köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Maksoitko paljon veroja?

missien tyyliin!
1
33%
elän köhyysrajalla
1
33%
olen ja elän ja hengitän
1
33%
yli köyhyysrajan kirkkaasti
0
Ei ääniä
Ruotsiin muutto uhkana!
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 3

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Köyhät kyykkyyn, talousoppineet huutavat mantrojaan!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kohta pitänee muuttaa taas Pohjois-Karjalaan ja opetella juomaan kaljaa auringonnousuun.
Paras päivä ikinä.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja KKK »

Firmassa on samaan aikaan yt-uhka kun menee kuulemma niin saatanan huonosti. Samaan aikaan järjestetään pikkujouluja. Doesnt compute.

Ehkäpä nämä on niin laskelmoitu, notta kun karja palaa krapulaisena maanantaina töihin, jokaisella on lomautuslappu odottamassa.

Kävin sunnuntaina isohkossa kauppakeskuksessa. Jumalauta kun parkkipaikkaa ei meinannut löytyä millään, jengi kantaa tavaraa ulos selkä vääränä, kauheat jonot kassoille.

Voisiko joku kertoa missä se paljonpuhuttu lama on?
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti:Kävin sunnuntaina isohkossa kauppakeskuksessa. Jumalauta kun parkkipaikkaa ei meinannut löytyä millään, jengi kantaa tavaraa ulos selkä vääränä, kauheat jonot kassoille.

Voisiko joku kertoa missä se paljonpuhuttu lama on?
Se jengi jolla ei ole varaa kantaa kamaa selkä vääränä ulos tuskin pörrää isossa kauppakeskuksessa ruuhka-aikaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

KKK kirjoitti:...jengi kantaa tavaraa ulos selkä vääränä, kauheat jonot kassoille.

Voisiko joku kertoa missä se paljonpuhuttu lama on?
Huomenna voisi käydä kaupassa ja ostaa monta kiloa ruokaa. Sipulia, perunaa, riisiä ja halvinta rahkaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Joutessani tein ryhmälleni uuden työvuorosuunnitelman, uuden rungon siis. Jäin miettimään, että miksi sunnuntaina edelleen saan tuplapalkkaa ja lauantaina vain 1,25 kertaista? Kuitenkin lauantai on jo pitkään ollut yleisesti aivan samanlainen vapaapäivä kuin sunnuntai.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Raamatussa käsketään pyhittämään lepopäivä, eli tekemällä sunnuntaisin töitä joutuu helvettiin. Eli toisin sanoen ei mitään järjellistä syytä, miksi su on kalliimpi kuin la. Näin on vain sovittu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jäin miettimään, että miksi sunnuntaina edelleen saan tuplapalkkaa ja lauantaina vain 1,25 kertaista? Kuitenkin lauantai on jo pitkään ollut yleisesti aivan samanlainen vapaapäivä kuin sunnuntai.
Eihän tossa mitään järkeä olekaan. Menishän se sunnuntai ihan hyvin sillä samalla 1,25:llä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: Menishän se sunnuntai ihan hyvin sillä samalla 1,25:llä.
:kele:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Menishän se sunnuntai ihan hyvin sillä samalla 1,25:llä.
:kele:
Lasketaan vaikka ylemmän keskiluokan (siis mun) veroprosenttia säästyneiden palkkakustannusten verran :mrgreen:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Menishän se sunnuntai ihan hyvin sillä samalla 1,25:llä.
:kele:
Lasketaan vaikka ylemmän keskiluokan (siis mun) veroprosenttia säästyneiden palkkakustannusten verran :mrgreen:
Kyllähän siinä yksityisektorinkin palkkasumma pienenisi, notta veroprossa voisi vaikka nousta. En myöskään kyllä ymmärrä sunnuntain tuplaliksan tarvetta. Heikentää palvelujen tarjontaa ihan turhaan, samoin kuin aukiolojen sääntely. Talouskasvun turhia esteitä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:En myöskään kyllä ymmärrä sunnuntain tuplaliksan tarvetta. Heikentää palvelujen tarjontaa ihan turhaan, samoin kuin aukiolojen sääntely. Talouskasvun turhia esteitä.
Sunnuntain tuplaliksahan on syntynyt työmarkkinaosapuolien neuvottelujen tuloksena. Tuskin sitä lakiin on kirjoitettu? Vai onko?

Jos se on lainsäädännössä, niin seison korjattuna. Itse kuitenkin oletan, että osapuolet ovat näin sopineet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:En myöskään kyllä ymmärrä sunnuntain tuplaliksan tarvetta. Heikentää palvelujen tarjontaa ihan turhaan, samoin kuin aukiolojen sääntely. Talouskasvun turhia esteitä.
Sunnuntain tuplaliksahan on syntynyt työmarkkinaosapuolien neuvottelujen tuloksena. Tuskin sitä lakiin on kirjoitettu? Vai onko?

Jos se on lainsäädännössä, niin seison korjattuna. Itse kuitenkin oletan, että osapuolet ovat näin sopineet.
Kyllä se työaikalaissa on ihan sellaisenaan. Kirkollisen ajan jäänne, koska tuplaliksa tulee myös muilta kirkkopyhiltä. Eri asia sitten, onko se jonkun Tupon tulos joka on kirjattu lakiin, siitä en ossoo sanoa. Yhtä kaikki se on kirkollinen jäänne joka kuppaa talouskasvua. Kirkollinen jäänne on myös erillinen suostumusvaatimus.

33 §

Sunnuntaityö

Sunnuntaina tai kirkollisena juhlapäivänä saa teettää työtä vain, jos sitä laatunsa vuoksi tehdään säännöllisesti mainittuina päivinä tai jos siitä on työsopimuksella sovittu taikka jos työntekijä antaa siihen erikseen suostumuksensa.

Säännöllisenä työaikana tehdystä sunnuntaityöstä on maksettava 100 prosentilla korotettu palkka. Jos työ on lisä-, yli- tai hätätyötä, on siitä suoritettava myös 22 tai 23 §:n mukaan määräytyvä korvaus, joka lasketaan työntekijän korottamattomasta palkasta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:En myöskään kyllä ymmärrä sunnuntain tuplaliksan tarvetta. Heikentää palvelujen tarjontaa ihan turhaan, samoin kuin aukiolojen sääntely. Talouskasvun turhia esteitä.
Sunnuntain tuplaliksahan on syntynyt työmarkkinaosapuolien neuvottelujen tuloksena. Tuskin sitä lakiin on kirjoitettu? Vai onko?

Jos se on lainsäädännössä, niin seison korjattuna. Itse kuitenkin oletan, että osapuolet ovat näin sopineet.
Kyllä se työaikalaissa on ihan sellaisenaan. Kirkollisen ajan jäänne, koska tuplaliksa tulee myös muilta kirkkopyhiltä. Eri asia sitten, onko se jonkun Tupon tulos joka on kirjattu lakiin, siitä en ossoo sanoa..
:sir:

Mutta totta tosiaan voi olla, että Tupossa on näin päätetty ja annettu valmiit lait eduskunnalle ohjeella "pilkkuakaan ette muuta".

Jos Tupo-osapuolet nyt päätyisivät siihen, että jatkossa sunnuntaina maksetaan vain normiliksaa, niin kyllä eduskunta sen kuuliaisena kumileimasimena hyväksyisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Siis lauantaille JA sunnuntaille vaikka 1+ (0,25 + 1):2 = 1,625 kertainen palkka.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Hauska piirre sunnuntaityössä on muuten se, että tällä hetkellä tekijöistä ei koskaan ole pulaa. Aina nousee käpälä, jos sunnuntaiksi kysytään. Lauantai on sitten paljon vaikeampi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Hauska piirre sunnuntaityössä on muuten se, että tällä hetkellä tekijöistä ei koskaan ole pulaa. Aina nousee käpälä, jos sunnuntaiksi kysytään. Lauantai on sitten paljon vaikeampi.
Kyllä mäkin koen, että tuplaliksa on hiton hyvä korvaus. Työ kun aivan samaa kuin arkenakin.

Kaupoillehan se on ongelma, kun jauhelihapaketista ei kuitenkaan veloiteta sunnuntaina sen enempää kuin maanantainakaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Kaupoillehan se on ongelma, kun jauhelihapaketista ei kuitenkaan veloiteta sunnuntaina sen enempää kuin maanantainakaan.
Tai palveluille. Kuka haluaa maksaa sunnuntaina tukanleikkuusta tuplat? No ei kukaan. Lopputulos on tyhjänä seisovat liiketilat ja se, että ihmiset eivät voi käyttää palveluja silloin kun heillä olisi vapaa-aikaa. Sama koskee aukiolojen säätelyä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Partureista suuri osa on yrittäjiä, eli he voisivat halutessaan kyllä leikata samalla taksalla kuin arkenakin. Mutta olisiko niin, että lainsäädäntö estää edelleen aukiolon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Partureista suuri osa on yrittäjiä, eli he voisivat halutessaan kyllä leikata samalla taksalla kuin arkenakin. Mutta olisiko niin, että lainsäädäntö estää edelleen aukiolon.
Ei yrittäjäkään yleensä halua tehdä 7 päivänä viikossa töitä, mutta työvoiman palkkaaminen sunnuntaiksi on tuplakallista. Hintoja ei voi kaksinkertaistaa. Ymmärrät varmaan pointin. Toki näitä haittoja on liki kaikissa yhteiskunnissa. Missä sapatti, missä ramadan - uskonto ja liiketoiminta kolkkaavat päitään.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Partureista suuri osa on yrittäjiä, eli he voisivat halutessaan kyllä leikata samalla taksalla kuin arkenakin. Mutta olisiko niin, että lainsäädäntö estää edelleen aukiolon.
Ei yrittäjäkään yleensä halua tehdä 7 päivänä viikossa töitä, mutta työvoiman palkkaaminen sunnuntaiksi on tuplakallista. Hintoja ei voi kaksinkertaistaa. Ymmärrät varmaan pointin. Toki näitä haittoja on liki kaikissa yhteiskunnissa. Missä sapatti, missä ramadan - uskonto ja liiketoiminta kolkkaavat päitään.
Toki ymmärrän. BTW Yleisesti pienissä palveluyrityksissä juuri ne yrittäjät ovat su töissä, kun palkollisille ei varaa maksaa su taksoja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Ei yrittäjäkään yleensä halua tehdä 7 päivänä viikossa töitä, mutta työvoiman palkkaaminen sunnuntaiksi on tuplakallista. Hintoja ei voi kaksinkertaistaa.
Tietenkin hintaa voisi nostaa sunnuntaina? Leffa esim. maksaa ihan eri hinnan arkena päivällä kuin lauantai-iltana, eikä tuota ihmettele kukaan. Tuplaus tuskin on tarpeen, koska muut kulut eivät samalla lailla pomppaa sunnuntaina.

En muuten kertakaikkiaan ymmärrä esim. partureita, joilla hinta on tyypillisesti sama läpi päivän, mutta asiakkaiden preferenssinä on käsittääkseni aamu tai ilta. Rafloilla sentään on lounas ja monissa paikoissa ruuhkahuipussa myydään enemmän alkoa, jolloin kate/tunti/asiakaspaikka käyttäytyy ihan nätisti, vaikka a la carte annosten hinta on sama klo 17 ja klo 19.

Jos bisnes on sitten sellainen, että kapa on vajaakäytössä normipäivinä normihinnoillakin, niin silloin vika on muualla kuin sääntelyssä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:BTW Yleisesti pienissä palveluyrityksissä juuri ne yrittäjät ovat su töissä, kun palkollisille ei varaa maksaa su taksoja.
Varaa? Jos sinun pitää palkata yhdeksi päiväksi itsellesi varasorvaaja, niin otatko sen sunnuntaiksi tuplapalkalla vai arkipäiväksi normipalkalla? Älä väitä, että sinulla ei ole varaa sunnuntain tuplapalkkaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:BTW Yleisesti pienissä palveluyrityksissä juuri ne yrittäjät ovat su töissä, kun palkollisille ei varaa maksaa su taksoja.
Varaa? Jos sinun pitää palkata yhdeksi päiväksi itsellesi varasorvaaja, niin otatko sen sunnuntaiksi tuplapalkalla vai arkipäiväksi normipalkalla? Älä väitä, että sinulla ei ole varaa sunnuntain tuplapalkkaan.
Varaa ja varaa. Lähikaupassa omistajat ovat aina su töissä. Ehkä heillä olisi "varaa" laittaa palkollinen su töihin, mutta heidän kannaltaan järkevämpää näin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: köyhät kyykyssä Tiistainakin!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun muistikuvissa palstalaisten perhesuhteista Davella on vain kaksi lasta, joku ehkä 15v. poika ja vuoden- pari vanhempi tyttö. Nyt en enää edes keksi mistä tämä mielikuva on tullut. Arkiketju oli opettavainen!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin