Perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

klo 18 aukeaa Heineken
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Klo 1800 ostan oluen @ Captain´s pub, MS Gabriella.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Erinomainen suunnitelma!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos otetaan kymmenen vuoden tarkastelujakso niin tuo on baari, jossa olen useimmiten nauttinut olutta (joskus elämänvettäkin). Pitäisi kai käydä useammin baareissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:klo 18 aukeaa Heineken
Mä en voi uskoa, että olen tällainen nettiurputtaja, joka tulee keskustelupalstalle kirjoittamaan tällaisia viestejä, mutta minkäs teet: Heineken on kyllä tosi huono olut, avaa nyt hyvä mies jotain muuta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:klo 18 aukeaa Heineken
Heineken on kyllä tosi huono olut, avaa nyt hyvä mies jotain muuta.
Eipä tolla merkillä paljon väliä, jos lagerilla mennään. Ei sitä maun takia kuitenkaan juoda.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:klo 18 aukeaa Heineken
Mä en voi uskoa, että olen tällainen nettiurputtaja, joka tulee keskustelupalstalle kirjoittamaan tällaisia viestejä, mutta minkäs teet: Heineken on kyllä tosi huono olut, avaa nyt hyvä mies jotain muuta.
:lala:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:klo 18 aukeaa Heineken
Heineken on kyllä tosi huono olut, avaa nyt hyvä mies jotain muuta.
Eipä tolla merkillä paljon väliä, jos lagerilla mennään. Ei sitä maun takia kuitenkaan juoda.
Ei missään nimessä pidä paikkaansa. Kyllä lagereissakin on aivan oivia oluita, mutta Heineken ei kerta kaikkiaan kuulu niiden joukkoon. Itse asiassa, joskus aikanaan Englannissa asustellessani ja paikallisista antimista nautiskellessani minussa heräsi jonkinlainen nostalgis-nationalistinen into näihin parjattuihin suomalaisiin lagereihin. Eivät ne aja samaa asiaa kuin hyvät porteritbitteritrealaletjne, mutta joissain yhteyksissä ne ovat kyllä aivan paikallaan. En oikein innostu enää suomalaisten lagereiden, tai lagereiden yleensä, kategorisesta dissauksesta, se on vähän väsynyttä. Laatueroja ja laatuoluita löytyy näistäkin ryhmistä, ja lähtökohtana voisi olla, että budia ja heinäkenkää nyt ainakin on välteltävä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sokkotesteissä suurin osa viinihifistelijöistä ei erota ns. laatuviinejä muista. Veikkaan, että oluthifistelijöillä sama juttu. Toki eri oluiden tyypit erottaa.

Mutta toki subjektiivinen kokemus on kokijalleen todellinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lagereissakin on melkoinen kirjo erilaisia alatyyppejä. Jos ei niistä löydä omaan makuun ja tilanteeseen sopivaa vaihtoehtoa niin kannattaa nostaa se pikkurilli vain reilusti pystyyn.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Avaan tänään Batteryn ennen matkaa mummolaan. Perillä juonen Cokiksen. :beer:
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Itse taas ajattelin tervehtiä viileneviä iltoja tällä, mutta ei vielä klo 18.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:...kannattaa nostaa se pikkurilli vain reilusti pystyyn.
:yo:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suomen paras olut 2014 – ja 5 muuta voittajaolutta
Suomen parhaaksi olueksi valittiin torstai-iltana Herkkujen Suomi -tapahtumassa Stadin Panimon American Lager.
American Lager oli yleiskilpailun sekä enintään 4,7 tilavuusprosenttia alkoholia sisältävien lagereiden sarjan voittaja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Itse taas ajattelin tervehtiä viileneviä iltoja tällä, mutta ei vielä klo 18.
Lupaavankuuloisia taikasanoja etiketissä. Oletko amaroneihin tutustunut? Tätä sai ainakin taannoin Siljan laivoilta puoleen hintaan Alkoon verrattuna, jolloin hinta-laatu oli kerrassaan loistava.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Oletko amaroneihin tutustunut?
Tää nyt oli vähän tämmönen onko paavilla hassu hattu -kyssäri.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Itse taas ajattelin tervehtiä viileneviä iltoja tällä, mutta ei vielä klo 18.
Lupaavankuuloisia taikasanoja etiketissä. Oletko amaroneihin tutustunut? Tätä sai ainakin taannoin Siljan laivoilta puoleen hintaan Alkoon verrattuna, jolloin hinta-laatu oli kerrassaan loistava.
No tutustunut ja tutustunut, muutaman olen juonut juuri laivalta saatuna tai joltain lentokentältä ostettuna, Alkossa tuppaavat olemaan minusta vähän turhan hinnakkaita. Pidän kyllä, tuon luokan täyteläisyys ja voimakkuus ilman noiden uuden maailman viinien liiankin pehmeää marjahilloisuutta on kyllä omiaan talvi-iltoihin ja hyvään ruokaan. Mutta, pitkälti juuri hintojen takia, tutustuneisuuteni on aika satunnaista ja ohutta.

Tänä kesänä olen juonut aika lailla noita B:n viiniketjussa taannoin moittimia halpis(kategoriassaan)-bordeaux'laisia, jotka tyypillisesti tarjoavat tällaiselle vihkiytymättömälle aloittelijallekin aukeavan elämyksen vaikkapa grillilihan kanssa: aluksi maistettaessa suu kuivuu ja kitalaki vinkuu, mutta kun viiniin yhdistää sellaisen korkeintaan medium-kypsän lihan, elämys muuttuu mitä oivimmaksi lihan pyöristäessä ärhäkät tanniinit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Saatanpa iltasella avata viinipullon - kenties jopa juon siitä lasillisen pari. Tarkkaa kellonaikaa en ole vielä asettanut tälle puhteelle. Tässä on vähän muuta tekoa ensin ja ihan meinasin lenkinkin heittää.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja saira »

Tänään taas etelään ystävää tapaamaan sieltä huomenna takaisin maalle. Rauhallinen ilta tiedossa, muksu mukana.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti:Saatanpa iltasella avata viinipullon - kenties jopa juon siitä lasillisen pari. Tarkkaa kellonaikaa en ole vielä asettanut tälle puhteelle. Tässä on vähän muuta tekoa ensin ja ihan meinasin lenkinkin heittää.
No kyllä tarkka aika pitää asettaa, ei siitä muuten mitään tule!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä itse lähtisin tänään tällä, mutta tuntuu olevan joka A:sta loppu. Ei se mitään, huomenna on kuitenkin pakko tulla sorvaamaan, joten ei tässä nyt mitään vahinkoa pääse tapahtumaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kesäleski-viikonloppu. Tänään juon itseni hauskaksi ja komeaksi ja rakentelen ylenpalttisia voileipiä chorizosta, läpikuultavasta kinkusta ja täyteläisistä juustoista. Huomenna - jos sää sallii - mopotan koko päivän ja illalla juon hieman lisää.

En lähde baariin koska a) ei ole rahaa b) ei ole kavereita c) se scene on NIIN nähty jo. Onneksi on kotona brenkun lisäksi 29 tuotantokautta SNL:ää ja koira.
Amazing shit happens!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Oho, minä vähän humalluin afterwork. Mutta kun nyt jo luovutti, niin varmaan aamulla jumppaa jo ihan mielellään.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Sokkotesteissä suurin osa viinihifistelijöistä ei erota ns. laatuviinejä muista.
Jos viinit jakaa tasavälein vaikka 4 luokkaan, niin ei niitä viereisiä ehkä helposti erota. Väittäisin kuitenkin hyvien viinien erottuvan nätisti halvimmista. Jos laatuviineillä tarkoitetaan yli 20€ osastoa, niin siellä voi jo tulla vastaan sen verran erikoisia tapauksia, että jokin perushyvä viini voi olla tottumattomalle parempi.

Illan saldo:
GT: Festimans, Tankero, Lime
Viini: Hevosen fileen kanssa Quinta das Setencostas 2010 (sössin pihvin GT:tä imuttaessani melkein kypsäksi, mutta jäi sentään syömäkelpoiseksi)
Nyt tylsästi Strongbow
Vastaa Viestiin