Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hiukan on tukkoinen olo päässä. Johtuu liiasta työnteosta. Oma vika.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Hiukan on tukkoinen olo päässä. Johtuu liiasta työnteosta. Oma vika.
Niin, laeissa määritellyt lepoajat on säädetty ihan syystä. Menestyvän yrittäjän perusdilemma, kysyntää on ja rahaa tulee, mutta joskus pitäisi myös huilata.
Paras päivä ikinä.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Lauantaina pitkä päivä tapetointia ja huonejärjestyksen muuttamista, su kevyt isänpäivädarra.
Aamu meni esikoisen kanssa tapellessa. Se perkele osaa jo sanansäilällä sivaltaa semmoiseen paikkaan että tämmöiseen paatuneeseen pakanaankin sattuu..
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Hiukan on tukkoinen olo päässä. Johtuu liiasta työnteosta. Oma vika.
Niin, laeissa määritellyt lepoajat on säädetty ihan syystä.
Maailmassa ei olisi saatu mitään aikaiseksi, jos olisi noudatettu suomalaista työaikalainsäädäntöä. En toki väitä itse tekeväni mitään mullistavaa, mutta yksikään ihminen, joka on jotain merkittävää tehnyt, ei ole työaikalainsäädäntöä noudattanut (ei se toki ole heitä koskenutkaan eikä tietenkään koske minuakaan).

Maailmassa on ihmisiä (esim. Steve Jobs, Elon Musk), jotka ovat samaan aikaan olleet kahden maailmaa muuttavan pörssiyrityksen johdossa.

Itse viime ajat olen tehnyt n 50 tuntia viikossa, mikä on toki aivan amatöörien puuhastelua. Esim. enoni teki aikoinaan jonkin aikaa pörssiyhtiössä CFO:n ja pääkontrollerin työt samaan aikaan ja tuli iltaisin kotiin n klo 22 aikoihin silloin, kun ei ollut työmatkoilla. Sitä pitäisin jo liian rankkana.

En aio jatkaa yli 40 viikkotunnin tekemistä pysyvästi. Tämä on muutaman kk:n vaihe.

Vielä kerran disclaimer: en itse tee mitään mullistavaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ai perkele!

Toimistolle hankittu jotain viiskymppistä hiekkapaperia vessapaperiksi, ei mun perse kestä tuommoista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kannattaako sitten tehdä liikaa töitä, jos ei tee edes mitään mullistavaa? Jobs sentää kehitti omenakännyköitä, ettei ihmisten tarvitse puhua toisilleen ja jotta he voivat palvoa hysteerisinä jotain vitun älytöntä puhelinta. Olipa vielä niin fiksu, että kuvitteli Hunksin tapaan syövän parantuvan positiivisia ajattelemalla ja harrastamalla joogaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:Kannattaako sitten tehdä liikaa töitä, jos ei tee edes mitään mullistavaa?
Toi on toki aivan hyvä kysymys. Saan tästä mielestäni riittävän rahallisen korvauksen. Työn teko loppuu välittömästi, jos tulen toisiin aatoksiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla menee työt sykleinä. Keväällä ja syksyllä on yleensä sellaiset aika tiiviit 8 viikon jaksot, jolloin ylityötunteja tulee n. 80. Sitten taas joulun aikaan ja kesällä voi pitää pitkiäkin lomajaksoja (ja niitä ylitunteja pois) ilman, että tuntuu missään. Mulle tää sopii hyvin, tosin näin tiiviin jakson lopulla pyörii kyllä tiiviisti mielessä, että kohta helpottaa. Varsinkin, kun tuo graduhomma kulkee koko ajan rinnalla. Oon myös löytänyt aika hyviä tapoja "nollata" (ei päihteillä) ja saada tuota ruuhkahuminaa päästä pois. Ei laske tehot niin pahasti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Mulla menee työt sykleinä..
Mikä sun työstä tekee syklistä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillä osuus sekä omassa toiminnassa että muuten "alalla" tietyt koulutukset ja tapahtumat näille tiiviimmille ajanjaksoille aina vuosittain. Mun ylitunneista varmaan 50% kertyy matkustamisesta, eli junassa/autossa/lentokoneessa istumisesta. Eli ovat vahvasti yhteydessä näihin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ok. Sivuhuomautuksena, että ymmärtääkseni yleensä työmatkat eivät ole työaikaa. Toki hyvä, että sulla ovat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joo meillä on vähän persoonallinen tapa laskea työaikaa. Esim. leireillä ym. käytännössä kaikki aika minkä on hereillä on täyttä työaikaa, samoin matkat ym. siirtymät. Toisaalta taas erillisiä lisiä (ilta, pyhä, lauantai tms.) ei ole.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Mulla meni vielä 5v sitten tää sama työ sykleissä. Kolmeen otteeseen muutama viikko per vuosi hillittömän kiireistä ja kellokortin saldot meni tappiin. Rauhallisena aikana ehti lepääntymään ennen seuraavaa kiirettä.
Nykyään on vuodesta 3kk kiirettä ja 8kk helvetillistä kiirettä. Ajan henki?
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Riemumieli kirjoitti:Jobs sentää kehitti omenakännyköitä, ettei ihmisten tarvitse puhua toisilleen ja jotta he voivat palvoa hysteerisinä jotain vitun älytöntä puhelinta. Olipa vielä niin fiksu, että kuvitteli Hunksin tapaan syövän parantuvan positiivisia ajattelemalla ja harrastamalla joogaa.
Kiitos tästä, piristit päiväni :)
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen niin kyrpiintynyt tähän hommaan, että delegoin nakit ihmisille jotka eivät uskalla sanoa vastaan. Olen nykyisin työkaveri helvetistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Bluntly kirjoitti:Olen niin kyrpiintynyt tähän hommaan, että delegoin nakit ihmisille jotka eivät uskalla sanoa vastaan. Olen nykyisin työkaveri helvetistä.
Kuulostat johtaja-ainekselta.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

KKK kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Jobs sentää kehitti omenakännyköitä, ettei ihmisten tarvitse puhua toisilleen ja jotta he voivat palvoa hysteerisinä jotain vitun älytöntä puhelinta. Olipa vielä niin fiksu, että kuvitteli Hunksin tapaan syövän parantuvan positiivisia ajattelemalla ja harrastamalla joogaa.
Kiitos tästä, piristit päiväni :)
Älä minua kiitä, kiitäs Jobsin Steveä ja osta vaikka uusin iPhone tai muutama.
Paras päivä ikinä.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^Mieluummin android ja loppurahoilla vitusti kaljaa.
Amazing shit happens!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mainitsin täällä joskus pari viikkoa sitten, että olin hammaslekurissa ja laitettiin kruunu hampaaseen, josta aina irtoaa paikka. Sen jälkeen valitin, että vähän sattuis. No edelleen sattuu - ei hampaaseen, vaan johonkin muualle (ja vain silloin kun puree ruokaa). Ilmeisesti siis hermoon? Ylihuomenna on uusi aika hammaslekurille ja vituttaa jo etukäteen. Joutuuko se purkamaan sen paikan ja tekemään uudelleen? Ei millään jaksaisi taas sitä, vaikka ei siis satukaan se operaatio niin se puuduttaa ja kyllästyttää. Ja vituttaa, kun ei ollut mitään kipuja ennen hammaslekuria, mutta nyt on. Kannatti käydä siis, ehe.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pitäis keksiä jotain avaruus/tulevaisuusteemaista äksöniä noin reilulle sadalle henkilölle. Olisko ideoita?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:Pitäis keksiä jotain avaruus/tulevaisuusteemaista äksöniä noin reilulle sadalle henkilölle. Olisko ideoita?
Kehitä drinkki nimeltä rakettimoottori ja juotat ne ihan kuutamolle huikealla nousukiidolla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:Pitäis keksiä jotain avaruus/tulevaisuusteemaista äksöniä noin reilulle sadalle henkilölle. Olisko ideoita?
Yhteiskunta romahtaa, ja maailma palaa antiikin aikoihin = roomalaiset orgiat 3D-laseilla ynnä Twitter- ja Ääsbuch-päivityksillä (sillä ne ovat kuin torakka, eivät tuhoudu koskaan)?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Riemumieli kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Olen niin kyrpiintynyt tähän hommaan, että delegoin nakit ihmisille jotka eivät uskalla sanoa vastaan. Olen nykyisin työkaveri helvetistä.
Kuulostat johtaja-ainekselta.
Valitettavasti jengi ei osaa hoitaa noita nakkeja ja palauttaa ne mulle tuntia ennen deadlinea itkua tihrustaen. Sitten saatanallinen rykäisy kun tempaisen stetsonista jonkun ratkaisun tajuamatta yhtään mitä kirjoitan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Olen niin kyrpiintynyt tähän hommaan, että delegoin nakit ihmisille jotka eivät uskalla sanoa vastaan. Olen nykyisin työkaveri helvetistä.
Kuulostat johtaja-ainekselta.
Valitettavasti jengi ei osaa hoitaa noita nakkeja ja palauttaa ne mulle tuntia ennen deadlinea itkua tihrustaen. Sitten saatanallinen rykäisy kun tempaisen stetsonista jonkun ratkaisun tajuamatta yhtään mitä kirjoitan.
Ihan selkeää johtaja-ainesta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Bluntly kirjoitti:Valitettavasti jengi ei osaa hoitaa noita nakkeja ja palauttaa ne mulle tuntia ennen deadlinea itkua tihrustaen. Sitten saatanallinen rykäisy kun tempaisen stetsonista jonkun ratkaisun tajuamatta yhtään mitä kirjoitan.
Mutta pomona saat päättää itse työntekijäsi eli paskojen kollegoiden ongelma poistuu.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin