Pers'aukkojen Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Oletko "yksinäinen susi"?

En
0
Ei ääniä
Olen, valmis käyttämään kaikkia keinoja
2
100%
EOS
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 2

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Muuten ihmettelen, millaisia ihmissuhteita teillä oikeilla ihmisillä on.
Sellaisia, missä vanhempien luota muutetaan pois täysi-ikäisenä, itsenäistytään eikä jäädä nurkkiin luuhaamaan ja hankitaan oma elämä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Muuten ihmettelen, millaisia ihmissuhteita teillä oikeilla ihmisillä on.
Sellaisia, missä vanhempien luota muutetaan pois täysi-ikäisenä, itsenäistytään eikä jäädä nurkkiin luuhaamaan ja hankitaan oma elämä.
Tämähän on täällä ennenkin todettu, että Gatilla on suhde sekasuaalisuuteen ja vanhempiinsa jossain yläastevaiheessa. Jotain...tai aika paljon on tehty väärin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Arvasin että tästä tulee tällaista sossupokea. Ja paroni, olet saanut täällä vittuilua mutta myös paljon hyvää tarkoittavia neuvoja.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Gat kirjoitti:Eikö teitä ole ollenkaan kasvatettu?
Ei. Sinä olet ainoa tällä palstalla oikein kasvatettu. Nauti siitä, me täällä rinnakkaistodellisuudessamme kärsimme.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Alkkisten aikuisten lasten ei tulisi tukea vanhempiensa/vanhempansa alkoholismia. Kärräämällä viinaa isukille tekee hänelle vain karhunpalveluksen ja uskottelee itselleen olevansa "hyvä" ja välittävä läheinen. Näin voi myös välttää kaljattomuudesta johtuvan draaman. Itse olen kieltäytynyt käymässä Alkossa vanhemmilleni (ovat yrittäneet pistää minua taannoin asioille) ja karsea riitahan siitä syntyi ts. sain kuulla olevani täys paska jne. En silti koskaan mennyt. Ei pidä lähteä alkkisten syyllistyspainostusleikkeihin mukaan (tiedän mitä se on, koska olen itsekin ollut siinä kierteessä). Tosin kun on niinkin kauan "alistettu" ja syyllistetty kuin Gatia, niin varmaan vaikea päästää irti, kun omakin elämä on jo pilalla. Toisaalta koskaan ei ole liian myöhäistä. Kyllä ihmisellä on oikeus omaan elämään, vanhemmat vaan hoitoon. He ovat aikuisia ihmisiä, ottakoot hekin vastuun elämästään. Demetikko hoitoon ja toiselle kotiapua tai miten nyt haluaa ja pärjää. Jos kerran eroakin suunnittelee, niin ei kaiketi tarvitse samassa paikassa edes olla.

Mutta turhahan tätä oli tänne laittaa, koska mikään ei muutu. Aina löytyy (teko)syy jatkaa niin kuin aina ennenkin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Miten teen vanhustensuojeluilmoituksen?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti:Alkkisten aikuisten lasten ei tulisi tukea vanhempiensa/vanhempansa alkoholismia. Kärräämällä viinaa isukille tekee hänelle vain karhunpalveluksen ja uskottelee itselleen olevansa "hyvä" ja välittävä läheinen. Näin voi myös välttää kaljattomuudesta johtuvan draaman. Itse olen kieltäytynyt käymässä Alkossa vanhemmilleni (ovat yrittäneet pistää minua taannoin asioille) ja karsea riitahan siitä syntyi ts. sain kuulla olevani täys paska jne. En silti koskaan mennyt. Ei pidä lähteä alkkisten syyllistyspainostusleikkeihin mukaan (tiedän mitä se on, koska olen itsekin ollut siinä kierteessä). Tosin kun on niinkin kauan "alistettu" ja syyllistetty kuin Gatia, niin varmaan vaikea päästää irti, kun omakin elämä on jo pilalla. Toisaalta koskaan ei ole liian myöhäistä. Kyllä ihmisellä on oikeus omaan elämään, vanhemmat vaan hoitoon. He ovat aikuisia ihmisiä, ottakoot hekin vastuun elämästään. Demetikko hoitoon ja toiselle kotiapua tai miten nyt haluaa ja pärjää. Jos kerran eroakin suunnittelee, niin ei kaiketi tarvitse samassa paikassa edes olla.
.
Hyvin kirjoitettu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: "karhunpalvelus"
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

On kirjoitettu ja puhuttu vanhusten ylilääkinnästä, onko tilanne muuttunut vaiko eikö saa edelleen kunnon rohdokset riippumatta sairaudesta vanhainkodeissa, kun väsyvät riehuvaan vanhukseen(Gatin isään) niin ei muuta kuin dosettiin enemmän lääkitystä, on hyvin tärkeää ettei vanhukset ainakaan kipua kärsisi tai muuta kärsimystä kokisi!

Vaikka kuinka veisin viinaa vanhemmileni niin ei saa joka aterialla viiniä ja alkumoukunkin vain juhlapäivinä, gin-tonicin ainoastaan hurjilla helteillä!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti:Arvasin että tästä tulee tällaista sossupokea. Ja paroni, olet saanut täällä vittuilua mutta myös paljon hyvää tarkoittavia neuvoja.
Neuvot mitä täällä on, ovat olleet itsestäänselvyyksiä pitkään sekä itselleni että myös vanhemmlleni. Tietävät kyllä tilanteensa, mun tilanteen ja että vanhainkotiin pitäisi mennä. Mutta se ei koske tilannetta tässä ja nyt, tämän kesän systematiikassa ja logistisissa ongelmissa. Ja tilanne eikun huononee. Miten olis 83-vuotias 80 -iloinen alastomana konttaava ukko, joka valuttaa kusta paitsi lattialle, myös tuoleihin joihin yrittää istua, kaatuu ja minä ainakaan en jaksa sitä nostaa, kun sillä on oikeasti huonot jalat. Dementoitunutkin on, yrittää toistuvasti työntää röökiaskia suuhunsa tehohammaskiinnikevoiteen kera ja valittaa tunnista tuntiim missä on sytkäri.. Ja vittuilee ja viisastelee itsestäänselvyyksiä ja muinaismuhosmuisteluita mennessään. Ja äitini muistelee nuoruuttaan, rakasta veljeitään. haluaa kesäksi maalle ja mitä jälkiruokaa tänään tekisi mieli.

Vanhusten apuneuvoissakin on se huono puoli, että jos vanhus niitä oikeasti tarvitsee, vanhus ei enää pysty niitä käyttämään. Esimerkiksi äidilläni on rollaattori, mutta vaikka säilytämme sitä taloyhtiön sääntöjen vasttaisesti talon tuulikaapissa, äiti ei saa sitä ovesta ulos. Jos pystyisi, eihän sitten rollaattoria tarvitsisikaan. Samoin puhelimissa: Jos ei osaa painaa sitä vihreää nappia, mikään vanhuspuhelin ei auta. Jos osaisi, osaisi käyttää tavallistakin puhelinta. Mutta kun ei.

Kylläkyllä vanhukset hoitoon. Ja kylläkyllä voisin ne jättää tänne Varkauteen. Mutta ne kuolisivat, kumpaakaan ei voi jättää yksin ja kumpikaan ei pysty kävelemään (isä ei voi viedä roskia mutta kaljaa pystyy hakemaan) ja ainakaan suostu kantamaan mitään. Ja kylläkyllä, vanhainkoti... mutta kun äiti haluaa ja mun mielestä on oikeutettu viettämään viimeisen kesänsä Orimattilan Sorrilassa.... niin miten minä ne tänne jättäisin.

Kylläkyllä lääkäri ja vanhainkoti. Mutta ei pakkohoitoonkaan niin vaan ketään saa, vanhainkotipaikkoja ei juuri ole ellei ole jo kuollut, parempi jos olisivat vanhainkodissa Orimattilassa... jota varten osoitteensa täytyisi muuttaa ja tämä Varkauden asunto tyhjentää... ja nämä eivät enää osaa soittaa puhelimellakaan, tai isäni osaisi, mutta puhelimensa on nyt suljettu, koska ei osaa maksaa laskujaan. Rdit: Tietävät mitä köyhien vanhainkodit ovat, enkä minäkään sellaiseen haluaisi. Koetankin kiittämättömänä poikana toivotella heidän vielä itse yrittävän, pysyäkseen laitosten ulkopuolella. Mutta isäni Muhoksen murteella "tännehän se kaatuu". Ja sitten isä laittaa muidenkin laskut ja tavarat piiloon, purkaen huolellisesti muidenkin pakkaukset. Huolellisilla kädenliikkeillä.

Kreitsultakin itsestäänselvä neuvo. En ostele isälleni kaljaa, joskus annan kun se kaikki aamut vinkuu kuin koiranpentu. Ja kas kummaa pystyy kävelemään kaljakauppaan kuselta haisten. Ainoa keino on takavarikoida isän pankkikortti. Joka toki on laitonta. Ja lisäksi se aiheuttaa, että vain minä voin käydä kaupssa nille edes ruokaa ostamassa. Jota siis yritän vältellä. Kosska silloinkin asuisimme yksissä kunnes he tai minä kuolemme.

Kaikki tietävät, minä sekä vanhempani, että "hyvät neuvonne", ovat hyviä neuvoja. Vähän kuin hallitusohjelman tavoitteet. Mutta mitä TEHDÄ kuluvina kuukausina...

P.S. Homie: Älä soita minulle, minä soitan sinulle JOS on asiaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
Kaikki tietävät, minä sekä vanhempani, että "hyvät neuvonne", ovat hyviä neuvoja. Vähän kuin hallitusohjelman tavoitteet. Mutta mitä TEHDÄ kuluvina kuukausina...
Turha sulle mitään neuvoja on antaa, koska aina vikiset, että niin ei voi tehdä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Kaikki tietävät, minä sekä vanhempani, että "hyvät neuvonne", ovat hyviä neuvoja. Vähän kuin hallitusohjelman tavoitteet. Mutta mitä TEHDÄ kuluvina kuukausina...
Turha sulle mitään neuvoja on antaa, koska aina vikiset, että niin ei voi tehdä.
No kun ei voi. Ne kun ovat mun vanhemmat. Kerropa nyt YKSIYISKOHDITTAIN, mitä minuna NYT tekisit. Tänä kesänä tai syksyllä. Perustavoitteet eli "neuvonne" ovat minulle ja jopa vanhemmilleni ITSESTÄÄNSELVIÄ. En minä niitä vastusta tai yritä selitellen kumota.Mutta mitä NYT?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Mutta mitä NYT?
Mitäs jos aloittaisit ottamaan selvää niistä hoitopaikoista sen sijaan että vain nariset ettei niihin kuitenkaan pääse.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: Vanhusten apuneuvoissakin on se huono puoli, että jos vanhus niitä oikeasti tarvitsee, vanhus ei enää pysty niitä käyttämään. Esimerkiksi äidilläni on rollaattori, mutta vaikka säilytämme sitä taloyhtiön sääntöjen vasttaisesti talon tuulikaapissa, äiti ei saa sitä ovesta ulos. Jos pystyisi, eihän sitten rollaattoria tarvitsisikaan.

P.S. Homie: Älä soita minulle, minä soitan sinulle JOS on asiaa.
1. Eiköhän tuo ole paloturvallisuusjuttu. Poistumisteiden on oltava esteettömät, koska aikaa pelastumiseen on usein vain 2-3 minuuttia.
2. En soita, selvä. :sir:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Kaikki tietävät, minä sekä vanhempani, että "hyvät neuvonne", ovat hyviä neuvoja. Vähän kuin hallitusohjelman tavoitteet. Mutta mitä TEHDÄ kuluvina kuukausina...
Turha sulle mitään neuvoja on antaa, koska aina vikiset, että niin ei voi tehdä.
No kun ei voi. Ne kun ovat mun vanhemmat. Kerropa nyt YKSIYISKOHDITTAIN, mitä minuna NYT tekisit. Tänä kesänä tai syksyllä. Perustavoitteet eli "neuvonne" ovat minulle ja jopa vanhemmilleni ITSESTÄÄNSELVIÄ. En minä niitä vastusta tai yritä selitellen kumota.Mutta mitä NYT?
Noh.

1)Vanhempasi muuttavat kirjansa siihen kuntaan, jossa haluavat asua laitoksessa. Tämä vaatinee muutaman hiiren klikkauksen tai maksimissaan käynnin maistraatissa. Jos eo. ei vanhemmiltasi onnistu, voivat laatia sinulle avoimen asianajovaltakirjan ja teet sen heidän puolestaan.

2)Kun kotikunta on vaihtunut, viet vanhempasi aamulla sen kunnan terveyskeskuksen päivystykseen istumaan kuselta ja paskalta haisevissa vaatteissa. Sanot vanhemmillesi, että kertovat tk:ssa, että eivät enää pärjää kotona ja eivät muista missä koti on ja eivät tiedä, miten ovat tulleet terveyskeskukseen. Kiellät heitä antamasta yhteystietojasi tk:een. Et vastaa puheluihin.

Voitte etukäteen harjoitella väärin vastaamista

http://www.muistiasiantuntijat.fi/media ... 150210.pdf

testiin, etteivät vahingossa paniikissa vastaa oikein.

Tk:n henkilökunta ei voi heittää vanhempiasi kadulle. Heillä järjestyy ensin paikka tk:n vuodeosastolta ja hyvin tod. näk. (jos ovat niin huonossa kunnossa kuin kerroit) laitospaikka.

Ainoa mahdollisuus miten tuo voi mennä pieleen on, että kun isäsi on ollut muutaman päivän ryyppäämättä tk:ssa, kunto kohenee ja pärjääkin kotona. Silloinkin jatkosuunnitelma on selvä, pitää olla ryyppäämättä. Jos haluaa ryypätä ja sinä sitten suostut pitämään huolta, se on oma valintasi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.06.2015 12:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Tai sitten vetää deliriumiin ja kunto huononee.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:^ Tai sitten vetää deliriumiin ja kunto huononee.
Joo, mutta silloinhan eo. suunnitelma toimisi. Ja kyllä ne tk:ssa diapam-kyllästyksen osaa, se on niille jokapäistä peruskauraa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti:
exsu kirjoitti:^ Tai sitten vetää deliriumiin ja kunto huononee.
Joo, mutta silloinhan eo. suunnitelma toimisi. Ja kyllä ne tk:ssa diapam-kyllästyksen osaa, se on niille jokapäistä peruskauraa.
En epäile toimivuutta vaan ihmeparantumista.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mitä sanotte, on kiitos tiedossa.
Äitini soitti jo kuukausi sitten Varkauden palveluihin. Sai sieltä kirjeellisen paperia postitse mahdollisuuksista. Kuuntelin puhelun kaiuttimen kautta, ja kovin vaikutti, että ensisijainen vaihtoehto onkin että kotihoito tuo päivittäin ruokaa. Niin varmaan olisi Orimattilassakin, eihän syöpään kuoleva enonikaan edes sairaalan vanhusosastolle päässyt vaikka kotihoito lopulta sanoutui irti vastuusta, vaan kuoli osastolle vanhainkotijonossa 90-vuotiaana. Liikuntakyvyttömänä ja juopponakin jo pitkään. Tietenkin teidän maailmassanne toisin.

Kuitenkin kesä pitää heidänkin olla Orimattilassa, eikä edes vanhainkodissa sielläkään. Olen isällenikin koettanut tolkuttaa, että vanhainkodissa tuskin nykyään saa juoda kaljaa ja tuskin edes tupakoida, siellä leikitetään ja laulatetaan ja huonoimmissa ei edes vaihdeta vaippoja eikä anneta vettä ja ruokaa kovinkaan usein. Eikä ulos juuri ulos viedä. Siis lukemansa keltaisen lehdistön ja tv-dokkarien mukaan vankilassakin on parempi. Että koettakaa pysyä poissa laitoksista niin pitkään kuin voitte.

Äitini ei tietenkään osaa soittaa puhelimella enää, numerot pitää naputella. Olen kieltäytynyt avustamassa avioerohankkeessa, sellainenhan vain hankaloittaisi perustilannetta. Ja tulisi mun vastuulle ne kun eivät pärjää yksinään eikä kaksistaan muutenkaan. Lisäksi Orimaattilaan kirjojensa muutto saattaisi katkaista (emme ole varmoja) vuokraoikeutensa Varkauden kaupungin asuntoonsa, jolloin olisi revohka siirtää kaikki kamat jonnekin ja äkkiä.

Äiti tänään kävi yksin 50 metrin päässä Siwassa, pystyi kantamaan yhden maitotölkin ja maksalaatikon, ei osaa käyttää avainta. Ainakin osteoporoosi ja neurologinen lihasheikkous, ei saa säilykepurkkia, kierrekorkkia eikä edes maitotölkkiä auki. Isä ei pysy pystyssä edes selvinpäin, jalat tunnottomat, tasapaino heittää, tai niin valittaa kunnes pystyy kävelemään Siwaan kaljaa hakemaan. Muuten vaatii koko ajan sytkäriä, röökiä ja kaukosäädintä, vaikka olisivat sylissään tai kädessään. Osaa vielä kännykän, paitsi ei saa tekstiviestejä esille, ei näe (paitsi lukea lähihistoriaa) eikä osaa ajaa katsastamatonta autoaan. Kännissä kontaa alasti ja kusee, oli iso revohka vaippojen kanssa, eikä osaa niitä kunnolla itse pukea. Ja EI SUOSTU lääkäriin. Kytätkö sitten kutsua?

Tietty minäkin olen masentunut ja teen virheitä, nytkin tavaraa kateissa. Katkasuhoidon taju pois pameilla-systeemi kuulostaa hyvältä, mutta senhän teen itsellenikin ilman pameja harva se yö voidakseni ajaa autoa. Viime yökin oli mulle liskojen yö. Ei munkaan elimistö enää sixpäkkiäkään alkoa kestä. Oksettaa ja sydänoireitakin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Gat, sä puhut vanhainkodeista maanpäällisinä helvetteinä. Vaikea kuitenkin kuvitella, etteikö kaikki teistä voittaisi, kun vanhempasi sinne pääsevät. Helvetti kun löytyy kotoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

¨+1. En tiedä vanhainkodeista, mutta ei vankilassa noin huonosti ole asiat. Mitä jos itse soittaisin ja pyytäisit apua sen sijaan, että laitat äidin asialle?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti:¨+1. En tiedä vanhainkodeista, mutta ei vankilassa noin huonosti ole asiat. Mitä jos itse soittaisin ja pyytäisit apua sen sijaan, että laitat äidin asialle?
No osasihan äiti itse velä sentään puhua puhelimessa (kunhan numerot sille näppäilee), varsinkin kun nyt on kuulolaite. Aina parempi jos itse osaa jotain hoitaa. Kyseli siis vain Varkauden olosuhteista. Kieltäytyivät kertomasta, onko vanhainkoteihin vuoden, kahden vai useamman jono. (Arvaan heikkokuntoisempia sisään kun toisesta päästä kuolee) Kotihoitajan käyntien mahdollisuudesta vihjailivat. Orimattilassa ei sen helpompaa ainakaan vielä heikommalla hapella olleelle edesmenneelle enolleni. Varkaudessa voisivat tulla tänne selvittämään, mutta tajutkaa nyt se kesä Orimattilassa ensin ja sitäpaitsi parempihan jos selviäisivät kotonaan. Eikä mun luona ainakaan Orimattilassa, jossa olisi parempi olla hoitokodissa mutta tämä asunnon vaihto jne jne. Sekavasti multa selvitetty. mutta tilanne ON vaikea sekasotku.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tilanteesi on varmasti vaikea, muttei yhtä varmasti mitenkään poikkeuksellinen. Kun päätöstä pitkittää sen vaikeammaksi se muuttuu. Ongelmat kumuloituvat ja pahenevat. Tässä nyt kuitenkin jarruna on ollut oma tahtotilasi, jota ilmeinen vääristynyt riippuvuussuhteesi vanhempiisi vain nakertaa. Tietenkään masennuksesi ei tee aloitekyvyllesi kunniaa. Sä et pysty, koska et uskalla. Et halua, koska et uskalla haluta, siis muutosta. Tämä oli tietenkin arvaton nettidiagnoosi kirjoitustesi perusteella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tilanne on sekasotku, koska pitää saada lohta salaattipedillä karhulla höystettynä kello 13:30, mutta tarjolla on kalakeittoa. Kalakeitto on ihan jees, mutta ei se nyt vaan kelpaa eikä mistään voi itse joustaa, vaan pitää saada just sitä ja tätä ja tota ja just sillon ja just tuolloin jne.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Pers'aukkojen Maanantai

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Ihanaa, Suvinen, sanoit sen!
Jos ei asioita pystytä itse tai keskenään hoitamaan, oli syyt sitten fyysisiä tai henkisiä tai ihan mitä vaan, niin pakkohan niistä on jollekin ulkopuoliselle puhua.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Vastaa Viestiin