Mikään-ei-etene -tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tyypillistä. Kaikki seisoo.

Tältä mahtaa kiinteistövälittäjistäkin tuntua. Kun ketjun ensimmäinen talo ei vaihda omistajaa niin eivät seuraavatkaan.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei tullut muuttoa Von Inharicas-naapurustoon. Joku paukutti kipurajan ylittävän tarjouksen käteisellä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiinteistövälittäjät taitavat olla aika epätoivoisia tällä hetkellä. Juttelin hemmon kanssa, joka laittaa rivarinpätkän Espoossa myyntiin. Kiinteistövälittäjiä kilpailuttamalla sai kiinteähintaisen tarjouksen; 4k.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Kiinteistövälittäjät taitavat olla aika epätoivoisia tällä hetkellä. Juttelin hemmon kanssa, joka laittaa rivarinpätkän Espoossa myyntiin. Kiinteistövälittäjiä kilpailuttamalla sai kiinteähintaisen tarjouksen; 4k.
Kämpät ei liiku. Olen seuraillut kymmenkuntaa puolisen vuotta, hintoja on laskettu useasti ja pinkan paras myytiin eilen. Kaikki muut seisoo, useassa jo 3. välittäjä yrittämässä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Omakin on vielä myynnissä, mutten hetkeäkään usko että tämän vuoden puolella tapahtuu mitään.
Hintapyyntö on linjassa markkinahinnan kanssa sijainti ja kunto tietenkin huomioiden, mutku ei niin ei.

Vituttaa sikäli, että toivoin pääseväni vielä tämän vuoden puolella uuteen kotiin ja omaan autotalliin ropaamaan, mutta ei sit. Lakki kourassa pitää haalia pärrälle talvisäilöpaikka remontointioptiolla.

Sais edes noi stnan keulaputket nyt jostain. Englannista saattais löytyä yhdeltä virityspajalta tarpeettomat, mutta yhteensopivuuden varmistamiseksi pitää purkaa omasta keulaputket atomeiks että pääsee yhden sylinterin läpimittaa tönärillä mittailemaan...

Kysymys ulkomailta (EU ulkopuolelta) tilanneille - lasketaanko paketin päällä läimäistävät alv + tulli
a) tuotteen ostohinnan vai
b) tuotteen ostohinnan + postikulujen perusteella?
Alvihan on sen kiinteät 24 pinnaa ja tulliprosentti tulee siitä mitä on ostettu, mun tapauksessa 3.7 pojoa - eli Suurelta Saatanalta tilattuun tulee kolmannes raippamaksua. Syö dollarin kurssiedun melko tehokkaasti...
Amazing shit happens!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

KKK kirjoitti:Kysymys ulkomailta (EU ulkopuolelta) tilanneille - lasketaanko paketin päällä läimäistävät alv + tulli
a) tuotteen ostohinnan vai
b) tuotteen ostohinnan + postikulujen perusteella?Alvihan on sen kiinteät 24 pinnaa ja tulliprosentti tulee siitä mitä on ostettu, mun tapauksessa 3.7 pojoa - eli Suurelta Saatanalta tilattuun tulee kolmannes raippamaksua. Syö dollarin kurssiedun melko tehokkaasti...
Kyllähän se b on. Lisätietoja vaikka tuolta: http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/jul ... lkomailta/
Paras päivä ikinä.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^Tänks. Aika suolesta muuten kinuta alvia postikuluistakin, mutta kai tähän täytyy tyytyä. Halvimmalla myy näitä kromitötteröitä "Suuri Saatana". "Pienempi Saatana" halus saman verran puntia kuin paikallinen kauppiaskin... En jaksa enää uskoa halvemman tarjouksen löytymiseen, olen selannut eBayn ja lukemattomia eurooppalaisia valmistajia ja kauppiaita. Purkuosistakaan näitä ei juuri löydy, koska jos mopo menee purkuun niin lähes satavarmasti sen keulakin on saanut kipiää.

Onneksi näissä ei ole yleensä valmistusmaata näkyvillä, niin ei ohikulkeva jihadisti aloita pyhää sotaa mun kulkuneuvoani vastaan..
Amazing shit happens!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ei liiku kämpät ei. Täällä on ihan selvästi menty esim. omakotitaloissa kipurajan yli ja reilusti. Kuulema sellaiset 150k€ talot menevät hyvin, mutta siitä yli ei. Ja toim. huom. minusta tuo 150k€ on ihan ok hinta esim 20v vanhasta hyvä- tai kohtalaisen kuntoisesta talosta näillä huudeilla. Tässä on vain se, että sellaiset 10 vuotta vanhat on järestään jotain 250-300k€ ja jopa enemmän ja niiden osalta kauppa tuntuu olevan ihan pysähtynyt.

Siskon kämppä on myynnissä ja se on kategoriassaan 3h+k rivari suunnilleen ainoa tuon hintainen tällä seudulla. 2h+k-asunnoista pyydetään muutama tonni vähemmän kuin tuosta. Samankokoisista pyydetään 10-20k€ enemmän kuin mitä tuosta pyydetään. Siltikään tuo ei mene kaupaksi, mutta eivät mene nuo pienemmät eivätkä isommatkaan. Voisiko kyseessä olla tämän nimenomaisen asunnon kohdalla liian halpa hinta? Meinaan, että jos asunnon pyyntihinta on EDULLINEN, niin siinähän on pakko olla jotain vikaa, eikä kukaan sitä sitten halua edes katsoa. Täytyy kyllä osoittaa syyttävää sormea myös asiassa osallisena olleeseen kiinteistövälittäjään, jonka toiminnassa ja aktiivisuudessa oli enemmän kuin toivomisen varaa.

Asiasta toiseen: vituttaa, koska olen kipeänä. En ole päässyt hirvimetsälle. Eikä tietysti koirakaan, sekin vituttaa. Minulla on elämäni ensimmäinen poskiontelontulehdus. Vituttaa sekin, että en pääse töihin. Pitkästä aikaa onkin sellainen tilanne, että töissä on kivaa ja koen olevani arvostettu. Vein pomolle eilen sairaslomalappua ja kun se näki saikun pituuden, sen koko olemus lysähti ja naamalle tuli sellainen ilme, että hän on aivan lyöty.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Asunnon vaihdosta vielä...

Tavallaan olen helpottunut että homma on limbossa. Viikottain saa joko lukea tai kuulee jostain karuja kokemuksia vanhan omakotitalon ostaneilta. Jos ei ihan koolinkeja myöten mätä niin kaikenlaisia edullisia pikku yllätyksiä löytyy - kuntotarkastuksista huolimatta (minusta koko "tarkastus"-homma on yhtä tyhjän kanssa, koska siinä ei avata ensimmäistäkään seinää tai lattiaa ja saniteettitiloistakin otetaan kosteusmittaus vain laatan pinnasta - ei kerro yhtn mitn).

Hurjin pommi josta kuulin oli tällainen - vanha rintsikka, edellinen omistaja oli itse "remontoinut". Keittiön viemäriputki oli jo ollut menossa, se oli korjattu jeesusteipillä ja parilla muovikassilla, seinien lisälämmöneristys oli hoidettu vanhoilla patjoilla. Tätäkin kauppaa puidaan raastuvassa as we speak...

Oma residenssi on ahdas, mutta ehjä eikä suuria remontteja ole näköpiirissä ainakaan vielä. Siksi huoletonta asumista, vaikka vastike onkin aika reipas vesimaksuista puhumattkaan (oy-muotoinen paritalo)

Hirvenmetsästyksestä tulee aina mieleen (minusta) legendaarinen Suoli24 topikki aiheesta "Hirvikonekivääri"
Kas kun et lähde metsälle GE Minugunin kanssa (se "Predatorista" tuttu)
Amazing shit happens!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

KKK kirjoitti: Viikottain saa joko lukea tai kuulee jostain karuja kokemuksia vanhan omakotitalon ostaneilta. Jos ei ihan koolinkeja myöten mätä niin kaikenlaisia edullisia pikku yllätyksiä löytyy - kuntotarkastuksista huolimatta (minusta koko "tarkastus"-homma on yhtä tyhjän kanssa, koska siinä ei avata ensimmäistäkään seinää tai lattiaa ja saniteettitiloistakin otetaan kosteusmittaus vain laatan pinnasta - ei kerro yhtn mitn).
Kyllä. Tämän talon kanssa otin riskin. Tosin riskiä pienensi se, että tutkimuksia tekevä kaveri ja isä kollasivat talon sisältä ja ulkoa. Kylppäri oli selvä riski, mutta koska se hajoitettiin kuitenkin, niin samalla sitä korjaisi enemmänkin. Toistaiseksi kaikki vastaantullut (koolit, villat, levyt) on ollut kuivaa. Tosin lääkäri sanoi eilen, että villapaitani haisee maakellarille. Hän onkin ainoa joka on minussa tai kämpässä haistanut yhtään mitään. Pitäisikö pestä se villapaita...?

Tarkastus on ihan turha, tutkimus on se joka pitäisi tehdä. Ja mieluummin myyjän pitäisi se tehdä ennen myynnin aloittamista. Yhden homekämpän oston olen välttänyt sillä, että myyjä ja me ostajat kustansimme puoliksi tutkimuksen. Elämäni parhaiten sijoitettu 200€.

Ongelmia on muuten uusienkin talojen kanssa. Katsoimme viime keväänä joen rannalle rakenteilla olevaa rivaria. Siinä oli eristeet näkyvillä viikkotolkulla ja vettä satoi välillä kaatamalla. Katto siinä oli jo päällä, mutta vesipä ei tule taivaalta luotisuoraan maata kohti. Rakennusaineet kastuu ja sitten ne paketoidaan pintojen sisälle. Vuoden päästä asukkailla on hengitystieoireita.
Viimeksi muokannut annepa, 30.09.2014 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Riskitalo ja eka poskari. Hmm...
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kyllä ja uusi työpaikka vanhassa rakennuksessa, jossa en ole ainoa oireileva. Ehkä työkaverini saavat oireita minun villapaidastani. Lisäksi takana on melkoinen myllerrys ja ekaa kertaa ikinä lapsuuteni jälkeen asun samassa kämpässä kakaroiden kanssa. Kakarat - tarha ja koulu - need I say more?

Tämähän siis EI tarkoita sitä, etteikö tätä taloa tutkittaisi. Tämä vaan tarkoittaa sitä, että en ota hirveitä kierteitä lääkärin sanomisista edellä mainittujen asioiden takia.

Kaikki talot ovat riskitaloja.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ainoa luotettava tutkimus on koulutettu homekoira. Insinöörit ja mittarit ei löytänyt mitn, koira paikaksi heti duunissa ongelmien lähteen.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikään-ei-etene -tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Homekoira ja näytteet ja viljely lienee paras kombo.

Mutta en kyllä edelleenkään usko mitään, koska kukaan muu kotona ei oireile ja kaikki on kuivaa. Ja ainoa mitään haistanut on se lääkäri.

Mulla on muuten kokemusta homeesta ja sen aiheuttamista oireista. Teininä mökillä ollessani sain hirveitä oireita. Niin hirveitä, että en voinut nukkua siellä, joten en enää käynyt siellä. Kattoremontin jälkeen oireet hävisivät. Eikä ihme sen perusteella mitä välikatosta löytyi.... Oireet eivät olleet pitkällä aikavälillä ilmeneviä (kuten pitkittynyt hengitysteiden tulehdus tms), vaan ilmenivät altistuksessa. Jos päivällä menimme mökille ja vietimme sen päivänkin ulkona, niin nukkumaan ei sisällä voinut illalla mennä, koska henki ei kulkenut.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin