Autokuumemaanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt kuume on korkeissa lukemissa.

Ongelmia: Tesla ei Suomessa vieläkään.

Voisin ostaa Suoraan Hollannista, mutta siihen ei saisi Suomesta osamaksurahoitusta (?). Kun suuri osa varoista on nyt ei-likvideissä kohteissa, en halua laittaa enää viimeisiä likvidejä kiinni autoon, vaan ostaa osamaksulla

Ongelma 2: Dodgella en kehtaa enää ajaa

Eilen pää höyryten selasin saksasalaisia autosaitteja (kun KHO:n ratkaisu pudotti ennen vuotta 2012 käyttöön otettujen autojen tuontiveroa) ajatuksella, että jos nyt ostaisi jonkun auton siihen saakka, kun Tesla tulee Suomeen. Vaimo vain ei innostu jatkuvista autokaupoista. Kunnon viidenkympin villitysmielessä fantasioin käytetyn Ferrarin, Maseratin tai Bentleyn ostamisesta. Ajatuksena, että ajaisin nyt kesän em. kaltaisella autolla ja sitten toivottavasti ensi talvena Tesla olisi jo Suomessa. Tai sitten laittaisin esim. Ferrarin talveksi talliin ja ajaisin talvella Dodgella edelleen. Vaimo ei suostu. Sen sijaan suostuisi CLS-mersuun nelivetona.

Epätoivoisena ajan Dodgella edelleen :apuva:
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 19.01.2015 9:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Miesparka. Kyykytys ja nöyryytys ei vain lakkaa.

Miksi osamaksirahoitus? Kyllä pankista vakuuksia vastaan aina lainaa saa. Yleensä paremmin ehdoin kuin nuo osarit.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En luottaisi Dodgella ajavaan lääkäriin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:Miesparka. Kyykytys ja nöyryytys ei vain lakkaa.

Miksi osamaksirahoitus? Kyllä pankista vakuuksia vastaan aina lainaa saa. Yleensä paremmin ehdoin kuin nuo osarit.
Mä haluaisin pitää likvidit varat nimenomaan likvideinä. Ymmärtääkseni (korjatkaa jos olen väärässä) jos hakisin lainaa, niin mun pitäisi kiinnittää osakkeet, eli ne eivät enää olisi käytettävissä, jos jotain akuuttia tulisi.

Tietysti olisi mahdollista ottaa lainaa asuntoa vastaan, niin osakeet pysyisivät likvideinä edelleen. :think:
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 19.01.2015 9:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:En luottaisi Dodgella ajavaan lääkäriin.

*kieriskelee tuskissaan*

Ihan oikeasti hävettää, kun joskus privaatista lähtiessä viimeinen potilas on samaan aikaan parkkipaikalla :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vesper kirjoitti:En luottaisi Dodgella ajavaan lääkäriin.
*kieriskelee tuskissaan*
Ihan oikeasti hävettää, kun joskus privaatista lähtiessä viimeinen potilas on samaan aikaan parkkipaikalla :(
Outo on maailma. Jos nyt ei mennä siihen, että se on nimenomaan Dodge eikä mikä tahansa vähän järkevämmän hintainen (perhe?)auto eikä ökymobiili, niin minun silmissäni tämä yksinomaan lisää niin luotettavuutta kuin sympatiapisteitäkin Daven kaavailemiin vaihtoehtoihin verrattuna (ml. Q7-tankki).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Vesper kirjoitti:En luottaisi Dodgella ajavaan lääkäriin.
*kieriskelee tuskissaan*
Ihan oikeasti hävettää, kun joskus privaatista lähtiessä viimeinen potilas on samaan aikaan parkkipaikalla :(
Outo on maailma. Jos nyt ei mennä siihen, että se on nimenomaan Dodge eikä mikä tahansa vähän järkevämmän hintainen (perhe?)auto eikä ökymobiili, niin minun silmissäni tämä yksinomaan lisää niin luotettavuutta kuin sympatiapisteitäkin Daven kaavailemiin vaihtoehtoihin verrattuna (ml. Q7-tankki).
"Luotettava kuin Dodge" kuulostaa jokseenkin samalta kuin "Lujaa laatua Lada."
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Tietysti olisi mahdollista ottaa lainaa asuntoa vastaan, niin osakeet pysyisivät likvideinä edelleen. :think:
Arvo-osuustilinkään panttaaminen ei estä ostamasta ja myymästä osakkeita. Sama se mitä vakuutena käytät, vakuudellinen laina vakavaraiselle on halbaa pankista haettuna. Älä nyt anna pikku teknisten yksityiskohtien olla jarruna unelmallesi. Guulostaa gat-selitelyltä miksei Toteuta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tietysti olisi mahdollista ottaa lainaa asuntoa vastaan, niin osakeet pysyisivät likvideinä edelleen. :think:
Arvo-osuustilinkään panttaaminen ei estä ostamasta ja myymästä osakkeita..
Tyhmä kysymys; mitä iloa lainanantajalle olisi arvo-osuustilin panttaamisesta, jos se ei estäisi myymästä osakkeita ja ottamasta rahoja ulos?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Tyhmä kysymys; mitä iloa lainanantajalle olisi arvo-osuustilin panttaamisesta, jos se ei estäisi myymästä osakkeita ja ottamasta rahoja ulos?
Rahojen ulos otto onkin toinen juttu.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tyhmä kysymys; mitä iloa lainanantajalle olisi arvo-osuustilin panttaamisesta, jos se ei estäisi myymästä osakkeita ja ottamasta rahoja ulos?
Rahojen ulos otto onkin toinen juttu.

Aivan. Mä tarkoitin juuri, että voin pahan päivän tullen ottaa rahoja ulos. Eli käytännössä taitaa olla niin, että jos en haluaisi osaketiliä kiinnittää, pitäisi kiinnittää talosta osa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tyhmä kysymys; mitä iloa lainanantajalle olisi arvo-osuustilin panttaamisesta, jos se ei estäisi myymästä osakkeita ja ottamasta rahoja ulos?
Rahojen ulos otto onkin toinen juttu.
Aivan. Mä tarkoitin juuri, että voin pahan päivän tullen ottaa rahoja ulos. Eli käytännössä taitaa olla niin, että jos en haluaisi osaketiliä kiinnittää, pitäisi kiinnittää talosta osa.
No toki voisit, mutta vain vaihtamalla vakuuden sijalle toisen tai maksamalla lainan pois. Jos et ole asuntoa myymässä, niin se on varmana järkevämpi vakuus. Osakkeisiin ei kuitenkaan ole jumissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vielä ei ole lynkkauslistoja julkaistu, mutta tänään odotti postissa kaikkia kehoittaa "sisäinen ceevee" eli kauanko töissä, mitä tekee yms.

Desperado- ja hälläkövitunväliä-fiilis. Kotiteollisuutta on tullut kuunneltua paljon. Vaikka puolimaaninen vitutus päällä jo kolmatta kuukatta, ei kuitenkaan masenna.

Amazing shit happens!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:...Kunnon viidenkympin villitysmielessä fantasioin käytetyn Ferrarin, Maseratin tai Bentleyn ostamisesta. Ajatuksena, että ajaisin nyt kesän em. kaltaisella autolla ja sitten toivottavasti ensi talvena Tesla olisi jo Suomessa. Tai sitten laittaisin esim. Ferrarin talveksi talliin ja ajaisin talvella Dodgella edelleen.
Muista sitten laittaa Dodgen takaluukkuun Toinen autoni on ferrari -tarra, ettet kuole häpeästä talvikaudella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:...Kunnon viidenkympin villitysmielessä fantasioin käytetyn Ferrarin, Maseratin tai Bentleyn ostamisesta. Ajatuksena, että ajaisin nyt kesän em. kaltaisella autolla ja sitten toivottavasti ensi talvena Tesla olisi jo Suomessa. Tai sitten laittaisin esim. Ferrarin talveksi talliin ja ajaisin talvella Dodgella edelleen.
Muista sitten laittaa Dodgen takaluukkuun Toinen autoni on ferrari -tarra, ettet kuole häpeästä talvikaudella.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

No johan pomppas! Tuli käsky saapua reservin kertausharjoituksiin. Jos vapaaehtoisia harjoituksia ei lasketa, niin edellisestä onkin yli 20 vuotta. Missäköhän mun sotilaspassi ja tunnuslevy on...
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Diddley Bow kirjoitti:No johan pomppas! Tuli käsky saapua reservin kertausharjoituksiin. Jos vapaaehtoisia harjoituksia ei lasketa, niin edellisestä onkin yli 20 vuotta. Missäköhän mun sotilaspassi ja tunnuslevy on...
Joko se YH:ta pukkaa?!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei ole ihmisen kiva olla.

Löytyi kaapista makaronipussi ja nuukana idioottina raaskinut heittää roskiin, vaan väänsin sapuskan. Nyt sitten kärsitty puoli vuorokautta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vesper kirjoitti:En luottaisi Dodgella ajavaan lääkäriin.

*kieriskelee tuskissaan*

Ihan oikeasti hävettää, kun joskus privaatista lähtiessä viimeinen potilas on samaan aikaan parkkipaikalla :(
Harkitse burgaa?
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Jos et ole asuntoa myymässä, niin se on varmana järkevämpi vakuus.
Miksi dave edes pohtii muita vakuuksia kuin asuntoa?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Jos et ole asuntoa myymässä, niin se on varmana järkevämpi vakuus.
Miksi dave edes pohtii muita vakuuksia kuin asuntoa?
Dave gatteili yleisesti ja keksi syitä miksei Toteuttaa vaikka Toteuttaminen on ihan vaan tahdon asia.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Autokuumemaanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Viimeinen laatikko joulupukin tuomia liköörikonvehteja rasahti auki. Apua!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin