Urheilijanuorukaistorstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tänään salille sätkimään

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Powershelliä opetellessa. Pitäis liittää joku 500 työasemaa AD:hen enkä todellakaan tee käsitöinä...
Amazing shit happens!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja elco »

Huomenna dallaamaan vuorille. Tiimissä on kaksi pohjoismaalaista kaljua supersankaria ja kaksi pakistanilaista sherpaa. Pläni on ottaa gebardikännit automatkalla kohteeseen ja murehtia seuraavana aamuna miten päästä huipulle. Jotain tälläistä ja tälläistä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tänään salille pumppaamaan malmia ja toiselle salille hakemaan kananmunia prodeksi. Täytyykin pumpata perse täyteen verta ettei mummojen nipistelyt risteilyllä satu niin paljoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Tänään salille pumppaamaan malmia ja toiselle salille hakemaan kananmunia prodeksi. Täytyykin pumpata perse täyteen verta ettei mummojen nipistelyt risteilyllä satu niin paljoa.
Ostaksä kananmunat salilta?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ostan.

Etsi FB:stä "Mayor´s gym luomuruokapiiri".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Esikoinen sai eilen ekan oikean fillarinsa potkupyörällä harjoittelun käytyä tarpeettomaksi. Ja perkele, sehän oppi ajamaan sillä samana iltana!
Amazing shit happens!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vitun auto ei mennyt vitun katsastuksesta läpi, vittu. Ja vain siksi, että lambda-arvo oli liian korkea. Toivottavasti vika on kakkosessa ja toivottavasti löytyy helposti. Korjauskehotus tuli lisäksi kuskin puoleista koiranluusta, ja sieltä suunnasta onkin kuulunut tumps-ääntä viime aikoina. Lisävikoja (tarkastuskortissa ei kuitenkaan merkintää näistä) olivat höyrystyvä vilkun umpio ja öljyä vuotava koppa (tämän jo tiesinkin). Lienee pakko vaihtaa auto uudempaan, vaikkei tulevista palkoista olekaan varmuutta tammikuun 2015 jälkeen. No yhteiskunta hoitaa, jos itse ei jaksa tai kykene tjsp.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Katsastamatonta autoa on vaikea myydä ja kun olet korjannut ja mennyt läpi, niin ei tarvitse vaihtaa.

Seuraava kysymys!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:^Katsastamatonta autoa on vaikea myydä ja kun olet korjannut ja mennyt läpi, niin ei tarvitse vaihtaa.
Seuraava kysymys!
Tosiaan unohtui sanoa, että tietysti korjaan auton, muu ei olisi minun kaltaiselleni yltiörehelliselle kontrollifriikkivirkamiehelle mitenkään mahdollista. Sitten sitä ei tosiaan tarvitse vaihtaa, varsinainen dilemma tuo.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No jos koppakin vuotaa ja on muuta pikkuvikaa, niin ehkä kuitenkin kannattaa leiman jälkeen laittaa kiertoon.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

KKK kirjoitti:Esikoinen sai eilen ekan oikean fillarinsa potkupyörällä harjoittelun käytyä tarpeettomaksi. Ja perkele, sehän oppi ajamaan sillä samana iltana!
Meillä kävi tänä kesänä niin, että viisi vuotta täyttänyt vanhempi painos ei keväällä tai alkukesällä melkein edes koskenutkaan pyörään, niin sitten kaverinsa saatua apparit pois halusi itsekin. Oppi myös saman tien.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Työkaveri ei millään uskonut, että halvemman bensan perässä ei kannata juurikaan ajaa. Käytin sitten 15 min työaikaa hyödyllisesti laatien excelin joka laski euroissa saadun säästön ja tyyppi veti herneen nenään kun osoittautui että "säästö" "halvasta" bensasta on 15 sentin tappio. Onk tää nyt win-win vai lose-lose?
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oppi myös saman tien.
Meilläkin root-cause tälle uudelleen virinneelle fillari-intoilulle oli pikkubroidinsa attempti siirtyä samaten tasapainofillarista poljettavaan. Tämän taas oli innoittanut parhaan leikkikaverin oppiminen pyöräilemään. Domino-efekti.

Zeta-debbistä alkaa kasaantua. Kvasifriikahtanut olo. Eiköhän toi uni jossain välissä taas tule.
Amazing shit happens!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:Työkaveri ei millään uskonut, että halvemman bensan perässä ei kannata juurikaan ajaa. Käytin sitten 15 min työaikaa hyödyllisesti laatien excelin joka laski euroissa saadun säästön ja tyyppi veti herneen nenään kun osoittautui että "säästö" "halvasta" bensasta on 15 sentin tappio. Onk tää nyt win-win vai lose-lose?
Ainakin Helsingissä halvinta on kulkea julkisilla ja fillaroida kesäaikaan. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti:Ainakin Helsingissä halvinta on kulkea julkisilla ja fillaroida kesäaikaan. :wink:
Pääkaupunkiseudulla liikkuminen julkisilla on ihan helvetin kallista.

Esimerkiksi Leppävaara-Lauttasaari kestää autolla noin 17 minuuttia ja hinnaksi tulee alle kaksi euroa. Julkisilla kestää yli 45 minuuttia ja maksaa noin 30 euroa menetetyn työajan kanssa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Ainakin Helsingissä halvinta on kulkea julkisilla ja fillaroida kesäaikaan. :wink:
Pääkaupunkiseudulla liikkuminen julkisilla on ihan helvetin kallista.

Esimerkiksi Leppävaara-Lauttasaari kestää autolla noin 17 minuuttia ja hinnaksi tulee alle kaksi euroa. Julkisilla kestää yli 45 minuuttia ja maksaa noin 30 euroa menetetyn työajan kanssa.
Onhan siinä autossa muitakin menoja:

- Autokoulu
- "Peltilehmän" ostaminen
- Bensa
- Pakollinen vakuutus
- Huollot, korjaukset
- Pysäköinti

Kun Helsingin SISÄLLÄ kuljet julkisilla ja ostat HKL:n lippuun aikaa vaikka kaksi viikkoa kerrallaan ei se niin kallista ole. Tuolla ajalla saat sitten kulkea bussilla, sporilla ym. niin paljon kuin haluat tuon ajan sisällä.
Mikä tuo 30 euroa btw on? Taksi?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:Kun Helsingin SISÄLLÄ kuljet julkisilla ja ostat HKL:n lippuun aikaa vaikka kaksi viikkoa kerrallaan ei se niin kallista ole. Tuolla ajalla saat sitten kulkea bussilla, sporilla ym. niin paljon kuin haluat tuon ajan sisällä. Mikä tuo 30 euroa btw on? Taksi?
Työssäkäyvälle ihmiselle aika ei ole ilmaista.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Kun Helsingin SISÄLLÄ kuljet julkisilla ja ostat HKL:n lippuun aikaa vaikka kaksi viikkoa kerrallaan ei se niin kallista ole. Tuolla ajalla saat sitten kulkea bussilla, sporilla ym. niin paljon kuin haluat tuon ajan sisällä. Mikä tuo 30 euroa btw on? Taksi?
Työssäkäyvälle ihmiselle aika ei ole ilmaista.
Jospa selittäisit tarkemmin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Kun Helsingin SISÄLLÄ kuljet julkisilla ja ostat HKL:n lippuun aikaa vaikka kaksi viikkoa kerrallaan ei se niin kallista ole. Tuolla ajalla saat sitten kulkea bussilla, sporilla ym. niin paljon kuin haluat tuon ajan sisällä. Mikä tuo 30 euroa btw on? Taksi?
Työssäkäyvälle ihmiselle aika ei ole ilmaista.
Jospa selittäisit tarkemmin.
Ajan arvo on erilainen riippuen sen vaihtoehtoiskustannuksesta. Selitän vielä tarkemmin, hypoteettisilla esimerkeillä!

Herra B käy työssä. Herra B käy asiakkaalla Y tekemässä tilattuja töitä tuntiveloituksella. Herra B:n asiakas Y maksaa työstä Herra B:n työnantajalle 110 euroa tunti. Tästä työnantaja maksaa herra B:lle 40 euroa tunnissa. Asiakas Y ei kuitenkaan maksa siitä ajasta, jonka herra B istuu bussissa, bussiasemalla tai auton kyydissä, joten herra B:n ja herra B:n työnantajan intresseissä on, että Herra B:n työpäivästä mahdollisimman pieni osa kuluu bussin/auton penkillä ja mahdollisimman suuri osa asiakkaan Y luona tekemässä tuottavaa työtä. Kun matka asiakkaan Y luo kestää julkisilla 45 minuuttia ja autolla 17 minuuttia, Herra B:n työllisyyttä, rahatilannetta ja hermojen tilaa parantaa se, ettei aikaa hukkaannu 28 minuuttia enemmän kuin autolla.

Herra H ei käy työssä. Herra H röpöttää. Herra H:ltä loppuu viina. Herra H polkee huojuen Alkoon kakka puntissa. Herran H:n fillarointiin käyttämä aika on pois röpöttämisestä ja nostaa herra H:n yleiskuntoa yhden piirun -113 piirusta -112 piiruun. Herra H:lla on 30 sekuntia enemmän elinaikaa röpöttää ja kakkia punttiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

SH: olen aika tarkasti kertonut alkoholin käytöstäni SA:n sanomissa. Vedätkö ko. raportoinnista johtopäätöksen, että olen alkkis? :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti:
Onhan siinä autossa muitakin menoja:

- Autokoulu
- "Peltilehmän" ostaminen
- Bensa
- Pakollinen vakuutus
- Huollot, korjaukset
- Pysäköinti
No lisätään nyt nämäkin laskelmaan.

Autokoulusta 0,008€
Autoista 2,2€
Vakuutuksista 0,8€
Huolloista 0,7€
Pysäköinnistä 0,72€

Yhteissummaksi tulee noin 4,5€ ja siihen lisätään bensa eli noin 2€, saadaan summa joka pyörii kuuden ja puolen euron paikkeilla. Se on pirusti vähemmän siltikin kuin tuo 35 euroa.
Viimeksi muokannut Bluntly, 21.08.2014 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:SH: olen aika tarkasti kertonut alkoholin käytöstäni SA:n sanomissa. Vedätkö ko. raportoinnista johtopäätöksen, että olen alkkis? :?
Valaisivatko hypoteettiset esimerkkini vaihtoehtoisen kustannuksen käsitettä?
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheilijanuorukaistorstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toki laskelmani ai ole aivan tarkka kun en esimerkiksi kykene muistamaan paljonko autokoulu maksoi (senkin maksoivat vanhemmat tälläiselle kultalusikkakakaralle).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin