Auto pajalle torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Dodgen paska ei mennyt katsastuksesta läpi. Pallonivel tai joku muu himmeli väljä. Pitäisi ajaa koko paska kolera-altaaseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti:Dodgen paska ei mennyt katsastuksesta läpi. Pallonivel tai joku muu himmeli väljä. Pitäisi ajaa koko paska kolera-altaaseen.
Toivotaan, että Teslan kanssa menee paremmin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Dodgen paska ei mennyt katsastuksesta läpi. Pallonivel tai joku muu himmeli väljä. Pitäisi ajaa koko paska kolera-altaaseen.
Toivotaan, että Teslan kanssa menee paremmin.
On siinä (Teslassa) onneksi neljän vuoden takuu puskurista puskuriin ja 8 vuotta voimalinjalle.

Mutta onhan tuo Dodge jo 7 vuotta vanha.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 05.03.2015 9:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:Olin muuten otsikosta aivan varma, että suuntana olisi volkswagen.fi. :)

Edit: pallonivel maksaa ehkä 20-30e. Molemmille puolille vaan uudet. Reilulla satkulla selviät pajasta riippuen. Ei paha.
Ok. Mutta viime vuonna rempattiin 1600:lla (vuosihuolto mukaan lukien) jarruja ja tänäkin vuonna vuosihuollossa jotain tukivarsia tjsp vaihdeltiin, olisko ollut tonnilla vuosihuolto mukaan lukien. Varmaan Ferrari olisi halvempi ylläpitää :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sinänsä yllättävää. Olen ollut luulossa, että niiden varaosat on kohtuu halpoja ja tekniikka yksinkertaista. Ainakin ilmeisesti osien vaihtaminen on suunniteltu yksinkertaisemmaksi koska niitä joutuu vaihtamaan usein.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Voi tietty olla osin omaa tyhmyyttä, kun olen huollattanut merkkihuollossa. Mutta kunhan saan Teslan, niin laitan ko. auton jonkun muun vaivoiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No ei kovin paljon järkeä tuon ikäistä jenkkiä mihinkään merkkihuoltoon viedä. Ellei sitten Tallinnassa tee sitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Ok. Mutta viime vuonna rempattiin 1600:lla (vuosihuolto mukaan lukien) jarruja ja tänäkin vuonna vuosihuollossa jotain tukivarsia tjsp vaihdeltiin, olisko ollut tonnilla vuosihuolto mukaan lukien.
Mitä hittoa niille jarruille on oikein tehty? Laitettu uudet levyt, palat ja jarrusatulat?

Käsittääkseni tolla dodgella ei ole ihan mahdottomasti ajettu, niin olettaisin, että pelkkä jarrusatuloiden herkistys olisi riittänyt. Tarvittaessa ehkä vaihtaa myös jarrupalat. Korjaamolle toki kannattavampaa laittaa kaikki uusiksi.

Ja noihin alustan osiin. Ensin katsastuskonttorille ja sitten vaihtoon ne osat joita vaaditaan, niin ei pääse korjaamo keksimään itselleen töitä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tissipattitorstai. Olisin jatkumon vuoksi halunnut hoidattaa asiaa julkisella puolella, mutta aivan liian vaikeaa ja hidasta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Ongelma ehkä olikin, että sillä oli ajettu niin vähän. Välillä oli pelkkää taajama-ajoa alle 10000 km vuodessa. Muistaakseni toinen jarrusylinteri oli ruostunut kiinni ja jarrupalat olivat hanganneet jarrulevyn ohueksi. Piti vaihtaa koko setti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Caliberin palloniveliä ei saa kolmella kympillä. Alapallo maksaa mätänetissä noin 80e ja koiranluu 50e. Tukivarren helat 15-30e /kpl
Eli ei satasella selviä Dodgen kanssa pärnäselläkään.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Muistaakseni toinen jarrusylinteri oli ruostunut kiinni
No joo, jos itse sylinteri on ruostunut kiinni, niin sitten se voi olla entinen, mutta itse en ole moiseen koskaan törmännyt. Yleensä noissa alkaa liukutapit jumittamaan herkemmin, joka taas on ihan korjattavissa oleva vika. Yhden ostamani auton tapauksessa jouduttiin poraamaan reikä, jotta päästään lyömään liukutappi ulos, kun ei sitä vetämällä saatu irti. Vähän putsausta, hiontaa ja voitelua, niin siitä tuli ihan toimiva. Ajoin itse sillä 150K ennen kuin vaihdoin uudenpaan autoon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Muistaakseni toinen jarrusylinteri oli ruostunut kiinni
No joo, jos itse sylinteri on ruostunut kiinni, niin sitten se voi olla entinen, mutta itse en ole moiseen koskaan törmännyt. Yleensä noissa alkaa liukutapit jumittamaan herkemmin, joka taas on ihan korjattavissa oleva vika. Yhden ostamani auton tapauksessa jouduttiin poraamaan reikä, jotta päästään lyömään liukutappi ulos, kun ei sitä vetämällä saatu irti. Vähän putsausta, hiontaa ja voitelua, niin siitä tuli ihan toimiva. Ajoin itse sillä 150K ennen kuin vaihdoin uudenpaan autoon.
Merkkihuolloissa ei mitään korjata vaan vaihdetaan uuteen :)

Aikoinaan Passatissa pakoputki vuoti. VW olisi vaihtanut putken ja katalysaattorin. Hinta 1500 euroa. Vein kadun toiselle puolelle, jossa reikä paikattiin, hinta 120 euroa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti:On tääkin kun palstalla nykyään tapellaan siitä mikä määrä alkoholia on liikaa. Jeesus että ollaan vanhoja.

Katsoin nauhalta Temptation islandin, taas on saatu uusi laadukas tosi-tv Suomeen. Parikymmentä vuottahan tässä ollaan jo harjoiteltu olemaan luontevasti kameran edessä eikä onnistu vieläkään.
Siis siinä on tarkoitus, että sinkut yrittävät pokata varattuja? Lienee käsikirjoitettua kamaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:On tääkin kun palstalla nykyään tapellaan siitä mikä määrä alkoholia on liikaa. Jeesus että ollaan vanhoja.

Katsoin nauhalta Temptation islandin, taas on saatu uusi laadukas tosi-tv Suomeen. Parikymmentä vuottahan tässä ollaan jo harjoiteltu olemaan luontevasti kameran edessä eikä onnistu vieläkään.
Siis siinä on tarkoitus, että sinkut yrittävät pokata varattuja? Lienee käsikirjoitettua kamaa?
Kaikki tosi-tv on käsikirjoitettua, ei kai tämä ole kenellekään yllätys. Tapahtumia ja ihmisten reaktiota ei tietenkään voi täysin ennustaa, mutta kyllähän noille sinkuille on tietyt repliikit ja ohjeet annettu ja varmasti jokainen osallistuja on formaatin ulkomaisia versioita katsellut. Suomalaiset on vaan niin liikuttavia tällaisissa kun ei oikein osata ja sitten kuitenkin kauheesti yritetään. Näkihän sen tuossa alussa jo, kun kumpikin leireistä sai äänestää ulos mielestään "vaarallisimman" sinkun: ulkomaisissa formaateissa ulos äänestetään järjestään kuumin kolli/kimma, mutta suomalaiset äänestivät ulos "kilteimmän, aidoimman ja mukavimman oloisen" sinkun - eli potentiaalisen uhkan omalle, turvalliselle ja tylsälle parisuhteelleen.
Mutta miten noiden varattujen kanssa? Onko niillä valmis käsis, kuka menee punkkaan sinkun kanssa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tulikin tuosta alkomahoolista mieleen, että täytyy käydä hakemassa iso leka kirkasta viikonloppua varten. Selässä on kromauksen palanen ja luultavasti kädessä on samaa ainetta. Jalkapohjassa onkin sitten melko iso puutikku. Kätevää kun samalla aineella hoituu puudutus ja desifiointi.

Lekurille en viitsi mennä edelliskerrasta viisastuneena.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Väijyin myös houkutussaaren. Parhaat kohdat oli, kun se yks rokonarpinen itkupilli vollotti krokotiilinkyyneleitä rakkaudentuskissaan. Siis tää oli pariskunnan karvasempi tapaus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ostin lennot Rovaniemelle edulliseen 458 euron hintaan. Mitä helvettiä?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^Kai firma maksaa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bluntly kirjoitti:^Kai firma maksaa?
Onneksi!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Näköjään meno-paluu Malagaan yhteensä 207€, näin palkkapäivän kunniaksi voisi törsätäkkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jos menisi Rovaniemelle Malagan kautta, niin tulisi ehkä halvemmaksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En keksi yhtään syytä miksi haluaisin Rovaniemelle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Auto pajalle torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ostin lennot Rovaniemelle edulliseen 458 euron hintaan. Mitä helvettiä?!
Plus ruokien hinta sky bistrosta, arvaan? :)

Eli kyseessä lienee ns. maailman kallein halpalentoyhtiö.
Olisin mennyt Norwegianilla, mutta se oli Finskiä kalliimpi. Sama kävi Oulun lentojen kanssa, jotka varasin edulliseen 197 euron hintaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin