Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 27.01.2020 13:23
urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 12:47Mutta olet oikeassa, varmaan Vilhelm olisi Kekkosslovakiassa luokiteltu ns. A-luokan makkaraksi, joka ei ollut perusgrillimakkaraa.
Sen verran muistan nuoruudesta, että Camping oli siihen aikaan A-luokan parempi grillimakkara niille hienohelmoille jotka eivät ymmärtäneet HKn sinisen hienojen aromien päälle. Ei Kekkosslovakiassa mitään Wilhelmejä ollut.
Ei, kyllä se Kekkosslovakiassa meni siten, että Camping oli HK:n grillimakkara ja Sininen lenkkimakkara, mutta molemmat kuitenkin samaa jauhoista B-luokkaa. Wilhelmiä ei tosiaan ollut, mutta HK:n Kabanossi oli A-luokan grillimakkara, joka nimenomaan kehitettiin iloisella 70-luvulla kalliimmaksi ja paremmaksi vaihtoehdoksi B-luokan pötköille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Avoin kysymys kaikille ruoka- ja juomasofistikoituneille: Miten purjehditte itse luomassanne aallokossa ollessanne kyläilyllä tai sukujuhlissa, kun ei ole muuta kuin peruskahvia, makkarakastiketta ja illalla bulkkiolutta?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 12:57 ^ Tolla kattauksella alkaa olla turpasauna lähellä persujen saunaillassa. Tullaan makkaroilla elvistelemaan ja tölkkiolutkaan ei kelpaa.
Joo. Tästähän mä olen tänään messunnut: ensin unohdetaan Auschwitz, ja kohta ollaan pakkojuottamassa Karjalaa ja taskulämmintä Kossua eliitille kuin jollekin syöttöhanhille! Mutta haluaisin korostaa, että sehän olin minä, joka puolusti makkara+keskiolut-komboa, kyllä tän ketjun kontribuutioiden perusteella So Hard, Vagabondo ja sinä itse päädytte saunan taakse paljon ennen minua!
Viimeksi muokannut urpiainen, 27.01.2020 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ siitähän tässä huolestuin, että sinunkin asuntoosi on päässyt persukaasua! Ilmankos se kannatus nousee.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 13:49 Ei, kyllä se Kekkosslovakiassa meni siten, että Camping oli HK:n grillimakkara ja Sininen lenkkimakkara, mutta molemmat kuitenkin samaa jauhoista B-luokkaa. Wilhelmiä ei tosiaan ollut, mutta HK:n Kabanossi oli A-luokan grillimakkara, joka nimenomaan kehitettiin iloisella 70-luvulla kalliimmaksi ja paremmaksi vaihtoehdoksi B-luokan pötköille.
Kabanossi ollut olemassa vuodesta 1976 :shock:

Mua on huijattu. Ei mun lapsuudessa ollut kuin sininen lenkki ja camping :cry:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.01.2020 14:06 Avoin kysymys kaikille ruoka- ja juomasofistikoituneille: Miten purjehditte itse luomassanne aallokossa ollessanne kyläilyllä tai sukujuhlissa, kun ei ole muuta kuin peruskahvia, makkarakastiketta ja illalla bulkkiolutta?
Kuten jo Ihan Ekassa pohdinnassa totesin, kutsuvieraana käytöstapojen mukaisesti otetaan tarjoomukset naama peruslukemilla vastaan. Oli kyse sitten työstä tai siviilistä. Eri asia sitten, että pahaa boolia tai mautonta bisseä tuskin tulee juotua kovin paljon. Aika usein varsinkin miesten pokeri-illoissa tms. on ihan normia että jokainen tuo makunsa mukaiset juomat, tarjolla on jotain jos on.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 14:09
sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 12:57 ^ Tolla kattauksella alkaa olla turpasauna lähellä persujen saunaillassa. Tullaan makkaroilla elvistelemaan ja tölkkiolutkaan ei kelpaa.
Joo. Tästähän mä olen tänään messunnut: ensin unohdetaan Auschwitz, ja kohta ollaan pakkojuottamassa Karjalaa ja taskulämmintä Kossua eliitille kuin jollekin syöttöhanhille! Mutta haluaisin korostaa, että sehän olin minä, joka puolusti makkara+keskiolut-komboa, kyllä tän ketjun kontribuutioiden perusteella So Hard, Vagabondo ja sinä itse päädytte saunan taakse paljon ennen minua!
Mä en mene lähellekään persujen saunailtaa, joten lienen turvassa. Jotain hyötyä epäsosiaalisuudesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.01.2020 14:06 Avoin kysymys kaikille ruoka- ja juomasofistikoituneille: Miten purjehditte itse luomassanne aallokossa ollessanne kyläilyllä tai sukujuhlissa, kun ei ole muuta kuin peruskahvia, makkarakastiketta ja illalla bulkkiolutta?
Tää on aika hankala. Ensimmäinen osa on helppo: mä korostin kontekstisidonnaisia elämyksiä, ja jonkinlainen elämysmatka kekkosslovakialaiseen duunarikulttuuriin makkarakastiketarjoilulla ja piimällä otetaan kyllä ilolla vastaan. Mutta ihan niin ennakkoluuloton en kyllä ole, että jos illalla on jotenkin laajemmin tarjolla olutta, voi olla, että alkuillasta joudun toteamaan olevani autolla ja lähteväni tästä ajelemaan kotiin päin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 27.01.2020 14:28
urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 14:09
sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 12:57 ^ Tolla kattauksella alkaa olla turpasauna lähellä persujen saunaillassa. Tullaan makkaroilla elvistelemaan ja tölkkiolutkaan ei kelpaa.
Joo. Tästähän mä olen tänään messunnut: ensin unohdetaan Auschwitz, ja kohta ollaan pakkojuottamassa Karjalaa ja taskulämmintä Kossua eliitille kuin jollekin syöttöhanhille! Mutta haluaisin korostaa, että sehän olin minä, joka puolusti makkara+keskiolut-komboa, kyllä tän ketjun kontribuutioiden perusteella So Hard, Vagabondo ja sinä itse päädytte saunan taakse paljon ennen minua!
Mä en mene lähellekään persujen saunailtaa, joten lienen turvassa.
Et ole. Tässä on just se, että persujen saunailta on tulossa lähelle sinua. 25 % ja kasvaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 27.01.2020 14:28
urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 14:09
sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 12:57 ^ Tolla kattauksella alkaa olla turpasauna lähellä persujen saunaillassa. Tullaan makkaroilla elvistelemaan ja tölkkiolutkaan ei kelpaa.
Joo. Tästähän mä olen tänään messunnut: ensin unohdetaan Auschwitz, ja kohta ollaan pakkojuottamassa Karjalaa ja taskulämmintä Kossua eliitille kuin jollekin syöttöhanhille! Mutta haluaisin korostaa, että sehän olin minä, joka puolusti makkara+keskiolut-komboa, kyllä tän ketjun kontribuutioiden perusteella So Hard, Vagabondo ja sinä itse päädytte saunan taakse paljon ennen minua!
Mä en mene lähellekään persujen saunailtaa, joten lienen turvassa. Jotain hyötyä epäsosiaalisuudesta.
Aiemman sosiaalisuuteni vuoksi olen kyllä ollut saunaillassa esim Lauri Ihalaisen ja useamman persusilmäätekevän kanssa. Saunan takana on kyllä lähinnä poltettu sikaria, johon en osallistunut.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 14:33
Vagabondo kirjoitti: 27.01.2020 14:28
urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 14:09
Joo. Tästähän mä olen tänään messunnut: ensin unohdetaan Auschwitz, ja kohta ollaan pakkojuottamassa Karjalaa ja taskulämmintä Kossua eliitille kuin jollekin syöttöhanhille! Mutta haluaisin korostaa, että sehän olin minä, joka puolusti makkara+keskiolut-komboa, kyllä tän ketjun kontribuutioiden perusteella So Hard, Vagabondo ja sinä itse päädytte saunan taakse paljon ennen minua!
Mä en mene lähellekään persujen saunailtaa, joten lienen turvassa.
Et ole. Tässä on just se, että persujen saunailta on tulossa lähelle sinua. 25 % ja kasvaa.
Kannattaisikohan Kulmunin, Marinin, Ohisalon, Suomelan, Scheininin yms. tehdä jotain johtopäätöksiä siitä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.01.2020 14:06 Avoin kysymys kaikille ruoka- ja juomasofistikoituneille: Miten purjehditte itse luomassanne aallokossa ollessanne kyläilyllä tai sukujuhlissa, kun ei ole muuta kuin peruskahvia, makkarakastiketta ja illalla bulkkiolutta?
Jätän kahvin ja oluen juomatta. Pärjään tarvittaessa vedellä, mutta yleensä tarjolla on myös joko teetä, mehua tai limsaa. Maitoahan mä en juo sellaisenaan.

Mulla ei ole makkarakastiketta syöviä kavereita, niin vaikea samaistua tähän. Yleensä tarjoiluista on aina löytynyt jotain syötävää, jos joku on ollut sellaista mitä en välitä syödä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 14:33 Et ole. Tässä on just se, että persujen saunailta on tulossa lähelle sinua. 25 % ja kasvaa.
Joo, on tässä joutunut vahvistamaan kuplaa, jotta ei toivottu aines pysyy ulkopuolella. Onneksi oon epäsosiaalinen, niin harvoin joudun tekemisiin uusien ihmisten kanssa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 27.01.2020 14:36
urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 14:33 Et ole. Tässä on just se, että persujen saunailta on tulossa lähelle sinua. 25 % ja kasvaa.
Kannattaisikohan Kulmunin, Marinin, Ohisalon, Suomelan, Scheininin yms. tehdä jotain johtopäätöksiä siitä.
Tää on kyllä ihan hyvä kysymys. Mun mielestä persuilu on niin totaalisen aivotonta touhua, että ei oikein ole muuta mahdollisuutta kuin tehdä töitä liberaalin, avoimen ja monikulttuurisen sivistysyhteiskunnan puolesta vahvalla sosiaalisella omallatunnolla ja uskoa, että järki lopulta voittaa. Jos ei voita, metsään mennään, mutta huoli sielun säilymisestä puhtaana tekee mahdottomaksi yhteistyön tai sisällöllisten myönnytysten tekemisen persuille. Jos persut oikeasti pääsevät valtaan, emme ansainneet parempaa. Ainahan voi muuttaa Ruotsiin, jonne persut eivät seuraa perässä, koska luulevat sen olevan sortuva yhteiskunta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 14:44
So Hard kirjoitti: 27.01.2020 14:36
urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 14:33 Et ole. Tässä on just se, että persujen saunailta on tulossa lähelle sinua. 25 % ja kasvaa.
Kannattaisikohan Kulmunin, Marinin, Ohisalon, Suomelan, Scheininin yms. tehdä jotain johtopäätöksiä siitä.
Tää on kyllä ihan hyvä kysymys. Mun mielestä persuilu on niin totaalisen aivotonta touhua, että ei oikein ole muuta mahdollisuutta kuin tehdä töitä liberaalin, avoimen ja monikulttuurisen sivistysyhteiskunnan puolesta vahvalla sosiaalisella omallatunnolla ja uskoa, että järki lopulta voittaa. Jos ei voita, metsään mennään, mutta huoli sielun säilymisestä puhtaana tekee mahdottomaksi yhteistyön tai sisällöllisten myönnytysten tekemisen persuille. Jos persut oikeasti pääsevät valtaan, emme ansainneet parempaa. Ainahan voi muuttaa Ruotsiin, jonne persut eivät seuraa perässä, koska luulevat sen olevan sortuva yhteiskunta.
Siitä on kuitenkin ihan hyvää näyttöä, että nämä hyvää tarkoittavat hölmöt polarisoivat väkeä. Monelle alkaa näyttäytyä siltä, että puoluekentässä vain PS pitää heidän puoliaan. Se on muiden puolueiden oma syy, ei persujen hyvyyttä. Hysterisoidaan kotoperäisesti ilmastosta, vaikka ratkaisin avaimet ovat isoilla mailla. Höpistään transfobisesta kielenkäytöstä ja sukupuolten olettamisesta. Puhutaan halventavasti setämiehistä ja vaaditaan samalla tasa-arvoa. Vastareaktio näkyy ja kuuluu.

Meillä on kohta cityvihreiden feministinaisten puolue ja pikkupaikkojen kalapuikkoviiksimiesten PS suurimpina puolueita, polarisaatio valtava ja toimintakykyisten hallitusten rakentaminen vaikeaa.

SDP, Keskusta ja Kokoomus käyttäytyvät ikään kuin mikään ei olisi muuttunut ja ovat kaikki juuri sellaisissa kannatusprosenteissa kuin ansaitsevat.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tämä on hyvä esimerkki - koko muu maailman ja laatulehti FT toteaa faktan.

https://www.ft.com/content/2da15374-40e ... 9ba7be433d

Halla-Aho jakaa sen. Jokainen mistään mitään ymmärtävä tajuaa, että asia on juuri noin. Silti 1000 vihervassaria tulee ulisemaan, että kyllä meidän pitää nyt bensa kualiaaksi verottaman ja savupiipputehtaat sulkea. Profit => PS.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ei menny kuin Strömsöössä? Vai mitä olette niinkun mieltä omasta suorituksesta? Älkää pilatko hyvää ketjua, :(

aioin nauttia meriuinnin +4 C jälkeen(2x), yhden oluen laatu olutravintola Pikkulinnussa,

Vaikkapa..

XA Stout Olutpaja Stout - Foreign / Export 6% ABV 0.4l

Ellen ei Generes sorru sitten..

Kalkskär Källaröl Nynäshamns Ångbryggeri Kellerbier/Zwickelbier 4.6% ABV 0,4l olueeseen?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 27.01.2020 15:19
urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 14:44
So Hard kirjoitti: 27.01.2020 14:36 Kannattaisikohan Kulmunin, Marinin, Ohisalon, Suomelan, Scheininin yms. tehdä jotain johtopäätöksiä siitä.
Tää on kyllä ihan hyvä kysymys. Mun mielestä persuilu on niin totaalisen aivotonta touhua, että ei oikein ole muuta mahdollisuutta kuin tehdä töitä liberaalin, avoimen ja monikulttuurisen sivistysyhteiskunnan puolesta vahvalla sosiaalisella omallatunnolla ja uskoa, että järki lopulta voittaa. Jos ei voita, metsään mennään, mutta huoli sielun säilymisestä puhtaana tekee mahdottomaksi yhteistyön tai sisällöllisten myönnytysten tekemisen persuille. Jos persut oikeasti pääsevät valtaan, emme ansainneet parempaa. Ainahan voi muuttaa Ruotsiin, jonne persut eivät seuraa perässä, koska luulevat sen olevan sortuva yhteiskunta.
Siitä on kuitenkin ihan hyvää näyttöä, että nämä hyvää tarkoittavat hölmöt polarisoivat väkeä. Monelle alkaa näyttäytyä siltä, että puoluekentässä vain PS pitää heidän puoliaan. Se on muiden puolueiden oma syy, ei persujen hyvyyttä. Hysterisoidaan kotoperäisesti ilmastosta, vaikka ratkaisin avaimet ovat isoilla mailla. Höpistään transfobisesta kielenkäytöstä ja sukupuolten olettamisesta. Puhutaan halventavasti setämiehistä ja vaaditaan samalla tasa-arvoa. Vastareaktio näkyy ja kuuluu.

Meillä on kohta cityvihreiden feministinaisten puolue ja pikkupaikkojen kalapuikkoviiksimiesten PS suurimpina puolueita, polarisaatio valtava ja toimintakykyisten hallitusten rakentaminen vaikeaa.

SDP, Keskusta ja Kokoomus käyttäytyvät ikään kuin mikään ei olisi muuttunut ja ovat kaikki juuri sellaisissa kannatusprosenteissa kuin ansaitsevat.
Mä olen samaa mieltä siitä, että polarisaatio on sekä vahvaa että epätoivottavaa. Olen myös samoilla linjoilla siitä, että muut puolueet näyttävät olevan aika ymmällään siitä, miten persujen suosioon pitäisi reagoida. SDP:ltä, Kepulta ja Kokoomukselta näyttää muutenkin puuttuvan kykyä suuntautua kunnolla tulevaisuuteen, suurten ikäluokkien maailman etujärjestöinä ajautuvat liian usein olemaan vain reaktiivisia vanhan puolustajia eivätkä aloitteellisia tulevaisuuden rakwntajia. Ja vihreissä ja vasemmistoliitossa on tosiaan paljon voimia, jotka ovat valmiita lähtemään mukaan tähän persujen signalointi- ja identiteettipolitiikkaan vakavan politiikan sijaan, joka taas kasvattaa tarpeetonta polarisaatiota. Ei hyvältä näytä.

Mutta se johtopäätösten teko. Hain jotain sellaista, että persut nyt kuitenkin ovat perinteinen populistipuolue, joka ei välitä politiikan sisällöistä. Niiltä ei löydy sisällöllisesti järkevää politiikkaohjelmaa yhtään mistään aiheesta (maahanmuuttopolitiikka mukaan lukien), mutta tämä ei mitenkään haittaa äänestäjiä, koska kyse ei ole oikeasta politiikasta, vaan identiteettipuhinasta ja joukkoon kuulumisen signaloinnista. Persut tunnistavat polarisaatiolinjojen aihioita, ja sen sen sijaan, että pyrkisivät ratkaisemaan jännitteitä, he populistiperinteen mukaisesti elävät niistä: ruokkivat ja kasvattavat niitä, vihjailevat kaikenlaisilla salaliittoteorioilla ja muilla urpoiluilla, tuottavat näennäistä mutta yksinkertaistuksissaan väärää ymmärrystä monimutkaisesta maailmasta.

SIksi kunnianarvoisien poliittisten toimijoiden persujen noususta vetämä johtopäätös ei saa olla, että lähdetään pelaamaan persujen peliä, edes vastavoimana. Pitää vain jaksaa tehdä vakavaa politiikkaa siten, että vähemmän sosiaalista pääomaa itselleen saaneet voimaannutetaan osaksi yhteiskuntaa siten, että eivät joudu kokemaan itseään voimattomiksi ulkopuolisiksi ja siten taannu vastaanottaivaisiksi pölhöpopulistien vaaralliselle mutta oudon kutsuvalle seireenilaululle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.01.2020 10:55 Ei ole sitten mitään ongelmaa juoda normi kaljaa tai juoda suodatinkahvia, vaikka kotona on omat ryynyt ja automaatti sekä usein jääkaapissa myös erikoisolutta. Ei nuo poissulje toisiaan.
Mä oon Ylle tässä. Kun voi valita, valitsen hyvää, mutta ei se tee niistä korvaavista tuotteista välttämättä huonoja. Ne on vaan muuta kuin ykkösvalintoja.

Mä rakastan hyvää ja laadukasta ruokaa, mutta jossain tilanteessa se soppatykkihernari, maksalaatikko tai makkarakastike voi olla älyttömän hyvää.Itseasiassa enemmän hämää, kun juhlissa on hernaribudjetti, jolla on yritetty tehdä jotain muuta ruokaa väkisin, ja lopputulos on vaisu ja kiusallinen. Mielummin hyvin tehty hernari.

En edes muista milloin joku ruoka tai juoma olisi ollut sillä tavalla pahaa, että ei tee mieli juoda. Toki kaiken jonka tiedän maistamatta kuraksi (melkein kaikki siiderit, lonkerot ja muut juomasekoitukset, boolit, suurin osa valkkareista ym.) jätän suosiolla väliin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 28.01.2020 9:27melkein kaikki siiderit, lonkerot ja muut juomasekoitukset
Siideri ei ole juomasekoitus :leuhka:

Joo, mä ymmärrän mitä sä tarkoitat, mutta kun EUlla on tapana valvoa näitä nimien käyttöä, niin on käsittämätöntä, että vieläkin näitä omenaviinistä laimennettuja juomia saa kutsua siideriksi. Kuluttajan hämäämistä moinen. Minne sai jättää lakiehdotuksen???
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 28.01.2020 9:05SIksi kunnianarvoisien poliittisten toimijoiden persujen noususta vetämä johtopäätös ei saa olla, että lähdetään pelaamaan persujen peliä, edes vastavoimana. Pitää vain jaksaa tehdä vakavaa politiikkaa siten, että vähemmän sosiaalista pääomaa itselleen saaneet voimaannutetaan osaksi yhteiskuntaa siten, että eivät joudu kokemaan itseään voimattomiksi ulkopuolisiksi ja siten taannu vastaanottaivaisiksi pölhöpopulistien vaaralliselle mutta oudon kutsuvalle seireenilaululle.
No, esimerkiksi ilmastonmuutosasiassa Halla-Aho näyttäytyy järkevänä reaalipoliitikkona, vaikka muutoin onkin höynän oloinen kiusanhenki. Ei ole populismia sanoa, että Suomen päästöillä ei ole mitään merkitystä niin kauan kuin Kiina kasvattaa omiaan eksponentiaalisesti. Se on ihan totta. Sekin on totta, että Suomessa sama tuote tuotetaan todennäköisesti siistimmin kuin Kiinassa. Muut puolueet sen sijaan horiset jostain epärealistisista autoilun sähköistymisaikatauluista ja bensan verottamisesta kuoliaaksi. Hehän näyttävät ihan urpoilta jokaiselle laskutaitoiselle.

Kun siihen yhdistää tämän SJW-meiningin joka nuorten naispuoluejohtajien ja broilerikohorttien keskuudessa vallitsee, niin ei se vaadi Halla-Aholta oikeastaan mitään muuta kuin sanoo että on heidän kanssaan eri linjoilla niin menestyy vaaleissa. Aktiinen perustavisten vieraannuttamistyö ei ole se mitä kannattaisi tehdä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ just noin.

Vihervassarit ja kepu ovat jostain käsittämätyömästä syystä siirtyneet poliittisesta keskustasta poispäin. Persut kiittää.

Kokoomuksella olisi yhtä hyvä sauma kasvattaa kannatusta kuin persuilla, mutta näkemys, ketteryys ja rohkeus puuttuu. Ei Kokoomuksella pitäisi olla mitään estettä liikkua keskustaan jääneeseen tyhjiöön. Liberaali(klassinen)laita ei vuoda. Liike Nyt kuihtui pois ja kukaan kokkari ei halua vähään aikaan yrittää samaa.

Edit: kokoomuksen pitäisi pikapikaa marssittaa nämä roolit esiin:
- nuori mies puheenjohtajaksi ja keskustaan
- vanha konservatiivinen nainen
- oikean laidan riistokapitalisti (Lepomäki)
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Taas on luettu Kitinää.

Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vitun mies
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mikä on tämä "parempi väki", josta kauniaislainen kestojulkkis monimiljonääri vaikuttaja erottautuu "ihan tavallisen väen" edustajana? Kuulostaa kliseiseltä populistiparodialta, jossa populisti julistaa edustavansa "kansaa" (toisin kuin kilpailevat poliittiset liikkeeet) silloinkin, kun se on räikeän ilmiselvän epätotta. Mutta ehkä tämä ei ollut parodiaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin