Tikkupylly-tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Terveisiä Kuopiosta. Käy se työnteko täälläkin. Jos aamusta menis vaikka Kaaville.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Huhhuh, olipas viikonloppu.

Ensimäisen kerran DJ - urani aikana oli niin sanotusti back to back - viikonloppu: ensin perjantaina Tallinassa, Club Poseidonilla, ja lauantaina Helsingissä.

Tallinna oli tosin ensimäinen ulkomaan komennus tähän asti, mentiin sinne Decotukoksen edustuksen kanssa. Hommat rullasi tosi mukavasti, satamasta oli heti kyydit majoituspaikalle, joka sijaitsi 7 minuutin kävelyn päästä keikkapaikalta. Keikkapaikka oli suhteellisen ghetto clubi sataman vieressä, neuvosto-henkisen ison betonivirityksen kellarissa. Ihmiset oli mukavia, meininki lämmin ja tyypit järkkäsi hommaa sydämestään. Keikalla porukkaa mun setin aikana joku 70, eli ihan jees! Hyvä reissu, tulee lähdettyä uudestaan.

Lauantaina oli vuorossa Helsinki, ja 420 Enter Space - bileet. Täällä oli soittovuoro 05 - 06:30, suoraan illan pääartistien jälkeen. Jännitti aivan poskettoman paljon kun talossa oli joku 500 tyyppiä, meininki hillitön, ja paikat laitettu tosi nätiksi, eli niin sanotusti suuren maailman meininkiä. Mutta kyllä se silti meni ihan totaalisen nappiin, tanssilattia oli liekeissä ja hyvää palautetta sateli, muutama uusi keikkakin taas. Päädyin soittamaan puoli tuntia ylimääräistä kun seuraavalla artistilla oli levyt hukassa, ja niitä sitten hakivat. Olin jo poistumassa lavalta kun tajusin että hmm, musiikki ei jatkukkaan, tarttis varmaan tehra jottain. Menin ja soitin lonkalta kunnes seuraava soittaja löysi kamppeensa.

Ihan älytön viikonloppu, eilinen oli sitten ansaittu lepopäivä. Tänään pitää purkittaa keskiviikon radioshow..

Tässä kuva päälavasta Helsingin bileistä ennen yleisön saapumista:

Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pikkusiskon lapsuudenkaveri (muija siis) hyväksyi kaveripyyntöni FB:ssä. Jotenkin yllättävää.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:Pikkusiskon lapsuudenkaveri (muija siis) hyväksyi kaveripyyntöni FB:ssä. Jotenkin yllättävää.
Muista vongata!
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vieroitus onnistui lopulta. Eilenillalla vetelin (jonkun muun) Oxaminin tai kaksi, Obsidan-rautaa peräpukamaverenvuotoni takia, B-vitamiinia, Imodium-plussaa ripuliini ja muuhun vattavaivaan, hyvin vähän kaurapuuroa (voisilmällä), vähän jugurttia suoraan tölkistä sekä appelsiinimehua. Ja katso, tänä aamuna ei okseta ja ripuloinkin vain kohtuullisesti!

Kuitenkin "jotain" tuntuu "puuttuvan". Taidan sittenkin kohta ajaa "maito"-kauppaan, höhhöh.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Taitaa tuo sun syöksykierteesi tapajuoposta täydeksi rappioalkoholistiksi olla jo melko lähellä täytetty. Perintö toi todellisen onnen, kun voi karhutella joka päivä lyhyen loppuelämänsä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:Taitaa tuo sun syöksykierteesi tapajuoposta täydeksi rappioalkoholistiksi olla jo melko lähellä täytetty. Perintö toi todellisen onnen, kun voi karhutella joka päivä lyhyen loppuelämänsä.
Miksette te kannusta kun kerrankin olen selvinpäin ja sankarillisesti taistelin Euroopan vakavimman krapulan läpi! Yäääh!

Ehkä tänään pitäisi vähän aikaa vielä sinnitellä. Isäni lopultakin ilmaisi kiinnostuksensa oppia ajamaan tuolla automaatilla, joten iltaan asti täytyy mun olla tajuissani mikäli opettaa aion ja johdattaa pois ojasta. Sitten voin surra mm että autoni korjaushan maksoi vittu neljä ja puoli tonnia, sekin neljän huntin tinkimisen jälkeen. Ja sain yli kahdeksan tonnin veromätkytkin! (Lähetin lapun suoraan veronkiertoneuvojalleni) Siihen tuikku murheeseen toki.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Miksette te kannusta kun kerrankin olen selvinpäin
Kannusta mistä hyvästä? Hienoa että pysyt selvinpäin että pääset ostamaan lisää viinaa?
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Pikkusiskon lapsuudenkaveri (muija siis) hyväksyi kaveripyyntöni FB:ssä. Jotenkin yllättävää.
Muista vongata!
Täytyy muistaa. :)
Tosin sukunimen muutos tuntuu indikoivan, että on naimisissa. Tai sitten eronnut.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Duckseilla on kyllä ilmiömäinen kyky voittaa noita yhden maalin erolla ratkottavia pelejä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Miksette te kannusta kun kerrankin olen selvinpäin
Kannusta mistä hyvästä? Hienoa että pysyt selvinpäin että pääset ostamaan lisää viinaa?
Kävin jo. Oli sen verran rasittavaa dementoituvan isäni kanssa, että nyt korkkasin yhden. Aion silti kokeilla tosissani, kauanko selviän yhdellä pikkutölkillä. Täytyyhän elimistön totutella semiraittiuteenkin.

Olette kuitenkin niin ilkeitä, että takuudella en tänäänkään käy suihkussa! En muista montako viikkoa sitten viimeksi. Virtuaalihaistakaa!
Smell the Corpse, Get High on the Rot. (Olikos se Carcassin Tai Cannibal Corpsen albumi vai mikä?)
Viimeksi muokannut Gat, 21.04.2015 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti:Miksette te kannusta kun kerrankin olen selvinpäin ja sankarillisesti taistelin Euroopan vakavimman krapulan läpi! Yäääh!
Siinä vaiheessa kun alkaa vakava lekurikierre niin raharoopena olisi suositeltavaa mennä yksityiselle. Vituttaa kustantaa verovaroillani holistien hoitoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Jos Gattis vanhempasi siirtyisivät vanhainkotiin, parantuisiko elämäntilanteesi niin että voisit radikaalisti vähentää alkoholin kulutustasi?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti:Jos Gattis vanhempasi siirtyisivät vanhainkotiin, parantuisiko elämäntilanteesi niin että voisit radikaalisti vähentää alkoholin kulutustasi?
Ihan yksinäni tulisin vielä hullummaksi kuin jo olen. Nyyköttää täällä ilman naista ja ilman muita kontakteja kuin TV ja netti (ja ei Homie, en tapaa sinuakaan, kiitos. Olen oppinut että parempi kun en tapaa ketään ihmisiä ellei ole pakko, se vain satuttaa) Mutta totaalieristyneenä minäkin vaivun tyhjyyteen ja mielenmasennukseen. Toisaalta vanhempianikaan en enää jaksa, niiden vakavasti huonokuntoistuessa ja dementoituessa ja horistessa samoja muinaistarinoita. En haluaisi, mutta näyttää, että loppuikänsä heidän pitää olla minun luona tai minun heidän luona ilman taukoja.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vanhemmat vanhainkotiin ja muutto kaupungin keskustaan. Sitten tuhlaat lopun omaisuutesi Karhuun jossain lähikapakassa. Helppoa ja yksinkertaista.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:En haluaisi, mutta näyttää, että loppuikänsä heidän pitää olla minun luona tai minun heidän luona.
Taas uhriutat itseäsi. Ei pidä jos et halua. Hoitopaikkoja löytyy. Sä olet ollut vanhempiesi/perintöenosi jonkinmoinen pykologinen panttivanki koko ikäsi. Milloin äidin lohduttaja, milloin isän kaljakuski, milloin omaishoitaja. Napanuora ei ole mennyt koskaan katki ja se on pilannut elämääsi paljon enemmän kuin mikään määrä pimpin saamattomuutta - joka on itse asiassa sekin pitkälti varmaan seurausta siitä ettet ole koskaan itsenäistynyt vanhemmistasi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: surullista tekstiä.
Jaksamista. Tuota "ihmisten tapaaminen satuttaa" en kyllä ymmärrä. Minä koen tuon täysin päinvastoin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:Vanhemmat vanhainkotiin ja muutto kaupungin keskustaan. Sitten tuhlaat lopun omaisuutesi Karhuun jossain lähikapakassa. Helppoa ja yksinkertaista.
Kieltämättä tämä maalaiselämä ei sittenkään inspiroi. Kauppaankaan ei uskalla juopuneena enää ajaa, eikä "kaupungissa" 11 km pääässä ole edes elokuvateatteria. Mutta vanhempani ovat hyvin tietoisia mitä vanhainkodit pahimmillaan ovat. Leikitetään ja laulatetaan kuin pikkulasta, kaljaa ei saa ja tuskin tupakoidakaan enää. Yrittävät sinnitellä laitosten ulkopuolella, enkä minä heitä siitä tuomitse.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Yrittävät sinnitellä laitosten ulkopuolella, enkä minä heitä siitä tuomitse.
Ei sun tartte sitä silti mahdollistaakaan. En mä näe miten sun faijasi ryyppäys nostaa vanhempiesi elämänlaatua.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Vanhemmat vanhainkotiin ja muutto kaupungin keskustaan. Sitten tuhlaat lopun omaisuutesi Karhuun jossain lähikapakassa. Helppoa ja yksinkertaista.
Kieltämättä tämä maalaiselämä ei sittenkään inspiroi. Kauppaankaan ei uskalla juopuneena enää ajaa, eikä "kaupungissa" 11 km pääässä ole edes elokuvateatteria. Mutta vanhempani ovat hyvin tietoisia mitä vanhainkodit pahimmillaan ovat. Leikitetään ja laulatetaan kuin pikkulasta, kaljaa ei saa ja tuskin tupakoidakaan enää. Yrittävät sinnitellä laitosten ulkopuolella, enkä minä heitä siitä tuomitse.
No onhan olemassa vaihtoehtoja. Oma isoisäni asui ensin yksinään vanhusten rivitalossa, jossa hoitaja kävi kerran päivässä hoitamassa tarvittavat asiat. Loppuajan asui palvelutalossa myöskin omassa asunnossaan, jossa oli kuitenkin paikalla aina henkilökuntaa, jos tarvetta oli. Kummassakin vaihtoehdossa saa omassa taloudessaan tehdä mitä tahansa, eikä ketään pakoteta mihinkään toimintaan. Helppoa toki on, kun safkat on halutessaan valmiina, sen kun kävelee valmiiseen pöytään. Ei vaihtoehdoista tarvitse valita laitosta, muitakin mahdollisuuksia on nykyisin vaikka kuinka paljon.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Yrittävät sinnitellä laitosten ulkopuolella, enkä minä heitä siitä tuomitse.
Ei sun tartte sitä silti mahdollistaakaan. En mä näe miten sun faijasi ryyppäys nostaa vanhempiesi elämänlaatua.
Ei ainakaan nosta laatua mun nojatuoleihin ja parketille kuseminen ja niitä edeltävä muinaismuhoslainen viisastelu. Vaippojen pakotus päälle. Isä muuten osti taas kaljaa, mun velvollisuus olisi kohta takavarikoida niistä loput, missä on aina väkivaltatilanteen uhka. Tosin ukko kävelee niin huonosti, että kaatuu jo jalkakampilla. Siis minä olen myös deeku, mutta ei se krapulaa lukuunottamatta noin dramaattista ole. Lisäksi ukko on selvänäkin jo aika lailla dementikko, ei tajua paljon mitään. Kävelee tosi huonosti ja äiti ei kohta ollenkaan. Molemmilla sentään kepit.
Vesper kirjoitti:[
No onhan olemassa vaihtoehtoja. Oma isoisäni asui ensin yksinään vanhusten rivitalossa, jossa hoitaja kävi kerran päivässä hoitamassa tarvittavat asiat. Loppuajan asui palvelutalossa myöskin omassa asunnossaan, jossa oli kuitenkin paikalla aina henkilökuntaa, jos tarvetta oli. Kummassakin vaihtoehdossa saa omassa taloudessaan tehdä mitä tahansa, eikä ketään pakoteta mihinkään toimintaan. Helppoa toki on, kun safkat on halutessaan valmiina, sen kun kävelee valmiiseen pöytään. Ei vaihtoehdoista tarvitse valita laitosta, muitakin mahdollisuuksia on nykyisin vaikka kuinka paljon.
No tuokin vaatisi ns. "aloitekykyä" selvittää. Enkä minä meinaa selvitä edes omista arkiasioistani. Esim. näkisitte tämän kämpän, sosiaaliviranomaiset veis minutkin.

Ongelmia esim. pääsisivätkö samaan vanhustaloon... sitten että pääsisin käymään parempi että se olisi Orimattilassa, jossa ei montaa ole... Orimattilan hoivakotiin päästäkseen heidän täytyisi vaihtaa Varkauden kansalaisista orimattilalaisiksi? ... mutta koska asuvat alunperin kaupungin virkamiesten asunnossa Varkaudessa, saisivatko muuttaessaan pitää myös Varkauden asuntonsa? Jos ei, edessä "hieman" rojujen roudaamista, jota minäkin yritän vältellä tai sen järjestelyä.

Noteerasin myös SoHardin psykologisen selityksen, kivasti "uhriuttaa" lisää :D
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mitäs jos se paikka olisi vaikka Lahti, sunhan piti samalla istumalla muuttaa kaupunkiin? Sieltä löytyy monta vaihtoehtoa. Ja tottakai pääsevät samaan vanhainkotiin, samaan asuntoon.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hyvin harvoin nykysuomessa vanhemmat ja aikuiset lapset asuvat yhdessä. Olivat vanhemmat sitten miten huonokuntoisia tahansa. Eli kyllä ne asiat jotenkin järjestyvät. Vanhemmillesi on tietysti mukava, että asut heidän kanssaan, mutta ei sitä voi sulta vaatia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ja jos vanhempasi eivät pärjää keskenään ja ajattelit auttaa heitä säännöllisesti, olisit varmasti oikeutettu omaishoidon tukeenkin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:Mitäs jos se paikka olisi vaikka Lahti, sunhan piti samalla istumalla muuttaa kaupunkiin? Sieltä löytyy monta vaihtoehtoa. Ja tottakai pääsevät samaan vanhainkotiin, samaan asuntoon.
Pidetään nyt mielessä, että tuossa perheyksikössä on perusluonteenpiirteenä keksiä syitä miksi mitään ei ole tehtävissä.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin