120115

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

120115

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Aamun pähkinä kuuluu, mitä Stig tarkoittaa laulaessaan: "Mä ajoin koko yön niinkuin Roy Orbison..."?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pössis on hyvä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Elämän pieniä iloja, liikennevakuutusalennus pomppasi 75%:iin. Vaaditaan neljä törttöilemätöntä vuotta, tosin edellisestä törttöilystäni on 20,5 vuotta. Johtunee firman vaihdosta.

Edellisistä sakoista (2x pysäköintirike) onkin sitten jo 21 vuotta.

Ja pääsin uuden työpisteen hankinnassa toiselle haastattelukierrokselle. Tuosta jos selviää niin sitten enää kaksi haastattelua plus supo&stuk.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti:
Hyvä!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:stuk.
Kuulostaa pelottavalta. Tuosta pilkunviilausputiikista mä pysyttelen mahdollisimman kaukana. Hermot kiittää, jos ei ikinä tarvi tehdä mitään ydinvoimaan liittyvää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Bluntly kirjoitti:Edellisistä sakoista (2x pysäköintirike) onkin sitten jo 21 vuotta.
Ja pääsin uuden työpisteen hankinnassa toiselle haastattelukierrokselle. Tuosta jos selviää niin sitten enää kaksi haastattelua plus supo&stuk.
Täytyy tarkentaa sen verran, että pysäköintivirhemaksu (jos siis kyse siitä) on hallinnollinen seuraamus, ei sakko. Onnea kuitenkin työpisteen vaihtoprojektille.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mulle sakot, virhemaksut tai vaikka kirjaston rikemaksu myöhästyneestä palautuksesta ovat merkkejä huonosta elämänhallinnan tasosta.

Viimevuonna olin pistänyt yhden laskun väärään pinoon ja jouduin maksamaan muutaman euron maksumuistutuksen, hirveä morkkis ja vitutus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Mulle sakot, virhemaksut tai vaikka kirjaston rikemaksu myöhästyneestä palautuksesta ovat merkkejä huonosta elämänhallinnan tasosta.

Viimevuonna olin pistänyt yhden laskun väärään pinoon ja jouduin maksamaan muutaman euron maksumuistutuksen, hirveä morkkis ja vitutus.
Mä olen vähän samoilla linjoilla. Kunnon protestanttinen työetiikka ja velvollisuudentunto kunniaan!

Selasin muuten töitä vältellessäni iltapäivälehtien hömppäsivuja, ja sieltä kävi ilmi, että jossain kotimaisessa roskaviihdeputouksessa tai vastaavassa oli ilmeisesti leikitty Suomen lipulla (tai sitä muistuttavalla kankaalla), ja tästähän jotkut paikallispersut, suomalaisuuden liiton tyypit ja muut päätoimiset ja tyhjäpäiset pahastujat olivat ottaneet taas kerran vauhtia. Totesivat kuitenkin, että ehkä lipunhäpäisyrikoksen tunnusmerkit eivät täyty. Tämä yllätti minut, ja piti oikein googlata. Ja niinhän se laki kai tosiaan sanoo: lipun häpäiseminen on tosiaan rangaistava rikos. Jo on aikoihin eletty, ihan jumalanpilkkasäädännön tasoista kamaa minun mielestäni. Onko meillä paljonkin vastaavia reliikkejä menneestä maailmasta laissa?

"Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)

Joka oikeudettomasti käyttää tasavallan presidentin lippua tai muuta valtiolippua taikka käyttää sellaista Suomen lippua, johon vastoin 6 §:n säännöksiä on sijoitettu lisäkuvioita, tahi Suomen lippuna pitää kaupan sellaista lippua, joka väreiltään tai mittasuhteiltaan selvästi poikkeaa tämän lain tai sen nojalla annettujen säännösten ja määräysten mukaisesta lipusta, on tuomittava Suomen lipusta annettujen säännösten rikkomisesta sakkoon."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Tämä yllätti minut, ja piti oikein googlata..
Olet selvästi menettänyt kosketuksesi suomalaisuuteen oleillessasi brittiläisten yläluokkaisten homoseksuellien kansoittamassa Oxbridge-mijöössä.

Ensin et tiennyt, että Suomen kansalainen ei saa ajaa metriäkään Suomessa ulkomaille rekisteröidyssä autossa ja nyt tämä. Oi aikoja, oi tapoja! Mitä seuraavaksi? Et ota kenkiä pois astuessasi ovesta sisään ja sanot excuse, vyöryessäsi marketissa ostokärryn kanssa muita päin?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tämä yllätti minut, ja piti oikein googlata..
Olet selvästi menettänyt kosketuksesi suomalaisuuteen oleillessasi brittiläisten yläluokkaisten homoseksuellien kansoittamassa Oxbridge-mijöössä.

Ensin et tiennyt, että Suomen kansalainen ei saa ajaa metriäkään Suomessa ulkomaille rekisteröidyssä autossa ja nyt tämä. Oi aikoja, oi tapoja! Mitä seuraavaksi? Et ota kenkiä pois astuessasi ovesta sisään ja sanot excuse, vyöryessäsi marketissa ostokärryn kanssa muita päin?!
Joo, nämä lakiasiat menevät aivan väärään suuntaan! Pitää nyt voimassa tällaisia vulgaareja, nationalistis-teokraattisia lakeja, ja sitten kunnon lait kumotaan. Kauhukseni esimerkiksi kuulin huhuja, että vielä minun nuoruudessani voimissaan ollut laki, jonka mukaan Keisarillisen Aleksanterin yliopiston, jota toisinaan Helsingin yliopistoksikin kuulee kutsuttavan, rehtori saa toki hakea juopotelleet ylioppilaat pois rahvaan joukosta poliisin putkasta yliopiston omaan putkaan, olisi kumottu! Tällaisesta se rappio lähtee!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Voiko ihminen hajota vaan toiselta puolelta? Vasen tissi rikki, vasen poskiontelo rikki, vasen kämmenselkä rikki, vasen silmä rikki...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:Voiko ihminen hajota vaan toiselta puolelta? Vasen tissi rikki, vasen poskiontelo rikki, vasen kämmenselkä rikki, vasen silmä rikki...
Vasemmanpuoleinen aivohalvaus?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Tarkoittanet kuitenkin oikeanpuoleista aivolohkoa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Oispa kesä. Tai tulisi edes lämmintä vettä suihkusta eikä sellaista haaleaa litkua, että siihen paleltuu. :cry:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti:Oispa kesä. Tai tulisi edes lämmintä vettä suihkusta eikä sellaista haaleaa litkua, että siihen paleltuu. :cry:

Tule englantilainen Suomeen! Täällä saa lämmintä vettä suihkusta!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Oispa kesä. Tai tulisi edes lämmintä vettä suihkusta eikä sellaista haaleaa litkua, että siihen paleltuu. :cry:
Tule englantilainen Suomeen! Täällä saa lämmintä vettä suihkusta!1
Ei saanut eilen illalla, koska kulutuin varaajan tyhjäksi jo aamulla, ja varaaja pelittää yösähköllä, koska olen (vettä tuhlaava) ituhippi!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Bluntly kirjoitti:^ Tarkoittanet kuitenkin oikeanpuoleista aivolohkoa?
Ehkä minulla on aivohalvaus, taitavat mennä tosiaan ristiin.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kaukolämmön parhaita puolia on, ettei tarvi varaajaa, eikä lämmin vesi siten pääse loppumaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:Kaukolämmön parhaita puolia on, ettei tarvi varaajaa, eikä lämmin vesi siten pääse loppumaan.
Kaukolämpö on toki paras vaihtoehto, jos se vain on tarjolla. Esim. omalla asuinalueellani ei ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Et sä sitten asukaan siellä missä mä olin kuvitellut. :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Röpöttämistä ylihuomenna. Ensimmäisen kerran uudenvuodenaton jälkeen. :beer:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:Röpöttämistä ylihuomenna. Ensimmäisen kerran uudenvuodenaton jälkeen. :beer:
Kuivat kaudet vaan pitenee, hienoa! :jee:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: Joo, nämä lakiasiat menevät aivan väärään suuntaan! Pitää nyt voimassa tällaisia vulgaareja, nationalistis-teokraattisia lakeja, ja sitten kunnon lait kumotaan. Kauhukseni esimerkiksi kuulin huhuja, että vielä minun nuoruudessani voimissaan ollut laki, jonka mukaan Keisarillisen Aleksanterin yliopiston, jota toisinaan Helsingin yliopistoksikin kuulee kutsuttavan, rehtori saa toki hakea juopotelleet ylioppilaat pois rahvaan joukosta poliisin putkasta yliopiston omaan putkaan, olisi kumottu! Tällaisesta se rappio lähtee!
Meille taas 80-luvulla kerrottiin että poliisi ei saa tulla Yliopiston rakennnuksiin ilman rehtorin lupaa. No eipä siellä kyttiä näkynytkään. Ehkä ei ollut tarvetta. Toisaalta Panu Pulma selitti luennollaan, että Yliopiston päärakennus aivan tarkoituksella laitettiin Valtioneuvoston silmien alle, päävartion lähelle ja Suomenlinnan tykkien ulottuville. Tiedettiin ylioppilaiden taipumus radikalismiin. Olen (yksityiskohtia muistamatta) kuullut kyllä niinkin päin, että jossain selkkauksessa Yliopiston virallinen miekkailun opettaja (sellainenkin oli) kuritti sapelein aseistettuja kasakoita suvereenisti pelkällä kepillä. Oi niitä aikoja! *Muistelee nuoruuttaan*
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 120115

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Saunaprojekti seisoo kun ei oikein huvita. Löytyisiköhän se motivaatio karjala-tölkistä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin