Lapsen Lahtaus Lauantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mikä on oikea rangaistus 5 lapsen lahtauksesta?

Äänestys päättyi 15.09.2014 0:57

Kuolemantuomio
1
33%
Elinkautinen
1
33%
Ehdollinen vankeus
0
Ei ääniä
Rangaistus tulee kuoleman jälkeen
1
33%
 
Ääniä yhteensä: 3

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyröskoskelta tarttui eilen piste mukaan. Pekonikananmuna aamiaisen jälkeen pitäis alkaa venyminen. Lupasin tavata stadinserkkuni lastensa kanssa Sorsapuistossa lastentapahtumassa. Vaimokin on töissä. Mut nyt doppio naamaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

TPK!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lapsen surma on oma rikoksensa ja se lienee ok. Hyvin harva nainen IMO on järjissään lapsensa tappaessaan. Siksi on ok, että siitä säädetään erikseen.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.06.2014 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Järjissään olon arviointiin on muut keinot. Tässä on joku omituinen sukupuolilukko taustalla. Mies joka tappaa vauvan tuomitaan kyllä raskaimman kautta.

Tässä on teoriassa mahdollista, että tuo akka istuu ensikertalaisena 1/3 5 vuoden paljousalennustuomiosta. Aika hyvin 5 taposta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllä mä lähtisin siitä, että lapsensurma on oma rikostyyppinsä myös muuten kuin juridisesti. Hiljakkoin synnyttänyt äiti ei ole henkisesti sama asia kuin hiljakkoin isäksi tullut mies.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Kyllä mä lähtisin siitä, että lapsensurma on oma rikostyyppinsä myös muuten kuin juridisesti. Hiljakkoin synnyttänyt äiti ei ole henkisesti sama asia kuin hiljakkoin isäksi tullut mies.
Kuten jo sanoin, henkisen tilan arviointiin on omat välineensä. Normaali alentuneen syyntakeisuuden alennus olisi henkisesti häiriintyneelle miehelle 9 v taposta maksimi. Naiselle 12 v -> 4 v. Does not compute. Lopputulos on, että nainen tappoi viisi ja istuu 1,5 vuotta. Does not compute. Saa olla eri mieltä. Kyllä ihan perustapollakin olosuhteita voi arvioida niin, että sukupuolesta riippumatta rangaistus ei ole suhteeton tekoon. En näe tälle alennuspykälälle perusteita.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

So Hard kirjoitti:En näe tälle alennuspykälälle perusteita.
Perusteena on hormonaalinen toiminta, joka juurikin on sukupuolisidonnaista. Voimakas stressi synnytyksen yhteydessä/jälkeen laukaisee suunnilleen jokaisen eläinlajin emoilla voimakkaan poikasten tappotarpeen, tyypillisesti petoeläinemot jopa syövät poikasensa. Urokset tappavat jälkeläisiä puolestaan eri syystä: koska ne eivät voi olla varmoja siitä, että kyseiset jälkeläiset ovat omia, tehdään olemassa olevia jälkeläisiä tappamalla tilaa uusien varmemmin omien siittämiselle. Se taas ei ole hormonien aiheuttama reaktio, vaan taktikointia. Lakikin sanoo, että lapsensurman voi äiti tehdä vain rajatun ajan sisällä synnytyksestä, eli jos kyseessä ei ole hormonaalinen häiriötila, ei sukupuolella enää ole merkitystä lasten tappojen/murhien yhteydessä. Rautalangasta väännettynä: jokainen äiti, joka tappaa lapsensa tietyn ajan sisällä synnytyksestä, on lähtökohtaisesti alentuneesti syyntakeinen. Ei siis ole mielekästä käyttää resursseja syyntakeisuuden selvittämiseen, kun sen totaalinen puute on jo etukäteen tiedossa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Väärin. Tunnusmerkistössä on kriteerit joiden nojalla rangaistus on tuon pykälän mukaan. Ne on siis selvitettävä. Kyse on vain ylimääräisestä sukupuolisidonnaisesta paljousalennuksesta.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Toi hormoneihin vetoaminen on aivan täyttä paskaa. Jok'ikinen väkivallanteko tehdään hormonikuohussa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suomessa tuon hormonin nimi om usein alkoholi, alkoholihan on siinä mielessä erikoinen hormoni ettei se tarvitse reseptoria soluun vaan vaikuttaa jokaiseen soluun, jokaiseen hermosoluun omalla yksilöidyllä tavallaan joka on sama. Alkoholi poistaa käytöstä tarpeettomat hermoverkot, jotka estävät hormonien vaikutuksen maksimaalisen toteutumisen. Eikä voi vedota mihinkään hormonaaliseen kuohuun sen jälkeen kun on tehnyt tapon jo neljään, kolmeen tai kahteem kertaan. Vaikuttaa siis suunnitellulta taktikoinnilta.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Joo mutta estrogeeni on pyhä äitihormoni, testo taas tappajasikojen merkki.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ei hormonien laatu (testosteroni vs. estrogeeni) ratkaise tuomittavuutta, vaan se, miten voimakkaasti ne vaikuttavat. Miehet joutuvat joka tapauksessa elämään jatkuvasti oman testosteronitasonsa kanssa, joten heidän on kyettävä kontrolloimaan itseään, kun taas synnytykseen liittyvä hormonimyrsky on niin lyhytkestoinen ja hillittömän voimakas, ettei siihen ehdi tottua ennen kuin se jo on ohi. Helmikuussa pääsin itse kokemaan mitä hormonit voivat saada aikaiseksi, kun vauvani joutui viettämään lähes viikon syntymänsä jälkeen Lastenklinikalla kun itse olin Naistenklinikalla. Synnytystapani oli sektio, joka on oikeasti iso leikkaus, mutta se ei estänyt minua kävelemästä Hyksin tunneleissa yli kahdeksantoista kilometriä viiden päivän aikana, jotta pääsin imettämään vauvaa riittävän usein. Jos minulle nyt tehtäisi vastaava leikkaus, en fyysisesti kykenisi tuohon, vaan antaisin suosiolla jonkun muun avustaa tuon nelikuisen vauvan ruokinnassa tarvittavan ajan, levätessäni itseni kuntoon. Silloin taas en edes kyennyt tuntemaan kipua sektiohaavassa, vaikka aiempien synnytysten jälkeen olen tarvinnut reippaasti niitä voimakkaimpia kipulääkkeitä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Sä et tarvitse mitään erityistä hormoniannosta vaikuttaaksesi hyvin sekavalta.

Vedän ässän hihastani ja kommentoin, että kyllä hullujen ämmienkin pitää vaan pystyä elämään niiden hormoniensa kanssa ja kontrolloimaan itseään!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Naiset näyttävät rikostilastojen perusteella pärjäävän paljon paremmin hormoniensa kanssa kuin miehet. Sitä ei minun mahdollinen sekavuuteni muuta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Naiset näyttävät rikostilastojen perusteella pärjäävän paljon paremmin hormoniensa kanssa kuin miehet. Sitä ei minun mahdollinen sekavuuteni muuta.
Jos olisit johdonmukainen, olisit sitten vaatimassa miehille naisia lievempiä tuomioita seksuaali- ja henkirikoksista, koska meillä reppanoilla on korkeampi testotaso ja olemme hormoniemme uhreja - minkä tilastotkin osoittavat kiistatta! Palaamme taas siihen tuplastandardiin. Kun nainen sekoilee hormoneissaan, se pitää antaa anteeksi koska nainen. Kun mies sekoilee hormoneissaan, kovennettua. Mun on todella vaikea nähdä että miksi koliikkivauvan vuoksi viimeksi 3 kuukautta sitten kunnolla nukkunut mies joka ravistelee lapsensa hengiltä tuomiotaan 12 v asteikolla ja tuollainen sekoboltsipsykoämmä tuomiotaan 4 v asteikolla. Henkirikoksista varmaankin >95% on sellasia, että ei niitä juuri normaalissa mielentilassa olevat terveet ihmiset tee, vaan vaihtelevalla tavalla sekaisin olevat.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Totta, ja noin intuitiivisella tasolla näenkin äitien toteuttamat lastensa tappamiset muulloin kuin synnytyksen lähiaikoina tuomittavampina kuin isien toteuttamat, juuri koska naisilla keskimäärin on alhaisempi testosteronitaso, ja silti äidit tappavat lapsiaan useammin kuin isät. Tästä toki päästään siihenkin käsitykseeni, etten usko rangaistusten kovuuden juurikaan vaikuttavan minkään henkirikosten määriin, eli mielelläni kyllä muuntaisin pitkiä vankeusrangaistuksia erilaisiin hoitomuotoihin. Vankien keskimääräinen testosteronitaso on huomattavasti korkeampi kuin väestön keskimäärin, ja testosteronin eritystä hillitsevä lääkitys tiputtaa rikosten uusintoja reippaasti yli 90% verrattuna lääkitsemättömiin vankeihin. Tuota "sekoboltsipsykoämmää" minä en kyllä kykene mieltämään edes ihmiseksi, käytös kuulostaa enemmänkin joltain turkistarhan kettuemolta, joka vähintään aina jyrsii pennuiltaan hännät poikki, ellei tapa kokonaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

prosessi kirjoitti: Vankien keskimääräinen testosteronitaso on huomattavasti korkeampi kuin väestön keskimäärin, ja testosteronin eritystä hillitsevä lääkitys tiputtaa rikosten uusintoja reippaasti yli 90% verrattuna lääkitsemättömiin vankeihin.
Hyvin mielenkiintoista. Tästä asiasta en tiedä enempää kuin mitä olen Kitinästä lukenut (eli aika paljon!1). Onko sinulla jotain lähdettä tälle?

Sen kyllä olen jostain niinkin arvovaltaisesta lääketieteellisestä julkaisusta kuin Helsingin Sanomista lukenut, että kemiallinen kastraatio auttaa seksuaalirikosten ehkäisyssä, mutta mahtaako se auttaa muissa rikoksissa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Törmäsin tähän tekstiin, jossa on yksi hormoneja käsittelevä kappale: http://law.jrank.org/pages/12004/Causes-Crime.html

Teksti löytyi sattumalta yrittäessäni selvittää minkälainen hormonisotku aiheuttaa tuota synnytyksen jälkeistä häiriökäyttäytymistä. Omassa tapauksessani ilmeisesti kortisolin ylituotanto aikaansai fyysistä ylisuoriutumista, joka ilmeisesti myös aiheuttaa psykooseja jonkin muun asian kanssa yhteisvaikutuksessa. Ehkä tuo voisi mennä niin, että kortisolin ja oksitosiinin ylituotanto yhdessa aikaansaavat tuota ylivoimakasta huolehtivaisuutta, kun taas kortisolin ylituotanto ilman oksitosiinia laittaa tappamaan. Tuota jäin miettimään, kun estrogeeni mainittiin, ja mietin ettei sillä oikein ole mitään mekanismia, joka aiheuttaisi tarpeen tappaa, vaan syyn täytyy olla muissa hormoneissa. Synnytyksen vaikutus testosteronin määrään olisi sekin tietenkin hyvä tietää, jos vain viitsisi selvittää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

jåå, mutta ei tossakaan sanottu, että antiandrogeenihoito vähentää kaikkia rikoksia, ainoastaan seksuaalirikoksia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Eipä kyseistä hoitoa varmasti ole edes testattu muuhun. Kyllähän kastraatio olisi sellaisenaan turhan järeä rangaistus mihin tahansa muuhun rikokseen, eli tuskin tullaan kokeilemaankaan ennen kuin on kehitetty lääkitys, joka laskee testosteronitasoa riittävän täsmällisesti ja vähän, etenkin kun liian alhainen testosteronitasokin aiheuttaa omia ongelmiaan. Silti on aika ilmeistä, että testosteroni itsessään aiheuttaa rikollisuutta laajassa mittakaavassa, jos kerran vankilaväestön taso on muuta miesväestöä korkeampi ja rikollisuus vähenee vanhenevan väestön keskuudessa samaa tahtia kuin testosteronin tuotantokin. Sukupolvitasollahan miesten testosteronitasot ovat laskeneet, ja niin on rikollisuuskin. Testosteroni auttaa stressinsiedossa ja lisää rohkeutta, rikoksissa välttämättömiä ominaisuuksia.

Törmäsin eilen fb:ssa iltapäivälehden linkkiin, jossa kerrottiin jostain pankkirosvoon rakastuneesta naikkosesta ja hänen vanhempiensa vastustuksesta. Ei kiinnostanut niin paljon, että olisin viitsinyt käydä lukemassa itse uutisen, mutta linkin mukana oli kuva pariskunnasta, ja huomioni kiinnitti kyseisen pankkirosvon kasvonpiirteet, jotka suorastaan huusivat testosteronia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lapsen Lahtaus Lauantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

prosessi kirjoitti:Eipä kyseistä hoitoa varmasti ole edes testattu muuhun. Kyllähän kastraatio olisi sellaisenaan turhan järeä rangaistus mihin tahansa muuhun rikokseen, eli tuskin tullaan kokeilemaankaan ennen kuin on kehitetty lääkitys, joka laskee testosteronitasoa riittävän täsmällisesti ja vähän, etenkin kun liian alhainen testosteronitasokin aiheuttaa omia ongelmiaan. Silti on aika ilmeistä, että testosteroni itsessään aiheuttaa rikollisuutta laajassa mittakaavassa, jos kerran vankilaväestön taso on muuta miesväestöä korkeampi ja rikollisuus vähenee vanhenevan väestön keskuudessa samaa tahtia kuin testosteronin tuotantokin. Sukupolvitasollahan miesten testosteronitasot ovat laskeneet, ja niin on rikollisuuskin. Testosteroni auttaa stressinsiedossa ja lisää rohkeutta, rikoksissa välttämättömiä ominaisuuksia.

Törmäsin eilen fb:ssa iltapäivälehden linkkiin, jossa kerrottiin jostain pankkirosvoon rakastuneesta naikkosesta ja hänen vanhempiensa vastustuksesta. Ei kiinnostanut niin paljon, että olisin viitsinyt käydä lukemassa itse uutisen, mutta linkin mukana oli kuva pariskunnasta, ja huomioni kiinnitti kyseisen pankkirosvon kasvonpiirteet, jotka suorastaan huusivat testosteronia.
Antiandrogeenihoito on ihan rutiinijuttu eturauhassyövön hoidossa. Ei vaadi leikkausta, hoituu lääkkein.

Voisihan sitä tarjota tuomion lyhentämistäkyllä.

http://yle.fi/uutiset/oikeusministeri_k ... ta/5391831

Itse en kyllä usko, että se kovin hyvin tehoaisi muuhun kuin seksuaalirikollisuuteen. Jos se toimisi, olisi se jo jossain käytössä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin