We could just run them red lights

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

Esimerkki kurjistamisesta ja vahingonteosta keskustalle ja keskustassa toimiville bisneksille on maksullisen pysäköinnin ajan pidentäminen kuudesta yhdeksään arkisin ja kolmesta kuuteen lauantaisin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:Esimerkki kurjistamisesta ja vahingonteosta keskustalle ja keskustassa toimiville bisneksille on maksullisen pysäköinnin ajan pidentäminen kuudesta yhdeksään arkisin ja kolmesta kuuteen lauantaisin.
Komppaan. Paitsi että taisi muuttua seiskasta ysiin arkena.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Njaa. Itse ajattelen, että maksavan asiakkaan kannalta on tärkeintä, että pysäköintipaikka löytyy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, ajatuksena varmaan on, että liikkeiden kannalta keskeisintä on, että asiakas saa parkkipaikan läheltä. Voisi myös ajatella, että ne, jotka ovat paikasta muutaman rahan valmiita maksamaan, kuluttavat myös muuten rehvakkaammin kuin sniiduilijat. Tai näinhän sitä luulisi, mutta suomalaisten irrationaalistakin haluttomuutta maksaa parkkipaikan saatavuudesta ei koskaan pidä aliarvioida.

Vaikka mä nyt katsonkin, että Peran ajatukset on taas kerran osoitettu perusteettomiin pelkoihin juontuviksi tosiasioiden vastaisiksi ennakkoluuloiksi, niin en oikein malta olla huomauttamatta, että nyt kun Perastakin on kuoriutunut oikea maailmanmatkaaja ja Amerikankävijä, hän voinee itsekin todeta kaupunkikeskustojen elinvoimaisuuserot toisaalta niissä (suur)kaupungeissa, joissa on panostettu joukkoliikenteeseen, ja toisaalta autoilun ehdoilla kehitetyissä moottoritiekaupungeissa. Keskustelua asiasta vaikka tässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Muuten olet toki oikeassa: tasapainoinen kokonaissyteemi on aina kompromissi, ja eri tahot haluavat tietysti painottaa tätä kompromissia eri suuntiin.
Tässä kohtaa kannattaa sitten vielä muistaa, ennen kuin teilaat pertin lopullisesti, että Suomessa on puolue, jonka poliittisessa tavoiteohjelmassa lukee henkilöautoliikenteen lopettaminen ja ko. puolue taitaa olla toiseksi suurin Helsingissä. Oletko sitä mieltä, ettei ko. puolueen poliittisella agendalla ole vaikutusta Helsingin liikennesuunnitteluun? Ko. puolue kuitenkin yhdessä demarien kanssa mm. torppasi keskustatunnelisuunnitelmat liian suurena panostuksena yksityisautoiluun, vaikka tunneli olisi tukenut puolueen tavoitetta rauhoittaa keskustaa julkiselle ja kevyelle liikenteelle. Yrittivät vielä poistaa maavaraukset kaavasta, ettei kukaan vaan pystyisi nostamaan suunnitelmaa uudelleen esiin. En tiedä onnistuivatko.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Muuten olet toki oikeassa: tasapainoinen kokonaissyteemi on aina kompromissi, ja eri tahot haluavat tietysti painottaa tätä kompromissia eri suuntiin.
Tässä kohtaa kannattaa sitten vielä muistaa, ennen kuin teilaat pertin lopullisesti, että Suomessa on puolue, jonka poliittisessa tavoiteohjelmassa lukee henkilöautoliikenteen lopettaminen ja ko. puolue taitaa olla toiseksi suurin Helsingissä. Oletko sitä mieltä, ettei ko. puolueen poliittisella agendalla ole vaikutusta Helsingin liikennesuunnitteluun? Ko. puolue kuitenkin yhdessä demarien kanssa mm. torppasi keskustatunnelisuunnitelmat liian suurena panostuksena yksityisautoiluun, vaikka tunneli olisi tukenut puolueen tavoitetta rauhoittaa keskustaa julkiselle ja kevyelle liikenteelle. Yrittivät vielä poistaa maavaraukset kaavasta, ettei kukaan vaan pystyisi nostamaan suunnitelmaa uudelleen esiin. En tiedä onnistuivatko.
Toisaalta Helsingin suurin puolue on yksityisautoilumyönteinen :wink:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Toisaalta Helsingin suurin puolue on yksityisautoilumyönteinen :wink:
Älä nyt tuu pilaa tätä :kele:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Tässä kohtaa kannattaa sitten vielä muistaa, ennen kuin teilaat pertin lopullisesti, että Suomessa on puolue, jonka poliittisessa tavoiteohjelmassa lukee henkilöautoliikenteen lopettaminen ja ko. puolue taitaa olla toiseksi suurin Helsingissä. Oletko sitä mieltä, ettei ko. puolueen poliittisella agendalla ole vaikutusta Helsingin liikennesuunnitteluun? Ko. puolue kuitenkin yhdessä demarien kanssa mm. torppasi keskustatunnelisuunnitelmat liian suurena panostuksena yksityisautoiluun, vaikka tunneli olisi tukenut puolueen tavoitetta rauhoittaa keskustaa julkiselle ja kevyelle liikenteelle. Yrittivät vielä poistaa maavaraukset kaavasta, ettei kukaan vaan pystyisi nostamaan suunnitelmaa uudelleen esiin. En tiedä onnistuivatko.
Onko toi henkilöautoliikenteen lopettamisen tavoite ihan fakta vai pelkkä urbaanilegenda? Totta kai vihreillä on vaikutusta, mutta suurin pirtein kannatuksensa kokoinen vaikutus. En myöskään millään jaksa uskoa, että ao. viraston kannanotot olisivat pelkkää sumutusta ja tosiasiassa heillä olisi salainen äärivihreä agenda ohjaamassa suunnittelua. Pois nyt ne foliohatut päästä!

En ole oikein kovasti paneutunut keskustatunnelin problematiikkaan, mutta kuvauksesi hankkeen kohtalosta ei kuulosta tutulta. Vihreä kanta on kai hahmoteltu aika hyvin täällä: http://otsokivekas.fi/2013/03/miksi-kes ... -rakentaa/ tai täällä: http://www.soininvaara.fi/2009/10/24/keskustatunneli-2/

Ja ymmärtääkseni se on nimenomaan vihreät, jotka olisivat halunneet sitoa keskustatunnelin "tavoitteeseen rauhoittaa keskusta julkiselle ja kevyelle liikenteelle": http://www.ihmistenkaupunki.fi/2013/03/ ... tunneliin/

Ja ne maavaraukset nyt vain ovat aika kalliita: http://www.ihmistenkaupunki.fi/2013/08/ ... in-varaus/

Toisin sanoen, ymmärtääkseni vihreät vastustivat keskustatunnelia siksi, että se (a) on tolkuttoman kallis ja (b) suunniteltiin toteutettavaksi siten, että se ei lisää keksustan viihtyisyyttä tai liikenteen sujuvuutta, vaan siirtää matkustusvolyymia joukkoliikenteestä yksityisautoiluun - ja kuten aiemmin todettu, se tie on liikennesuunnitteluviraston mukaan loppuun asti kuljettu nopeasti, jos tarkoituksena on säilyttää elävä kaupunkikeskusta.

Disclaimer: tuossa yllä siis rekonstruktioni vihreästä positiosta niin kuin sen itse ymmärrän. Omaa kantaa minulla ei ole, koska en ole kunnolla perehtynyt.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:^ Joo, ajatuksena varmaan on, että liikkeiden kannalta keskeisintä on, että asiakas saa parkkipaikan läheltä. Voisi myös ajatella, että ne, jotka ovat paikasta muutaman rahan valmiita maksamaan, kuluttavat myös muuten rehvakkaammin kuin sniiduilijat. Tai näinhän sitä luulisi, mutta suomalaisten irrationaalistakin haluttomuutta maksaa parkkipaikan saatavuudesta ei koskaan pidä aliarvioida.
Jos oletukset ovat sitä luokkaa, että kaikki mahdolliset maksut maksetaan sen vaikuttamatta käytökseen niin kannattaa vaihtaa sakkia, joka tekee oletukset. Tässä mentiin metsään sen suhteen, että oletettiin varmaan:
1) kassavirta kasvaa samalla prosenttiosuudella kuin maksullista aikaa pidennetään
2) yksityisautoilu keskustaan vähenee
3) keskusta säilyy yhtä elävänä kuin aiemminkin kun jengi sahaa sinne julkisilla kun julkisilla on niin mahdottoman hienoa liikkua

Jos mä menen leffaan niin kyllä se mun käytökseen vaikuttaa, että kahden tunnin pysäköinti maksaakin 8e. Ei siinä, että 8e rikkoisi pankin vaan että vituttaa maksaa 8e tyhjästä. Varastan leffan enkä kuluta. Kuka voitti?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: Onko toi henkilöautoliikenteen lopettamisen tavoite ihan fakta vai pelkkä urbaanilegenda? Totta kai vihreillä on vaikutusta, mutta suurin pirtein kannatuksensa kokoinen vaikutus.
Vähänniinq rkp:llä on kannatuksensa suuruinen vaikutus ruotsin kielen asemaan?

Yhden asian liikkeillä on merkittävästi kokoaan suurempi vaikutus siihen yhteen asiaansa, koska se on aina kynnyskysymys.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ en mä sanonut mitään autottomien keskustojen elinvoimaisuudesta, vaan ihan kenen tahansa silmillä havaittavista seurauseroista autoliikenteeseen ja joukkoliikenteeseen panostamisen välillä. Jääkö sulta nyt ihan oikeasti ymmärtämättä tuo liikennesuunnitteluviraston selvitys siitä, miksi joukkoliikenteen priorisointi on kasvavassa suurkaupunkiympäristössä lähes välttämätöntä, jos halutaan taata mahdollisimman sujuva liikkumismahdollisuus mahdollisimman monelle ja henkilöautoliikenteenkin sujuvuuden säilyminen edes suurin piirtein nykyisellä tasolla?

Sinänsä ihan hauska tuo tarttumisesi siihen, että tieteellistasoisesti tehty tutkimus/selvitys ei voisi olla keskustelua: mä ajattelen ilman muuta, että juuri tuollaisilla foorumeilla käydään se keskustelu, jonka pohjalta oma mielipide kannattaa muodostaa, ei foliohattujen nettipalstalla. Kukin tietty tavallaan, ja tapojen ero taitaa selittää paljon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Onko toi henkilöautoliikenteen lopettamisen tavoite ihan fakta vai pelkkä urbaanilegenda?
Tottakai se on faktaa. Mähän olen jo kertaalleen vihreiden puolueohjelman tänne linkannut ja ko. kohdan vielä erikseen viestiin lainannut, eikä siitä edes ole pitkä aika. Sähän muistat aina kaiken. Miten sä oot ton voinut unohtaa. Mä oon nyt vähän loukkaantunut :leuhka:
urpiainen kirjoitti:siirtää matkustusvolyymia joukkoliikenteestä yksityisautoiluun
Hinnan lisäksi tämä oli käsittääkseni se merkittävä syy minkä takia vihreät päätyi tunnelia vastustamaan. Oletettavaa että puolueen sisällä on esiintynyt eriäviä mielipiteitä, mutta tuolle linjalle ne puolueena päätyi. Mä luulen, että keskustatunneli suorine yhteyksineen maanalaisiin pysäköintiluoliin olisi ollut niin kova neuvotteluvaltti, että sillä olis saanut suunnilleen puoli helsinginniemeä kävely-/pihakaduiksi tai jotain, joten musta on käsittämätöntä tuo mahdollisuus jätettiin käyttämättä. Ennemmin pidettiin ruuhkat kaupungin kaduilla kuin oltiin valmiita tekemään yksityisautoilua tukevaa politiikkaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Onko toi henkilöautoliikenteen lopettamisen tavoite ihan fakta vai pelkkä urbaanilegenda?
Tottakai se on faktaa. Mähän olen jo kertaalleen vihreiden puolueohjelman tänne linkannut ja ko. kohdan vielä erikseen viestiin lainannut, eikä siitä edes ole pitkä aika. Sähän muistat aina kaiken. Miten sä oot ton voinut unohtaa. Mä oon nyt vähän loukkaantunut :leuhka:
Linkkaisit nyt vaan uudestaan. Mä en saa sitä googlattua esiin!
Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:siirtää matkustusvolyymia joukkoliikenteestä yksityisautoiluun
Hinnan lisäksi tämä oli käsittääkseni se merkittävä syy minkä takia vihreät päätyi tunnelia vastustamaan. Oletettavaa että puolueen sisällä on esiintynyt eriäviä mielipiteitä, mutta tuolle linjalle ne puolueena päätyi. Mä luulen, että keskustatunneli suorine yhteyksineen maanalaisiin pysäköintiluoliin olisi ollut niin kova neuvotteluvaltti, että sillä olis saanut suunnilleen puoli helsinginniemeä kävely-/pihakaduiksi tai jotain, joten musta on käsittämätöntä tuo mahdollisuus jätettiin käyttämättä. Ennemmin pidettiin ruuhkat kaupungin kaduilla kuin oltiin valmiita tekemään yksityisautoilua tukevaa politiikkaa.
En ymmärrä: just linkkasin ainakin kolme vihreää tekstiä, joissa kaikissa toitotettiin, että jos keskustatunnelin annettaisiinkin vaikuttaa maanpäällistä autoilua vähentävästi, eikä maanpäällistä julkista liikennettä tunneliin ja autoihin siirtävästi, vihreät olisivat tunnelia saattaneet tähtitieteellisestä hinnasta huolimatta kannattaakin.
Soininvaara kirjoitti:Kauppakamari, Helsingin yrittäjät tai vastaavat lobbaajat ovat tehneet kaikkensa sen eteen, ettei tunnelia tule, julistamalla, ettei tunneli ole syy luovuttaa neliösenttiäkään autojen käytössä olevasta maa-alasta ihmisille. Tästä lähtökohdasta käsin ei kannata edes neuvotella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Linkkaisit nyt vaan uudestaan. Mä en saa sitä googlattua esiin!
Vähän piti arpoa oikeaa hakusanaa, mutta löyty jostain viikonpäiväketjusta:
Vagabondo kirjoitti: Koska yrität kuitenkin jotain vänkäämistä niin haenpa lainauksen vihreän puolueen ohjelmasta:

"Yksityisautoilu lakkautetaan, ja se korvautuu yksilötasolla kevyen liikenteen muodoilla ja kollektiivisella tasolla joukkoliikenteellä."
Kävin vielä vilkaisemassa, että lause on paikoillaan kohdassa: 5. Rakentaminen, asuminen ja liikennöinti.
urpiainen kirjoitti:En ymmärrä: just linkkasin ainakin kolme vihreää tekstiä, joissa kaikissa toitotettiin, että jos keskustatunnelin annettaisiinkin vaikuttaa maanpäällistä autoilua vähentävästi, eikä maanpäällistä julkista liikennettä tunneliin ja autoihin siirtävästi, vihreät olisivat tunnelia saattaneet tähtitieteellisestä hinnasta huolimatta kannattaakin.
Soininvaara kirjoitti:Kauppakamari, Helsingin yrittäjät tai vastaavat lobbaajat ovat tehneet kaikkensa sen eteen, ettei tunnelia tule, julistamalla, ettei tunneli ole syy luovuttaa neliösenttiäkään autojen käytössä olevasta maa-alasta ihmisille. Tästä lähtökohdasta käsin ei kannata edes neuvotella.
Enhän mä niitä linkkejä ehtinyt tähän hätään lukemaan, kun luulin, että ollaan samaa mieltä: Huonosti neuvoteltu. Mitä ilmeisemmin puolin ja toisin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Linkkaisit nyt vaan uudestaan. Mä en saa sitä googlattua esiin!
Vähän piti arpoa oikeaa hakusanaa, mutta löyty jostain viikonpäiväketjusta:
Vagabondo kirjoitti: Koska yrität kuitenkin jotain vänkäämistä niin haenpa lainauksen vihreän puolueen ohjelmasta:
"Yksityisautoilu lakkautetaan, ja se korvautuu yksilötasolla kevyen liikenteen muodoilla ja kollektiivisella tasolla joukkoliikenteellä."
Kävin vielä vilkaisemassa, että lause on paikoillaan kohdassa: 5. Rakentaminen, asuminen ja liikennöinti.
Ei kai tuolla puljulla ole mitään tekemistä sen puolueen kanssa, johon yleensä viitataan vihreinä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hyvä, että lähdit tarkistamaan, mitä linkin takaa löytyy :)

Näyttä tosiaan olevan joku hörhöjengi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Ei kai tuolla puljulla ole mitään tekemistä sen puolueen kanssa, johon yleensä viitataan vihreinä?
:sir:
Mistä näitä erottaa...

Meinasin heittää edittinä edelliseen viestiin heti sen lähettämisen jälkeen, että toivottavasti en ole minnekään parodiasivustolle eksynyt, koska sellainen olisi kovin noloa :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Ja kitinätraditioiden mukaisesti James voisi nyt linkata tähän wikipediasta jonkun fallacyn tai biasin jossa todetaan, että ihmiset uskovat mitä tahansa ilmeistä roskaa jos se vain tukee heidän aiempia ennakkoluulojaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

En kuitenkaan väittänyt lainanneeni vihreiden ohjelmaa vaan vihreän puolueen ohjelmaa, niin kuin teinkin, mutta olihan tämä mokana samaa luokkaa kuin mollata vasemmistoliittoa SKP:n perusteella, mutta olisit sä voinut kuittailla jo maaliskuussa, ettei virhe olisi päässyt toistumaan :oops:

Sen siitä saa, kun yrittää googlata lähteitä. Parannan tapani, huutelen jatkossa vaan ihan mutupohjalta ja jätän faktat sun huoleksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja elco »

Vagabondo kirjoitti:En kuitenkaan väittänyt lainanneeni vihreiden ohjelmaa vaan vihreän puolueen ohjelmaa, niin kuin teinkin, mutta olihan tämä mokana samaa luokkaa kuin mollata vasemmistoliittoa SKP:n perusteella, mutta olisit sä voinut kuittailla jo maaliskuussa, ettei virhe olisi päässyt toistumaan :oops:
Vasemmistoliitto ja SKP ovat kaksi täysin eri asiaa! Vasemmistoliitto on merkittävästi progressiivisempi kuin SKP, joka sekin on merkittävän progressiivinen. Ovathan persutkin natseja ja kaikkialla vaanii halla-aholais-breikiviläinen salaliitto, joten en nyt ihan hirveästi pyytelisi anteeksi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Joo. Ja kitinätraditioiden mukaisesti James voisi nyt linkata tähän wikipediasta jonkun fallacyn tai biasin jossa todetaan, että ihmiset uskovat mitä tahansa ilmeistä roskaa jos se vain tukee heidän aiempia ennakkoluulojaan.
:sir:

http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:En kuitenkaan väittänyt lainanneeni vihreiden ohjelmaa vaan vihreän puolueen ohjelmaa, niin kuin teinkin, mutta olihan tämä mokana samaa luokkaa kuin mollata vasemmistoliittoa SKP:n perusteella, mutta olisit sä voinut kuittailla jo maaliskuussa, ettei virhe olisi päässyt toistumaan :oops:
Vasemmistoliitto ja SKP ovat kaksi täysin eri asiaa! Vasemmistoliitto on merkittävästi progressiivisempi kuin SKP, joka sekin on merkittävän progressiivinen. Ovathan persutkin natseja ja kaikkialla vaanii halla-aholais-breikiviläinen salaliitto, joten en nyt ihan hirveästi pyytelisi anteeksi.
Kyllähän sä Vagabondo taisit kuitenkin väittää, että ohjelma on Helsingin toiseksi suurimman puolueen ohjelma. Maaliskuussa asia meni jotenkin ohi. No, oli miten oli, mä meinasin ensin kommentoida Elcon viestiä, että vaikka Kitinässä on käynyt tuskastuttavan selväksi, että Elco ei totta tosiaan anna todellisuuden häiritä ideologisia houreitaan, en ehkä lähtisi suosittelemaan muitakin pysyttäytymään päänsisäisissä mielikuvitusmaailmoissa. Mutta sit tulin toisiin aatoksiin: ehkä tämä onkin ihan, jos ei kiinnostava niin ainakin sillai semisti viihdyttävä lähestymistapa poliittiseen orientoitumiseen. Katsotaanpa:

Kokoomushan on tosi vaarallinen, kun kannattavat esimerkiksi kokonaan ulko- ja kauppapolitiikasta luopumista-

Keskustaa ei kyllä voi pitää yleispuolueena, kun on avoimesti etujärjestö.

RKP esittää liberaalia, mutta on oikeasti ultranationalistinen liike, jonka tavoitteena on ruotsinkielinen kansalliskulttuuri koko maahan.

Vasemmistoliitto taas haluaa vallankumousta ja porvarien teloitusta.

Perussuomalaiset, tuo Neuvostoliiton perinneyhdistys, taas haluaa virallisessa vaaliohjelmassaan alistaa valtion laitoksissa, esim. korkeakouluissa, tehtävän taiteen ja korkeakulttuurin politbyroon ideologiselle ennakkosensuurille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Kyllähän sä Vagabondo taisit kuitenkin väittää, että ohjelma on Helsingin toiseksi suurimman puolueen ohjelma.
Noooo, kannatus tais osoittautua ennakoitua pienemmäksi Helsingin seudulla... tai jotain. Kuka tota vieraan kunnan politiikkaa niin tarkkaan seuraa :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-12 ... pos=ok-nln

Miten on? Pitääkö Lappi nyt erottaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: We could just run them red lights

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti:^eikun lähettää NHL-pelaajaksi. Roolikin olisi helppo pohtia.
Tai sitten sinne ravintolan ovelle kahva-apinaksi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin