Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

olen täysi perfektionisti pyykinpesijä
0
Ei ääniä
laitan pyykit väärinpäin, eri lämmöt ja värit erikseen, lyön auki
1
20%
noudatan suurinta osaa ohjeista
1
20%
pistän värit erikseen
1
20%
pistän erilämpötiloissa pestävät erikseen
0
Ei ääniä
laitan kaikki sekaisin ja katselen jälkeenpäin lopputulosta
1
20%
EOS, vaimo pesee
1
20%
 
Ääniä yhteensä: 5

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vastasin laitan kaikki sekaisin jne., mikä pitää eniten paikkansa. Noudatan tosin (useimmiten) pesulämpötilaohjeita, etteivät vaatteet kutistu suotta.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tähän voinee vastata, kun pesukone on kestänyt jo 16 vuotta. En pese mitään alle 50 asteessa. Huuhteluohjelman ajan kahteen kertaan. Aikaa ja vettä kuluu, mutta niin pitääkin. Ei värillä väliä, kaikki vaan sekaisin.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kirjo- ja valkopyykki erikseen. Vuodevaatteet 60:ssä ja Tommyn untsikka 30:ssä. Lämpötiloja pyrin noudattamaan. Urheilukuteet pesen usein sportti-ohjelmalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kirjo- ja valkopyykki erikseen. Vuodevaatteet 60:ssä ja Tommyn untsikka 30:ssä. Lämpötiloja pyrin noudattamaan. Urheilukuteet pesen usein sportti-ohjelmalla.
Kolmessakympissä ei puhdistu mikään, ihmisruumiskin toimii kovemmalla lämmöllä. Sporttiohjelmista seuraa vain se, että tekniset vaatteet haisevat alta aikayksikön paskalta.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koneen ostin käytettynä kai 2000 niin vaikea sanoa ikää, mutta se asettaa rajoituksia ohjelmien suhteen. Niitä ei ole.

Kaikille väreille on oma pyykkipussi ja näille omat pesut, valkopyykkiä varmaan kerran vuodessa. Lämpötiloina 60-90 astetta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:Kolmessakympissä ei puhdistu mikään, ihmisruumiskin toimii kovemmalla lämmöllä. Sporttiohjelmista seuraa vain se, että tekniset vaatteet haisevat alta aikayksikön paskalta.
Et vaan osaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Kolmessakympissä ei puhdistu mikään, ihmisruumiskin toimii kovemmalla lämmöllä. Sporttiohjelmista seuraa vain se, että tekniset vaatteet haisevat alta aikayksikön paskalta.
Et vaan osaa.
Totta, käsin pestessä nahkat lähtevät kourista. Onneksi kone pyörittää paremmin.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:Sporttiohjelmista seuraa vain se, että tekniset vaatteet haisevat alta aikayksikön paskalta.
Houkuttelisi ilkkua, että vaate haisee paskalta, koska se on ollut kosketuksissa paskaan, mutta joo. Vaatteiden paha haju johtuu usein siitä, että kantajan ominaistuoksu on voimakas tai niitä on tullut käytetty liian pitkään. Tai pestyä liian harvoin. Kyllähän kusenpolttamat pieruverkkarit ovat sympaattisen kotoisat, mutta kaikkea ei voi saada.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kaikki sekaisin ja neljäänkymppiin, paitsi pyyhkeet ja petivaatteet kuuteenkymppiin. Urheiluvaatteet kestää nelikybäsen nikottelematta ja homostelematta.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja annepa »

En pese pyykkiä. Paitsi käsin ne omat rytkyt, joita ei koneessa pestä, esim. silkkipaidat ja villaneuleet.

Olen huoleton pyykinpesijä :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Pyykinpesu on kotitöistä miellyttävimmästä päästä ja todella nihkeä päästämään muita pesemään mun vaatteita. Kottaraisen kuvaus oli lähellä omaa toimintaa, tosin mitään värinkeräysliinoja ei ole, kuulin niistä ekan kerran viime viikolla. Ja pesuaine on milloin mitäkin, niitäkin on eri pyykeille erilaisia kaapissa. Huuhteluainetta käytän toisinaan lakanoille, jotain mahdollisimman tuoksutonta versiota.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mies pesee pyykin, tosin noudattaa yhdessä sovittuja linjoja: tummat, vaaleat ja punaiset erikseen 40 asteessa ilman huuhteluainetta, kaikki miesten vaatteet, lakanat, pyyhkeet ym. kodin tekstiilit 60 astetta huuhteluaineen kera. Itse en tykkää huuhteluaineesta ja mies taas omiin pyykkeihinsä sen haluaa. Itse pesen koneellisen rintsikoita silloin tällöin. Pesuaineena on Lidlin iso pahvilaatikollinen värillisten pyykkien jauhetta ja sillä pestään kaikki. huuhteluaineen valitsee mies ja se yleensä tuoksuu enemmän tai vähemmän.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tahranpoistajia en käytä, vaikka vaatteista päätellen pitäis. Vai pitäiskö?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tummat ja vaaleat erikseen, lämpötiloja noudatan, lakanat yleensä vuodevaateohjelmalla mutta joskus valkopesussa, pyyhkeet puuvillaohjelmalla, alusvaatteet joka päivän pesuohjelmalla, laitan yhden tai kaksi huuhtelua lisää, joskus tuunaan pesuohjelmaa jollain tavoin, huuhteluaineena käytän etikkaa koska minusta puhdas pyykki ei haise millekään orvokille tai turvokille, puhdas pyykki on hajutonta, en myöskään halua mahdollisesti kutittavia pesuainejäämiä, etikka poistaa nekin. Olen pyykinpesijän urallani saattanut jo kaksi pesukonetta pesukoneitten hautuumalle..
Pyyhin Netikettiin..
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Vaaleahkot vaatteet ja tummahkot vaatteet erikseen, samoin pyyhkeet ja lakanat.
Pesen materiaaliin nähden korkeimmassa mahdollisessa lämpötilassa (pyyhkeet ja lakanat 90°), tuoksuttomalla pesuaineella ilman huuhteluainetta. Ns. hajuttomatkin huuhteluaineet haisevat karsealta. Hajustetuilla huuhdellut vaatteet haistaa metrien päähän. Hyi.
Kuivaan yleensä koneellisesti (syyskuu-huhtikuu-välillä), sään salliessa kyllä aina ulkona.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kuinka tarkka Pyykinpesijä olet?

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Yllä olevan Kiukkutipun malliin jokseenkin.
Poikkeuksena kuivaus sisätiloissa pääsääntöoiseti läpi vuoden. Ja käytössä Vanishin kolmea tuotetta (valkoiset/värilliset/ExtraHygiene) kuivana versiona normaalien pesuaineiden apuna.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Vastaa Viestiin