Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti: Mutta pomona saat päättää itse työntekijäsi .
Suomessa ainakaan ei. Tai noh. Saahan sitä antaa kenkää, mutta see you in court.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: Mutta pomona saat päättää itse työntekijäsi .
Suomessa ainakaan ei. Tai noh. Saahan sitä antaa kenkää, mutta see you in court.
Liekö tuo suuri ongelma, koska tutkimusten mukaan Suomen irtisanomiskustannukset ovat varsin alhaiset? Yleinen käsitys on toki toinen juontaen juurensa varmaan patruuna-ajattelusta eli siitä, että ta on ankara ja etäinen isähahmo, joka opettaa lapsiaan tavoille laittamalla näitä esimerkiksi kilometritehtaalle. Opetus on kallista, joten tt:n tulisi ennemminkin maksaa ta:lle saamastaan koulutuksesta kuin toisinpäin. Asian voi ajatella myös niin, että huonolla itsetunnolla varustetut suomalaiset eivät voi loukata kasvottomia osakkeenomistajia maksamalle tt:lle korvauksia vaikka ihan oma-aloitteisesti, mitä ne osakkeenomistajat meistä ajattelisivatkaan.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: Mutta pomona saat päättää itse työntekijäsi .
Suomessa ainakaan ei. Tai noh. Saahan sitä antaa kenkää, mutta see you in court.
Liekö tuo suuri ongelma, koska tutkimusten mukaan Suomen irtisanomiskustannukset ovat varsin alhaiset?
Puhut laillisista irtisanomisista (tuotannolliset ja taloudelliset syyt). Yksittäistä työntekijää on hyvin vaikea irtisanoa ja se voi tulla kalliiksi.

Suomessa on helpompi sanoa irti kerralla 100 työntekijää kuin yksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

McJanne kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Suomessa on helpompi sanoa irti kerralla 100 työntekijää kuin yksi.
Kaikkein helpoin ja halvin tapa päästä yhdestä työntekijästä eroon, on ajaa sen päälle autolla kännissä.
Väärin. Isojen poikien mukaan ensin ajetaan päälle, sitten törmätään lyhtypylvääseen ja vasta sen jälkeen nautitaan ylisuuri määrä alkoholia. Näin sivulliset tai itse eivät vaarannu tarpeettomasti.
Paras päivä ikinä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Riemumieli kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Suomessa on helpompi sanoa irti kerralla 100 työntekijää kuin yksi.
Kaikkein helpoin ja halvin tapa päästä yhdestä työntekijästä eroon, on ajaa sen päälle autolla kännissä.
Väärin. Isojen poikien mukaan ensin ajetaan päälle, sitten törmätään lyhtypylvääseen ja vasta sen jälkeen nautitaan ylisuuri määrä alkoholia. Näin sivulliset tai itse eivät vaarannu tarpeettomasti.
Höpsis. Miksi ottaa riski murhasta. Kyllä sitä jyrää sivullisenkin samaan hintaan, kunhan ei jää kitumaan. Henki pois niin tulee halvaksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Menkää venäjälle siellä on nyt kaikki taas halpaa! Henkikin.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taisi jäädä musta pekka käteen näissä nastarengasjutuissa, sain ajan ensi torstaille aikaisintaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tapasin jonkun hauskan, mutta onneksi tukevasti naamiaisissa..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin