HorisontitonTiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16665
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:Suvivirren kohtalon voisi mielestäni ratkaista järjestämällä kouluissa äänestykset siitä, haluavatko lapset laulaa sitä. Onhan se aika älytöntä, jos lasten pitää laulaa sitä vain siitä syystä, että vanhemmat saavat nauttia perinteiden jatkuvuudesta, sillä kai ne juhlat kuitenkin ensisijaisesti ovat niitä lapsia varten. Samalla tavalla itse asiassa voisi hoitaa
Ottamatta nyt kantaa tähän yksittäistapaukseen, niin yleisemmällä tasolla tämä on minusta todella outo (tosin en vielä sano, että hyväksyttävä tai hylättävä) suhtautuminen siihen, miten lapsia sosiaalistetaan yhteisön käytäntöihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tarkoitat siis, että kun sinulle ahdistusta aiheuttavat asiat ("kylläpä tällä planeetalla asuminen tuntuukin juhlavalta taas") osoitetaan epätosille käsityksille, väärinymmärryksille ja perusteettomlle peloille perustuviksi hölmöilyiksi, haluat mieluummin pitää kiinni näistä ahdistusta aiheuttavista väärinymmärryksistä kuin koettaa saada uskomusjärjestelmääsi paremmin todellisuutta avstaavaksi? Luulen, että olemme, taas kerran, jotenkin perttiyden perimmäisen olemuksen ytimessä.
Lässyn lää. Olemme taas sen ytimessä, että minun pitäisi keksiä parempia harrastuksia.
Ei, kyllä tässä on kyse siitä että exPertti on päättänyt suuttua asiasta. Jos lukisit oikeuskanslerin lausuman niin näkisit että asia ei ole nyt niin populistinen mitä iltapäivälehdet tahtoo esittää.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Haemaeraemies kirjoitti:Ei, kyllä tässä on kyse siitä että exPertti on päättänyt suuttua asiasta. Jos lukisit oikeuskanslerin lausuman niin näkisit että asia ei ole nyt niin populistinen mitä iltapäivälehdet tahtoo esittää.
Onko suuttumisessa jotain väärää? Kun Mohammadista laitettiin pari kuvaa lehteen, suuttuminen oli hyväksyttävää, ja se ilmeni jonain aivan muuna kuin verbaalikomiikkana Kitinässa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16665
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Ei, kyllä tässä on kyse siitä että exPertti on päättänyt suuttua asiasta. Jos lukisit oikeuskanslerin lausuman niin näkisit että asia ei ole nyt niin populistinen mitä iltapäivälehdet tahtoo esittää.
Onko suuttumisessa jotain väärää?
No on se ainakin vähän, sanoisinko, erikoista, että oka sanoo X, Pertti suuttuu koska kuvittelee okan sanoneen Y, ja kun Perttiä kehotetaan tarkistamaan epätosia uskomuksiaan hän kieltäytyy, koska on niin ihastunut omaan suuttumukseensa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Minusta taas näyttää siltä, että perttiä ja riemumieltä suututtaa epäilys siitä, että kantelun takana olisi ulkomaalaistaustaiset tai niitä tukevat ryhmittymät, jotka pyrkivät pakkomuuttamaan suomalaisia perinteitä. Jos tämä olisi keissi, niin jossain mielessä ymmärtäisin suuttumuksen, koska en itsekään halua, että ulkopuoliset puuttuvat elämääni.

Mutta kuitenkin näin kotimaisen uskonnottoman silmään tämä kyllä näyttää ennemminkin luonnolliselta jatkumolta yhteiskunnan maallistumisessa ja pitäisin todennäköisempänä, että kantelun takana on ennemmin vapaa-ajattelijat tai joku siihen ryhmään kallellaan oleva henkilö kuin islamistinen invaasio, joten mielestäni vihoittelu menee vähän väärään osoitteeseen. Jos aloitteesta haluaa kiukutella, niin kannattaisi ennemmin suunnata viha ihan kotimaisiin kirkkoon kuulumattomiin tapakristillisyyttä inhoaviin perinteiden vihaajiin.

Selvyyden vuoksi sanottakoon, että minä en kantelua kuitenkaan tehnyt. En ole sillä lailla yhteiskunnallisesti aktiivinen. Mitä kantelua ja sen pohjalta tehtyä mietintöä luin, niin molemmat vaikutti kuitenkin asiallisilta ja kannatettavilta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:No on se ainakin vähän, sanoisinko, erikoista, että oka sanoo X, Pertti suuttuu koska kuvittelee okan sanoneen Y, ja kun Perttiä kehotetaan tarkistamaan epätosia uskomuksiaan hän kieltäytyy, koska on niin ihastunut omaan suuttumukseensa.
Liekö väliä sillä, onko sanottu X vai Y? Avautumisemme voi ottaa myös yleisenä kannanottona suomalaiseen kulttuuriin eli Suvivirsi pysyköön kevätjuhlissa. Lisäksi kannatan demokratiaa eli enemmistön valtaa asioissa, jotka eivät loukkaa ketään tiedostaen sen, että on olemassa kermaperseitä, joita mikään ei voi olla loukkaamatta.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Riemumieli kirjoitti:Lisäksi kannatan demokratiaa eli enemmistön valtaa asioissa
Näin oikeusvaltiossa olisi ihan kätevä myös noudattaa perustuslakia, kuten oikeuskan...korjaan apulaisoikeuskansleri on kehoittanut tekemään.

Etkö sä just eilen ollut tosi huolissasi kitinälääkärien lain noudattamisesta?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16665
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Mutta kuitenkin näin kotimaisen uskonnottoman silmään tämä kyllä näyttää ennemminkin luonnolliselta jatkumolta yhteiskunnan maallistumisessa ja pitäisin todennäköisempänä, että kantelun takana on ennemmin vapaa-ajattelijat tai joku siihen ryhmään kallellaan oleva henkilö kuin islamistinen invaasio, joten mielestäni vihoittelu menee vähän väärään osoitteeseen.
Sä et ole nyt lukenut Breivikiä, Elcoa ja Halla-ahoa riittävän tarkkaan: nyt on menossa viimeinen taisto ja pelissä on vain kaksi rintamaa, eli erotteluasi ei voi tehdä. Kaikki tällaiset vapaa-ajattelijat (ja ylipäänsä muut kuin persut ja muutama äärikepuli) ovat, tosin joskus ymmärtämättömyyttään, nimenomaan islamistien rintamassa. Tätä virallista teoriaa Pertsakin on gurujensa jalanjäljissä koettanut tähänkin ketjuun foliohattunsa syvyyksistä ammentaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vagabondo kirjoitti:Näin oikeusvaltiossa olisi ihan kätevä myös noudattaa perustuslakia, kuten oikeuskan...korjaan apulaisoikeuskansleri on kehoittanut tekemään.
Etkö sä just eilen ollut tosi huolissasi kitinälääkärien lain noudattamisesta?
Lakihan on niin kuin se luetaan ja varsinkin perustuslaki.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Riemumieli kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:No on se ainakin vähän, sanoisinko, erikoista, että oka sanoo X, Pertti suuttuu koska kuvittelee okan sanoneen Y, ja kun Perttiä kehotetaan tarkistamaan epätosia uskomuksiaan hän kieltäytyy, koska on niin ihastunut omaan suuttumukseensa.
Liekö väliä sillä, onko sanottu X vai Y? Avautumisemme voi ottaa myös yleisenä kannanottona suomalaiseen kulttuuriin eli Suvivirsi pysyköön kevätjuhlissa. Lisäksi kannatan demokratiaa eli enemmistön valtaa asioissa, jotka eivät loukkaa ketään tiedostaen sen, että on olemassa kermaperseitä, joita mikään ei voi olla loukkaamatta.
Ei loukkaa ketään.. Mikä ei loukkaa ketään? Se että laitetaan istumaan kehitysvammaisten luokkaan kun en tahdo kirkkoon? Se että 2 oppilasta erotetaan ryhmästä sen takia että kuuluu eri uskontoon ja paikallinen kirkkoherra on kaapannut perjantain aamunavaukset?

On helppo huudella että joku ei loukkaa ketään, kun ei ole siellä väärässä päässä piippua. Aika itsekästä painaa osaa porukasta suohon sentakia ettei se haittaa omia juttuja. Ja ei, en ole kieltämässä suvivirttä päättäjäisissä, vaan koitan puhua siitä oikeasta asiasta mihin APULAISoikeuskansleri otti kantaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:nyt on menossa viimeinen taisto ja pelissä on vain kaksi rintamaa, eli erotteluasi ei voi tehdä.
Onko tämä nyt tulkittava niin, että todellisuudessa minua ei ole olemassa, vaan olen puhtaasti oman mielikuvitukseni tuote? :think:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16665
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:Liekö väliä sillä, onko sanottu X vai Y? Avautumisemme voi ottaa myös yleisenä kannanottona suomalaiseen kulttuuriin eli Suvivirsi pysyköön kevätjuhlissa. Lisäksi kannatan demokratiaa eli enemmistön valtaa asioissa, jotka eivät loukkaa ketään tiedostaen sen, että on olemassa kermaperseitä, joita mikään ei voi olla loukkaamatta.
No joo, tämä lienee ihan mahdollinen lähestymistapa. Mutta ongelma tästä tulee, kun se yhdistetään Vagabondon analyysiin. Tai siis kyse ei niinkään ole ilmiselvästi suomalaisen kulttuuriperinnön puolustaminen kuin sen määrittely konservatiivisesta lähtökohdasta.

En pidä mitenkään selvänä, että suurimmalle osalle terveesti maallistuneista suomalaisista virret olisivat mitenkään erityisen läheinen osa kulttuuriperintöä. Moni saattaa jopa muistaa ne omilta kouluajoiltaan sellaisina, joiden soisikin siirtyvän historian roskavarastoon. Voisi jopa olla, että suurin osa suomalaisista ihan monikulttuurisuudesta huolimatta haluaisi vähentää uskonnon näkyvyyttä ja roolia julkisissa instituutioissa. Tämä korpeaa uskonnollisia konservatiiveja, ja siksi he mielellään maalavat tosiasioiden vastaisia mielikuvia siitä, miten islamia nöyristelevä apulaisoikeuskansleri muka haluaa kieltää joitain perinteitä siksi, että ne loukkaavat muslimeja (vaikka oikeasti hän haluaa tarkistaa perinteiden käytännön toteutuksen ohjeistuksen siksi, että vanha konservatiivinen ohjeistus saattaa loukata liberaalien suomalaisten aika länsieurooppalaista oikeudentajua). Tällä vääristelyllä, vihjailulla ja epätosien viholliskuvien maalailulla uskonnolliset konservatiivit koettavat luoda kansallista yhtenäisyyttä oman konservatiivisen ja uskonnollisen suomalaisuustulkintansa taakse, koska tällainen epäily nöyristelystä vieraiden tapojen edessä uppoaa aina kansallismielisiin mutta huonoitsetuntoisiin suomalaisiin.

Temppu on siis siinä, että merkittävän osan suomalaisista hyväksymä länsieurooppalainen valistusajattelu koetetaan maalata, silmät faktoilta sulkien, poliittisen islamin nöyristelyksi, jotta alati otettaan menettävälle uskonnolliselle ja nationalistiselle konservativismille saataisiin palautettua sen muinoin nauttimaa yleistä hyväksyntää. Älyllisesti epärehellistä ja muutenkin ikävää, mutta sellaisiahan uskonnolliset konservatiivit aika usein ovat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16665
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:nyt on menossa viimeinen taisto ja pelissä on vain kaksi rintamaa, eli erotteluasi ei voi tehdä.
Onko tämä nyt tulkittava niin, että todellisuudessa minua ei ole olemassa, vaan olen puhtaasti oman mielikuvitukseni tuote? :think:
Mä olen nyt vähän huolissani siitä, miten huonosti olet lukenut Kitinää. Vastauksen kun luulisi olevan lähes itsestäänselvä: sä et vain tunne itseäsi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:...niitä tukevat ryhmittymät....
Ei se minua haittaisi, se haittaisi erittäin paljon jos joku kantasuomalainen (suomalaistyyppisesti) itseinhon/suvaitsevaisuuden/mitä ne ajattelevat meistä tms. tyylisesti ajaa tätä vapaaehtoisesti. Minusta he ovat aika alhaalla omissa kategorioissaan.
Eikö nuo kukkahattutädit olleet tuossa mun luonnehdinnassa mukana?

Mutta kuten sanoin, uskoisin tämän olevan ihan suomalainen prosessi. Ensin kirkko maallistui ja vanhempiemme sukupolvessa merkittävä osa on tapauskoivaisia. Näkisin, että omassa sukupolvessani on paljon niitä, jotka eivät halua olla enää edes tapauskovaisia ja haluavat säästää lapsensa uskonnon pakkosyötöltä koulumaailmassa, josta itse on nuoruudessaan saanut kärsineet.

Ainakin niin minä tämän itse koen. Lapseni ei tule osallistumaan* uskonnonopetukseen tai -harjoittamiseen koulumaailmassa ja toivoisin, ettei hän sen takia tule joutumaan eriarvoiseen asemaan kuin luterilaiseen kirkkoon kuuluvat lapset. Sen takia tämä aloite on mielestäni hyvin kannatettava. Uskovaiset harjoittakoon uskontoaan jossain muualla kuin koulussa.

*Ellei itse jossain vaiheessa vähän vanhempana halua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En ole vielä päättänyt olenko musulmaanien vai breivikiläisten joukoissa. Breivik suunnitteli manifestissaan hienot uniformut ja kunniamerkit, tämä vetoaa minuun, kun en ole upseerimanttelia päässyt kantamaan. Toisaalta musulmaaneja odottaisi 72 neitsyttä. Tämä on lähes yhtä vaikeaa, kuin valinta Porsche Macanin ja Range Rover Sportin väliltä.

Kunpa Jumala antaisi minulle jonkun merkin, esim. tallettaisi tililleni sveitsiläiseen pankkiin 100 miljoonaa euroa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Suvivirren kohtalon voisi mielestäni ratkaista järjestämällä kouluissa äänestykset siitä, haluavatko lapset laulaa sitä. Onhan se aika älytöntä, jos lasten pitää laulaa sitä vain siitä syystä, että vanhemmat saavat nauttia perinteiden jatkuvuudesta, sillä kai ne juhlat kuitenkin ensisijaisesti ovat niitä lapsia varten. Samalla tavalla itse asiassa voisi hoitaa
Ottamatta nyt kantaa tähän yksittäistapaukseen, niin yleisemmällä tasolla tämä on minusta todella outo (tosin en vielä sano, että hyväksyttävä tai hylättävä) suhtautuminen siihen, miten lapsia sosiaalistetaan yhteisön käytäntöihin.
Alaikäisiä on Suomessa yli miljoona. Eivätkö he mielestäsi ole jo nyt, lapsina, osa yhteisöä? Minun mielestäni heillä pitää olla päätäntävalta sellaisissa asioissa, jotka koskevat ensisijaisesti heidän omaa lapsuuttaan ja joilla ei ole mahdollisesti haitallista merkitystä heidän tulevaisuuteensa. Perinteet ovat arvokkaita vain, jos ne tuntuvat hyviltä niiden toteuttajista, enkä näe mitään järkisyytä sille, miksi lapsia pitäisi esim. pakottaa kirkkoon edes jouluna, vaikka itse olisi lapsena tullut pakotetuksi moiseen. Maailma on kuitenkin erinäköinen silloin kun nykyiset lapset ovat aikuisia, joten heidän sosiaalistamisensa nykyisiin yhteisön aikuisten käytäntöihin on monelta kohdin turhaa, kunhan osaavat käyttäytyä niin, että nykyiset aikuiset saavat pitää nykyiset käytäntönsä haluamansa näköisinä niin kauan kuin elävät.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16665
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:En ole vielä päättänyt olenko musulmaanien vai breivikiläisten joukoissa.
Ei silti huolta: jos et päätä itse, kyllä sinut kuitenkin joukkoihin jollain perusteella sijoitetaan. Tätä rintamalinjojenvetoa ei vältä kukaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:En ole vielä päättänyt olenko musulmaanien vai breivikiläisten joukoissa.
Ei silti huolta: jos et päätä itse, kyllä sinut kuitenkin joukkoihin jollain perusteella sijoitetaan. Tätä rintamalinjojenvetoa ei vältä kukaan.
Niin. Kun rähinä alkaa, niin olen tietysti niiden joukoissa, jotka vaikuttavat olevan voitolla.

Paistoin muuten pari viikkoa sitten varmuudeksi blinejäkin, kun tuosta Putinistakaan ei voi olla varma.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Blinit eivät oikein kyllä maistuneet kun ei ollut samppanjaa kyytipoikana.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kirkko ja valtio pitäisi jo vihdoin Suomessa erottaa toisistaan. Koulussahan ei ole ollut pakko osallistua uskonnon tunneille, jos on "uskoton" tai "vääräuskoinen". Sitä varten oli elämänkatsomustieto.

Minusta kouluissa kyllä voisi kiihkottomasti opettaa kaikille uskontoJa (ei siis vain yhtä uskontoa) vähän samalla tyylillä kuin mitä tahansa muita aineita. On ihan yleissivistävää tietää eri uskonnoista. Sellainen ei vissiin kenenkään uskonnonvapautta loukkaa - siinähän voi vaikka tajunta laajeta ja voi peräti oppia ymmärtämään erilaisia ihmisiä tai ainakin tarkastelemaan asioita eri näkökulmista.

Ala-asteella ollessani eräs opettaja piti aina uskonnollisen aamunavauksen. Sen ajaksi hän lähetti eri uskontoon kuuluvat luokan ulkopuolelle. Minusta melko perseestä - siis sekä uskonnolliset aamunavaukset luokasta poistaminen.

Mietin myös sitä, että aika herkkä täytyy olla, jos jostain toisesta uskonnosta kuuleminen tai jonkun viisun veisaaminen koetaan kauhistuttavana; ihan kuin jonkun vitun Suvivirren hoilaaminen olisi suuremman luokan uskonnonpetos ja järkyttävää käännyttämistä jne.
Viimeksi muokannut Kreitsu, 25.03.2014 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

exPertti kirjoitti:Kysyin kyllä alunperin Urpsulta siitä, että mikä on koulussa tapahtuneen uskonnon opetuksen kärsimyksen määrä joka ajaa vanhemmat vihaamaan kaikkea itsensä lisäksi.
Luulen, ettei tässä lopulta ole kyse uskonnosta, vaan siitä pitkäaikaisesta propagandasta, jolla KARJAA on ajettu kyttäämään ja vahtimaan toisiaan. Mitään erilaista ei enää kestetä, vaan kaikkeen halutaan säännöt tai muuten jonkun mieli pahoittuu. Lisäksi kaikkea pitää kieltää mahdollisimman paljon ja nähdä/tehdä ongelmia asioista, jotka eivät ennen olleet ongelmia.

*asettaa foliohatun päähänsä*
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:Kysyin kyllä alunperin Urpsulta siitä, että mikä on koulussa tapahtuneen uskonnon opetuksen kärsimyksen määrä joka ajaa vanhemmat vihaamaan kaikkea itsensä lisäksi.

Mutta tärkeä tieto oli Jameksenkin shampanjanpuute. Eikös Rangeen saisi jääkaapin takapenkille?
Ainakin etupenkkien välissä olevaan keskikonsoliin (tai mikä sen nimi on) saa. En sitten tiedä, miten Suomen tielainsäädäntö suhtautuisi asiaan :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kreitsu kirjoitti:Minusta kouluissa kyllä voisi kiihkottomasti opettaa kaikille uskontoJa (ei siis vain yhtä uskontoa) vähän samalla tyylillä kuin mitä tahansa muita aineita. On ihan yleissivistävää tietää eri uskonnoista. Sellainen ei vissiin kenenkään uskonnonvapautta loukkaa - siinähän voi vaikka tajunta laajeta ja voi peräti oppia ymmärtämään erilaisia ihmisiä tai ainakin tarkastelemaan asioita eri näkökulmista.
Uskonnonopetus on kouluissa nimenomaan tunnuksetonta eli käännytystyötä ei tehdä. Tässä linkissä po. kouluaineen sisältö on esitetty aika hyvin (löytyi äsken googlettamalla): http://www.suol.fi/index.php/uskonnonopetus-suomessa

Eria asia on se, tekeekö joku toisin, mutta se on työantajan valvontaan kuuluva asia, ei syy poistaa Suvivirttä kevätjuhlista.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Miksiköhän noille tunneille ei sitten esim. ortodoksit voineet osallistua, vaan piti olla erikseen se elämänkatsomustieto. Koska itsekin muistan, että ussan tunneilla käsiteltiin eri uskontoja, mutta ilmeisesti painopiste oli luterilaisessa.
Viimeksi muokannut Kreitsu, 25.03.2014 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Takapenkin jääkaappi on kenties vain Range Roverissa, ei Sportissa.

Taas työmiestä sorretaan!11

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin