Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 20.12.2020 7:34 Eikö sinua ohjelmoijana yhtään hirvitä tuhota tärkeintä työkaluasi tuollaisella tahdilla?
Se nyt on kaikista huolestuttavista asioista pienimpiä.

Jokuhan täällä kuvaili ohjelmointia glorifioiduksi duunarihommaksi, missä onkin osa totuutta. (Oman työnantajani "tarina" on vähän erikoinen, mutta nyt olen koronan aikaisten irtisanomisien jälkeen ainoa koodari, joka on jäljellä. Mutta se on eri aihe.)

Em. päivityksen jälkeen olen kuitenkin ollut jotakuinkin selvin päin (no, jouluna join kaksi lasillista punaviiniä, ja uuden vuoden aattona taas kaksi lasillista valkoviiniä.)

Tekisi vähän mieli kaataa:
+ hetkeksi mukava olo
- aina muuten huono olo

Kun summaa plussat ja miinukset tulos taitaa olla +- 0.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nokkaelain kirjoitti: 04.01.2021 0:44 Tekisi vähän mieli kaataa:
+ hetkeksi mukava olo
- aina muuten huono olo

Kun summaa plussat ja miinukset tulos taitaa olla +- 0.
Sä ajattelet tuon väärin. Yhtälö ei ole hetkellinen ja pistemäinen vaan koskee kokonaisvaltaisesti ja pitkäaikaisesti sinua. Sinulla on todennäköisesti/mahdollisesti jo pidempään ollut kehossasi krooninen tulehdustila ja stressitila, hyvinkin ns. metobolinen oireyhtymä. Kehosi voi hyvin olla 10-20 vuotta vanhempi kuin ikäsi. Menisin sinuna pikimmiten terveyskeskukseen kokonaisvaltaiseen terveystarkastukseen, jossa määritellään kaikki merkitykselliset arvot, jotta oikeasti heräät tilaasi! Tsemiä!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 04.01.2021 0:44

Kun summaa plussat ja miinukset tulos taitaa olla +- 0.
Yllättävää, että koet noin. Tietenkään me emme tunne mitenkään muuten kuin kitinän välityksellä. Mutta pelkästään kitinän kautta välittyy mielikuva, että alkon käyttösi kokonaissaldo on kyllä selvästi miinuksen puolella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.01.2021 11:01
nokkaelain kirjoitti: 04.01.2021 0:44

Kun summaa plussat ja miinukset tulos taitaa olla +- 0.
Yllättävää, että koet noin. Tietenkään me emme tunne mitenkään muuten kuin kitinän välityksellä. Mutta pelkästään kitinän kautta välittyy mielikuva, että alkon käyttösi kokonaissaldo on kyllä selvästi miinuksen puolella.
On hyvä pitää mielessä, että Gattacakin piti alkoholia itselleen hyödyllisenä.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.01.2021 11:01
nokkaelain kirjoitti: 04.01.2021 0:44 Kun summaa plussat ja miinukset tulos taitaa olla +- 0.
Yllättävää, että koet noin. Tietenkään me emme tunne mitenkään muuten kuin kitinän välityksellä. Mutta pelkästään kitinän kautta välittyy mielikuva, että alkon käyttösi kokonaissaldo on kyllä selvästi miinuksen puolella.
Tuo oli ns. paskanjauhantaa / huonoa huumoria. Laskin vain kuinka monta plus- ja miinusmerkkiä yllä oli.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tammiarska ei tule kuolemaan alkoholin liikakäytön vuoksi.

Viime viikonloppuna 1 kpl liköörikonvehti ja hississä erään kännikalan höyryjen haistelu. Hyih. Mutta siitä on aikaa nyt 4 päivää, joten tuskin kaljakoronaa oli.

TAMMIARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 04.01.2021 16:56
James Potkukelkka kirjoitti: 04.01.2021 11:01
nokkaelain kirjoitti: 04.01.2021 0:44 Kun summaa plussat ja miinukset tulos taitaa olla +- 0.
Yllättävää, että koet noin. Tietenkään me emme tunne mitenkään muuten kuin kitinän välityksellä. Mutta pelkästään kitinän kautta välittyy mielikuva, että alkon käyttösi kokonaissaldo on kyllä selvästi miinuksen puolella.
Tuo oli ns. paskanjauhantaa / huonoa huumoria. Laskin vain kuinka monta plus- ja miinusmerkkiä yllä oli.
Okei :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Röpöttämistä uudenvuodenaattona. Runsaasti keskaria ja nelosta, käväisy Lemonissa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.01.2021 10:22 Sä ajattelet tuon väärin. Yhtälö ei ole hetkellinen ja pistemäinen vaan koskee kokonaisvaltaisesti ja pitkäaikaisesti sinua. Sinulla on todennäköisesti/mahdollisesti jo pidempään ollut kehossasi krooninen tulehdustila ja stressitila, hyvinkin ns. metobolinen oireyhtymä. Kehosi voi hyvin olla 10-20 vuotta vanhempi kuin ikäsi. Menisin sinuna pikimmiten terveyskeskukseen kokonaisvaltaiseen terveystarkastukseen, jossa määritellään kaikki merkitykselliset arvot, jotta oikeasti heräät tilaasi! Tsemiä!
Kuten sanoin, em. oli olevinaan huumoria. Luulin että se olisi jo selvä aiemman kirjotustapani perusteella. (Tosin olisi pitänyt tehdä uudenvuodenlupaus, etten nettiin typerää, mukahauskaa juttua.)

Ja, ei ole metabolista oireyhtymää ainakaan kovin pahana. Työterveydessä otettiin marraskuussa kaikki perustestit. "Pitkäaikassokeri" oli 33% eli 5,2. Perheessä sattuu olemaan eläköitynyt diabeteshoitaja (jolta tuli taas sanomista vatsan koosta jouluna.) On sokeria mitattu joskus (ja on täysin normaali.) Sinänsä sukurasitusta on: isäni sairasuti II tyypin diabetekseen juuri tämän ikäisenä ja mummuni käytännössä kuoli siihen.

Kaikki muut arvot olivat ok, mutta GT oli X kertaa korkeampi kuin viitearvo (missä X on positiivinen kokonaisluku joka ei ole parin ekan joukossa.) Helmikuussa katsotaan uudelleen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tiskaaminen (suuri määrä) aiheutti potusta eilen joten ensin 8 nelosolutta. :beer:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 08.01.2021 16:09 Tiskaaminen (suuri määrä) aiheutti potusta eilen joten ensin 8 nelosolutta. :beer:
En ole varma onko tämä huonompi vai vielä huonompi tekosyy kuin unirytmin muuttaminen, kisa on kova. Mutta pääasia että maistui.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 08.01.2021 18:55
Homeboy65 kirjoitti: 08.01.2021 16:09 Tiskaaminen (suuri määrä) aiheutti potusta eilen joten ensin 8 nelosolutta. :beer:
En ole varma onko tämä huonompi vai vielä huonompi tekosyy kuin unirytmin muuttaminen, kisa on kova. Mutta pääasia että maistui.
EI ole tekosyy. Työttömyys (kai) on laiskistanut niin että pienikin vaiva aiheuttaa v-käyrän nousua ja alko vastaavasti laskee sitä.

Minun ei tarvitse Homer Simpsonin tavoin keskustella pääni sisällä miten toimia, omatunto tai psykologinen yliminä ei niin rajoita/estä toimintaani. Revi siitä...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Heinolassa maistui..

la
Kirchwasser apämääräisiä määriä..
A leCoq Porter 0,5l
Satsuma Thornbridge 0,33l
Olvin Tupla Pukki 0,5l
Luomu Keisari 05l

su
Fields of Barley Tanker Brewery
Viimeksi muokannut Niba, 12.01.2021 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Hesarissa oli hyvä juttu alkoholin kohtuukäytön vaikutuksista mielialaan: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007726608.html Maksumuurin takana toki.

Pääpointit oli, että pienetkin määrät voi vaikuttaa masennuksen kaltaisesti, ja sen vaikutus myös näkyy samoissa välittäjäaineissa kuin masennuksen. Erot ovat yksilöllisiä, toisille vaikutus voimakkaampi kun toisilla. Sellaisilla, joilla nousuhumala on erityisen "palkitseva" kokemus (kuten itsellä) käy helposti niin, että aivojen dopamiinivarastot tyhjenevät, ja täyttymisen odottelu on valjua aikaa. Jo kuukauden tipaton voi vaikuttaa mielialoihin kohentavasti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 12.01.2021 10:36 Hesarissa oli hyvä juttu alkoholin kohtuukäytön vaikutuksista mielialaan: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007726608.html Maksumuurin takana toki.

Pääpointit oli, että pienetkin määrät voi vaikuttaa masennuksen kaltaisesti, ja sen vaikutus myös näkyy samoissa välittäjäaineissa kuin masennuksen. Erot ovat yksilöllisiä, toisille vaikutus voimakkaampi kun toisilla. Sellaisilla, joilla nousuhumala on erityisen "palkitseva" kokemus (kuten itsellä) käy helposti niin, että aivojen dopamiinivarastot tyhjenevät, ja täyttymisen odottelu on valjua aikaa. Jo kuukauden tipaton voi vaikuttaa mielialoihin kohentavasti.
Juuri tästä syystä itse olen pyrkinyt tipattoman tammikuun siirtämään pitkälti tipattomaan marraskuuhun. Se on valonpuutealakuloon taipuvaiselle muutenkin hankalaa aikaa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 12.01.2021 11:02 Juuri tästä syystä itse olen pyrkinyt tipattoman tammikuun siirtämään pitkälti tipattomaan marraskuuhun.
Hyvä idea. Marraskuussa sitten.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 12.01.2021 10:36 Hesarissa oli hyvä juttu alkoholin kohtuukäytön vaikutuksista mielialaan: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007726608.html Maksumuurin takana toki.

Pääpointit oli, että pienetkin määrät voi vaikuttaa masennuksen kaltaisesti, ja sen vaikutus myös näkyy samoissa välittäjäaineissa kuin masennuksen. Erot ovat yksilöllisiä, toisille vaikutus voimakkaampi kun toisilla. Sellaisilla, joilla nousuhumala on erityisen "palkitseva" kokemus (kuten itsellä) käy helposti niin, että aivojen dopamiinivarastot tyhjenevät, ja täyttymisen odottelu on valjua aikaa. Jo kuukauden tipaton voi vaikuttaa mielialoihin kohentavasti.
En osaa samaistua. Toisaalta luulen että mulle nousuhumala ei ole erityisen palkitseva kokemus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 12.01.2021 12:06 Toisaalta luulen että mulle nousuhumala ei ole erityisen palkitseva kokemus.
Lycky you. Meikäläiselle just sopiva nousu on ihan ykkösjuttuja. Vertaisin hauskuudeltaan panemiseen. Mielellään toki saisin samat kiksit duunista tai vaikka lenkkeilystä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2021 12:19
Vagabondo kirjoitti: 12.01.2021 12:06 Toisaalta luulen että mulle nousuhumala ei ole erityisen palkitseva kokemus.
Lycky you. Meikäläiselle just sopiva nousu on ihan ykkösjuttuja. Vertaisin hauskuudeltaan panemiseen. Mielellään toki saisin samat kiksit duunista tai vaikka lenkkeilystä.
Duuni tai lenkkeily olis jo aika pervoo. Ymmärrän kyllä asteikon, kun mullakin on aktiviteetteja joista parhaimmillaan saan seksiä parempia kiksejä. Nousuhumala ei pääse edes lähelle, joten tämä vahvistanee arviotani.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2021 11:55
So Hard kirjoitti: 12.01.2021 11:02 Juuri tästä syystä itse olen pyrkinyt tipattoman tammikuun siirtämään pitkälti tipattomaan marraskuuhun.
Hyvä idea. Marraskuussa sitten.
Mainiota! Marraskuussa voi sitten sitten siirtää taas Tammikuuhun

Profit!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.01.2021 13:15
sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2021 11:55
So Hard kirjoitti: 12.01.2021 11:02 Juuri tästä syystä itse olen pyrkinyt tipattoman tammikuun siirtämään pitkälti tipattomaan marraskuuhun.
Hyvä idea. Marraskuussa sitten.
Mainiota! Marraskuussa voi sitten sitten siirtää taas Tammikuuhun

Profit!
Ei, vaan Prosit!
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2021 12:19
Vagabondo kirjoitti: 12.01.2021 12:06 Toisaalta luulen että mulle nousuhumala ei ole erityisen palkitseva kokemus.
Lycky you. Meikäläiselle just sopiva nousu on ihan ykkösjuttuja. Vertaisin hauskuudeltaan panemiseen. Mielellään toki saisin samat kiksit duunista tai vaikka lenkkeilystä.
Kemiallisena ilmiönä yksinään nousuhumala sellaisenaan ei juuri anna muuta kuin lievän rentoutumisen. Ollakseen hauskaa alkon käytön pitää olla sosiaalista minulle.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Juuri nyt suomalainen ravintola toimiala tarvii tukea, menkää juomaan iltakaljat lähimpään ravintolaan! Älkää sohvan syrjällä sitä nauttiko! Korona rajoitukset huomioon ottaen tietenkin.. :on: :on: :on:

Menkää syömään sinne, vaikka se ei niin paljon tuotakaan ravintoloitsijalle kuin viinan annostelu.

Tuin Heinolassakin pari baaria rahallisesti.

Sinebrychoff Porter by Sinebrychoff at Bar Iloinen Kulkija
Lahden Erikois Pacific Coast IPA by Hartwall at Drink Bar Bulmer
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti: 10.01.2021 16:14
So Hard kirjoitti: 08.01.2021 18:55
Homeboy65 kirjoitti: 08.01.2021 16:09 Tiskaaminen (suuri määrä) aiheutti potusta eilen joten ensin 8 nelosolutta. :beer:
En ole varma onko tämä huonompi vai vielä huonompi tekosyy kuin unirytmin muuttaminen, kisa on kova. Mutta pääasia että maistui.
EI ole tekosyy. Työttömyys (kai) on laiskistanut niin että pienikin vaiva aiheuttaa v-käyrän nousua ja alko vastaavasti laskee sitä.

Minun ei tarvitse Homer Simpsonin tavoin keskustella pääni sisällä miten toimia, omatunto tai psykologinen yliminä ei niin rajoita/estä toimintaani. Revi siitä...
Tää oli kyllä varsin arvokas kirjoitus, koska Homeenpoika tässä on todella raikkaan rehellinen tässä asiassa ja minä uskon tähän asiaan ihan täysin.

Tosin en ymmärrä lopulta mistä tämä johtuu, että esim. tiskaus tai siivoaminen tai mikä tahansa sellainen työnteko aiheuttaa niin v-käyrän nousua. Paljon enemmänhän vaivaa tuottaa kävellä kaupungille ja liikkeisiin ja esim. mikä tahansa muu tekeminen.

Mutta on totisesti tämä hyvin yleistä. Olen sen huomannut. Lukuisia ihmisiä olen nähnyt elämässäni, joille roskiksella käynti on yksistään paljon suurempi työnteko kuin esim. ajaa Lappiin autolla ja hiihtää siellä satoja kilometrejäkin tai sitten mennä kavereitten kanssa kalaan veneellä saarelle ja olla alkukantaisissa oloissa tai sitten mennä kiertämään koko Stadi autolla tai jukisilla. Mutta pölynimurointi tuottaisi samalle henkilölle lähes hirttosilmukan asettamisen. Mistä tämä asia johtuu!! Se on nimittäin todella tärkeä ymmärtää, että näin asiat on.
Itse olen eri tavalla aktiivinen ja tiedän, että tunnetila vaikuttaa asioiden sujumiseen tietenkin. Siksi ei olekaan vaikea päätellä, että masennus on yksi syy miksi aloitekyky on huono. Mutta se miksi kuitenkin jaksaa tehdä konkreettisesti raskaampaa "ei niin työntekoa" - se on kiinnostavaa.

Ja hieno jatko tähän: Alko alentaa v-käyrää. Tässä on yksinkertain en syy juomiseen!

Homeboy ansaitsee upeasta rehellisyydestä todella kiitoksen!! Eikö! Siksi pidän Homeboysta!!

TAMMINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kiitos vain noista sanoista Arska. Nenänvalkaisua taas suunnittelen mutta ei välttämättä onnistu...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin