Arkiratsia

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Toisaalta saman dokumentin virallinen ohjeistus toteaa aika yksiselitteisesti, että palojen syttymistä voi ehkäistä sammuttamalla valmiustilavirran.
Tietenkin, mutta enhän mä sitä kysynyt, vaan hämmästelin nimenomaan tarjoamaasi syytä, eli pölyyntyneitä kuvaputkia palon aiheuttajana.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:1. Vaihdatko kotivaatteet päällesi tultuasi töistä kotiin?

2. Petaatko sänkysi?

3. Arkistoitko laskut?

4. Suljetko astianpesukoneen hanan käytön jälkeen?

5. Jätätkö pyykinpesukoneen yksin kotiin pyörimään?

6. Sammutatko virran television pääkytkimestä?

7. Silitätkö arkena käyttämäsi vaatteet?

8. Käytätkö kaupassa muovipusseja vai kestokasseja?

9. Räpläätkö tai puhutko kännykkään ulkoillessasi lastesi kanssa?

10. Tervehditkö naapureitasi rapussa tai pihalla?

11. Venytteletkö lenkin tai jumppatunnin jälkeen?

Lähde http://www.hs.fi/elama/a1305892597406
1. Mikä työ?
2. Joskus
3. Kyllä.
4. Ei ole ko. masiinaa.
5. Ks. ed.
6. En.
7. En.
8. Muovipusseja.
9. Ei ole lapsia.
10. Joskus.
11. En lenkkeile tai jumppaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Toisaalta saman dokumentin virallinen ohjeistus toteaa aika yksiselitteisesti, että palojen syttymistä voi ehkäistä sammuttamalla valmiustilavirran.
Tietenkin, mutta enhän mä sitä kysynyt, vaan hämmästelin nimenomaan tarjoamaasi syytä, eli pölyyntyneitä kuvaputkia palon aiheuttajana.
Ah. Humanistina en kiinnittänyt huomiota edes itse mutoilemaani mekanismikuvaukseen pölyineen päivineen, vaan pidin asian pihvinä sitä, että ihmiset soveltavat kuvaputkiohjeistusta säntillisesti muihinkin televisioihin. Pointtina siis vähän niin kuin oli nimenomaan se, että perustelevaa teknistä mekanismia ei ymmärretä ja siksi toimitaan hassusti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:pölyyntyneitä kuvaputkia palon aiheuttajana.
Pointtina siis vähän niin kuin oli nimenomaan se, että perustelevaa teknistä mekanismia ei ymmärretä ja siksi toimitaan hassusti.
:sir:

BTW, alkuperäinen heitto oli hauska.

Ihan pikkasen kyllä vielä kiinnostaa, että onko tuollaista pölyyntynyt kuvaputki urbaanilegendaa ja siihen uskovia ihmisiä oikeasti olemassa vai keksitkö sen varta vasten meitä viihdyttääksesi?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: pölyyntynyt kuvaputki urbaanilegendaa ja siihen uskovia ihmisiä oikeasti olemassa vai keksitkö sen varta vasten meitä viihdyttääksesi?
Kysytkö sä nyt nimenomaan ihmisten käsitystä kuvaputkitelevisioiden tarkasta palosyystä? Tuskin peruskansalainen on yksityiskohtaista mielikuvaa muodostanut siitä, minkä pelkäsi/pelkää televisiossa syttyvän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Kysytkö sä nyt nimenomaan ihmisten käsitystä kuvaputkitelevisioiden tarkasta palosyystä?
No joo, kun toi "räjähtävä" pöly kuulostaa niin hauskalta, mutta en itse ole moiseen tarinaan ennen tätä keskustelua törmännyt. Niin olis kiva tietää onko joku muu kuullut siitä aikaisemmin ja mahdollisesti vielä törmännyt ihmiseen joka levittäisi sitä totena.

EDIT: Tällä kertaa viittasin Tukesin raportista ottamaani lainaukseen enkä urpiaisen alkuperäiseen kommenttiin, mutta ilmeisesti samansuuntaisesta uskomuksesta molemmat juontaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti:Leipomopalo.
Ei tää nyt liity kuvaputkitelkkareihin sen enempää kuin nokipalokaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Leipomopalo.
Ei tää nyt liity kuvaputkitelkkareihin sen enempää kuin nokipalokaan.

Jos leipomossa on telkkari!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Jos leipomossa on telkkari!1
Voi sen telkkarin savusaunaankin viedä...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: pölyyntynyt kuvaputki urbaanilegendaa ja siihen uskovia ihmisiä oikeasti olemassa vai keksitkö sen varta vasten meitä viihdyttääksesi?
Kysytkö sä nyt nimenomaan ihmisten käsitystä kuvaputkitelevisioiden tarkasta palosyystä? Tuskin peruskansalainen on yksityiskohtaista mielikuvaa muodostanut siitä, minkä pelkäsi/pelkää televisiossa syttyvän.
Mä olen taas Jameksen potkukelkassa.

En mä nyt mitään tavattoman kattavaa kyselytutkimusta ihmisten televisiopalouskomuksista ole tehnyt, mutta yleisellä elämänkokemuksella ja kansan pulssin tunnolla arvelisin asian olevan jotenkin niin, että ihmiset ovat lukeneet joskus kekkosslovakian aikoina lehdestä kauhutarinoita siitä, miten tv oli syttynyt palamaan yöllä/asukkaiden poissaollessa ja tuhonnut omakotitalon. Tästä syystä he pyrkivät sammuttamaan kaiken mahdollisen virran heti lottoarvonnan jälkeen. Mitään käsitystä asiaan liittyvistä televisioteknisistä taustoista heillä ei ole, tai jos tietävätkin ongelman koskeneen ennen muuta vanhoja televisioita, niin varmuuden vuoksi on sammutusohjeistusta hyvä soveltaa nytkin, kun kuka sen nyt tietää mikä lsd-, plasma- tai kuvaputkivekotin se näköradio nyt milloinkin on. Jos näitä ns. kansan syviä rivejä pyytäisi spekuloimaan sillä, miten syttyminen tapahtuu, niin arvelisin vastauksen kulkevan kutakuinkin sitä rataa, että jos tv:ssä on virta päällä, niin sinne voi tulla oikosulku (tai vaihtoehtoisesti sähköjohto voi olla rikki jolloin sähköä pääsee vuotamaan - sähkövirta kun mielletään pääsääntöisesti jonkinlaisena laavavirrankaltaisena olenteena), jonka aiheuttama kuumentuminen sytyttää tv:hen kertyneen pölyn.

Tää nyt tosiaan on vain tällainen alustava tutkimushypoteesi - jos asia kiinnostaa enemmän, saat ilomielin käyttää tätä hahmotelmaani apurahahakemuksessasi Tampereen yliopiston kansanperinnearkistolle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Tulkitsen tämän nyt niin, että heittosi takana ei ollut mitään mehevää urbaanilegendaa. Sääli.

Paloturvallisuuden kannalta ei toki kannata pitää mitään sähkölaitteita seinään kytkettynä silloin kun ei niitä käytä, mutta ainakin mä tykkään elää vaarallisesti :hep:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Paloturvallisuuden kannalta ei toki kannata pitää mitään sähkölaitteita seinään kytkettynä silloin kun ei niitä käytä, mutta ainakin mä tykkään elää vaarallisesti :hep:
Joo. Sen sijaan kyllä suljen lähes aina astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen hanat, ja pyykkiäkin pesen useimmin siten, että olen kotona. Kaikkiin näihin on toki poikkeuksia: aika usein laitan astianpesukoneen päälle myöhään illalla, jolloin suljen hanan vasta aamulla noustessani, ja suhteellisen usein myös poistun kodista pesukoneen käydessä (sijaitseehan se tosiaan lattiakaivollisessa märkätilassa). Ulkomailla olen myös asunut kämpissä, joissa hanojen sulkeminen ei ollut mitenkään erityisen helppoa vaan ajatuksena selvästi oli, että hanat ovat koko ajan auki. Mutta siinä missä tuo sähköasia on mielestäni hätävarjelun liioittelua, pesukoneasioissa Bluntly-linja on mielestäni hyvinkin perusteltu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

1. Vaihdatko kotivaatteet päällesi tultuasi töistä kotiin?
- kyllä

2. Petaatko sänkysi?
-en

3. Arkistoitko laskut?
- en

4. Suljetko astianpesukoneen hanan käytön jälkeen?
- kyllä

5. Jätätkö pyykinpesukoneen yksin kotiin pyörimään?
- joskus

6. Sammutatko virran television pääkytkimestä?
- toisen sammutan, toista en (ei ole pääkytkintä)

7. Silitätkö arkena käyttämäsi vaatteet?
- en

8. Käytätkö kaupassa muovipusseja vai kestokasseja?
- muovi

9. Räpläätkö tai puhutko kännykkään ulkoillessasi lastesi kanssa?
- joskus

10. Tervehditkö naapureitasi rapussa tai pihalla?
- kyllä

11. Venytteletkö lenkin tai jumppatunnin jälkeen?
- en
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Leipomopalo.
Ei tää nyt liity kuvaputkitelkkareihin sen enempää kuin nokipalokaan.
Täsmälleen liittyy, funktio on sama ja triggeri on samassa paketissa. Olet Pertti.
Lyön sua Tukesilla päähän :paavi:
Vagabondo kirjoitti:"Television sisään joutunut pöly ei vas-
toin yleisiä uskomuksia ”räjähdä” tai edes
levitä paloa."
Ite on pertti joka toista haukkuu :perse:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

1. Vaihdatko kotivaatteet päällesi tultuasi töistä kotiin?
- Kyllä, aina

2. Petaatko sänkysi?
- Vain jos on odotettavissa, että tulee vieraita

3. Arkistoitko laskut?
- Kulkuneuvoihin ja kotiin liittyvät kyllä, höpöhöpölaskuja en ikinä

4. Suljetko astianpesukoneen hanan käytön jälkeen?
- Aina

5. Jätätkö pyykinpesukoneen yksin kotiin pyörimään?
- Jos vain pihahommiin tai lenkille lähden niin kyllä, kauemmas lähtiessä en ikinä

6. Sammutatko virran television pääkytkimestä?
- En, sama valmiusvalo siihen jää palamaan vaikka niin tekisinkin

7. Silitätkö arkena käyttämäsi vaatteet?
- Silitystä vaativat kyllä

8. Käytätkö kaupassa muovipusseja vai kestokasseja?
- Kestokasseja. Teen niitä(kin) itse. Tartteeks joku? *wink wink*

9. Räpläätkö tai puhutko kännykkään ulkoillessasi lastesi kanssa?
- Riippuu siitä kuka soittaa, yleensä en

10. Tervehditkö naapureitasi rapussa tai pihalla?
- Tietenkin. Täällä maalla naapureiksi lasketaan kaikki kolmen kilsan säteellä asuvat.

11. Venytteletkö lenkin tai jumppatunnin jälkeen?
- Öööö...? Kakkiiko karhu metsään?
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 9. Räpläätkö tai puhutko kännykkään ulkoillessasi lastesi kanssa?
-Lapset jo sen ikäisiä, että ei ulkoilla yhdessä
Tää jäi vähän häritsemään. Ei siis mitään yhteistä ulkoilmaan liittyvää aktiviteettia? Mitään muuta yhteistä? Mun musta kirja ei muista sun lasten ikää, joten lähestyin ihmettelyäni oman 19v tyttäreni kautta. Onhan se tietenkin aikuisen lapsen kanssa vaikeata sovitella ylipäätään näkemisiä kaiken kiireen keskellä, mutta kyllä me silti ehditään esimerkiksi ulkojäille ja vaikka fisustamaan kunhan sovitaan aika ja lukitaan se.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: 9. Räpläätkö tai puhutko kännykkään ulkoillessasi lastesi kanssa?
-Lapset jo sen ikäisiä, että ei ulkoilla yhdessä
Tää jäi vähän häritsemään. Ei siis mitään yhteistä ulkoilmaan liittyvää aktiviteettia? Mitään muuta yhteistä? Mun musta kirja ei muista sun lasten ikää, joten lähestyin ihmettelyäni oman 19v tyttäreni kautta. Onhan se tietenkin aikuisen lapsen kanssa vaikeata sovitella ylipäätään näkemisiä kaiken kiireen keskellä, mutta kyllä me silti ehditään esimerkiksi ulkojäille ja vaikka fisustamaan kunhan sovitaan aika ja lukitaan se.

Ihan hyvä pointti kyllä. Mun lapset ovat 13, 16 ja 18. Ei me olla koskaan ulkona yhdessä, paitsi lomilla. Mä muutenkin ylipäätään ulkoilen hyvin vähän. Ainoa liikunta mitä harrastan, on harvakseltaan salilla rimpuilu.

Jos oikein tarkasti mietitin, niin kodin terassilla kyllä istutaan kesällä yhtä aikaa, eli teknisesti silloin ollaan yhdessä ulkona.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että tässä on mussa vikaa. Tuli huono omatunto.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 04.11.2014 15:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Olen ehdottomasti sitä mieltä, että tässä on mussa vikaa. Tuli huono omatunto.
Mutta muuttuuko mikään?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Olen ehdottomasti sitä mieltä, että tässä on mussa vikaa. Tuli huono omatunto.
Mutta muuttuuko mikään?
Ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehkä tää liittyy mun omiin kokemuksiin. Itse muistan, että yhden kerran lapsena isä tuli mun kanssa ulos leikkimään. Se ei tuntunutkaan niin kivalta kuin olin odottanut. Se oli jonkinlainen pettymys. Eiku nyt muistan, että oltiin me lisäksi yhden kerran ulkona yhdessä hiihtämässä. Sekin oli pettymys, kun olen niin huono hiihtäjä, että hermostuin ja lähdin kotiin.

Tulipas paska fiilis.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 04.11.2014 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Ei.
Tätä arvelinkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Ei.
Tätä arvelinkin.
Obs! Huom! Mä en missään vaiheessa ole muuta väittänyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Obs! Huom! Mä en missään vaiheessa ole muuta väittänyt.
Et, mutta pahoitteleva kommenttisi olisi ollut uskottavampi, jos olisit edes yrittänyt.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Obs! Huom! Mä en missään vaiheessa ole muuta väittänyt.
Et, mutta pahoitteleva kommenttisi olisi ollut uskottavampi, jos olisit edes yrittänyt.
En kyllä nyt oikein ymmärrä. Luuletko sä, että mä valehtelen kun sanoin, että mulle tulee paska fiilis tästä jutusta? Mä vain tiedän itseni.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kirjoitit, että "lapset jo sen ikäisiä, että ei ulkoilla yhdessä". Onkohan tässä jonkinlainen elliptinen enää-sanan poisjättö? Tai siis ilmeisesti olet kuitenkin joskus aiemmin ulkoillut heidän kanssaan.

Mä luulen, että suomalainen kesämökki on aika tärkeä yhdessäolon alusta suomalaisessa perhetilanteessa: itse varmaan lakkasin pääsääntöisesti ulkoilemasta vanhempieni kanssa normaaleissa kaupunkioloissa joskus ala-asteikäisenä, mutta kesämökkikontekstissa erilainen ulkona yhdessätouhuilu ja -tekeminen on jatkunut, eri muodoissa, katkeamatta. Hanki huvila!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin