Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Röpöttämistä eilen. Pari lonkeroa, keskaria ja Dry vodkaa. Tänään vähän maistelua, juomia jäi jäljelle.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viikon saldoksi jäi yksi olut torstaina.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 24.03.2019 21:52 Viikon saldoksi jäi yksi olut torstaina.
Yhteystiedot löytyvät tuolta: www.koitto.net
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Röpöttäminen rokottaa muutenkin ailahtelevaista unenlaatuani niin radikaalisti, että olen päättänyt toistaiseksi lopettaa ko. harrastuksen. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että luopuisin n. jokailtaisesta Negronistani tai että välttelisin viinaa muutenkaan rokottamattoman ruton lailla, koska muuten sosiaalinen elämäni kirjaimellisesti kuivuisi kohtuuttomasti. Pistän kuitenkin rajan siihen, että seuraavana päivänä on voitava kyetä urheilemaan, mikä tarkoittaa noin kuuden ravintola-annoksen vuorokausilimiittiä. En muista, olenko joskus aiemminkin tässä samaisessa ketjussa lupaillut jotain samankaltaista. Jos olen, menee lupaus ketjulle ominaiseen homie-kategoriaan "yritän valkaista nenää x minuuttia poislukien maistelut". Jos en, olin luultavasti humalassa tämän tekemättä jättäessäni.

Edit: en röpötä nykyiselläänkään kovin tiuhaan, mutta joka kerta tuntuu olevan liikaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hans Jörgen kirjoitti: 25.03.2019 16:42 Röpöttäminen rokottaa muutenkin ailahtelevaista unenlaatuani niin radikaalisti, että olen päättänyt toistaiseksi lopettaa ko. harrastuksen. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että luopuisin n. jokailtaisesta Negronistani tai että välttelisin viinaa muutenkaan rokottamattoman ruton lailla, koska muuten sosiaalinen elämäni kirjaimellisesti kuivuisi kohtuuttomasti. Pistän kuitenkin rajan siihen, että seuraavana päivänä on voitava kyetä urheilemaan, mikä tarkoittaa noin kuuden ravintola-annoksen vuorokausilimiittiä. En muista, olenko joskus aiemminkin tässä samaisessa ketjussa lupaillut jotain samankaltaista. Jos olen, menee lupaus ketjulle ominaiseen homie-kategoriaan "yritän valkaista nenää x minuuttia poislukien maistelut". Jos en, olin luultavasti humalassa tämän tekemättä jättäessäni.

Edit: en röpötä nykyiselläänkään kovin tiuhaan, mutta joka kerta tuntuu olevan liikaa.
Kun provosoidaan ei pidä provosoitua. Ei tästä enempää, kun en jaksa jankata.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Rukalta palattu sorvin ääreen. Siitä onkin aikaa, kun olen viimeksi kolmena päivänä peräkkäin röpöttänyt. Olen kuitenkin tyytyväinen, että ei kertaakaan mennyt automaattiohjaukselle asti. En juonut punkkua vahvempaa, vaikka kaverit kiskoivatkin minttua ja jägeriä ”tuulen suojaan”. Mäessäkin olin kahtena päivänä!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viime viikolla vähän napsui, lauantaina kolme olutta:

- Baladin Nazionale. Oikein kivan raikas, parasta Italiasta
- Blue Moon. Kivan pehmeä, mutta pikkuisen ikävä jälkimaku
- Amager Viewpoint. Ei niin hyvä imperiaali, turhan paahteinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Olipa kuiva maaliskuu. Perjantai-iltana yksi annos armanjakkipohjaista likööriä, mutta ei mitään muuta koko kuukautena. En mä mitenkään tarkoituksella tipattomalla, mutta jätin saunaoluet pois laihdutuksen tukemiseksi. Ei se nyt montaa pulloa tee, mutta kuitenkin. Eiköhän tää tästä kesän tullen taas vilkastu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tuli vedettyä eilen kolme liköörikonvehtia. Tämä koska tapasin kauniin ihmisen ja jännitti.
Tulippa oikein hyvä tapaaminen!

HUHTIARSKA

Väriterapeutti, värimestari

[/quote]
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Keskiviikkona 3.4. tissuttelua eli 2 lonkeroa (5,5 %) ja kuusi keskaria.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 05.04.2019 9:38 Keskiviikkona 3.4. tissuttelua eli 2 lonkeroa (5,5 %) ja kuusi keskaria.
Semantiikasta kiinnostuneena haluaisin korostaa, että alkoholin riskirajat ylittävää käyttöä ei ole korrektia kutsua tissutteluksi. Esim. vaikka "dokaaminen" olisi parempi termi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 05.04.2019 9:46
Homeboy65 kirjoitti: 05.04.2019 9:38 Keskiviikkona 3.4. tissuttelua eli 2 lonkeroa (5,5 %) ja kuusi keskaria.
Semantiikasta kiinnostuneena haluaisin korostaa, että alkoholin riskirajat ylittävää käyttöä ei ole korrektia kutsua tissutteluksi. Esim. vaikka "dokaaminen" olisi parempi termi.
No juomismääriä pitää mielestäni suhteuttaa myös elopainoon. Eli tuo em. määrä EI tarkoita minulle mitään holtitonta käytöstä tms.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Paljonko painoa on?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ihan saman määrän alkoa se maksa joutuu polttamaan riippumatta siitä kuinka läski on.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.04.2019 10:02 Paljonko painoa on?
Aika paljon, en kerro tarkemmin.
SH: missasit pointtini.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä melkein ajattelen, että se on Homie, joka missaa riskikäytön pointin. Ryyppäämällä hankittu liikamassa ja kasvanut toleranssi eivät erityisesti osoita, että riskirajat olisivat kohtuukäyttäjään verrattuna poikkeuksellisen kaukana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 05.04.2019 10:37
James Potkukelkka kirjoitti: 05.04.2019 10:02 Paljonko painoa on?
Aika paljon, en kerro tarkemmin.
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En jaksa väitellä. :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Keskusteluhan lähti alunperin termistä "tissuttelu" ja imho Homien raportoima tapahtuma kyllä hyvinkin saattoi olla "tissuttelua" siten kuin minä ymmärrän ko. termin.

Minä ajattelen "tissuttelulla" tapahtumaa, jossa alkoholin suurkuluttaja usean tunnin aikana kuluttaa mietoa alkoholia keskisuuren määrän tulematta voimakkaaseen humalatilaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No, kuten alun perin sanoinkin, minun kielikorvani kyllä pitää tissuttelun olemuksellisena piirteenä alkoholin pientä määrää (ja tämän tuntuu nopea googlaus erilaisista nettisanakirjoista vahvistavan). Pienestä määrästä ei voi puhua, jos kerta-annoksen riskirajat ylittyvät. Tissuttelun olemuksellinen piirre nimenomaan on, että kerralla ei vedetä riskirajat ylittäviä määriä, mutta jos tissuttelu jatkuu, voivat määrät ajan mittaan kasvaa yllättävän suuriksi (ja sitä kautta riskirajat ylittyä). Homien kerta-ahtaminen ei missään nimessä ole tissuttelua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 05.04.2019 11:31 No, kuten alun perin sanoinkin, minun kielikorvani kyllä pitää tissuttelun olemuksellisena piirteenä alkoholin pientä määrää (ja tämän tuntuu nopea googlaus erilaisista nettisanakirjoista vahvistavan). Pienestä määrästä ei voi puhua, jos kerta-annoksen riskirajat ylittyvät. Tissuttelun olemuksellinen piirre nimenomaan on, että kerralla ei vedetä riskirajat ylittäviä määriä, mutta jos tissuttelu jatkuu, voivat määrät ajan mittaan kasvaa yllättävän suuriksi (ja sitä kautta riskirajat ylittyä). Homien kerta-ahtaminen ei missään nimessä ole tissuttelua.
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä taas olen ajatellut, että tissuttelu on yleinen eufemismi. Esim. kun Irwin käytti n 12 annosta neloslonkeroa (siihen aikaan ei varmaan muuta ollutkaan) vrk:ssa, hän sanoi sen olevan tissuttelua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Komppailen edellistä. Tissuttelua on kun kurkusta menee kohtuullisen pieni määrä alkoholia tunnissa, vaikka vuorokausimäärä voikin nousta kovemmaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun mielikuva tissuttelusta on verraten pieniä (ei päihdyttäviä) määriä, hitaasti ja tylsistyneessä mielentilassa, esim. tv:tä katsoessa. Tissuttelusta heavy user- versio on kalsarikänni. Ravintolassa ei voi tissutella.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tarkennan omaa tulkintaani. Ensisijaisesti miellän tissuttelun hitaaksi alkoholin juomiseksi. Ymmärrän sen myös pitempikestoiseksi toiminnaksi eli ainakin useamman tunnin kestoiseksi. Tissuttelun sisältää ajatuksen, että nimenomaisesti ei tähdätä selvään humaltumiseen, vaan pikemminkin yritetään välttää tällaista humaltumista saati känniä. Kun juodaan alkoholia muutoin kuin pari kaljaa futispelin lomassa, on ääripäät tissuttelu ja känni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin