Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kreitsu kirjoitti:En jaksa lukea ainakaan just nyt kaikkia kommentteja, mutta onko jo mainittu se, kun ihmetellään että "kuka sinua sitten hoitaa, kun olet vanha eikä ole lapsia?" Että siis pitäskö pukata kersat maailmaan, että on joku hoitaja sitten vanhana?
Hirveän itsekästä. Ei ole mainittu, mutta minä olen kuullut tämän myös. Olen vastannut, että rahalla saa ja hevosella pääsee. Mistä pääsemmekin seuraavaan eli kerran kaverit kyselivät, että "miksi te sitä omaisuutta keräätte kun ei ole lapsiakaan". Katotaan kuka nauraa ensin "eläkkeellä".
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

annepa kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:En jaksa lukea ainakaan just nyt kaikkia kommentteja, mutta onko jo mainittu se, kun ihmetellään että "kuka sinua sitten hoitaa, kun olet vanha eikä ole lapsia?" Että siis pitäskö pukata kersat maailmaan, että on joku hoitaja sitten vanhana?
Ei ole mainittu, mutta minä olen kuullut tämän myös. Olen vastannut, että rahalla saa ja hevosella pääsee.
Ehkä kysyjät tarkoittavat pointtinsa vähän abstraktimmassa mielessä ikään kuin sukupolvienvälistä hoitosuhdetta - ja siis myös itseään - koskevana. Kuten Soininvaara kirjoittaa:
Blogissaan 8.2.2014 Soininvaara kirjoitti:Eläkejärjestelmä on myös suuri tulonsiirto lapsiperheiltä lapsettomille, koska koko eläkkeiden maksu perustuu suurimmalta osalta siihen, että seuraava sukupolvi maksaa edellisten sukupolvien eläkkeet. Rahastoinnin merkitys on tämän rinnalla vähäinen ja sen alkuperäinen tarkoitus on tasoittaa ikäluokkien kokoeroista johtuvaa vaihtelua. Jos meillä olisi eri eläkejärjestelmät lapsiperheille ja lapsettomille, lapsettomien eläkemaksut olivat suuruusluokaltaan kaksinkertaiset lapsiperheiden maksuihin nähden, koska nämä joutuisivat maksamaan sekä vanhempiensa eläkkeet että rahastoimaan täysimääräisesti omat eläkkeensä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mitäs jos lapsilisät käytettäisiin eläkkeisiin? En hajuakaan summista, kun en ole erityisen kiinnostunut, enkä sitä myöten myöskään valveutunut...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti: Ehkä kysyjät tarkoittavat pointtinsa vähän abstraktimmassa mielessä ikään kuin sukupolvienvälistä hoitosuhdetta - ja siis myös itseään - koskevana.
Hyvä pointti, mutta omatuntoni on tässäkin puhtaahko. En usko, että eläkejärjestelmä kestää välttämättä edes niin pitkään, että minä ehdin viralliseen eläkeikään. Siksipä tuotta omaisuutta keräänkin. Ja rahalla saa=maksan palkkaa niille, jotka minusta huolehtii->minun omaisuudesta maksetaan taas, ties kuinka monennen kerran veroja ja eläkemaksuja.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

annepa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ehkä kysyjät tarkoittavat pointtinsa vähän abstraktimmassa mielessä ikään kuin sukupolvienvälistä hoitosuhdetta - ja siis myös itseään - koskevana.
Hyvä pointti, mutta omatuntoni on tässäkin puhtaahko. En usko, että eläkejärjestelmä kestää välttämättä edes niin pitkään, että minä ehdin viralliseen eläkeikään. Siksipä tuotta omaisuutta keräänkin. Ja rahalla saa=maksan palkkaa niille, jotka minusta huolehtii->minun omaisuudesta maksetaan taas, ties kuinka monennen kerran veroja ja eläkemaksuja.
Mä nyt korostan, että en mitenkään itse ole sitoutunut kannattamaan tätä avaamaani ajattelutapaa. Mutta argumentin vuoksi voisin todeta, että tähän voisi ehkä vastata, että eläkejärjestelmän kaatumista varmasti edesauttaa vähälapsisuus, ja toisaalta tuskin ne eri tavoin rahojaan käyttävät juuri vähempää verotuloja kulutuksellaan kerryttävät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:Mitäs jos lapsilisät käytettäisiin eläkkeisiin?
Tai jokainen lapseton velvoitettaisiin kantamaan kortensa kekoon asuttamalla ja kotouttamalla veronmaksukelpoiseksi vähintään yhden humamamun?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mitäs jos lapsilisät käytettäisiin eläkkeisiin?
Tai jokainen lapseton velvoitettaisiin kantamaan kortensa kekoon asuttamalla ja kotouttamalla veronmaksukelpoiseksi vähintään yhden humamamun?
Osuuteni on tehty, olen palkannut ja kouluttanut useita!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mitäs jos lapsilisät käytettäisiin eläkkeisiin?
Tai jokainen lapseton velvoitettaisiin kantamaan kortensa kekoon asuttamalla ja kotouttamalla veronmaksukelpoiseksi vähintään yhden humamamun?
Osuuteni on tehty, olen palkannut ja kouluttanut useita!
Hienoa! Tällä saattaa välttyä virkamiestyönä suoritettavasta pakkohedelmöittämisestä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti:Mä nyt korostan, että en mitenkään itse ole sitoutunut kannattamaan tätä avaamaani ajattelutapaa. Mutta argumentin vuoksi voisin todeta, että tähän voisi ehkä vastata, että eläkejärjestelmän kaatumista varmasti edesauttaa vähälapsisuus, ja toisaalta tuskin ne eri tavoin rahojaan käyttävät juuri vähempää verotuloja kulutuksellaan kerryttävät.
Tuo on aivan totta. Jotkut ovat sitäkin mieltä, että koko eläkejärjestelmä pitäisi vasiten kaataa ja antaa kunkin huolehtia omista eläkkeistään.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Tällä saattaa välttyä virkamiestyönä suoritettavasta pakkohedelmöittämisestä.
Tää kuulostaa kyllä jotenkin tosi kiihottavalle...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mua taas jotenkin inhottaa, että menin tuommoisia kirjoittamaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja elco »

Pääideologi Soininvaara on tapansa mukaan yhtä metsässä kuin pää-äänenkannattajansa täällä.

Aivan yhtä lailla voisin sanoa, ettei hyvätuloisten tarvitsisi maksaa enemmän veroja kun muiden, koska he maksavat oman osuutensa maksamalla yhtä paljon kuin muutkin. Toisekseen, kyllä sitä nyt mitataan rahalla viattomia lapsia kun kyseessä on niiden maksamat verot ja maksut muille kuin itselleen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Mua taas jotenkin inhottaa, että menin tuommoisia kirjoittamaan!
Joo, kyllä Suomen julkinen sektori on ihan riittävän suuri ilman lääninsiittäjän virkanimikettäkin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Aivan yhtä lailla voisin sanoa
No etkö sä toisinaan sanokin? Toisekseen, Soininvaara ei ehdottanut erisuuria eläkemaksuja lapsellisille ja lapsettomille, enkä minä tätä ehdotusta, jota kukaan ei siis tehnyt, kannattanut. Kunhan avasin mahdollista ajattelutapaa sen kommentoinnin taustalla, jota Kreitsu ja Annepa ihmettelivät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Bluntly kirjoitti:Kakarat on ihan kivoja kunhan ovat yli 330 metrin päässä meikäläisestä, teipattuna seinään tai kattilassa.
Näitä kommentteja ei aina jaksa. Kuulostavat psykopaatin tekeleiltä. Jos kuka tahansa kertoo mistä tahansa kansanryhmästä tämän olevan parasta kattilassa, niin mitä siitä voi sanoa. EPIC FAIL.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No sinä nyt vain olet tuollainen. Minua tämä edelleen naurattaa:

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Bluntly kirjoitti:Kuva
Tuo onkin hauska kuva.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

urpiainen kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:En jaksa lukea ainakaan just nyt kaikkia kommentteja, mutta onko jo mainittu se, kun ihmetellään että "kuka sinua sitten hoitaa, kun olet vanha eikä ole lapsia?" Että siis pitäskö pukata kersat maailmaan, että on joku hoitaja sitten vanhana?
Ei ole mainittu, mutta minä olen kuullut tämän myös. Olen vastannut, että rahalla saa ja hevosella pääsee.
Ehkä kysyjät tarkoittavat pointtinsa vähän abstraktimmassa mielessä ikään kuin sukupolvienvälistä hoitosuhdetta - ja siis myös itseään - koskevana. Kuten Soininvaara kirjoittaa...
Ehkä, mutta en usko että suinkaan kaikki jos edes suurin osa. Kommentointi nimittäin monesti jatkuu sillä, että kuka sinua tulee sitten sinne vanhainkotiin katsomaan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä alan ilmeisesti olla siinä iässä, missä tuttavapiirissä alkaa tapahtumaan ( :perse: Riemikselle!) näitä lapsiperheiden vanhempien av(i)oeroja. Onneksi hulluja, vastuutaan kantamattomia tai lapsistaan vähät välittäviä tyyppejä on aika vähän, joten näistä muutamista lähempää seuraamistani eropariskunnistakin melkein kaikki ovat päätyneet jonkinlaiseen 50-50 ratkaisuun lasten hoidossa, esim. viikko toisella ja taas viikko toisella. Yksi havainto tässä on se, että aika monella tyypillä tuntuu eron pahimman järkytyksen jäätyä taakse kalvavan jonkinlainen huono omatunto siitä, että usean kohdalla tämä järjestely osoittautuukin lähes ideaaliksi! Saa elää sitä lapsettoman arkea matkusteluineen, harrastuksineen, ravintoloineen aivan tarpeeksi, mutta saa myös nauttia myös oman lapsen arkeen tuomasta riemusta ja rakkaudesta aika täysipainoisesti. Yksi tällainen, eronnut tuttavani tässä suosittelikin lapsettomalle, mutta lapsia ilmeisesti piakkoin haluavalle pariskunnalle suuresti lasten hankkimista, mutta jonkun muun kuin puolison kanssa: Ei kun suoraan tähän huippujärjestelyyn, jossa puolet ajasta on lapsettoman parin aikaa ja puolet lapsen kasvun seuraamisesta nauttimista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Koskaan ei ole hyvin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä kyllä pidän itseäni etuoikeutettuna, koska minulla on lapsia. En ole sekuntiakaan epäröinyt ekan lapsen syntymän jälkeen, ettenkö haluaisi perhe-elämää. Pelkkä työssä käyminen ja harrastaminen tuli auttamatta ja voimakkaana tiensä päähän jo ennen kolmeakymmentä ikävuottani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Ei kun suoraan tähän huippujärjestelyyn, jossa puolet ajasta on lapsettoman parin aikaa ja puolet lapsen kasvun seuraamisesta nauttimista.
Mä niin näen sieluni silmin sen, kun peruspertti käy ehdottomassa puolisolle että "kulta, haluaisitko alkaa vuoroviikkoiseksi äitipuoleksi lehtolapselleni?"
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tuosta kaverin kanssa lapsi -aiheesta on ollut juttua Hesarissakin. Otetaan rusinat pullasta (itse en kyllä jaksaisi sellaistakaan: ei ole biologinen kello paukahdellut enkä koe tarpeelliseksi pusertaa pentuja tähän maailmaan, kun ei edes itseä kiinnosta).

http://www.hs.fi/elama/a1375321156650
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulle sopis tollainen lainalapsi. Ehkä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus suututtaa monia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jäin oikein miettimään onko mulla yhtään miespuolista kaveria joka puhuisi jostain aiheesta joka ei kiinnosta pätkääkään paljon. Ei tullut mieleen ketään. Onkohan se mun kaveripiirin piirre vai sukupuolinen ominaisuus?
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin