Jutan perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Antti Rinne ei kait ole ollut päivääkään kansanedustajana. Saa nähdä, miten viiden tähden lakkokenraali sopeutuu siihen, että asioita ei voikaan hoitaa laittamalla persettä penkkiin, jos vastapuoli on eri mieltä.
Täähän olisi oikeastaan juurikin se toivottu toimintamalli. Perse penkkiin ja hallitus nurin. Vaalien jälkeen vois sitten kilpailla vasemmistoliiton ja vihreiden (toivottavasti :pliis: ) kanssa kuka jaksaa pisimpään istua oppositiossa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Varmaan kokkareiden joukossa vedettiin pariinkin kertaan syvään henkeä puolen päivän jälkeen.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Ostin suklaalevyn, jota en tarvitse. Olen kerskakuluttaja.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12350
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:[urpiaisen homeboy-henkinen poliittinen analyysi]
Mun mielestä on vähän erikoista, että pitkin kevättä on kovasti uutisoitu sitä, että Urpilaisen kaudella demarien kannatus on tippunut kuin lehmän häntä. Tai siis niinhän se on, mutta tämä korrelaatio on esitetty ikäänkuin kausaalisuhteena. Vaikuttava tekijä on tietenkin ollut rakennemuutos ja siitä ponnistava poliittisen kentän uusjako ja mullistus, jossa persut ovat rynnänneet isoksi puolueeksi. Ei ole mielekästä vertailla kannatuslukuja ennen ja jälkeen tämän mullistuksen.

Ikuisena optimistina uskon ja toivon klovnikavalkadin esiinmarssin olevan kuitenkin ohimenevä ilmiö. Ehkä persujen nousu on rakennemuutoksen häviäjien, tehtaiden (ja keskiolutbaarien) kalapuikkoäijien, viimeinen hätähuuto. Urpilaisella ei heille ollut paljoa annettavaa, ja niin he könysivät persuihin. Urpilainen oli ikään kuin vihdoinkin löytänyt sen tilastoiden mukaan ainoan toden vastauksen siihen, mihin demarien kannattajat ovat pääasiassa häviämässä: hautausmaalle. Niinpä hänen SDP:nsä oli jo valmistautumassa tähän aikaan, kun viimeiset paperimiehet kuolevat, jolloin perinteinen demarikannatus (ja, niin toivon, persukannatus) loppuu. uusi nousu pitää löytää eri sektorien väestä.

Nyt Rinteen valinta on ikään kuin reaktio persujen nousuun: yli 120-kiloiset äijät takaisin demareihin. Jos analyysi yllä on oikeassa, kysessä on siis kuitenkin reaktio ilmiöön, johon ei ollut tarkoituskaan reagoida edes silloin kun jytky tapahtui: kyseessä on rakennemuutoksen ylimenokauden kohinaa. Urpilainen koetti, ehkä, muokata SDP:n valmiiksi siihen uuteen maailmaan, jossa perusmiehet ovat jo kuolleet. Ja sepelvaltimotautikuolleisuus pitää huolta, että tuo uusi maailma on tulossa pian. Rinteen valinta taas tavallaan saattaa tarkoittaa, että SDP ripustautuu nimenomana näihin perusmiehiin. Näin ollen voi hyvinkin olla, että Rinteen valinta vauhdittaa merkittävästi tätä pitkään oinasteltua SDP:n kuolemaa savupiipputeollisuusyhteiskunnan kuolemisen myötä. (Tai sitten ei, kukaan ei kai oikein tiedä, minkälainen Rinne on eduskunta- ja valtioneuvostopoliitikkona.)

Ja juu, kyllä minustakin uudet vaalit ovat aika lähellä. Kyllä päähallituspuolueiden puheenjohtajien (ja mahdollisesti keskeisimpien ministerien) vaihtuminen sen verran keikuttava käänne on.
[/urpiaisen homeboyy-henkinen poliittinen analyysi]
Kaksi asiaa ihmetyttää:
1) Miksi tämä on "homeboy-henkinenpoliittinen analyysi"?
2) Milä perusteella demarien kannattajat katoaa kun teollisuustyöväki katoaa? Onhan niitä muitakin duunareita joiden työtä btw EI voi ulkoistaa: raksaväki, huoltomiehet, ravintolatyöntekijät, kaupan kassat, bussikuskit ym.
Ja demareiden kannajissa on aina ollut suhteellisen paljon myös akateemista sivistyneistöä. Sorsa ja Lipponen eivät ole ainoita.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:2) Milä perusteella demarien kannattajat katoaa kun teollisuustyöväki katoaa? Onhan niitä muitakin duunareita joiden työtä btw EI voi ulkoistaa: raksaväki, huoltomiehet, ravintolatyöntekijät, kaupan kassat, bussikuskit ym.
Kaupan kassat vähenevät koko ajan itsepalvelukassojen kasvun myötä, varastötyöntekijät vähenevät robottivarastojen alta, epäilisin että bussikuskit ja taksikuskit ovat jollain aikavälillä katoavaa väkeä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12350
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:2) Milä perusteella demarien kannattajat katoaa kun teollisuustyöväki katoaa? Onhan niitä muitakin duunareita joiden työtä btw EI voi ulkoistaa: raksaväki, huoltomiehet, ravintolatyöntekijät, kaupan kassat, bussikuskit ym.
Kaupan kassat vähenevät koko ajan itsepalvelukassojen kasvun myötä, varastötyöntekijät vähenevät robottivarastojen alta, epäilisin että bussikuskit ja taksikuskit ovat jollain aikavälillä katoavaa väkeä.
Varastotyöntekijöitä en mainninnut lainkaan.
Niin että robotit tulevat sitten korvaamaan bussikuskit ja taksikuskit? Oletkohan lukenut liikaa science fictionia? :rofl:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:Niin että robotit tulevat sitten korvaamaan bussikuskit ja taksikuskit? Oletkohan lukenut liikaa science fictionia? :rofl:
Ei vaan itseään ajavat autot. Aikaväliä on mahdoton sanoa, mutta niin suurella todennäköisyydellä käy.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Homeboy65 kirjoitti: Niin että robotit tulevat sitten korvaamaan bussikuskit ja taksikuskit? Oletkohan lukenut liikaa science fictionia? :rofl:
Ei epäilystäkään. Kaikki autot ovat takseja jossain vaiheessa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

RolloTomasi kirjoitti:Ostin suklaalevyn, jota en tarvitse. Olen kerskakuluttaja.
Jossain kissanpentu kuoli juuri sinun takiasi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Niin että robotit tulevat sitten korvaamaan bussikuskit ja taksikuskit? Oletkohan lukenut liikaa science fictionia? :rofl:
Ei vaan itseään ajavat autot. Aikaväliä on mahdoton sanoa, mutta niin suurella todennäköisyydellä käy.
Joo. Tämä on yllättävän lähellä. Googlella on jo Yhdysvalloissa liikenteessä kymmeniä itsenäisesti ajavia autoja.

Hyvin pian itse ajava auto on AKT:läistä kuskia halvempi. Mikä on erittäin hyvä asia, päästään AKT:n hirmuvallasta.

Googlen autonomiset autot ovat ajaneet normaalin liikenteen seassa 1.1 miljoonaa kilometriä ilman ainoatakaan kolaria.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_driverless_car

Homien kannattaa lukea enemmän, luulee vähemmän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tällä hetkellä systeemi maksaa vielä 150 000 dollaria, mutta huomioiden elektroniikan nopean halpenemisen, hinta tulee varmasti nopeaa vauhtia alas. Autonominen rekka tai taksi voisi ajaa 24/7. Erittäin todennäköisesti kohta kokonaiskustannukset huomioiden ihmiskuskia halvempi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Tällä hetkellä systeemi maksaa vielä 150 000 dollaria, mutta huomioiden elektroniikan nopean halpenemisen, hinta tulee varmasti nopeaa vauhtia alas. Autonominen rekka tai taksi voisi ajaa 24/7. Erittäin todennäköisesti kohta kokonaiskustannukset huomioiden ihmiskuskia halvempi.
Yhden kuljettajan keskipalkka tunnissa on jotain 14-15 euroa tunnissa haittakorvaukset huomioiden, sivukuluista, vuosilomista ja sairaslomista 8-9 euroa till. 150.000 dollarin investointi ympärivuorokautiseen kuljettamiseen verrattuna olisi kuoletettu 7-8 kuukaudessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti:Tällä hetkellä systeemi maksaa vielä 150 000 dollaria, mutta huomioiden elektroniikan nopean halpenemisen, hinta tulee varmasti nopeaa vauhtia alas. Autonominen rekka tai taksi voisi ajaa 24/7. Erittäin todennäköisesti kohta kokonaiskustannukset huomioiden ihmiskuskia halvempi.
Eiköhän tuo hinta ole lähinnä sitä ettei vielä ole mitään sarjatuotantoa ja kaikki on tehty olemassaoleviin autoihin jälkiasennuksena, en usko että tarvittava elektroniikka sinänsä maksaa kovin montaa tonnia.

Sanoisin että siinä vaiheessa kun softa ja systeemi on valmis, todellinen investointi on jo tehty ja sen jälkeen on kyse vain käyttöönotosta, ja se tulee tapahtumaan aika hurjalla nopeudella - samaa tahtia kuin mitä kosketusnäytölliset puhelimet tai vaikkapa Facebook on valloittanut maailmaa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

64 kanavainen lidar yksinään maksoi 70 000 dollaria, mutta ne ilmeisesti tehdään lähes käsityönä. Varmasti tosiaan siinä vaiheessa, kun robotit alkavat niitä kasata muutaman kymmenen miljoonaa vuodessa, hinnasta putoaa pari nollaa pois.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On tietysti selvä, että EU:n alueella kuljetusalan liitot tulevat taistelemaan voimakkaasti tätä vastaan. Mutta siinä vaiheessa, kun autonominen auto osoitetaan selvästi ihmiskuskia turvallisemmaksi, poliitikot tuskin voivat kieltää niiden tuloa. AKT tulee toki järjestämään laittomia toimia, esim. autonomisten ajoneuvojen lastin käsittely kielletään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ robottiautot ratkaisevat myös kolarit, ruuhkat ja pysäköinnin sekä vapauttavat kuskin lukemaan vaikka meilejä matkan ajaksi. Robotin tulevat yleistymään hetkessä kun tekniikka on saatu kaupallistettua. Käytännössä myös siirtyminen sähköautoihin tapahtuu robottien myötä kun lataamisen hankaluus jää pois ja tekniikka muutenkin menee autoissa uudiksi. Veikkaan, että vanhat autot käytännössä kielletään pian robojen jälkeen. Mustilla kilvillä tietysti voi ajella kovia veroja vastaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:On tietysti selvä, että EU:n alueella kuljetusalan liitot tulevat taistelemaan voimakkaasti tätä vastaan. Mutta siinä vaiheessa, kun autonominen auto osoitetaan selvästi ihmiskuskia turvallisemmaksi, poliitikot tuskin voivat kieltää niiden tuloa. AKT tulee toki järjestämään laittomia toimia, esim. autonomisten ajoneuvojen lastin käsittely kielletään.
Ei AKT ole pystynyt estämään isoja trendejä, se voi jarruttaa ja hankaloittaa mutta ei estää. Lakkokassoissa on pohja.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti:Kaksi asiaa ihmetyttää:
1) Miksi tämä on "homeboy-henkinenpoliittinen analyysi"?
2) Milä perusteella demarien kannattajat katoaa kun teollisuustyöväki katoaa? Onhan niitä muitakin duunareita joiden työtä btw EI voi ulkoistaa: raksaväki, huoltomiehet, ravintolatyöntekijät, kaupan kassat, bussikuskit ym.
Ja demareiden kannajissa on aina ollut suhteellisen paljon myös akateemista sivistyneistöä. Sorsa ja Lipponen eivät ole ainoita.
1) Vähän ihmettelin, kun viestistäni tuli monisyisen ja kiinnostavan asian sellaisiksi pariksi yksinkertaiseksi ja suoraviivaiseksi teesiksi, jotka vielä ovat pääosin aikamoisia itsestäänselvyyksiä, latistava purskahdus. Ei analyysissa sinänsä mitään vikaa ollut, mutta se jotenkin sulki pois kiinnostavia kysymyksiä pikemminkin kuin avasi uusia näköaloja. Jotenkin sellainen keskustelua (ja ajattelua) supistava pikemminkin kuin laventava analyysi siis. Sellaisellekin on toki paikkansa, ja minusta olet ollut vähän sellaisten erikoismies. Nyt siis myös minä.
2) Monet noista mainitsemistasi ammattiryhmistä ovat sellaisia, joiden työsuhteet ovat yhä enenevässä määrin osa-aikaisia tai muuten epätyypillisiä (jos tyypillisen normi on elämänikäinen työpaikka samalla tehtaalla). Juuri näiden töiden suhteen ay-demareilla on ollut aika vähän annettavaa. Kuten myös akateemiselle sivistyneistölle. Toki jos demareiden kannatus romahtaisi pysyväisluonteisesti vaikka jonnekin noin 10%:n tasolle, olisi tämä samaan aikaan siis sekä romahdus että kuitenkin ihan merkittävä väestönosa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:kyllä mä ajattelen, että mun keittiöanalyysini tavoittaa aika hyvin sitä, miten SDP hakee uudenlaista (tai siis vanhanlaista) strategista asemoitumista vaihtamalla Urpilaisen Rinteeseen, ainakin tässä vaiheessa ja ulkopuolelta katsottuna.
Lisäksi mä haluaisin korostaa, että kerrankin kirjoitin analyysini ennen kuin olin lukenut, mitä Ode asiasta sanoo. Mutta aika hyvin osasin jo henkisen johtajani mielenliikkeet ennakoida.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:kyllä mä ajattelen, että mun keittiöanalyysini tavoittaa aika hyvin sitä, miten SDP hakee uudenlaista (tai siis vanhanlaista) strategista asemoitumista vaihtamalla Urpilaisen Rinteeseen, ainakin tässä vaiheessa ja ulkopuolelta katsottuna.
Lisäksi mä haluaisin korostaa, että kerrankin kirjoitin analyysini ennen kuin olin lukenut, mitä Ode asiasta sanoo. Mutta aika hyvin osasin jo henkisen johtajani mielenliikkeet ennakoida.
Aika läpinäkyvää. Voisit jo myöntää, että olet pieni vihreä risuparta!1

Lainasit muuten tässä kohtaan suoraan minua ja So Hardia "On ennustettu, että kohta alkavissa minihallitusneuvotteluissa Rinne yrittäisi perua tehtyjä säästöjä ja tuoda ohjelmaansa osaksi hallitusohjelmaa. Vaikea uskoa tässä menestykseen, niin huono on hänen neuvotteluasemansa. Avaimet eduskunnan hajottamiseen ovat kokonaan kokoomuksen taskussa, ja kokoomukselle uudet vaalit taitaisivat sopia juuri nyt."
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:kyllä mä ajattelen, että mun keittiöanalyysini tavoittaa aika hyvin sitä, miten SDP hakee uudenlaista (tai siis vanhanlaista) strategista asemoitumista vaihtamalla Urpilaisen Rinteeseen, ainakin tässä vaiheessa ja ulkopuolelta katsottuna.
Lisäksi mä haluaisin korostaa, että kerrankin kirjoitin analyysini ennen kuin olin lukenut, mitä Ode asiasta sanoo. Mutta aika hyvin osasin jo henkisen johtajani mielenliikkeet ennakoida.
Aika läpinäkyvää. Voisit jo myöntää, että olet pieni vihreä risuparta!1

Lainasit muuten tässä kohtaan suoraan minua ja So Hardia "On ennustettu, että kohta alkavissa minihallitusneuvotteluissa Rinne yrittäisi perua tehtyjä säästöjä ja tuoda ohjelmaansa osaksi hallitusohjelmaa. Vaikea uskoa tässä menestykseen, niin huono on hänen neuvotteluasemansa. Avaimet eduskunnan hajottamiseen ovat kokonaan kokoomuksen taskussa, ja kokoomukselle uudet vaalit taitaisivat sopia juuri nyt."
Toi kohta just todistaa, että vahvoista huhuista huolimatta en sittenkään ole O. Soininvaara. Minähän nimenomaan koetin vähän vängätä tuota teesiänne vastaan, kun taas Ode on poiminut sen suoraan Kitinästä blogiinsa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Lainasit muuten tässä kohtaan suoraan minua ja So Hardia "On ennustettu, että kohta alkavissa minihallitusneuvotteluissa Rinne yrittäisi perua tehtyjä säästöjä ja tuoda ohjelmaansa osaksi hallitusohjelmaa. Vaikea uskoa tässä menestykseen, niin huono on hänen neuvotteluasemansa. Avaimet eduskunnan hajottamiseen ovat kokonaan kokoomuksen taskussa, ja kokoomukselle uudet vaalit taitaisivat sopia juuri nyt."
Toi kohta just todistaa, että vahvoista huhuista huolimatta en sittenkään ole O. Soininvaara. Minähän nimenomaan koetin vähän vängätä tuota teesiänne vastaan, kun taas Ode on poiminut sen suoraan Kitinästä blogiinsa.
No mutta, kitinä ja virallinen blogihan ovat kaksi eri asiaa. Siinä missä kitinässä voi kertoa miten oikeasti uskoo, kannattaa toki virallisessa blogissa yrittää säikytellä Rinnettä olemaan keikuttelematta venettä, koska se muka saattaisi kokoomuksen myötävaikutuksella kaatua oikeasti. Muutenhan Rinne saisi blogista lisää uskallusta yrittää jyrätä kaikki päätökset oman mielen mukaisiksi. Vaarallisimpia päätöksiä politiikassa tehdään, kun mennään poliitikkojen henk.koht. etu edellä ja valtion/yhteiskunnan etu perävaunussa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Liikenne ja viestintä -ministeriössäkin on luettu sci-fiä

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/artic ... rHalfWidth
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jutan perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Liikenne ja viestintä -ministeriössäkin on luettu sci-fiä

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/artic ... rHalfWidth
Joo, mutta toisaalta täytyy kyllä arvostaa tuota maanläheistä suhtautumistapaa siihen, että näitä robotteja voisi ensivaiheesa kokeilla vaikka Lapissa, kun ei siellä oikein muutkaan säännöt päde ja meininki on kaiken kaikkiaan vähän villimpää. Yksi koealue koko maakunta. Ehkä samassa hengessä aika voisi olla kypsä myös sen vanhan ehdotuksen toteuttamiselle, että Suomi voisi pelastaa uhanlaiset siperiantiikerit siirtoistuttamalla niitä Lappiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin