Märkä maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lotisee! No, kumia jalkaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kivasti tuo viima puhdisti korvakäytävät.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Myöhästynyt aloitus, poistakaa.

EDIT. Olinkin itse myöhässä, no laitan tämän tänne.

Lukeeko tuossa, että äiti päätti poistaa itsensä ja lapsensa tästä maailmasta ja hieroi sen vielä lasten isän naamaan?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 84933.html
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Oliko äiti tulossa hakemaan puolisoaan bussilta? Jos ei, niin aikamoinen sattuma kyllä. Toisaalta aika hyvää suunnittelua kyllä vaatisi osua juuri oikeaan bussiin. Ken tietää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Oli tahallinen tai tahaton niin en haluaisi olla bussissa istuneen isän housuissa.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti:^ Oli tahallinen tai tahaton niin en haluaisi olla bussissa istuneen isän housuissa.
:komp:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko Riemumieli HS:n uutisen ensimmäinen kommentoija?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Jos ei, niin aikamoinen sattuma kyllä. Toisaalta aika hyvää suunnittelua kyllä vaatisi osua juuri oikeaan bussiin. Ken tietää.
Eikö tuo ollut jossain korvessa kuopion pohjoispuolella? Tuskin siellä niin montaa bussia liikkuu, ettei osais oikeaa valita.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Jos ei, niin aikamoinen sattuma kyllä. Toisaalta aika hyvää suunnittelua kyllä vaatisi osua juuri oikeaan bussiin. Ken tietää.
Eikö tuo ollut jossain korvessa kuopion pohjoispuolella? Tuskin siellä niin montaa bussia liikkuu, ettei osais oikeaa valita.
Tätä ajattelin kyllä. Aika hyvää suunnittelua silti.

Edit: no tämä selventää. Ihmettelinkin, miten hullu tissieläin osaisi pimeässä näin tarkasti tähdätä oikeaan bussiin oikeaan aikaan

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 28855.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

McJanne kirjoitti:Karmeeta paskaa, että tolla herkutellaan mediassa.
Samaa mieltä. Kohu-uutisointi laajennetuista itsemurhista tuottaa laajennettuja itsemurhia.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Karmeeta paskaa, että tolla herkutellaan mediassa.
Samaa mieltä. Kohu-uutisointi laajennetuista itsemurhista tuottaa laajennettuja itsemurhia.
Mutta toisaalta, kun ensin kerrotaan, että 4 kuoli kolarissa, niin ei sitä kolarin syytäkään oikein IMHO pidä jättää kertomatta.

Mä kyllä tiedän tuon copycat ongelman, mutta en pidä myöskään ajatuksesta, että joku päättää, mitä kansalle tulee kertoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
exsu kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Karmeeta paskaa, että tolla herkutellaan mediassa.
Samaa mieltä. Kohu-uutisointi laajennetuista itsemurhista tuottaa laajennettuja itsemurhia.
Mutta toisaalta, kun ensin kerrotaan, että 4 kuoli kolarissa, niin ei sitä kolarin syytäkään oikein IMHO pidä jättää kertomatta.

Mä kyllä tiedän tuon copycat ongelman, mutta en pidä myöskään ajatuksesta, että joku päättää, mitä kansalle tulee kertoa.
Otsikoiden revittely näillä uutisilla ei ole mikään välttämättömyys. En nyt oikein näe ketä tämä informaatio palvelee, siis muita kuin sossupokettajia.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Välttämättömyys se ei ole, mutta mä poistan varmistimen heti, kun aletaan esittää, että kansan suojelemiseksi ei ole syytä kertoa kaikkea, vaan viisammat päättäkööt, mitä on tarpeellista kertoa.

Ymmärrän, että asiasta voidaan kuitenkin olla eri mieltä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 27.10.2014 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kyse on enemmän median omavalvonnasta ja moraalista. Ei muitakaan itsemurhia yleensä uutisoida kohuotsikoin, ja ihan syystä. En mä näe, että tätä pitäisi lainsäädännöllisesti rajoittaa, mutta on paskaa, että paskamedia kerää tällä teemalla klikkauksia nettilehdilleen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Kyse on enemmän median omavalvonnasta ja moraalista. Ei muitakaan itsemurhia yleensä uutisoida kohuotsikoin, ja ihan syystä. En mä näe, että tätä pitäisi lainsäädännöllisesti rajoittaa, mutta on paskaa, että paskamedia kerää tällä teemalla klikkauksia nettilehdilleen.
Kuten sanoin jo aiemmin, tässä on se tilanne, että ensin äidin ja kolmen lapsen kuolema liikenneonnettomuudessa oli pääutinen. Kun sitten käy ilmi, että kyseessä oli laajennettu itsemurha, ei sitä voi jättää kertomatta.

Jos kyseessä olisi yhden ihmisen ajo rekkan nokkaan, ei itsemurhaa otsikoihin vedetä.

Miten asia pitäisi hoitaa niiden mielestä, jotka ovat sitä mieltä, että itsemurhaa ei pidä kertoa kyseisen kaltaisessa pääuutisessa? Kolari oli pääuutinen monessa tiedotusvälineessä, ennen kuin sen syy selvisi.

Ikäviä asioita tapahtuu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jos ette osta reviteltyjä otsikoita, niin ei niitä kukaan tuota.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Miten asia pitäisi hoitaa
Asiallisesti ja pidättyvästi, mikä on eri asia kuin politbyroon sensuuri.

Mun nähdäkseni tässä ei nyt ole kai ollenkaan esitetty informaation pidättämistä tai salaamista, vaan katsottu, että iltapäivälehtien kohuotsikointi ja revittely on tyylitöntä ja moraalitonta. Voisi ajatella, että pieni, asiallinen uutinen riittäisi, ja sitten asian annettaisiin olla. Iltalehden nettietusivu, esimerkiksi, on aika kaukana tästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Voisi ajatella, että pieni, asiallinen uutinen riittäisi, ja sitten asian annettaisiin olla..
Njoo. En pidä tätä aivan huonona ajatuksena.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Miten asia pitäisi hoitaa
Asiallisesti ja pidättyvästi, mikä on eri asia kuin politbyroon sensuuri.

Mun nähdäkseni tässä ei nyt ole kai ollenkaan esitetty informaation pidättämistä tai salaamista, vaan katsottu, että iltapäivälehtien kohuotsikointi ja revittely on tyylitöntä ja moraalitonta. Voisi ajatella, että pieni, asiallinen uutinen riittäisi, ja sitten asian annettaisiin olla. Iltalehden nettietusivu, esimerkiksi, on aika kaukana tästä.
Seuraava vaihe on kun haastatellaan naapurit ja kylänmiehet ja "se oli ihan tavallinen perhe" ja "heillä oli vissiin vähän ongelmia." Voin kuvitella miltä perheen isästä tuntuu. (Pää)toimittaja ei vissiin voi.

Vastenmielistä paskaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Mjaaha, se ois taas maanantai...

Tuli oltua taas kerran keikalla Tampereella viikonloppuna. YO-talolla hyvin jengiä, oman setin aikana oli lattia suorastaan tukossa ja ihmiset tanssivat siellä minne mahtuivat. Kumma paikka tuo Mansesteri, kaiken pitää olla vähän kovempaa ja nopeampaa, siis noin musiikin suhteen. Yllätävän hyvin ihmiset osaa käyttäytyä siellä päin, parin kokemuskerran jälkeen on jäänyt hyvä kuva Tampereen juhlakansasta.

Eikä tullut edes "Artisti maksaa" - tyypinen keikka!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

Samaa mieltä "moralisoijien" kanssa. Olen muutenkin välillä ihmetellyt onko toimittajien etiikka enää vain sivulauseessa koulutuksessa mainittava asia. Pahoin pelkään kuitenkin, että tämä tulee pysymään otsikoissa pitkään, nyt kun perheen äiti on ollut se surmaaja.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Medioiden mainosrahoitteisuus vähän pakosti johtaa siihen että sitä saa mitä ihmiset klikkaavat.

Mielenkiintoista olisi tietää että kuinka paljon mainostajat näistä kohujuttujen mainoksista hyötyvät, liekö kukaan mitannut tehoa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Mutta toisaalta, kun ensin kerrotaan, että 4 kuoli kolarissa, niin ei sitä kolarin syytäkään oikein IMHO pidä jättää kertomatta.
Perinteisestihän näissä on kolarin syyksi ilmoitettu auton ajautuminen toistaiseksi tuntemattomasta syystä vastaantulijan kaistalle. Samaan tyyliin kuin rattiin nukahtamiset, ainakin ammattiautoilijoiden tapauksissa, kerrotaan huomion kiinnittymisenä radion säätämiseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Märkä maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mutta toisaalta, kun ensin kerrotaan, että 4 kuoli kolarissa, niin ei sitä kolarin syytäkään oikein IMHO pidä jättää kertomatta.
Perinteisestihän näissä on kolarin syyksi ilmoitettu auton ajautuminen toistaiseksi tuntemattomasta syystä vastaantulijan kaistalle. Samaan tyyliin kuin rattiin nukahtamiset, ainakin ammattiautoilijoiden tapauksissa, kerrotaan huomion kiinnittymisenä radion säätämiseen.
Niin. Eli valehdellaan lukijoille. En hyväksy. Urpiaisen kannan voin hyväksyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin