta.

Voimia!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Haemaeraemies kirjoitti:Hmh, varmaan otat tämän vittuiluna, mutta voisiko tuolle olla tehtävissä jotain ? Onko se vallitseva olotila, vai joku kaamos masistelun oikkuja? Itse söin paskaa aika tovin kunnes tuli muutos elämään, ja voin vain kannustaa hakemaan sitä muutosta jos tuntuu että kaikki paskaa, persettä ja vitusta.
Voimia!
Varmasti voisi tehdä jotain, ja olisi pitänyt tehdä jotain jo kaaaaauan sitten. Kaikenlaista tosin yritetään, mutta laihoin tuloksin. No uusi vuosi täynnä mahdollisuuksia tai jotain. Tammikuuhun liittynee jonkinlainen itsereflektointi kuluneen vuoden osalta, ja valitettavasti tulokset ovat varsin kehnoja.

Sitäkään ei sovi kieltää, että pimeys tuntuu jurppivan vuosi vuodelta enemmän. Paremman fiiliksen huomaa heti, kun tulee vähän lunta maahan ja jatkossa toivottavasti lisää. Myös paskan ulostaminen näin palstalla helpottaa, mieli piristyi jo kummasti.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Musta joulu oli hyvä mustempi tammikuu olisi käynyt mukavasti, toivottavasti lumet sulaa nopeasti pois tai sitten olisi hyvä koetellä edes pakkasrajoja 40 pakkasta oli aika kiva..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kauheen imelä ketju. Melkeen yrjösin. Tykkäilen viime yön unista; muuta ei just nyt tule mieleeni.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Riemumieli kirjoitti:Sitäkään ei sovi kieltää, että pimeys tuntuu jurppivan vuosi vuodelta enemmän. Paremman fiiliksen huomaa heti, kun tulee vähän lunta maahan ja jatkossa toivottavasti lisää.
Mä oon huomannut saman iän myötä lisääntyvän vaivan. Kirkasvalohoito, kalanmaksaöljyt ja D-vitsku on jeesannut.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Riemumieli kirjoitti:Myös paskan ulostaminen näin palstalla helpottaa, mieli piristyi jo kummasti.
Sitten tämä edelleen palvelee yhtä tarkoituksistaan miksi tämän joskus kasaan laitoin. Mutta, kannattaa tosin testata SoHardin ehdotuksia, itse myös taittanut talven selkää Omega-3;n, D-vitamiinin ja 5-HTP:n avustuksella.

On helpottanut suuresti. Jaksaminen aika erillä asteella kun vertaa aiempiin talviin, vaikka viime talvi ei nyt ole reilu vertailukohde. Mutta noin yleisesti fiiliksiä peilaten, on sen vaivan arvoista. Olkoon vaikka sitten placeboa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: TykkäilyTiistai

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Kiukkutipu kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Sitten kun olen miljonääri
:h:

Huhtikuu on hyvä kuukausi. Elämä alkaa talven jäljiltä :]
Huhtikuu on julmin kuukausi.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Vastaa Viestiin