Maaninen Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

En usko astianpesukoneisiin, ja pesen astiat itse käsin. Näin ei ole vaaraa vesivahingoista. Homma on muutenkin jonkinlaista terapiaa, tunnen, että edistän kodin siisteyttä omin pikku pehmein kätösin.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No onhan se teillä varakkailla helpompaa, mutta ei meikäläisellä ole varaa vaikka tuommoiseen 130k€ korvaukseen. Vakuutusyhtiö ei ole korvausvalvollinen huolimattomuudesta, esimerkiksi jos jättää hanan auki.

Kuulostaa toki naurettavalta yleisellä tasolla, mutta mielummin olen ottamatta riskiä turhaan kun tuo tuurini on negatiivinen kaikenlaisen paskan satamisen niskaan suhteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:ymmärtääkseni useat vakuutusyhtiöt nikottelevat valvomattoman koneen vesivahingoista. Ja naistenlehdet kiillottamattomista laseista.
Miksi sille vakuutusyhtiölle pitäisi kertoa valvomattomuudesta (jos tämä nyt sattuisi olemaan totta)? Tuskin vakuutusyhtiö voi edellyttää, että konetta tuijotetaan herkeämättä pesutapahtuman ajan. Urpiainen tietenkin kertoo, että olin juuri nojatuolissani pohtimassa Gödelin epätäydellisyyslausetta, kun havahduin nilkkojani huuhtelevaan veteen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ei se läsnäolokaan vesivahingolta pelasta.. kämppisten kanssa asuessa alakerran naapuri tuli sanomaan että katosta tulee vettä, huoneistossa oli aika monta ihmistä paikalla ja kaikki kääntyivät keittiön suuntaan katsomaan miten tiskikone valuttaaa luukuntiivisteistä vettä ihan kunnolla.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Läsnäolo != valvominen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ja kuten jo totesin, vakuutusyhtiö tuskin voi edellyttää, että astianpesukonetta valvotaan herkeämättä pesutapahtuman ajan. Mitäs jos pyykinpesukone on samaan aikaan päällä?! Pitää olla kaksi valvojaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei voi, eikä tarvitse. Valvomiseen riittää tilanteen tarkistus säännöllisesti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:ymmärtääkseni useat vakuutusyhtiöt nikottelevat valvomattoman koneen vesivahingoista. Ja naistenlehdet kiillottamattomista laseista.
Miksi sille vakuutusyhtiölle pitäisi kertoa valvomattomuudesta (jos tämä nyt sattuisi olemaan totta)? Tuskin vakuutusyhtiö voi edellyttää, että konetta tuijotetaan herkeämättä pesutapahtuman ajan. Urpiainen tietenkin kertoo, että olin juuri nojatuolissani pohtimassa Gödelin epätäydellisyyslausetta, kun havahduin nilkkojani huuhtelevaan veteen.
no ensinnäkin minä puhuin, tietysti, teoriassa enkä käytännön tilanteista. Lisäksi ymmärtääkseni moni vakuutusyhtiö nimenomaan määrittelee edellytettävän valvonnan siten, että ollaan edes paikalla koneen käydessä. Ja kolmanneksi, kommentoin pitkälti Yllen viestiä ja, kuten varmasti tiedät, jos poliisi valehtelee niin leijonan miekka tippuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti:Ei voi, eikä tarvitse. Valvomiseen riittää tilanteen tarkistus säännöllisesti.
Jos olet kotona ja esmes väijyt elokuvaa, niin käytkö vartin välein tsekkaamassa keittiössä tiskarin olosuhteet?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Riemumieli kirjoitti:En usko astianpesukoneisiin, ja pesen astiat itse käsin. Näin ei ole vaaraa vesivahingoista. Homma on muutenkin jonkinlaista terapiaa, tunnen, että edistän kodin siisteyttä omin pikku pehmein kätösin.
Tämä on likimain kahjointa mitä tällä palstalla kukaan on koskaan sanonut.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:En usko astianpesukoneisiin, ja pesen astiat itse käsin. Näin ei ole vaaraa vesivahingoista. Homma on muutenkin jonkinlaista terapiaa, tunnen, että edistän kodin siisteyttä omin pikku pehmein kätösin.
Tämä on likimain kahjointa mitä tällä palstalla kukaan on koskaan sanonut.
Jäin kanssa miettimään että millaista on muu elämän sisältö jos tiskaaminen on terapiaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jos olet kotona ja esmes väijyt elokuvaa, niin käytkö vartin välein tsekkaamassa keittiössä tiskarin olosuhteet?
Jos väijyn elokuvaa niin käyn keittiössä hyvin usein hakemassa naposteltavaa ja kaljaa eli kyllä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Meillä on sähköinen astianpesukoneen hana, joka osaa sammuttaa itsensä. :leuhka:
Kunnes se menee rikki.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

elco kirjoitti:Tämä on likimain kahjointa mitä tällä palstalla kukaan on koskaan sanonut.
So Hard kirjoitti:Jäin kanssa miettimään että millaista on muu elämän sisältö jos tiskaaminen on terapiaa.
En kai ole väittänyt koskaan olevani erityisen täysjärkinen tai että elämäni olisi erityisen mieleenpainuvaa?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mites pyykinpesu, meneekö käsipelillä?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:Mites pyykinpesu, meneekö käsipelillä?
Kädet ei kestä veden vääntämistä, joten ei mene.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ja sitten on meitä wanhoja, joille se tiskien peseminen käsin tulee suoraan selkärangasta, kun ei ole junnuna parempaan oppinut. Puolustaudun kyllä sillä, että puolentoista henkilön taloudessa astioitakaan ei riitä pestäväksi pesukonerotaatioon. Tunnustan silti minäkin perttimäistä käytöstä, koska aina pyykkikoneen pestyä suljen hanan. Letkuja, liittimiä ja tiivisteitä poksahtelee iän myötä, sekä valmistusvirheiden takia. Se nyt vaan on tyhmää jättää hanat auki.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pakkotauon jälkeen ihan varovaista rautojenkolistelua. Nyt ei edes tunnu missään, outoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Pesukoneen päällejättämistä koko päiväksi ei vakuutusyhtiöt hyväksy, siis vesivahinkotapauksessa. On melkoinen ero, onko vettä tulvinut yli puolesta tunnista tuntiin tai 10 tuntia.
Sama juttu hanan aukipitämisellä ja kosahtaneella vesiletkulla. Mutta taitaa jonkun sigussa olla jotain mainintaa jessen pelastuksesta ja ko henkilön maksuhalukkuudesta !11!
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun yhden hengen taloudessa pyörii täysi astianpesukone vähintään kahdesti viikossa, kyllähän sitä tiskiä tulee kun tekee ruokaa! Hanat sujen sekä pyykki- että tiskikoneista kun en käytä, tulee ihan automaattisesti. Eka astianpesukone tuli mun kotiin muistaakseni -07 tai -08 ja äidillä ei ole vieläkään, joten kotiolosuhteita ei tästä voi syyttää. Mutta onhan se vaan kätevä! Eikä näissä uusissa asunnoissa ole edes järkeviä kuivauskaappitiloja, kun kaikki käyttää vaan konetta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kyllä mullakin kone pyörii ihan säännöllisesti, mutta ilmeisesti kaikilla ei ole riittävästi astioita?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vesper kirjoitti: mutta ilmeisesti kaikilla ei ole riittävästi astioita?
Tai tarvetta, kun homma hoituu ihan käsin. Siis silleen helposti, ilman maanvaivaa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai sitten arkisin ei tule syötyä kotona kuin iltapala, johon ei astioita tarvita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

On kivaa, kun on astianpesukone. Joutu olemaan vuosikausia ilman, kun edellisessä kämpässä ei ollut. Täällä ei ole erillisiä hanoja pesukoneille; hanat ovat siis aina auki. Ei tarvitse stressata muistiko avata hanan. Sen kun pistää kamat pesuun. Voiskin mennä nyt laittamaan astianpesukoneen puksuttamaan, koska lempikahvikuppini on likainen enkä jaksa tiskata sitä käsin (en tykkää, kun kädet kastuu ja kumihanskoja ei nyt ole).
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maaninen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ohi meni! Jatkakaa..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin