Selänteen runtelema Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Teemu, Sirpa ja Roman Selänne suunnitteli seuraavan monitoimihallin Kyrkslättiin..

Kuva
Viimeksi muokannut Niba, 13.08.2014 10:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Selänteen suunnittelema Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

TÄmän keskustelun avaajalle myönnämme "Pallon napa" erikoismaininnan!


Kuva
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Selänteen suunnittelema Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Selänteen suunnittelema Itella Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

C-C-C-C-Combo Breaker!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Työt tökkivät, päihdehäiriöiset terveydenhuollon ammattihenkilöt eivät saa huomautusta vastaisen varalle siitä, että tulisi olla kunnolla.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:Työt tökkivät, päihdehäiriöiset terveydenhuollon ammattihenkilöt eivät saa huomautusta vastaisen varalle siitä, että tulisi olla kunnolla.
Mikä estää huomauttamasta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Työt tökkivät, päihdehäiriöiset terveydenhuollon ammattihenkilöt eivät saa huomautusta vastaisen varalle siitä, että tulisi olla kunnolla.
Mikä estää huomauttamasta?
Tarkoitin, että kun työn tekeminen tökkii (ei jaksa/kiinnosta), ei tule kirjoitettua päätöksiä, mikä johtaa väärintekijöiden jäämiseen rangaistuksetta.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ah so. No mutta sullahan on joku boilerplate-teksti valmiina?

"Etelä-Suomen aluehallintovirasto huomattaa N.N.:ää alkoholin vaikutuksen alaisena olemisesta työpaikalla ja saattaa tämän päätöksen tiedoksi työnantajalle hoitoon ohjauksen järjestämistä varten".

Saat käyttää tuota, ole hyvä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Riemumieli kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Työt tökkivät, päihdehäiriöiset terveydenhuollon ammattihenkilöt eivät saa huomautusta vastaisen varalle siitä, että tulisi olla kunnolla.
Mikä estää huomauttamasta?
Tarkoitin, että kun työn tekeminen tökkii (ei jaksa/kiinnosta), ei tule kirjoitettua päätöksiä, mikä johtaa väärintekijöiden jäämiseen rangaistuksetta.
No sehän on Daven ja kollegojen edun mukaista. :mrgreen:
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: Tarkoitin, että kun työn tekeminen tökkii (ei jaksa/kiinnosta), ei tule kirjoitettua päätöksiä, mikä johtaa väärintekijöiden jäämiseen rangaistuksetta.
No sehän on Daven ja kollegojen edun mukaista. :mrgreen:
Eikä oo! Mitä vähemmän kilpailijoita, sitä parempi. Mars mars töihin!!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Eikä oo! Mitä vähemmän kilpailijoita, sitä parempi. Mars mars töihin!!
Mutta ei niin haittaa vaikka viikonloppusorvauksessa haisisi alk.. hammastahna!
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon parantanut tapani!

Ja jos tulisi repsahdus, niin toki Riemis auttaisi kitinäläistä. Pitäisi vain kehittää joku salainen viesti, jonka voisi ujuttaa asiakirjoihin. Salainen kädenpuristus on myös välttämätön!

Kenties tittelin perässä KSE toimisi viestinä, että kyseinen henkilö on kitinäläinen, jota tulee auttaa?

Esim. Lääk. lis. James Potkukelkka, KSE
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miten nälkä on mahdollinen? Muistaakseni et lotraa viinaa, joten minne ne rahat menee?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Väität syöväsi sen toimeentulotuen? Älä nyt viitsi.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ei se toimeentulotuki vissiin suuren suuri ole. Ja siitä vissiin pitäs jotain laskuakin maksella tyyliin puhelin, sähkö tmv. Eikä se asumistuki kata koko vuokraa kai?

Edit. Vaikka mistäs vitusta minä mitään tiedän. Olen kyllä nuorna tyttelinä elelleyt tukien varassa jonkin aikaa ja voin kertoa, ettei siitä paljon käteen jäänyt pakollisten laskujen jälkeen. Ja mä en edes syönyt paljon.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti:^Ei se toimeentulotuki vissiin suuren suuri ole. Ja siitä vissiin pitäs jotain laskuakin maksella tyyliin puhelin, sähkö tmv. Eikä se asumistuki kata koko vuokraa kai?
Aika moni toimeentulotuella oleva on kyllä pulskassa kunnossa. Mitä vähävaraisempi ihminen, sitä todennäköisemmin hän on ylipainoinen. Toimeentulotuki korvaa, jos vuokran jälkeen ei jää perusosaa käteen. 7%:n omavastuu poistettiin vuosia sitten.

Perusosa on 16e/päivä (joka siis pitää jäädä käteen vuokran jälkeen). Sillä saa aika paljon tonnikalaa ja riisiä. Tai 16 euron juustoa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 13.08.2014 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: Aika moni toimeentulotuella oleva on kyllä pulskassa kunnossa. Mitä vähävaraisempi ihminen, sitä todennäköisemmin hän on ylipainoinen.
Mä en ollut pulska (päinvastoin), vaikkei rahaa ollutkaan liikaa käytettäväksi. Mutta miten tuo tähän sinänsä liittyy?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Aika moni toimeentulotuella oleva on kyllä pulskassa kunnossa. Mitä vähävaraisempi ihminen, sitä todennäköisemmin hän on ylipainoinen.
Mä en ollut pulska (päinvastoin), vaikkei rahaa ollutkaan liikaa käytettäväksi. Mutta miten tuo tähän sinänsä liittyy?
Liittyy siihen, että toimeentulotuella olevat pääsääntöisesti eivät näytä kärsivän aliravitsemuksesta vaan liiallisesta kalorien saannista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Aika moni toimeentulotuella oleva on kyllä pulskassa kunnossa. Mitä vähävaraisempi ihminen, sitä todennäköisemmin hän on ylipainoinen.
Mä en ollut pulska (päinvastoin), vaikkei rahaa ollutkaan liikaa käytettäväksi. Mutta miten tuo tähän sinänsä liittyy?
Liittyy siihen, että toimeentulotuella olevat pääsääntöisesti eivät näytä kärsivän aliravitsemuksesta vaan liiallisesta kalorien saannista.
Kyllä minäkin olen tässä keskustelussa aistivinani jonkinlaisen aika fantastisen (siis tässä varsinaisessa "mielikuvituksellisen" ja "tosiasioiden vastaisen" merkityksessä, joka myös kataislaisena merkityksenä tunnetaan), jois ei väitteen niin ainakin koeluontoisen vihjauksen siitä, että toimeentulotuella elävät ovat ylituettuja, koska niillä on varaa syödä itsensä ylipainoiseksi. Kyllä kai vakiintuneempi analyysi olisi kuitenkin lähes päinvastoin sellainen, että vähävaraisimmalta kansaonosalta puuttuu sellaista sekä taloudellista että sosiaalista pääomaa, jota tarvitaan järkevän kaloriensaantistrategian rakentamiseen, ja näin he sortuvat laaduttomaan mutta kaloripitoiseen rasvasuolasokeriroskaruokaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joskus sikari on vain sikari. En esittänyt tai vihjannut, että toimeentulotuki on liian korkea, jos sen saaja lihoaa. Tarkoitukseni oli ainoastaan kumota Jannen väite siitä, että hän näkee nälkää sosiaalitoimiston päätöksen takia.

Jos Jannen käteen jäävät tulot alittavat 16,01 euroa päivässä vuokran maksun jälkeen, hän on oikeutettu toimeentulotukeen ja toimeentulotuella ei näe nälkää. M.O.T.

Edit: täydellisyyden vuoksi lisättäköön, että toki toimeentulotuella voi nähdä nälkää, jos käyttää toimeentulotuen johonkin muuhun, kuin ruoan ostoon. Tai jostain syystä ei halua syödä riittävästi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Tai sitten oli kyse vain tuosta absurdista väitteestä, että toimeentulotuella tulisi enemmän nälkä kuin vaikka palkkatyössä.

Meikäläisellä saattaa joskus ollakin nälkä, jos en kerkeä lounaalle ja olen asiakkaalla koko päivän, jolloin oman toimiston hedelmäpalvelustakaan ei ole apua.

Suomalaiset ovat keskimäärin pikemminkin ylipainoisia, jolloin nälän tunteen täytyy olla hetkittäistä. Toimeentulotuella aikaa ja saumoja syömiseen on, jolloin säännöllisen nälän täytyy johtua kyvyttömyydestä suunnitella omia ruokailujaan. Hankalaahan se on:
8-9 Aamiainen
11-12 lounas
14-15 välipala
17-18 illallinen
19-20 iltapala
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Aika moni toimeentulotuella oleva on kyllä pulskassa kunnossa. Mitä vähävaraisempi ihminen, sitä todennäköisemmin hän on ylipainoinen.
Mä en ollut pulska (päinvastoin), vaikkei rahaa ollutkaan liikaa käytettäväksi. Mutta miten tuo tähän sinänsä liittyy?
Liittyy siihen, että toimeentulotuella olevat pääsääntöisesti eivät näytä kärsivän aliravitsemuksesta vaan liiallisesta kalorien saannista.
Kyllähän sun pitäisi lekurina tietää, että ylipainoinenkin voi olla aliravittu. Monilla pullukoillahan voi olla vaikka mitä ravintoainepuutoksia. Että riippuu siitä ruuan laadusta. Edelleen; mun mielestä ihmisen painolla ei silti ole tekemistä tämän toimeentulotukiasian kanssa. Se on vain sivujuonne, jossa jeesustellaan toisten ruokatapoja (kun ne omat on tietty niin ihanteelliset ja jos ei ole, niin aina voi sanoa, että "mä hei sentäs maksan ite ruokani".

Ja kuka ne puhelinlaskut ja sähköt maksaa? Mahdollisen nettiyhteyden? Eikös se mene siitä toimeentulotuen käteen jäävästä osasta eli siitä mainitsemastasi 16 eurosta?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Ah so. No mutta sullahan on joku boilerplate-teksti valmiina?
"Etelä-Suomen aluehallintovirasto huomattaa N.N.:ää alkoholin vaikutuksen alaisena olemisesta työpaikalla ja saattaa tämän päätöksen tiedoksi työnantajalle hoitoon ohjauksen järjestämistä varten".
Saat käyttää tuota, ole hyvä!
Kiitos kiitos, onneksi sain vähän intoa takaisin, ja kohta yksi juoppo hoitsu saa tuta valtion mahdin. Mutta ei sitä nyt sentään missään AVIssa olla töissä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selänteen runtelema Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ruoka on sellainen juttu, josta pystyy säästämään. Vertailee hintoja, käyttää tarjouksia hyväkseen, käy Lidlissä jne. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin