Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mulla ei ole ongelmaa Homien tavassa käyttää tissuttelu -sanaa, kun ahkeran harjoittelun myötä toleranssit on selvästi korkealla. Mutta näin viinejä ja viskejä jonkin verran harrastavana, hänen tapa käyttää maistelu -sanaa särähtää korvaan. Kuvauksen mukaan nämä maistelutapahtumatkin on tukevasti tissuttelun puolella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Minusta on aika selvää, että homeboy juo ensisijaisesti humaltuakseen ja käyttää näitä "tissuttelu" ja "maistelu" -termejä selittääkseeni humalajuomisensa kevyeksi viihdejuomiseksi. Homoboyb tissutelu olisi normaali-ihmiselle dokaamista ja maistelu krapulan tasoittelu.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 05.04.2019 13:33 Minusta on aika selvää...
Saunanpuhdasta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 05.04.2019 12:42 Mulla ei ole ongelmaa Homien tavassa käyttää tissuttelu -sanaa, kun ahkeran harjoittelun myötä toleranssit on selvästi korkealla. Mutta näin viinejä ja viskejä jonkin verran harrastavana, hänen tapa käyttää maistelu -sanaa särähtää korvaan. Kuvauksen mukaan nämä maistelutapahtumatkin on tukevasti tissuttelun puolella.
Tissuttelu-termin käyttö mielestäni kuulostaa oikealta. Aiemmin toisaalla mainitsemani tädin mies tissuttelee kesäisin. Jonkinlainen oma sääntö on että ennen puoltapäivää ei oteta, se olisi krapularyyppy. Hän tekee hommia, mm. rakentelee, ja katsoo telkkarista urheilua. Siinä päivän mittaan voi mennä puoli koppaa kaljaa, ja tissuttelu saattaa välillä mennä termin ohi. Aamulla hän on kuitenkin klo 6 pirteänä pystyssä.

Se maistelu taas kuulostaa eufemismilta. Tarkoitus on vain ottaa jääneet viinakset tuulen suojaan - ehkä krapularyypyksi tai sitten ei.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 05.04.2019 13:33 Minusta on aika selvää, että homeboy juo ensisijaisesti humaltuakseen ja käyttää näitä "tissuttelu" ja "maistelu" -termejä selittääkseeni humalajuomisensa kevyeksi viihdejuomiseksi. Homoboyb tissutelu olisi normaali-ihmiselle dokaamista ja maistelu krapulan tasoittelu.
No ei tuo em. määrä aiheuta minulle humalatilaa, vaan sopivaa rentoutumista. :leuhka:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tunnollisena palstalaisena ilmoitan jo etukäteen, että tänään illalla tarkoitus laittaa 6-8 Karhua "tuulensuojaan". Tosin riippuu siitä, ottaako vaimo mitään. Ellei, en sitten minäkään. Voisin juoda yksin, mutta en tilanteessa, jossa toinen on selvinpäin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Överiksi taas menee. Eilen ostin 20 cl jaloviinapullon vaikka viime viikonlopun jälkeen vannoin etten sekaannu väkeviin. Sillä sai vaan helpotettua huonoa oloa töistä lähtiessä (klo 19) ennen kuin ehtii kotiin. Kaljatölkin sihauttelu kaupungilla olisi jostain syystä noloa.

Ostin lisäksi sixpackin lonkeroa (5,5%) ja sixpackin siideriä. Aamulla oli yksi lonkero jäljellä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Join eilen 3 tölkkiä (yht. 1,13 l) alle 6% alkoholijuomia. Tavallista vaisumpi olo ja panettaa. Taitaa siis olla krapula.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ei itse asiassa ole ollenkaan huono olo. Otetut 3-4 lonkeroa saattavat vaikuttaa. Pitäisi nyt vaan muistaa, että nukkuu vaikka iltapäivän, jos ei ole parempaa holitonta tekemistä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eilen ruuan kanssa yksi oolekokin kolmonen ja kapteeni jsäkin kanssa yhden auran kolmosen.

Krapula: on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Teatterissa kaksi olutta eenen ja yksi lonkku väliajalla. Vaikea sanoa oliko vaikutusta tän päivän oloon. Eilen ei tullut lepoa yhtään, joten fressistä olosta ei tänään muutenkaan olisi pelkoa. Sorvipäivä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ei tarvitse kuitenkaan ilmiantaa: Itselläni ei ole aseita. Kinkkuveitsi on ehkä vaarallinen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Toinen lasillinen viiniä antamaan motivaatiota paperisotaa varten. Pitäisi settled-statusta hakea ja siihen tarvitaan nivaska todisteita eli vanhoja papereita täytyy alkaa kaivelemaan. Kiinnostaa niin paljon, ettei sitä jaksa kuivinsuin tehdä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei saatana jaksa, ei edes viinin voimalla. Juonpa muuten vain.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2019 9:35 Tunnollisena palstalaisena ilmoitan jo etukäteen, että tänään illalla tarkoitus laittaa 6-8 Karhua "tuulensuojaan". Tosin riippuu siitä, ottaako vaimo mitään. Ellei, en sitten minäkään. Voisin juoda yksin, mutta en tilanteessa, jossa toinen on selvinpäin.
Menikin vain 1 pint ja 500ml olutta ja lasi viiniä. Silti aamulla väsytti. Pienehkökin määrä alkoholia häiritsee unta. Nyt sorvaamassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Viime viikonlopun jälkeen tuntui ehkä torstaina ettei kuolema ole tulossa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nokkaelain kirjoitti: 13.04.2019 19:14 Viime viikonlopun jälkeen tuntui ehkä torstaina ettei kuolema ole tulossa.
Eikö se niin mene, että ensin sitä pelkää, että kuolee ja sitten pelkää, ettei kuolekaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.04.2019 19:28
nokkaelain kirjoitti: 13.04.2019 19:14 Viime viikonlopun jälkeen tuntui ehkä torstaina ettei kuolema ole tulossa.
Eikö se niin mene, että ensin sitä pelkää, että kuolee ja sitten pelkää, ettei kuolekaan.
Nuorempana minulla oli krapuloita jotka kestivät iltaan asti. :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.04.2019 19:28
nokkaelain kirjoitti: 13.04.2019 19:14 Viime viikonlopun jälkeen tuntui ehkä torstaina ettei kuolema ole tulossa.
Eikö se niin mene, että ensin sitä pelkää, että kuolee ja sitten pelkää, ettei kuolekaan.
Se on ainakin sanonta.

Mutta krapulassa voi yleensä nukkkua kotona koko päivän. Sen sijaan myöhempinä päivinä kun kokovartalokipu, heikotus ja sumea pää jatkuvat, tulee ajatuksia ettei se koskaan mene ohi (ja ainakin tietää ettei ainakaan seuraavanakaan päivänä.) Jos nukkuu pari vuorokautta hikoillen syömättä, alkaa nestehukka ja energian puutekin iskeä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

7 keskaria ja kaksi lonkeroa (5,5 %) eilen. Vedin "tuulensuojaan" Hakaniemen torin viereisessä puistossa. Kaunis päivä juoda ulkona.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

su: 13 lonkeroa
ti: 12 lonkeroa (5,5%)
ke: 10 lonkeroa

Kirjattakoon tänne jotta tajuan määrät. Samaan aikaan tein pitkiä päiviä töissä, keskiviikona esim 9.15 -> 20.50
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Missä välissä sä nukuit? Vai juotko töissä?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 19.04.2019 20:01 Missä välissä sä nukuit? Vai juotko töissä?
En tietenkään juo töissä. Eihän se ole mikään ongelma juoda kolmea annosta tunnissa. Keskiviikkona ei tosin tehnyt mieli, mutta pakonomaisesti kittasin toiveena että jossain vaiheessa tulee rentoutunut olo.

Nuo määrät ovat kuitenkin täysin poikeuksellisia. Vähän aikaa sitten pidin kiinni siitä ettei yhtään annosta enne työpäivää. Nyt vaan tuntui ettei keskiviikkona ollut mitenkään järkyttävän huono olo. Varmaan se auttoi etten viime viikolla ittanut mitään muuten kuin lauantaina kaverin synttäreillä, ja siellä oli muutakin ohjelmaa+syömistä.

Sinänsä juominen heikentää unta. Kun huono olo (ja painajaiset) alkaa mennä ohi, usein nukun viikolla jotain 2-5 tunnin yöunia.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Laskin vaan, että ei tuosta monelle unitunnille jää aikaa. Toivottavasti saat tilannetta tasattua, aika hurjia määriä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Melkoinen tuplamyrkytys: alkoholia ja sokeria kunnon mega-annokset.

No meni eilen itselläkin. Kurkkukivun tappamiseen 4cl Unicumia ja toinen 4cl jekkua.

Sitten lätkän ääressä oikein hyvä olut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin