Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:Harmittavasti olo on kipeä (virustauti, jossa gastroeneriitin vivahdetta), mutta ei niin kipeä, että olisi viitsinyt jäädä kotiin. Räntäsateessa pitii vielä käveskellä juna-asemalta töihin, kun batmobiili on lasin vaihdossa. Menin maalaisena tietty vielä väärään junaankin.

Lisäksi lisä piristyksenä verottaja ilmeisesti on sekoillut osinkojen kanssa, ainakin kirjanpitäjä sanoo, että ovat toimittaneet tiedot oikein.
Ei onneksi mennyt samaan kuin Uprsulla, mutta kyllä välillä oli tunne, että kohta saattaa laatta lentää. Pysyi kuitenkin sisällä. Nyt vointi jo parempi, ei vielä aivan 100% kuitenkaan.

Verottaja oli tosiaan jättänyt verottajalle toimitetun informaation ottamatta huomioon. Lapsen omaisesti sitä ajattelee, että verottaja kyllä hoitaa hommat asianmukaisesti, kunhan toimittaa tiedot sille. Ei näköjään. No, kaikessa inhimillisessä toiminnassa voi tulla virheitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Veroehdotelmaan tuli viriteltyä perinteiset kootut selitykset. Jos oikein laskeskelin ja kaikki vähennykset menee läpi, niin muutama satanen pitäisi jäädä plussan puolelle. Mukavaa, että tuonkin voi nykyään tehdä verkossa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Lähdin sunnuntaina täyttään omaa ilmoitustani verkossa. Olin jo laittanut matkavähennykset ja vuokratulot, kun huomasin, että osingoissa oli häikkää. Aloin selvittää sitä ja aikaa kului niin, että verottaja heitti ulos nettipalvelusta, jolloin tiedot jäivät tallentumatta :evil:

Oma moka joo, mutta kyllä käytettävyyttä olisi, että tallentaisi automaattisesti jo syötetyt tiedot eikä kadottaisi niitä bittitaivaaseen.

Verottajan nettipalvelu ei oikeastaan mielestäni tuo mitään etua verrattuna siihen, että kirjoittaisi tiedot paperiversioon. Ainoa etu on, että ei tarvitse mennä postilaatikolle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Verottajan nettipalvelu ei oikeastaan mielestäni tuo mitään etua verrattuna siihen, että kirjoittaisi tiedot paperiversioon. Ainoa etu on, että ei tarvitse mennä postilaatikolle.
Se suurin etu on varmasti verottajan päässä, kun saavat tiedot suoraan tietokantaan, eikä virkailijan tarvitse naputella niitä sisään lappusesta.

Henk. koht. mä aina stressasin, että Itella kuitenkin hukkaa mun kirjeen, eikä se päädy perille. Nyt on yksi huoli vähemmän elämässä :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Verottajan nettipalvelu ei oikeastaan mielestäni tuo mitään etua verrattuna siihen, että kirjoittaisi tiedot paperiversioon. Ainoa etu on, että ei tarvitse mennä postilaatikolle.
Minusta on ihan merkittävä etu, ettei tarvitse kirjoittaa käsin ja räpelöidä kirjekuorien kanssa. Kaikki isommat jutut voi copypasteta jostain.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Aivopierut järjestykseen! Mars planeetta.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: Verottajan nettipalvelu ei oikeastaan mielestäni tuo mitään etua verrattuna siihen, että kirjoittaisi tiedot paperiversioon. Ainoa etu on, että ei tarvitse mennä postilaatikolle.
Äijä on kyllä sotia edeltävää sukupolvea noin henkisesti.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Verottajan nettipalvelu ei oikeastaan mielestäni tuo mitään etua verrattuna siihen, että kirjoittaisi tiedot paperiversioon. Ainoa etu on, että ei tarvitse mennä postilaatikolle.
Äijä on kyllä sotia edeltävää sukupolvea noin henkisesti.
Heh. Jos mä kirjoitan 12345 koneella tai käsin, niin siihen menee sama aika. Olen laatinut matkakuluistani erillisen Word A4-selvityksen, jonka olen monta vuotta laittanut veroilmoitukseen liitteenä ainoina muutoksina muuttuvat hinnat. Toki nytkin voin liittää liitetiedostona saman selvityksen. Vuokratuloista mulle on tallenettuna koneelle PDF josta copy-pastean tiedot uuteen pdf:ään joka vuosi. Vaimolla on samat vuokratulot, eli hänen vuokratuloselvityksensä on mun selvityksen kopio, ainoastaan henkilötiedot muuttuvat. Eli riittää kun copy-pastean kerran ja printtaan kaksi kertaa (toisesta henkilötiedot muuttaen). Vaimon nettiversioon en voi suoraan kopioida tietoja, vaan ne pitää copy-pastea uudestaan. Eli itseasiassa viimeksi mainittu huomioiden nettiversiossa joudun tekemään enemmän käsityötä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja annepa »

Talokaupat tuli. Tein ehdollisen tarjouksen ja ehto on tänä aamuna tarkistettu ja se täyttyi. Kaupantekoa odotellessa. Ja remonttia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

22 päivää lomaan!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja elco »

^ 36 työpäivää. Ja sen jälkeen 100 työpäivää sitä seuraavaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Terassiaamupalan jälkeen suuntasin salille, koska satoi. Palauttava lenkki juoksumatolla ja keskivartaloreeni tykö. Nuorempi tyttö nukkuu ja vanhempi on Bamse-kerhossa, myös vaimo nukkuu. Mitähän sitä tekis?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Terassiaamupalan jälkeen suuntasin salille, koska satoi. Palauttava lenkki juoksumatolla ja keskivartaloreeni tykö. Nuorempi tyttö nukkuu ja vanhempi on Bamse-kerhossa, myös vaimo nukkuu. Mitähän sitä tekis?
Happy end -hieronta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Koko tontti on karseen kaaoksen vallassa mutta en jaksa millään tasolla stressata. Kaikkialla on tavaraa, mitään puutarhajuttuja en oo ehtinyt tehdä mutta eiköhän nuo tule toimeen yhden kevään ja alkukesän ihan itsekseenkin... :mrgreen:

Kaiken lisäksi olen koko viikonlopun yksin kotona (no, koirien ja kissan kanssa) enkä tiedä mistä päästä aloittaisin hommat. Tai sit makaan sohvalla enkä tee mitään, kanavasurffaan. Ai niin, tuleehan telkkarista lätkää...
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

elco kirjoitti:^ 36 työpäivää. Ja sen jälkeen 100 työpäivää sitä seuraavaan.
On se mies!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Veroilmoitus täytetty. Toivottavasti viimeistä kertaa eläessäni joutui selvittelemään vuokratuloja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja saira »

Mulla on ihan paras anoppi ja appipuoli! :h: (Ja kyllä appikin ja anoppipuolikin...)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai jatkuu siitä, mihin maanantai jäi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Hahaa, kokkarit hanskattu!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin