Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Piti mennä uimaan, mutta meninkin Lepakkomieheen, ostin neljä tuoppia olutta(keskaria) 2x 0,4l Aura III ja 2x 0,4l Karjala III, 4,5 mc2% ABV ja yhden salmarin säästin 50s pers laaki koska Happy Houra, kotona nappasin päälle Glenfarclas 105 Cask Strengh 43g 60% ABV ja menin nukkumaan..hetken päästä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niba kirjoitti: 11.01.2020 9:41 Piti mennä uimaan, mutta meninkin Lepakkomieheen
:D

Aikoinaan joskus 70-luvun alussa Spede show'ssa kaverit sanoivat taksille, että Jakomäkeen, mutta jotenkin se kuuli että Torremolinokseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kuusi keskaria eilen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 13.01.2020 10:01 Kuusi keskaria eilen.
Tänään maistelua?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2020 11:04
Homeboy65 kirjoitti: 13.01.2020 10:01 Kuusi keskaria eilen.
Tänään maistelua?
Ei. Paitsi kahvia ja vettä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Manchester, matkalla finskillä yksi karhu 5,3% 0,33l
Sitten eka Titanic-panimon tuotetta Microbar-Anrdalessa, Cloudwaterin, Track-panimon tuotteita, Nouveau-baarin-panimon tuotteita, keskisyväys jotain 4,2%,sitten parin paikan tuotteita ei tarkempaa tietoa..
edellinen perjantain ja slauantaina..
Sitten puhkesi kukkaan..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pe 24.1. 6 keskaria ja 2 (5,5 %) lonkeroa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Loppui tipaton rytinällä.

Perjantaina pullo pirun pahaa vinkkua.

Lauantaina pullo lempioluttani Põhjala Pime ÖÖ PX Cellar Series.
Kun Tappara rypi niin vedin vielä pullon viru valgeaa, appelsiinimehulla ja karpalomehulla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olen menettänyt kyvyn juoda pahaa tai edes keskinkertaista alkoholijuomaa. Peruskeppana ei mene alas. Kehno viini jää lasiin. Ainoastaan kutsuvieraana kohteliaisuus isäntää kohtaan voi olla poikkeus.

Nykyään vaikea ymmärtää, miten saattoi juoda mäyräkoiran Olevia tai Karhua illassa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tervetuloa kerhoon!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 27.01.2020 9:39 Olen menettänyt kyvyn juoda pahaa tai edes keskinkertaista alkoholijuomaa. Peruskeppana ei mene alas. Kehno viini jää lasiin. Ainoastaan kutsuvieraana kohteliaisuus isäntää kohtaan voi olla poikkeus.

Nykyään vaikea ymmärtää, miten saattoi juoda mäyräkoiran Olevia tai Karhua illassa.
Mä oon ollut kohta 20 vuotta tuossa tilassa. Kun ei juo humaltuakseen, ei viitsi juoda muuta kuin hyvää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mulla olisi ehkä niin, että juoman pitää sopia tilanteeseen (ja erityisesti ruokaan), en oikein osaa erotella alkoholijuoman makua erilliseksi muista tekijöistä. Peruskeppanaa mulla menee nykyään varmaan vähemmän vuodessa kuin joskus yhdessä päivässä. Mutta kyllä mä silti ajattelen, että kesäillan, grillimakkaran, saunan ja peruskeppanan yhteys on kulttuurissamme niin väkevä, että osallistumisessa elämykseen on oma esteettinen tyydyttävyytensä (edes kerran parissa vuodessa), jossa keppanan maulla on oma nostalgissävyinen roolinsa osana kokonaisuutta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 10:36Mutta kyllä mä silti ajattelen, että kesäillan, grillimakkaran, saunan ja peruskeppanan yhteys on kulttuurissamme niin väkevä, että osallistumisessa elämykseen on oma esteettinen tyydyttävyytensä (edes kerran parissa vuodessa), jossa keppanan maulla on oma nostalgissävyinen roolinsa osana kokonaisuutta.
Ei pysty samaistumaan. Mä en ole koskaan välittänyt juoda keppanaa. Jo parikymppisenä muistan jättäneeni baarissa tuopin juomatta kun oli niin vetistä litkua. Jos kotimaista lageria, niin IVA kiitos.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Hyi saatana? Ja ilmeisesti sen makkarankin pitää olla jotain halvinta grillipaskaa? Ja sinapin jotain Turun kuraa?

Mitäs jos ensi kesänä tekisit vaikka näin: Vilhelmiä, Hangon sinappia, Stadin Panimon American Pale Ale? Ei tartte mihinkään artesaaniosastolle mennä heti kättelyssä, mutta voi sitä muutakin juoda kuin kaljaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei ole sitten mitään ongelmaa juoda normi kaljaa tai juoda suodatinkahvia, vaikka kotona on omat ryynyt ja automaatti sekä usein jääkaapissa myös erikoisolutta. Ei nuo poissulje toisiaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 10:24 ^ tervetuloa kerhoon!
No olen kyllä ollut tässä kerhossa jo aika kauan, mutta jäin pohtimaan asiaa kun B sanoi juoneensa pullon pahaa viiniä. Itsellä kun ei menisi edes lasi.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 10:36 Mulla olisi ehkä niin, että juoman pitää sopia tilanteeseen (ja erityisesti ruokaan), en oikein osaa erotella alkoholijuoman makua erilliseksi muista tekijöistä. Peruskeppanaa mulla menee nykyään varmaan vähemmän vuodessa kuin joskus yhdessä päivässä. Mutta kyllä mä silti ajattelen, että kesäillan, grillimakkaran, saunan ja peruskeppanan yhteys on kulttuurissamme niin väkevä, että osallistumisessa elämykseen on oma esteettinen tyydyttävyytensä (edes kerran parissa vuodessa), jossa keppanan maulla on oma nostalgissävyinen roolinsa osana kokonaisuutta.
No joo, näin se varmasti olisi, mutta viime kesä meni kokonaan ilman mökkireissua joten edes tuota tilannetta ei tullut vastaan. Uskaltaisin veikata, että kotimaista perusbulkkilageria kului viime vuonna max 1-2 litraa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.01.2020 10:55 Ei ole sitten mitään ongelmaa juoda normi kaljaa tai juoda suodatinkahvia
Jos kahvissa ei ole vaihtoehtoja, niin pakkohan se on juhlamokkaa kiskoa, jotta välttää vieroitusoireet.

Kaljan suhteen tilanne ei sentään ole sama.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 27.01.2020 9:39Olen menettänyt kyvyn juoda pahaa tai edes keskinkertaista alkoholijuomaa.
Sama kuin ruuan kanssa, jos joku muu lappaa lautaselle niin ei mitään moraalista ongelmaa heittää pahaa menemään. Jos ite lappaa/ostaa niin sitten irvistellään kunnes pohja näkyy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos ruoka on pahaa, en kyllä edes pysty syömään sitä. Ei vaan tipu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.01.2020 12:42Jos ruoka on pahaa, en kyllä edes pysty syömään sitä. Ei vaan tipu.
Nii pahaa ei olekkaan etteikö ruskea kastike (HP-kastike) ja/tai pirun vahva chilisoosi pelastaisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 10:52 ^^ Hyi saatana? Ja ilmeisesti sen makkarankin pitää olla jotain halvinta grillipaskaa? Ja sinapin jotain Turun kuraa?

Mitäs jos ensi kesänä tekisit vaikka näin: Vilhelmiä, Hangon sinappia, Stadin Panimon American Pale Ale? Ei tartte mihinkään artesaaniosastolle mennä heti kättelyssä, mutta voi sitä muutakin juoda kuin kaljaa.
No mä laskin just Vilhelmin sellaiseksi halvemmaksi grillipaskaksi, jota voi mökkioloissa kerran-pari kesässä syödä. Muuten makkaramieltymykseni suuntautuvat raakamakkaroiden suuntaan, joita alkaa olla aika hyvin nykyisin saatavilla. Mutta olet oikeassa, varmaan Vilhelm olisi Kekkosslovakiassa luokiteltu ns. A-luokan makkaraksi, joka ei ollut perusgrillimakkaraa. Turun sinappia en syö edes nostalgiasyistä, perussinapeista olen suhteellisen tykästynyt Kotisinappiin ja Ålands senapin tuotteisiin. Varmaan ainoita tuoteryhmiä, joissa suosin makeaa vaihtoehtoa. Jos ostan itse oluet, valitsen varmaan erilaisia pienpanimo-oluita. Niitä on vain niin paljon nykyisin, ja oluen kulutukseni niin olematonta, että ei millään muista, mikä oli hyvää. Viime vuonna kesän kaikki itse ostamani oluet taisivat hoitua yhdellä vierailulla Mathildedalin kyläpanimoon. Mutta jos mökkioloissa on Karhua tarjolla, se sopii kontekstiin erinomaisesti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tolla kattauksella alkaa olla turpasauna lähellä persujen saunaillassa. Tullaan makkaroilla elvistelemaan ja tölkkiolutkaan ei kelpaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 12:57 ^ Tolla kattauksella alkaa olla turpasauna lähellä persujen saunaillassa. Tullaan makkaroilla elvistelemaan ja tölkkiolutkaan ei kelpaa.
Gattacan saunaillassa saisi puukosta, paitsi jos näyttäisi tissit.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 12:47Mutta olet oikeassa, varmaan Vilhelm olisi Kekkosslovakiassa luokiteltu ns. A-luokan makkaraksi, joka ei ollut perusgrillimakkaraa.
Sen verran muistan nuoruudesta, että Camping oli siihen aikaan A-luokan parempi grillimakkara niille hienohelmoille jotka eivät ymmärtäneet HKn sinisen hienojen aromien päälle. Ei Kekkosslovakiassa mitään Wilhelmejä ollut. Olihan se hieno kun maailman avautuessa tälläiset vähän lihaisammat makkarat yleistyi.

Mutta niin se maku kehittyy, ettei perus Wilhelmitkään enää uppoa kuin hätätilanteessa :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin