Tikkupylly-tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:
Gat kirjoitti:Sun Dave vanhempien täytyy olla jo kohtuu iäkkäitä, myöhäiskeski-ikäinen olet itsekin.
Joten kun vanhempasi repsahtavat, haluavat asua kotonaan kun ovat tottuneet..... niin MIKSI et muuta heidän kotiinsa 24/7 vakka sitten koko perheesi mukana kuten enoni kanssa oli velvollisuus. Morraalia hei!

.
1)En halua. Mulla on oma elämäni. Vaimo, lapset.
2)Vanhempani eivät sitä edellytä ja tuskin haluaisivatkaan
3)Yhteiskunta hoitaa tarvittaessa.

Ei muiden tarvitse hypätä kaivoon, vaikka sinä hyppäätkin.
Editoin ylle jotain.
Mutta:
1. Itsekkäitä paskiaisía olette! Aivan hyvin voisitte asua vanhustenne luona vaikka vuorotellen.
2. Kummia vanhempia sulla ja huonosti sinut kasvattaneet
3. Paskat auttaa. Ruoka kerran päivässä ja sairaanhoitaja viikossa ei ole tarvitsemaansa hoitoa ja vanhainkodit vievät pois siitä, mihin ovat TOTTUNEET! Tajuatko, TOTTUNEET!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:

Mutta mitä sinulta kysyn, on että aiotko vai etkö aio (jos ja kun tilanne tulee) muuttaa jommankumman tai molempien vanhempiesi omaishoitajaksi? Moraalia hei? Jos vanhempasi eivät sitä odota, niin johan kumma. Kumminkin ovat TOTTUNEET asumaan kotonaan kuten enoni ja vanhempani. Vanhuksille on siis tärkeintä, mihin ovat tottuneet. Ja sä hyötyisit siitä omaishoitajatuestakin. Tosin perinnöttömäksi eivät sinua pysty tekemään. Ellet jää kiinni murhayrityksestä, että se isin loistolukaali tulisi sinulle jo aikaisemmin.

Joten (jos ja kun tarve tulee) oletko suostuvainen vanhempiesi kanssa asuvaksi omaishoitajaksi? Miksi et?
Kyllä minä tarpeen vaatiessa voin ja haluankin auttaa heitä mutta yhteen muuttamista vähän epäröin. Kuten James totesi, yhteiskunta hoitaa. Miten se hoitaa on kyllä epäselvää. Onko hoito riittävää sekin on vähän epäselvä. Tämähän ei ole minulle mitenkään ajankohtainen asia.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Poikuus - vaikka olisit kuinka kännissä, ei tuo saman jankuttaminen täältä yhtään enempää ymmärrystä herätä sun valinnallesi olla uhriutuva mahdollistaja alkoholisoituneelle isällesi. En tiedä mistä uskomusjärjestelmästä ammennat nämä moraaliset normisi, mutta ne ovat kyllä melko kierotuneet.

Eiköhän tämä ollut taas tässä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä veikkaan, että kyllä Gattis tajuaa ja jankuttaa huvikseen. Vaikea uskoa, että voisi oikeasti uskoa omaa tekstiään.

Me suomalaiset olemme demokraattisesti halunneet tällaisen systeemin. Toki voidaan sopia, että pudotetaan veroastetta 5-10 prosenttia ja lopetetaan yhteiskunnan vanhusten hoito ja jokainen ottaa omat vanhemmat kotiinsa asumaan. Neljän vuoden päästä on taas vaalit. Eikun eduskuntaa tuolla agendalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti: Ulkopuolelta on helppo huudella, mutta ainoiden lähisukulaisten hylkääminen tuskin on pehmeäluonteiselle ihmiselle helppoa, varsinkin jos lähisukulaiset osaavat painella oikeita nappuloita.
.
Noin 99% suomalaisista siis hylkää vanhempansa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En sitten tiedä kuinka vastenmielistä vanhuksille noin yleisesti on vanhainkotiin siirtyminen. Onhan siellä seuraa ja palveluja vaikka onkin sääntöjä ja kieltoja. Eikä niitä kaikkia tarvitse noudattaa...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti:Toki voidaan sopia, että pudotetaan veroastetta 5-10 prosenttia ja lopetetaan yhteiskunnan vanhusten hoito ja jokainen ottaa omat vanhemmat kotiinsa asumaan.
Mut kuka sitten pyyhkii lapsettomien kakkapyllyt? Pitääx nyt äkkiä vääntää ipana, että on sitten mummona oma perseenpyyhkijä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: Ulkopuolelta on helppo huudella, mutta ainoiden lähisukulaisten hylkääminen tuskin on pehmeäluonteiselle ihmiselle helppoa, varsinkin jos lähisukulaiset osaavat painella oikeita nappuloita.
.
Noin 99% suomalaisista siis hylkää vanhempansa?
No okei, hylkääminen oli vähän kärjistettyä. Tarkoitin että Gatista varmaan tuntuu vahvasti, että hylkää vanhempansa jos ei heitä hoida. Käytännössä asia varmaan onkin juuri noin, koska eivät suostu muuallekaan muuttamaan tai ulkopuolista apua vastaanottamaan.
Varmasti tuntuu. Se ei kuitenkaan muuta asiaa.

Mutta jos G siis haluaa asua vanhempiensa kanssa (kuten kirjoitit), niin eihän tässä mitään ongelmaa ole. Eikun pikkumusta tulille ja vaippa- ja karhuaostoksille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

Jos jotakin niin poikuus on kyllä loistava referenssihahmo siihen miten kokonaisvaltaisen hyvää oma elämä on. Se olisi edelleen hyvää vaikka tulisi kenkää, työttömyys, köyhyys, elämäni rakkaus pistäisi pellolle, homous, sairaus ja kuuma kivi päähän.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti:Jos jotakin niin poikuus on kyllä loistava referenssihahmo siihen miten kokonaisvaltaisen hyvää oma elämä on. Se olisi edelleen hyvää vaikka tulisi kenkää, työttömyys, köyhyys, elämäni rakkaus pistäisi pellolle, homous, sairaus ja kuuma kivi päähän.
:D

Niin totta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Jos jotakin niin poikuus on kyllä loistava referenssihahmo siihen miten kokonaisvaltaisen hyvää oma elämä on. Se olisi edelleen hyvää vaikka tulisi kenkää, työttömyys, köyhyys, elämäni rakkaus pistäisi pellolle, homous, sairaus ja kuuma kivi päähän.
Tismalleen. Kyllähän tämä tosiaan on kuin Deliverancea katsoisi.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Gat on sairas rappiojuoppo, joka ei muuhun pysty, koska ei edes halua. Kaikki muutos pelottaa, koska ahdistaa. Niinpä hän perustelee mitä järjettömimmänkin asian omia valintojaan ja itseään imarrellen. Itseä on helppo huijata.
Tämä ei tietenkään poista sitä, etteikö Gatin valinnoissa ja perusteluissa voisi olla järkeä tai etteikö hänellä olisi empatiaa tai velvollisuudentuntoa jäljellä. Sairas mieli ei vaan tuota rehellisiä perusteluja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ilman mitään pottuilua pitäisi hankkia Syvä joki VHS-filminä. Hieno leffa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Lieneekö Orimattilan paroni kyllästynyt tähän keskusteluun vai keskittyykö nyt Karhun juomiseen tms.?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:En tiedä mistä uskomusjärjestelmästä ammennat nämä moraaliset normisi, mutta ne ovat kyllä melko kierotuneet.
Häh? Ei minulla ole uskomusjärjestelmiä edes suvussa. Paitsi sukuuuu ja käytäntö.
James Potkukelkka kirjoitti:Mä veikkaan, että kyllä Gattis tajuaa ja jankuttaa huvikseen. Vaikea uskoa, että voisi oikeasti uskoa omaa tekstiään.
Lienen ennenkin Kitinässä maininnut, että minua häiritsee:
Kun provoilen, minun luullaan olevan tosissani. Kun kerrankin olen tosissani, minun luullaan provoilevan. Tuo jälkimmäinen nyt.
Kreitsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Toki voidaan sopia, että pudotetaan veroastetta 5-10 prosenttia ja lopetetaan yhteiskunnan vanhusten hoito ja jokainen ottaa omat vanhemmat kotiinsa asumaan.
Mut kuka sitten pyyhkii lapsettomien kakkapyllyt? Pitääx nyt äkkiä vääntää ipana, että on sitten mummona oma perseenpyyhkijä.
Te tytöt (varsinkin Suvinen) muuten ymmärrätte mutta tuohon:
Kai sullakin on sisaruksia tai serkkuja, jotka pyyhkisivät pyllysi tai sinä heidän, riippuen kuka ensin on kyvytön pyyhkimään omaa pyllyään? Niinhän mekin asuttiin täällä, ja vanha äitini pyyhki vanhemman veljensä pyllyn! Jotain moraalista rotia teillekin!! (mun serkut tosin ei pyyhkisi pyllyäni enkä minä heidän, sielutonta väkeä!)
elco kirjoitti:Jos jotakin niin poikuus on kyllä loistava referenssihahmo siihen miten kokonaisvaltaisen hyvää oma elämä on. Se olisi edelleen hyvää vaikka tulisi kenkää, työttömyys, köyhyys, elämäni rakkaus pistäisi pellolle, homous, sairaus ja kuuma kivi päähän.
No eikö sulla muka ole vanhoja sukulaisia jotka tarvitsevat läsnäoloasi? Jos ei vielä vanhempasi niin muita? Sulla on resursseja ja vapaa-aikaakin! Moraaliton kokoomuslainen, jotka luultavasti aluat alasajaa nämä vähäisetkin julkisen sektorin vanhuspalvelut. Tee ITE sitten!
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Gat on sairas rappiojuoppo, joka ei muuhun pysty, koska ei edes halua. Kaikki muutos pelottaa, koska ahdistaa. Niinpä hän perustelee mitä järjettömimmänkin asian omia valintojaan ja itseään imarrellen. Itseä on helppo huijata.
Tämä ei tietenkään poista sitä, etteikö Gatin valinnoissa ja perusteluissa voisi olla järkeä tai etteikö hänellä olisi empatiaa tai velvollisuudentuntoa jäljellä. Sairas mieli ei vaan tuota rehellisiä perusteluja.
Minä vain raportoin TOSIASIOISTA! Ja tänään paskalakit ette saa minua kiinni, pysyn sisällä ja haisen!
Homeboy65 kirjoitti:Ilman mitään pottuilua pitäisi hankkia Syvä joki VHS-filminä. Hieno leffa.
Se oikeasti on Isäni suosikkileffoja! Muistellaan lämmöllä sitä sikapano/jousiammuntakohtausta! Isäni on harrastanut jousiammuntaa ja minäkin opettelin!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Häh? Ei minulla ole uskomusjärjestelmiä edes suvussa. Paitsi sukuuuu ja käytäntö.
Kovasti sinä moraalista puhut ja jotain uskomusjärjestelmää moraalisi näyttää seuraavan, koska ainakaan mihinkään objektiiviseen taikka pragmaattiseen eri osapuolten haittojen ja etujen tarkasteluun et näitä moraalinormejasi perusta. Taidat pohjimmiltasi olla äärikristitty, vanhemmista huolenpito vaikka oman elämän kustannuksella on hyvin katolilainen ajatus.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Omaishoitaja voisi olla henkilökohtainen avustaja. Työ on sama työ mutta nimellisellä korvauksella, useimmat eivät saa sitäkään. Henkilökohtainen avustaja ei tarvitse koulutusta ko. hommaan mutta voivat auttaa vanhuksia, samoin omaiset voivat.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:3. Paskat auttaa. Ruoka kerran päivässä ja sairaanhoitaja viikossa ei ole tarvitsemaansa hoitoa ja vanhainkodit vievät pois siitä, mihin ovat TOTTUNEET! Tajuatko, TOTTUNEET!
Tätä voi myös yhdistää. Meillä isoisääni hoiti kotihoito, mutta myös äitini (ja minä myös) kävimme silti päivittäin moikkaamassa/auttamassa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:Gattis. Rahalla saat vaikka sellaista hoitoa, että joku on 24/7 käsivarren mitan päässä vanhemmistasi.

Ymmärtääkseni rahasta ei ole kiinni, vaan selittämisestä.

Lopeta selittäminen, aloita toteuttaminen.
Kuule mä olen ottanut sen verran takkiin, ettei mulla ole sen enempää kuin sullakaan varaa palkata kokonaista ihmistä duuniin hoitsuksi. Diplomi-insinöörin palkkahan sille pitäisi maksaa! Ja sitäpaiten mä en halua maksaa edes sän autosta yhtään enempää kuin jo olen maksanut!
Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:3. Paskat auttaa. Ruoka kerran päivässä ja sairaanhoitaja viikossa ei ole tarvitsemaansa hoitoa ja vanhainkodit vievät pois siitä, mihin ovat TOTTUNEET! Tajuatko, TOTTUNEET!
Tätä voi myös yhdistää. Meillä isoisääni hoiti kotihoito, mutta myös äitini (ja minä myös) kävimme silti päivittäin moikkaamassa/auttamassa.
Et tajua mahdollisia variaabeleita. Teillä on ihan eri tuuri jo lähtökuopissa.
Oletan, että asuitte samalla paikkakunnalla, ettekä kolmen ja puolen tunnin ajomatkan päässä, kuten meidän ja enoni tai nyt minun ja vanhempieni kotien välimatka on. Silloin pitää muuttaa asumaan auttaakseen, ei voi vain päivittäin käväistä ja asua omassa kotonaan. Ja kukas vei vaarisii roskat, pesi pyykit, haki sille pankista valtakirjalla rahaa, alkosta viinaa ja kaupasta tupakkaa, kuten enolleni piti? Kuka vaihtoi sille TV-kanavan digibokiin ja näppäili puhelinnumerot? Eikös vaarisi edes kaatuillut lattialle pääsemättä itse ylös?

Enoni kanssa muuten lopulta kotihoito kieltäytyi tulemasta, koska "eivät voi enää ottaa vastuuta". Silloin olimme vanhempieni sairausreissulla Savossa, ei kun kipinkapin takaisin. Viime viikkoinaan enoni oli kyllä lopulta vanhainkotijonossa, mutta kuoli sitä ennen sairaalan tavallisella osastolla. Kippis.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Et tajua mahdollisia variaabeleita. Teillä on ihan eri tuuri jo lähtökuopissa.
Oletan, että asuitte samalla paikkakunnalla, ettekä kolmen ja puolen tunnin ajomatkan päässä, kuten meidän ja enoni tai nyt minun ja vanhempieni kotien välimatka on. Silloin pitää muuttaa asumaan auttaakseen, ei voi vain päivittäin käväistä ja asua omassa kotonaan. Ja kukas vei vaarisii roskat, pesi pyykit, haki sille pankista valtakirjalla rahaa, alkosta viinaa ja kaupasta tupakkaa, kuten enolleni piti? Kuka vaihtoi sille TV-kanavan digibokiin ja näppäili puhelinnumerot? Eikös vaarisi edes kaatuillut lattialle pääsemättä itse ylös?
Ehdotinkin tätä nyt sillä olettamalla, että olisit tai olisitte halukkaita muuttamaan ihmisten ilmoille ja samalle paikkakunnalle.
Suurimman osan hommista teki äitini, viinaa ja röökiä ei tarvinnut raahata. Isoisäni noukittiin kerran paleltumasta lumihangesta ja kerran kuskattiin teholle, kun oli vahingossa ottanut särkylääkkeen useaan otteeseen. Muiden hoivaksi joutui aika yllättäen aivoverenvuodon takia, joka halvaannutti toisen puolen ja vei puhekyvyn. Mutta sellasita se elämä on, ei ketään voi vahtia 24/7. Tilanteessa elettiin tarpeiden mukaisesti, eli kun vaadittiin enemmän hoitoa/valvontaa, siirrettiin rivarista palvelutaloon.

Mutta turhaan mä tässä nyt kai länkytän, sä olet jo valintasi tehnyt etkä tule poterostasi inahtamaankaan. Jäämme odotamaan valitusta siitä, kuinka edesmenneet vanhempasi ovat pilanneet elämäsi lopullisesti.

Mites muuten toi enosi hoitaminen. Teitko ihan rakkaudesta vai rakkaudesta perintöön?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vesper kirjoitti:Jäämme odotamaan valitusta siitä, kuinka edesmenneet vanhempasi ovat pilanneet elämäsi lopullisesti.
En löisi tämän puolesta kovin montaa ropoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Jäämme odotamaan valitusta siitä, kuinka edesmenneet vanhempasi ovat pilanneet elämäsi lopullisesti.
En löisi tämän puolesta kovin montaa ropoa.
Meinaatko, että G vaihtaa hiippakuntaa aiemmin??
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Jäämme odotamaan valitusta siitä, kuinka edesmenneet vanhempasi ovat pilanneet elämäsi lopullisesti.
En löisi tämän puolesta kovin montaa ropoa.
Joo, eiköhän syy ulkoisteta, esim. naisiin jotka eivät kaiken deliverance-kusipaskan keskelle tulleet vaimoväeksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti:Meinaatko, että G vaihtaa hiippakuntaa aiemmin??
Tämä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkupylly-tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:Et tajua mahdollisia variaabeleita. Teillä on ihan eri tuuri jo lähtökuopissa.
Oletan, että asuitte samalla paikkakunnalla, ettekä kolmen ja puolen tunnin ajomatkan päässä, kuten meidän ja enoni tai nyt minun ja vanhempieni kotien välimatka on. Silloin pitää muuttaa asumaan auttaakseen, ei voi vain päivittäin käväistä ja asua omassa kotonaan. Ja kukas vei vaarisii roskat, pesi pyykit, haki sille pankista valtakirjalla rahaa, alkosta viinaa ja kaupasta tupakkaa, kuten enolleni piti? Kuka vaihtoi sille TV-kanavan digibokiin ja näppäili puhelinnumerot? Eikös vaarisi edes kaatuillut lattialle pääsemättä itse ylös?
Ehdotinkin tätä nyt sillä olettamalla, että olisit tai olisitte halukkaita muuttamaan ihmisten ilmoille ja samalle paikkakunnalle.
Perusasetelmahan oli, että vanhukset saisivat asua k-o-t-o-n-a-a-n. Ja jälkipolvikin. Eikä muuttaa puolen Suomen halki. Ei vanhana ja vaivaisena, eikä nuoremmatkaan vanhuksen luo kauas. Helpompaahan se, jos koko suku asuu samalla paikkakunnalla, kuten Varkaudessa riittää niitä Suhosia ja Koposia. 89-vuotias tätinikin asuu kotonaan omakotitalossa, Oulussa. Mutta hänelläpä riittää lähellä lapsia, lapsenlapsia, vävyjä ja miniöitä, ihania palvelualttiita ihmisiä. Ei ainakaan mun syytäni, että vanhempani muuttivat johonkin hevonvitun Varkauteen, jossa ei sukua asu. ja että Orimattilassakaan ei äidin sukua ollut kuin enoni, loput kuolleet ja muuttaneet jopa ulkomaille.
Vesper kirjoitti:Suurimman osan hommista teki äitini, viinaa ja röökiä ei tarvinnut raahata.
Se vanhus oli siis tottunut erilaisiin tarpeisiin. Osasiko käyttää digiboksia tai soittaa edes vanhuskännykällä? Feikkivanhus sitten. Enoni ei oppinut soittamaan helpoimmalla vankuskännykällä eikä ymmärtänyt digiboksista mitään. Isänikin ymmärtää vanhusdilemman sen kautta, että turhaan opetti enolleni digiboksia ja huvittuneena muistelee kun sairaalassa yritti opastaa enoani harjoitelessamme vanhuskännykän käyttöä, eli paina sitä vihreää nappia. Isäni lopulta melkein huusi ja siihen sairaanhoitaja hyssyttämään että ei vanhoille ihmisille saa noin puhua. Mutta eipä enoni oppinut painamaan vihreää nappia. Tai kerran osasi pikavalintanäppäintä painaa, kun oli tositarve eli halusi tupakkaa.
Vesper kirjoitti:Mutta turhaan mä tässä nyt kai länkytän, sä olet jo valintasi tehnyt
Haista vittus, en ole valinnut tätä vaan ajopuuteoria sopii tähän.
Vesper kirjoitti: Mites muuten toi enosi hoitaminen. Teitko ihan rakkaudesta vai rakkaudesta perintöön?
Häh? En kumpaakaan. Äitini halusi olla "veljeinsä" apuna ja veli hänet sinne. Äidillä ei ole ajokorttia, joten se sitoi isänikin mukaan. Ja minut, koska ainoana pystyin mitään fyysistä tekemään. Enon loppuvuodethan minä jo omistin (olin ostanut sukupolvenvaihdoksella) koko paikan, mutta asuin 2X4 metrin kopissa ulkorakennuksessa että sain omaa rauhaa. No oli siellä sähkö ja telkkari ja kivoja rottia. Varsinainen perintönihän käytännössä vaan ei juridisesti mitätöityi. KKO:n päätös on kuin testamenttia ei olisikaan, ja muut kulut päälle.

Tänään muuten piti käydä kaupassa ihan ruokaakin ostamassa. Isä ajoi laitonta autoaan kädet täristen, mokaili taas kassalla oman ja äidin kortin kanssa, haisi kuselta metrien päähän ja kusi oman autonsa penkille.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin