Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Et luultavasti ole ajokunnossa edes saman vuorokauden aikana. Alkometrin ainoa funktio tapauksessasi on tiedon tuoma lisätuska.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja KKK »

Jos ihan rehellisiä ollaan niin aika tylsäähän tää on selvinpäin. Fillarointi toteutui, 51km eilen tännepäin ja huomenna saman verran jos keli sallii. Mutta näin selvinpäin noin kakarat onnistuu kyllä käymään hermoilleni erinomaisen paljon. Kaipaavat ikäistään leikki seuraa kai.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja KKK »

No, olihan se erilainen juhannus. Plussaa että toistasataa kilsaa munamankelilla. Silti vähän semmoinen olo että multa on petkutettu jotain. Tää vaatii näköjään pitkänpuoleiset uudelleenadaptoitumisen, notta aikaisemmin marinoidut aktiviteetit toimisivat kuivanakin. Eli kaksi viikkoa täynnä, joka on kai suunnilleen pisin aika puoleentoista vuoteen.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Juhannus oli yhtä tissuttelua. Nyt sitten parin viikon paussi, kunnes tissuttelemaan ulkomaille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti:Jos ihan rehellisiä ollaan niin aika tylsäähän tää on selvinpäin.

Tuo on tosiaan pettymys, kun on selvinpäin. Olen varmaan ennenkin kertonut, että kun itse olin vuoden ottamatta pisaraakaan, niin tuo jäi päällimmäisenä mieleen.

Jotenkin sitä etukäteen odotti jotain merkittävää; temppelin esirippu repeää ja maa järisee. Mutta ei. On vain jatkuva tiistai-ilta. Samaahan ne muutkin narkkarit ovat sanoneet suurimmaksi haasteeksi. Ei reflat vaan jatkuva arki.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9421
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Jotenkin sitä etukäteen odotti jotain merkittävää; temppelin esirippu repeää ja maa järisee. Mutta ei. On vain jatkuva tiistai-ilta. Samaahan ne muutkin narkkarit ovat sanoneet suurimmaksi haasteeksi. Ei reflat vaan jatkuva arki.
Tähän auttaa, jos on harrastuksia, joista saa paremmat ja isommat kiksit kuin juomisesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Jotenkin sitä etukäteen odotti jotain merkittävää; temppelin esirippu repeää ja maa järisee. Mutta ei. On vain jatkuva tiistai-ilta. Samaahan ne muutkin narkkarit ovat sanoneet suurimmaksi haasteeksi. Ei reflat vaan jatkuva arki.
Tähän auttaa, jos on harrastuksia, joista saa paremmat ja isommat kiksit kuin juomisesta.
+1 On surullista, jos alkoholista saa iisot tai soimmat kiksit. Toki olemme erilaisia ja yksilöitä kaikki, mutta olen taipuvainen ajattelemaan, että elämässä asiat eivät ole kovin hyvin, jos alkoholin rooli hyvinvoinnin nostajana on iso.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Jotenkin sitä etukäteen odotti jotain merkittävää; temppelin esirippu repeää ja maa järisee. Mutta ei. On vain jatkuva tiistai-ilta. Samaahan ne muutkin narkkarit ovat sanoneet suurimmaksi haasteeksi. Ei reflat vaan jatkuva arki.
Tähän auttaa, jos on harrastuksia, joista saa paremmat ja isommat kiksit kuin juomisesta.
+1 On surullista, jos alkoholista saa iisot tai soimmat kiksit. Toki olemme erilaisia ja yksilöitä kaikki, mutta olen taipuvainen ajattelemaan, että elämässä asiat eivät ole kovin hyvin, jos alkoholin rooli hyvinvoinnin nostajana on iso.
kyllä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja elco »

Juhannus efektiivisen selvinpäin: kuutisen annosta perjantaina ja ehkä neljä lauantaina. Eli sellainen 30 annosta vähemmän kuin normaalisti. Normisuunnitelma meni munille kun vuokramökki lähti alta ja B-suunnitelma oli karmea: appivanhempien mökille pe-su. Luin kirjaa ja nukuin enemmän kuin olin valveilla. Jos olisi saanut valita niin toki normimeiningit, mutta nyt on kyllä aivan hel-vetin hyvä olo.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Jotenkin sitä etukäteen odotti jotain merkittävää; temppelin esirippu repeää ja maa järisee. Mutta ei. On vain jatkuva tiistai-ilta. Samaahan ne muutkin narkkarit ovat sanoneet suurimmaksi haasteeksi. Ei reflat vaan jatkuva arki.
Tähän auttaa, jos on harrastuksia, joista saa paremmat ja isommat kiksit kuin juomisesta.
Herrat puhuvat Totuuden Sanoja (tm). Olen huomannut että mulla on samanlainen käyttäytymismalli kuin monella päihdeongelmaisella rokkarilla: millä tahansa muulla konstilla hankitun endorfiinihumalan - keikka, rankka urheilusuoritus, raskas työprojekti päätökseen tms - jälkeen on ensimmäinen ajatus että "vittu, bileet ei saa loppua!" eli sankaröljyä kohti nielurisoja. Viimeksi juhannusaattona, kun pääsin hiestä läpimärkänä ja voitonriemuisena perille, aloin vilkuilla kelloa ja laskea minuutteja "perkele, jos nyt hyppään autoon ja ajan 30km takaisinpäin niin saatan ehtiä viinakauppaan!" Sai purra hammasta ihan tosissaan. Auton puuttuessa olisin varmaan lähtenyt ajamaan fillarilla, jos ei sulkemisaika olisi ollut niin lähellä. Toki puolisolta tullut lupaus ratkeamisen seuraamuksista myös hieman auttoi katsomaan asiaa laajemmasta näkökulmasta. Eli touhussa ei ole järjen hiventä, mutta kun tässä tilanteessa alkaa tehdä soppaa mieli, tarve on kovempi kuin parikymppisellä kollilla saada pillua.

Toinen riskipaikka on "tilaisuus tekee varkaan" eli jos käytettävissä on hotellihuone tai tyhjä koti, sitä linnoittautuu sinne ja vetää perseet. En ole ollut sosiaalinen juoppo enää aikoihin. "Arpikudoksessa" RHCP-nokkamies Kiedis kuvaili omaa kasipallo-harrastustaan, ihan samat mekanismit vaikka eri kemikaalit.

"Ainaiselle tiistai-illalle" repeilin huolella, hyvin laitettu :)
Amazing shit happens!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ainainen tiistai-ilta on tuttu! Kun kunnon ryyppäminen loppui, elämä muuttui ihan helvetin tylsäksi, mutta minkäs teet. Nykyään on keskiviikko, pikku-lauantai ja harvakseltaan voi ottaa. Mieli ei juurikaan tee ottaa perseitä, usein se yksikään ei maistu kovin hyvälle. Kankkuspäivät pelottaa ihan sikana, ei vanha kestä oksentamista ja päänsärkyä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kävin lenkillä, ei kipuja mutta satoi vesipisaroita päähän. Menin palautusjuomalle lähipubiin, nyt on edessä päiväkahvi Coole Swanilla eli ei ole kovin cool, mutta hyvin maukasta. Cheers!

Kuva
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Oli tarkoitus pitää pitempikin nenänvalkaisu, mutta eilen oli lämmin päivä joten piipahdin Flemarin terassilla. Kolme kolmostuoppia ja sen jälkeen Alepasta yksi keskari jonka join lihapasteijoiden kanssa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tiistaina 5.8. kohtalaisesti röpöttämistä, Famous Grouse-viskiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja KKK »

No, eihän tästä kesästä sit kuivaa tullut. Etelänloma auttoi ehkä löytämään sopivan balanssin tähänkin hommaan, eikä vuokratusta maantiepyörästäkään haittaa ole. Voe vittu että on muuten täyskuituisessa fillarissa "ihan pieni" ero 20v vanhaan maastopyörään :) Kohtuus kaikessa, muutama viinilasi päivässä ja kevyitä 40-50km lenkkejä.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja KKK »

Toistaiseksi tasapainossa.

Aloittelin Juhani Seppäsen "Selvästi Juovuksissa"-kirjaa. Teoksen kirjallisista arvoista voi olla montaa mielipuolta. Ansioksi nostaisin kuitenkin sen, miten Seppänen nostaa alkoholiin ja sen käyttöön liittyvät kaksoisstandardit ja itsepetoksen. Laatuviini hienoilla illallisilla on tasan samaa kamaa kuin Rapen veneen alla kulauttelema taskulämmin Huttunen. "Lasi viiniä" on samaa hermomyrkkyä kuin "tölkki keppanaa", selitteli sitä itselleen miten päin vain.

Jos jotain olen oppinut kesän aikana, niin käyttökertojen tihentyminen sumentaa sen vähänkin itsehillinnän ja itsesäätelykyvyn alkoholin käytössä. Omassa juomisessa on paljon tapajuoppoutta mutta kun juomapäiviä kerääntyy riittävästi peräkkäin, alkaa riippuvuus supatella ihan oikeasti ja alkoon mennään juoksujalkaa vaikkei oikeastaan tekisi edes mieli. Raittiina juhannuksena tuli todettua että "raittiina on aina tiistai-ilta" pitää paikkansa. Parhaaksi vastalääkkeeksi akuutille viinanhimolle olen havainnut liikuntasuorituksen jälkeisen endorfiininousun. Samantyyppinen riippuvuus, mutta suotuisammat terveysvaikutukset.

Brenkku on mulle potentiaalisesti vaarallinen ja arvaamaton suurvaltanaapuri, jonka kanssa joutuu päivittäin hakemaan sitä Paasikiven-Kekkosen -linjaa. Kanssakäymisen vähyys saattaa vähentää invaasion uhkaa muttei koskaan poista sitä.

Tällä en dumaa alkoholia yleensä enkä kenenkään tapaa käyttää tai olla käyttämättä sitä. Hassua vaan edelleen on, miten yksi päihde on ok mutta mikään muu ei.

Ai niin, RV 12+6 eli kolmas kakara pamahtaa pelipaikoille näillä näkymin tammikuun loppupuolella.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onneksi olkoon, tervetuloa suurperheen isäksi!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Maanantaina pussikaljoittelemassa serkun (mies, ikä 42) kanssa. Niillä kallioilla Linnanmäen vieressä jossa Kitinä-miittejäkin pidetty. Join myös Black Velvet viskiä. Vaihdettiin kuulumisia ja noin. Kännissä, ei mitään maistelua...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Kiitos, vaikka onnittelut ovat paremmin paikallaan sitten kun viimeinenkin muuttaa kotoa :)
Amazing shit happens!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Meinas raportointi unohtua: keskiviikkona 27.7. naamat eli Famous Grouse-viskiä runsaasti ja piipahdus Lemonissa. Torstaina sitten maistelua eli jäljellejääneet juomat "tuulensuojaan"...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Eilen pientä maistelua. Kolmostuoppi Flemarin terassilla ja kolme keskaritölkkiä ulkona. Ei sitten enempää tällä viikolla.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Viime maanantaina röpöttämistä eli Highland reserve-viskiä ja keskaria.
Tiistaina jäljelle jääneet juomat "tuulensuojaan" eli maistelua. Samalla katselin Uuno Turhapuroa... :P
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eilen iski mieleen maistella hiukan vinkkua kun mosta nestettä ei suuhun ole kaatunut hetkeen. Kaksi lasia meni jotain vihervasemmistoluomujuomaa, joka oli muuten aika hyvää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen Kozel Dark 3.8%:sta

Sama juttu, jonka aiemminkin olen huomannut, että vaikka 3.8 ja 4.5%:n välillä on aika pieni ero, niin 3.8%:sta ei tule oikein nousuhumalaa eikä siten tuu juotuakaan niin paljoa.

Eo. on sekä hyvä että huono asia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Perjantaina eo toistettuna.

+Lauantaina pirteämpi olo

-Ei kunnon nousuhumalaa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin