Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kuulutko tunnettuun sukuun?

Äänestys päättyi 20.06.2014 13:55

En kuulu
1
25%
En halua kertoa
0
Ei ääniä
Kuulun ja olen ylpeä sukujuuristani
2
50%
Kuulun ja asia lähinnä vituttaa aamuisin
1
25%
EOS
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 4

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Monet kuuluvat johonkin sukuun paitsi kitinän äpärät ja löytölapset. Kuulutko sinä johonkin tunnettuun kulttuuri-, raha-, taiteilija-, poliitikko-, urheilija- tai muuhun tunnettuun sukuun? Linjalla Herlin, Sarpaneva, Wirkkala, Leskinen, selänne, Viren, Svinhuvud(sikapää-suku)?
Viimeksi muokannut Niba, 14.03.2014 15:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

1830-luvulla esi-isäni (torppari) varasti meidän sukunimen tilanherraltaan. Hänellä ei ollut sukunimeä ja hän tarvitsi sellaisen päästäkseen naimisiin...olen siis nimivarkaan sukua.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Yleensä voimakas leuka on yhdistettty tosiaan voimakkaseen luonteeseen, vaikka onkin enemmän apinamaista perua, joten luisu leuka on suhteessa sivistyneempi ja pienemmät kasvot, mutta jos omaa yli 4 prosenttia neanderthalia perimässään voi olla tuollainen päättäväinen leuka.. ;) Minulla ei ole kuin harvinainen sukunimi 25 samannimistä tällä puolella maapalloa olen jonkun suvun sukutaulussa sivulla 14 014 yksi tarkiten tutkailtuja sukuja vaikka en olekaan koskan sukukokouksissa käynyt kun niitä sukulaisia yli 38 000 kirjoissa., sen tunnetuimmat ovat näyttelijöitä ja elokuvaohjaajia mutta myös böndejä, sorvareita, sähkömiehiä ja joku arkkitehtikin sun muuta.. Vaikka kaikki ollaan suku toisillemme niin kukat kuin hemiläiset
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

En itse, mutta tyttöystäväni on tunnettua historiallista sukua. Suku tunnetaan 1500 - luvulta asti, ja 1800 - 1900 luvuille mahtuu merkkimiehiä aina säveltäjistä kansatieteellisten kuvausten julkaisijaan, ja valtionpäivämiehistä oikeustieteen auktoriteetteihin.

Hieno historia ja onhan se jännää käydä niiden mailla, kun voi miettiä että yli 500 vuotta aiemmin saman sukuhaaran tyypit on heiluneet jo tonteilla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paskasakkia kummaltakin puolelta. Yritin kyllä naida itseni erääseen noista mainitusta suvuista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vaimon puolelta Pamela Andersonin sukua.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Yhdistelmä Venäjän tsaarista ja Puolan ruhtinaasta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yhdistelmä Apinoiden kuningasta ja Janea.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Riemumieli kirjoitti:Vaimon puolelta Pamela Andersonin sukua.
Tämän? http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014031 ... 4_uu.shtml
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ei vaan sen Tommy Leen ja muutaman muun nyrkkeilysäkin korvikkeen.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Kuulun. Muutamia löytyy, mm NHL tähti.
Kyselyssä ei ollut sopivaa vaihtoehtoa "Kuulun, ei mitään merkitystä"
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja huima »

Riemumieli kirjoitti:Vaimon puolelta Pamela Andersonin sukua.
Hyytiäinen?
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kuulun. Tai siis suku on tullut tunnetuksi minun toimestani.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Miten sen nyt ottaa.
Sukunimen puolesta en. Sen pohjois-pohjalaisen sukunimen juuri kun tarkoitti alunperin venäjäksi orjaa. Vienankarjalaista perua, vaikka nykyään pohjalaisnimi. Kuuluisuus sillä nimellä on muuan homo runoilija, joka ei ole sukua. Muinaisuudesta löytyy vain Aarno Karimon eeppinen ja kansallismielistä mystiikkaa sisältävä Suomen historian kuvaus "Kumpujen yöstä", jossa muuan Ontro samalla sukunimellä on pelätty karjalaispäällikkö, joka siinä tarinassa harjoittaa oikeutettua kostoväkivaltaa hämäläiskylässä heimosotien aikaan. Äidin puolelta olen tosin nimenomaan hämäläinen. Eikä se sukunimeni ole suvun alkuperäinen nimi, vaan talon vaihdossa saatu. Alkuperäinen nimi oli Anttila, lähisukua kyllä nimikaimoillekin.

Mutta vanhempani harrastavat sukututkimusta. Minua ei niin kiinnosta, että muistaisin yksityiskohtia. Mutta olen pyytänyt dokumentoimaan kaiken, jos vanhempana ja viisaampana alkaisi kiinnostaa eikä tuntuisi niin tylsältä.

No siellä on enimmäkseen meitä kunnon ihmisiä eli talollisia. Ei siis mitään renki ja piika -rahvasta saati teollisuusduunareita.

Erikoisuuksina löytyy mm. aito noita-akka. Joka vanhalla karjataikuudella vei lehmiä "tulen läpi" ja leipoi salaperäisiä rasvakakkuja, jotka niitä salaa maistaneessa piiassa herättivät "hillittömän himon miesväkeen". Hyvä selitys lutkailulle.

Sitten on nuijasodassa kapinallista rahvasta kurittanut eversti.

Sitten hakkapeliitta kolmekymmenvuotisesta sodasta.

Yksi esi-isä hukkui purjelaivalta tietysti uimataidottomana merimiehenä Intian valtamereen. Yksi espanjalainen taas pakeni Hollannin vapaussotaa Pohjanlahden perukoille asti (espanjalaiset eivät olleet suosittuja, kuvitelkaa kapinallista rahvasta seipäiden ja soihtujen kaa ja sitten tuli kiire satamaan), kääntyi luterilaiseksi ja rupesi kirkkoväärtiksi. Skotlannistakin on joku palkkasoturi Piper.

Sokerina pohjalla esi-isäni Gorm Vanha, Tanskan viimeinen pakanallinen viikinkikuningas, ja vaimonsa Thyre, joka olikin kova misu. Vastasi Tanskan etelärajan puolustuksesta. Minä en tule kuuluisammasta pojasta Harald Sinihampaasta, vaan toisesta pojasta Knutista, jota petollinen kutale omien puolelta ampui selkään, kun Knut oli valloittamassa Dublinia.
"The three sons were Vikings in the truest sense, departing Denmark each summer to raid and pillage." :hep:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gorm_the_Old

Mutta näillä eksoottisemmillakaan ei aikuisten oikeasti ole muuta kuin romanttista merkitystä. Poikkeavathan elossa olevatkin sukulaisemme meistä paljon, emmekä heistä kaikista pidä. Ja sitten suvuthan sekoittuvat koko ajan minkä lisäksi samoista esivanhemmista polveutuu ihan helkkarin paljon muitakin ihmisiä. Joten Englannista on vaikea löytää ihmistä, joka ei tavalla tai toisella polveutuisi Vilhelm Valloittajasta. Aasialaisista yli kymmenen prosenttia polveutuu Tshingis Kaanista. Joka siis oli kova siitältämään.

Minä itse taas olen ilmeinen evoluution umpiperä ja jätesäkki. Keräten kaikkien sukujen huonoimmat ominaisuudet, varmistaen että minä en lisäänny.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Riemumieli kirjoitti:Vaimon puolelta Pamela Andersonin sukua.
Sattumalta kattelin vanhoja sähköpostejani läpi, löytyi tieto että äiti on Pamelan isän serkku neljännessä polvessa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuulutko tunnettuun sukuun?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hans Jörgen kirjoitti:Kuulun. Tai siis suku on tullut tunnetuksi minun toimestani.

Kunnia meni, mutta maine kasvoi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin