Arkiratsia

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Riemumieli kirjoitti:Missä tuossa sanottiiin, että rima oli liian korkealla? Enemmän kuulostaa siltä, että lasta ei ole pantu hiihtämään, vaan on annettu päättää kaikesta itse, jolloin ihminen peruslaiskana olentona on päättänyt olla tekemättä mitään eli ei ole oppinut koskaan hiihtämään.
Tarkoitus oli kirjoittaa, että vanhemmat asettavat riman omalla toiminnallaan ihan huomaamattaan. Tästä syystä oikeastaan kaikessa pitää edetä pieni askel kerrallaan.

Omien vähäisten kokemusteni perusteella yksi elämänalue ei kovin paljoa kanna toisaalla, eli vaikka lapsi osaisi lukea, niin tuo ei muutu luisteluksi. "Lääkäri siitä tuli kuitenkin" on siis aika huono argumentti sille, että hiihtämisestä on jäänyt huonot muistot. Davella taisi olla ylipainoa nappien lisäksi. Tämä ei siis ole kritiikkiä, vaan tavoitteena on herättää ajattelua siitä, mitä perusvanhemmuus tarkoittaa arjessa ja mitä vaikutuksia sillä mahdollisesti voi olla.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

1. Vaihdatko kotivaatteet päällesi tultuasi töistä kotiin?
Joo. Useimmiten se tarkoittaa uloimman kerroksen kuorimista ja siirtymistä bokseri-teepaita-osastolle.

2. Petaatko sänkysi?
Joo.

3. Arkistoitko laskut?
En. Mihin niitä tarvitsee maksamisen jälkeen?

4. Suljetko astianpesukoneen hanan käytön jälkeen?
Joo.

5. Jätätkö pyykinpesukoneen yksin kotiin pyörimään?
En.

6. Sammutatko virran television pääkytkimestä?
Joo. Kake ei edes toimi, mutta sammuttaisin muutenkin kokonaan.

7. Silitätkö arkena käyttämäsi vaatteet?
En.

8. Käytätkö kaupassa muovipusseja vai kestokasseja?
Jos ei reppuun mahdu/se ei ole mukana, muovipusseja.

9. Räpläätkö tai puhutko lastesi kanssa?
En koskaan enkä sanaakaan.

10. Tervehditkö naapureitasi rapussa tai pihalla?
Joo.

11. Venytteletkö lenkin tai jumppatunnin jälkeen?
Joo. Jumppatunteja kertyy niin paljon, että jos en venyttelisi, niitä ei kertyisi kovin paljon.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: Davella taisi olla ylipainoa..
BMI 26.1 eli kyllä sitä muutama kg on. En kuitenkaan syytä siitä vanhempiani.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti:No oisko? Väiteltäskö välillä typerästi jostain sun erikoisosaamisalueesta? Mistä?
Jos sä haluat väitellä, niin tsekkaa se Jameksen linkkaama paloturvallisuusraportti läpi televisiopalojen osalta ja etsi sitten raportin tiedot kumoavat tutkimukset joilla perustelet oman kantasi. Samalla voisit kehittää jonkun kivan salaliittoteorian minkä takia Tukes jakaa harhaanjohtavaa informaatiota kansalaisille, niin päästään näissä pertismeissä oikein kunnolla vauhtiin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti:miksi lähtisin huonontamaan lausumaani kynäniskailemalla tutkimuksia.
No niinpä tietysti. Kun ei turhaan tutkimuksia katsele, niin on mukavampi huudella asiantuntijaa netissä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
McJanne kirjoitti:miksi lähtisin huonontamaan lausumaani kynäniskailemalla tutkimuksia.
No niinpä tietysti. Kun ei turhaan tutkimuksia katsele, niin on mukavampi huudella asiantuntijaa netissä.
Kuule, McJannen kanssa ei kannata väitellä. Sanoi hän mitä tahansa, niin seuraavassa vieistissä hän joko ei ole sanonut niin, on tarkoittanut sillä jotain ihan muuta kuin yleiskielistä merkitystä tai sitten se oli sarkasmia/huumoria, jota et tyhmyyksissäsi ymmärtänyt. Yhtä kaikki oli pöljästeriyden luokka mikä tahansa, vika ei ole koskaan McJannen viestinnässä tai faktoissa vaan vastaanottajassa.

McJannen statement on varmaankin jatkossa jotain sellaista, että ei hän näistä telkkareista mitään puhunutkaan, vaan ihan muusta asiasta etkä sä nyt vaan tajua koska olet typerä gootti.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:McJannen statement on varmaankin jatkossa jotain sellaista, että ei hän näistä telkkareista mitään puhunutkaan, vaan ihan muusta asiasta.
No mutta sehän oli mun statement MCn ekaan viestiin. Ei kai sitä voi käyttää, koska silloin koko jatko näyttäytyisi kovin epämääräisessä valossa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Kuule, McJannen kanssa ei kannata väitellä.
Sinun kanssasi sen sijaan kannattaa. Olet aina valmis myöntämään, että olet väärässä, silloin kun olet väärässä. Ai niin, sinähän et ole koskaan väärässä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Kuule, McJannen kanssa ei kannata väitellä.
Sinun kanssasi sen sijaan kannattaa. Olet aina valmis myöntämään, että olet väärässä, silloin kun olet väärässä. Ai niin, sinähän et ole koskaan väärässä.
Miksi toistat tätä epätotta väittämää, vaikka se on kumottu useasti? Olen harvoin väärässä, mutta jos olen jossain faktassa virheteillä, ei ole ongelmaa myöntää. Näin on myös tapahtunut. Alat vaikuttaa dementiapotilaalta tai vanhukselta joka toistaa samaa rikkinäistä levyä.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
So Hard kirjoitti:McJannen statement on varmaankin jatkossa jotain sellaista, että ei hän näistä telkkareista mitään puhunutkaan, vaan ihan muusta asiasta.
No mutta sehän oli mun statement MCn ekaan viestiin. Ei kai sitä voi käyttää, koska silloin koko jatko näyttäytyisi kovin epämääräisessä valossa.
McJannella ei ole mitään ongelmaa muuttaa keskustelun sisältöä päässään niin, että se olikin hänen statementtinsa jota sä et vaan nyt tajunnut.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Sinun kanssasi sen sijaan kannattaa. Olet aina valmis myöntämään, että olet väärässä, silloin kun olet väärässä. Ai niin, sinähän et ole koskaan väärässä.
Miksi toistat tätä epätotta väittämää, vaikka se on kumottu useasti? Olen harvoin väärässä, mutta jos olen jossain faktassa virheteillä, ei ole ongelmaa myöntää. Näin on myös tapahtunut. Alat vaikuttaa dementiapotilaalta tai vanhukselta joka toistaa samaa rikkinäistä levyä.[/quote]

Jep. Täysin neutraaleissa faktoissa (hauki on kala tms.) voit varmaan myöntää olevasi väärässä, mutta... :roll:

Olet oikeassa siinä että olet harvoin väärässä. En ole koko elämäni aikana tavannut (IRL tai IVL) ketään, joka olisi niin harvoin väärässä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:En ole koko elämäni aikana tavannut (IRL tai IVL) ketään, joka olisi niin harvoin väärässä.
No en minkään IRL tapaa noin pösilöjä ihmisiä kuin sinä, mutta en mä sitä koko ajan ole toistamassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja exsu »

Yleensä ne ihmiset, jotka ovat aniharvoin väärässä, eivät esitä faktoina asioita, joita eivät tiedä varmoiksi. Keskustellessaan asioista, joiden tietopohja ei ole kattava he puhuvat yleensä olettamuksista tai mielipiteistä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Yleensä ne ihmiset, jotka ovat aniharvoin väärässä, eivät esitä faktoina asioita, joita eivät tiedä varmoiksi. Keskustellessaan asioista, joiden tietopohja ei ole kattava he puhuvat yleensä olettamuksista tai mielipiteistä.
Tässä on se ongelma, että moinen "ota selvää ennen kuin väität jotain" on liian monimutkaista pösilöille.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti:^M.O.T

Vai siis oliko se ny MiB, aina menee noi kaksi sekasin, mut puhu lisää musta, se on tosi kivaa <3
No kerros nyt mikä on todistettu? (Edit: tai tarkemmin ottaen älä kerrokaan, janneismit saavat minussa yleensä aikaiseksi päänsärkyä.)

Kiva että koet itsesi kerrankin suosituksi, mutta viittaukseni pösilöyteen oli kyllä tässä tapauksessa sinun sijastasi yleisesti kaikille niille valittajille joista on kovin ikävää, ettei jollakulla ole tapanaan esittää virheellistä tietoa faktana ja joka saa nämä marisijat tuntemaan itsensä ilmeisesti (aiheellisesti) pösilöiksi. Toki jos tunnistat itsesi joukosta, mikäs minä olen siihen mitään väittämään!
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:En ole koko elämäni aikana tavannut (IRL tai IVL) ketään, joka olisi niin harvoin väärässä.
No en minkään IRL tapaa noin pösilöjä ihmisiä kuin sinä, mutta en mä sitä koko ajan ole toistamassa.
Okei. Mitä sinä siten toistat? Jatkuvasti jotain denso-housuunpaskomis ym. juttuja. Ja varmasti olet toistanut paljon enemmän kuin minä olen toistanut väitettäni että olet besserwisser.
Eli pata kattilaa soimaa jne.

Mutta tuplastandardimies on toki tuplastandardimies.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:Okei. Mitä sinä siten toistat? Jatkuvasti jotain denso-housuunpaskomis ym. juttuja. Ja varmasti olet toistanut paljon enemmän kuin minä olen toistanut väitettäni että olet besserwisser. Eli pata kattilaa soimaa jne.

Mutta tuplastandardimies on toki tuplastandardimies.
Sä paskot housuusi useammin kuin minä olen väärässä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Okei. Mitä sinä siten toistat? Jatkuvasti jotain denso-housuunpaskomis ym. juttuja. Ja varmasti olet toistanut paljon enemmän kuin minä olen toistanut väitettäni että olet besserwisser. Eli pata kattilaa soimaa jne.

Mutta tuplastandardimies on toki tuplastandardimies.
Sä paskot housuusi useammin kuin minä olen väärässä.
Mistäs tiedät? En ole noista jutuista kertonut täällä pitkääään aikaan. Onko tuollaista siis faktisesti tapahtunut? KUKA nyt esittää olettamuksen faktana? :lol:

Ja vastaapa toki taas jotain nokkelaa & ylimalkaista.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Okei. Mitä sinä siten toistat? Jatkuvasti jotain denso-housuunpaskomis ym. juttuja. Ja varmasti olet toistanut paljon enemmän kuin minä olen toistanut väitettäni että olet besserwisser. Eli pata kattilaa soimaa jne.

Mutta tuplastandardimies on toki tuplastandardimies.
Sä paskot housuusi useammin kuin minä olen väärässä.
Mistäs tiedät? En ole noista jutuista kertonut täällä pitkääään aikaan. Onko tuollaista siis faktisesti tapahtunut? KUKA nyt esittää olettamuksen faktana? :lol:

Ja vastaapa toki taas jotain nokkelaa & ylimalkaista.
Sähän voit vaikka pohtia tätä merkittävää vääryyttä maailmassa seuraavan kerran kun "röpöttelet" tai "maistelet" tai muutoin laitat densomääriä alkoholia "tuulensuojaan." Ei se silti sua saa viisaammalta näyttämään, että toistat samaa juttua jo ehkä 10. vuotta. Lisää kakkaa punttiin vaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Mistäs tiedät? En ole noista jutuista kertonut täällä pitkääään aikaan. Onko tuollaista siis faktisesti tapahtunut? KUKA nyt esittää olettamuksen faktana? :lol:

Ja vastaapa toki taas jotain nokkelaa & ylimalkaista.
Sähän voit vaikka pohtia tätä merkittävää vääryyttä maailmassa seuraavan kerran kun "röpöttelet" tai "maistelet" tai muutoin laitat densomääriä alkoholia "tuulensuojaan." Ei se silti sua saa viisaammalta näyttämään, että toistat samaa juttua jo ehkä 10. vuotta. Lisää kakkaa punttiin vaan.[/quote]

Tottelit oikein kuuliaisesti tuota viimeisen lauseeni imperatiivia. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä olen joustava kaveri enkä ryhdy turhiin vastakkainasetteluihin silloin kun molempien intressit ovat samansuuntaiset!
Universaali disclaimer.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

1. Vaihdatko kotivaatteet päällesi tultuasi töistä kotiin?
Ainakin työvaatteet pois.

2. Petaatko sänkysi?
Yleensä.

3. Arkistoitko laskut?
Joo. Tosin edellisestä mapituksesta mennyt kohta vuosi, mutta onneksi e-laskujen aikana ei juuri paperisia tule.

4. Suljetko astianpesukoneen hanan käytön jälkeen?
AinA.

5. Jätätkö pyykinpesukoneen yksin kotiin pyörimään?
Saatan käydä kaupassa tai siistiä puutarhaa pesukoneen pauhatessa, mutta esim työpäivän ajaksi se ei jää päälle.

6. Sammutatko virran television pääkytkimestä?
E

7. Silitätkö arkena käyttämäsi vaatteet?
Työpaidan, en muuta.

8. Käytätkö kaupassa muovipusseja vai kestokasseja?
Kierrätettyjä muovipusseja sen aikaa kun ne näyttävät säädyllisiltä. Jotain 10+ kertaa vuodessa kestokassia.

9. Räpläätkö tai puhutko kännykkään ulkoillessasi lastesi kanssa?
Isänpäiväkorttia ei ole tullut.

10. Tervehditkö naapureitasi rapussa tai pihalla?
Jep.

11. Venytteletkö lenkin tai jumppatunnin jälkeen?
Jep.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Vastaa Viestiin