Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Samaa mietin. Moni on jäänyt sille tielleen. Ei pidä väheksyä roskien viennin riskejä.

Mutta ketjun teemaan. Kesä meni vähän penkin alle, ei tullut juotua juuri ollenkaan alkoholia. Mutta tänään pitäisi tulla Alkoon tilaamani (olen iloinen sosialidemokraatti, tilaan Alkon nettimyymälästä enkä Saksasta!) syyspaketti viinejä. Sitten on taas kaappi täynnä juuri sopivasti ennen ensimmäistä syysmyrskyä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 31.08.2021 8:48 Samaa mietin. Moni on jäänyt sille tielleen. Ei pidä väheksyä roskien viennin riskejä.

Mutta ketjun teemaan. Kesä meni vähän penkin alle, ei tullut juotua juuri ollenkaan alkoholia. Mutta tänään pitäisi tulla Alkoon tilaamani (olen iloinen sosialidemokraatti, tilaan Alkon nettimyymälästä enkä Saksasta!) syyspaketti viinejä. Sitten on taas kaappi täynnä juuri sopivasti ennen ensimmäistä syysmyrskyä.
Eikö olisi mukava aivan kansalaistaidon oppituntina kokeilla viinien tilaamista ulkomailta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.08.2021 9:05
urpiainen kirjoitti: 31.08.2021 8:48 Samaa mietin. Moni on jäänyt sille tielleen. Ei pidä väheksyä roskien viennin riskejä.

Mutta ketjun teemaan. Kesä meni vähän penkin alle, ei tullut juotua juuri ollenkaan alkoholia. Mutta tänään pitäisi tulla Alkoon tilaamani (olen iloinen sosialidemokraatti, tilaan Alkon nettimyymälästä enkä Saksasta!) syyspaketti viinejä. Sitten on taas kaappi täynnä juuri sopivasti ennen ensimmäistä syysmyrskyä.
Eikö olisi mukava aivan kansalaistaidon oppituntina kokeilla viinien tilaamista ulkomailta?
No joo, ja onhan siinä vielä sekin, että näinä nationalismin nousun synkkinä aikoina huomaan euroidentiteettini vahvistuvan. Mähän tykkään esimerkiksi ostella kauden kotimaisia tuotteita, ja kun tätä soveltaa EU:n tasolla, valikoima laajenee mukavasti. Italialaiset siiklit, tanskalaiset herneet, hollantilainen parsa ja saksalaiset maissit, mitä näitä on, ovat rytmittäneet tätäkin vuotta mukavasti. Ehkä tähän sopisi hyvin myös eurooppalainen viini, mut ehkä sit mielellään vähän suoremmin tuottajilta, niin fiilistely nousisi korkealle!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Taidat olla sellainen kansallissosiaalidemokraatti? Kyllä muissa EU-maissakin tarvitaan veroeuroja viineistä. Et voi olla epäsolidaarinen ahne ja haalia kaikkia veroja vain Suomeen. Kaikki on yhteisestä pussista pois.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 31.08.2021 9:17 ^ Taidat olla sellainen kansallissosiaalidemokraatti? Kyllä muissa EU-maissakin tarvitaan veroeuroja viineistä. Et voi olla epäsolidaarinen ahne ja haalia kaikkia veroja vain Suomeen. Kaikki on yhteisestä pussista pois.
No justhan mä sanoin, että olen laajentanut nationalismiani eurotasolle, ja vaikka ostaisin Alkosta, niin melkein kaikki ostamani viinit ovat kyllä nimenomaan eurooppalaisia. Ja vaikka viinit olisivat Alkosta, niin eurooppalainen maataloustukipolitiikka taitaa tanssia sen verran auliisti viininviljelijöiden pillin mukaan, että kyllä mä ihan korteni kannan kekoon.

Toki tästä ehkä suoraan seuraa, että globaali omatunto alkaa kolkuttaa. EU:n protektionistinen maataloustuki- ja -tullipolitiikka taitaa olla isohko este kehitysmaiden nousun tiellä. Ehkä mun pitää alkaa tilata biafralaisia viinejä Ranskan indokiinasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

EU:n ulkopuolelta tilaamisessa tulee vielä alv:t maksettavaksi..

Mutta iloiselle veronmaksajallehan se vain lisää nautintoa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 30.08.2021 19:50
Homeboy65 kirjoitti: 30.08.2021 18:28 Runsaasti kolmosta ja nelosta eilen.
Pitikö viedä roskat vai?
Ei.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Runsaasti keskaria ja pari lonkeroa eilen. (tiskit + pikasiivous)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 03.09.2021 14:13 Runsaasti keskaria ja pari lonkeroa eilen. (tiskit + pikasiivous)
"Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy... " :beer:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kohta hinkataan kylppärin kaakelisaumoja!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 03.09.2021 14:21
Homeboy65 kirjoitti: 03.09.2021 14:13 Runsaasti keskaria ja pari lonkeroa eilen. (tiskit + pikasiivous)
"Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy... " :beer:
Varsinainen siivous vaatii tietysti röpöttämistä...myöhemmin. :on:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Lieden taus ja viemärit pitää muistaa puhdistaa myös sekä jääkaapin pakastelokero sulattaa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.09.2021 9:24 ^Lieden taus ja viemärit pitää muistaa puhdistaa myös sekä jääkaapin pakastelokero sulattaa!
Jääkaapin taustan puhdistus on se tärkein. Lattiakaivojen puhdistus taitaa olla taloyhtiön vastuulla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Eilen kolme siideriä ja nukkumaan klo 22.30. Puutarhan raivaamisen jäljiltä aivan naatti.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Perheessämme on alkoholiongelma; vaimo on lopettanut alkon lähes kokonaan. Ei hän koskaan mikään suurkäyttäjä ole ollut, mutta nyt hän haluaa ottaa hyvin harvoin. Tämä taas vaikuttaa muhun, koska mä en halua ottaa, jos vaimo ei ota. Toki voisin ottaa, mutta en halua. Pelkään myös, että jos rikkoisin em. taian, sitten alkaisin lipittää joka viikonloppu. Nyt siis monet viikonloput menevät aivan kiikaritehoilla.

Nyt la sain vaimon suostuteltua ottamaan pari lasia viiniä ja itse laitoin "tuulensuojaan" 3 x 500ml City Marketin oluita. 2 stoutia, 1 Auran tumma (joka sekin kait voisi olla stout).

Su sitten väsytti. Pienikin määrä aiheuttaa tuon nykyään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.09.2021 10:13 Perheessämme on alkoholiongelma; vaimo on lopettanut alkon lähes kokonaan.
Suviseurat on ensi kesänä Lopella!
- Meinaat sä?
- Meinaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Daven ja vaimon liitto kuulostaa tosi kummalliselta palstaraportoinneissa. Toisaalta siis myös heille toimivalta, vaikea olisi vaan ajatella, että oma puoliso esim. toivoisi minun juovan enemmän alkoholia (koska käyttö varmaan samoissa Daven rouvan kanssa).
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 13.09.2021 10:43 Daven ja vaimon liitto kuulostaa tosi kummalliselta palstaraportoinneissa. Toisaalta siis myös heille toimivalta, vaikea olisi vaan ajatella, että oma puoliso esim. toivoisi minun juovan enemmän alkoholia (koska käyttö varmaan samoissa Daven rouvan kanssa).
Ottaako puolisosi koskaan kotona alkoholia silloin, kun sinä et ota?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Meillä vaimo saattaa korkata siiderin joskus kun en itse juo mitään. Yleensä tuo on kyllä toisin päin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joo, saattaa ottaa. Ja toisaalta mä saatan ottaa vaikka puoliso ei ottaisikaan, jos tekee mieli. Toki tiedostan, että jos pöydällä on vaikka viinipullo avattuna, niin siitä tulee herkemmin kaadettua itsellekin lasillinen kun niin, että pullo on viinikaapissa pötköllään suljettuna. Tämä toiminee molemmin päin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 13.09.2021 10:56 Joo, saattaa ottaa.
ok. Kuten todettua, mulle tuo on no-no.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.09.2021 11:00
exsu kirjoitti: 13.09.2021 10:56 Joo, saattaa ottaa.
ok. Kuten todettua, mulle tuo on no-no.
Miksi se on no-no? Mulle tuo on enemmänkin no-brainer eli en edes mieti ottaako toinen tai otanko minä, jos toinen ottaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehkä se juontaa lapsuudesta, kun isä makasi viikonloput kännissä sohvalla ja äiti oli selvinpäin
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

:rooker:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.09.2021 11:45 Ehkä se juontaa lapsuudesta, kun isä makasi viikonloput kännissä sohvalla ja äiti oli selvinpäin
Kuulostaa loogiselta. On parempi, jos molemmat juovat.
Vastaa Viestiin