Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Hyvää syntymäpäivää Mr Buddy Guy!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Väsyttää. Lisää pappaketjuissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Orimattilassa. Äiti sai lopulta eilen virsatulehduslääkkeen. Rasittavaa minulle olla selvinpäin yli neljään apteekkiin viemistä varten. Isälleni sallitaan nykyään vain yksi isotölkkisixpäkki päivässä, ettei horise, kaatuile, makaa lattialla ja kuse housuun. Eilen nielaisi ekan päkin alle tunnissa ja meni hakemaan autostani toista (kylläkin omaansa), jonka väkivalloin riistin. Tänään sitten jo aamukuudelta annostelin sille kaksi kaljaa. Huomauttaen, että näitä ei olisi, jos olisit eilen kulauttanut loputkin. No veti heti tuulensuojaan kaksi tölkkiä ja vaati lisää. Minä kehoitin menemään uudestaan nukkumaan, "kyllä se uni tullee". On se nyt että aikuiselle miehelle pitää annostella kuin vauvalle. Toki itsellänikin on yllättäen Karhua, mutta silti hitaampi tahti ja vähemmän dramatiikkaa.

Kotihoito- ja hoitokotisuunnitelmat eivät vanhuksillani edisty, eivät paljon jaksa kävellä ja kaupassa hömelöivät. Isäni puhelin on katkaistu eikä vieläkään aloitekyky riitä laskujen maksamiseen saati autonsa korjauttamiseen. Vaikka aika oleellista vanhainkodin välttelyssä olisi, että pystyisivät käymään edes Varkauden lähiSiwassa ja että isäni uskaltaisi ajaa omaa autoaan edes päiväsaikaan tutuilla reiteillä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:
Kotihoito- ja hoitokotisuunnitelmat eivät vanhuksillani edisty,
Sopiiko kysyä miksi eivät edisty?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Kotihoito- ja hoitokotisuunnitelmat eivät vanhuksillani edisty,
Sopiiko kysyä miksi eivät edisty?
Äitini haluaa olla kesät täällä vanhassa kotitalossaan, ja se sallittakoon. Syksyllä alkavat miettimään. Vaihtoehtoja on jatkaa kuten nyt (en jaksa), tai luopuvat Varkauden vuokrakämpästään, asuvat mun luona Orimattilassa mulle vuokraa maksaen (olishan mulle lisärahaa mutta en kestä, vaippojensa vaihdoksihan se menisi), tai sitten oma kämppä heille Orimattilasta ja kotihoitopalvelua sinne tai vanhainkoti mieluiten Orimattilasta, että minäkin olen lähellä ja tämä talo. Vuoden jonot niihin. Olen kyllä sanonut ja sanonut, että eihän kotihoitopalvelut nykyään edes siivoa tai varsinkaan tuo kaljaa ja tupakkia. Ja vanhainkodissakaan ei varmaan nykyään saa kaljoitella ja tupakoida. Joten parempi jos viimeiseen asti pystyy itsekin käymään kaupassa ja jopa ajamaan autoa.

Mutta Pohjanmaan murteella minnuunhan se kaatuu. Isääni varsinkaan ei voi pakottaa ja on asian hyväksyenkin aloitekyvytön. Äitini harkitsee asumuseroa. Minä että älä helevetissä. Mun luoksehan isä kumminkin tulisi ja sinä äiti et itse pääsisi yksin kauppaan, apteekkiin etkä edes pyykkitupaan. Tai edes saisi ruoka- tai lääkepurkkeja auki.

Edit: Puhelimenikin on vainaa, vittu sentäs, lataus siis.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Suosittelen vanhainkotia. Kyllä siellä voi röpöttää salaa... :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En tunne asiaa, mutta pitääkö siellä röpöttää salaa? Ellei sitten vanhainkoti sanan "koti" ole eufemismi, en näe syytä, miksi pitäisi salaa röpöttää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: Äitini haluaa olla kesät täällä vanhassa kotitalossaan, ja se sallittakoon. Syksyllä alkavat miettimään. Vaihtoehtoja on jatkaa kuten nyt (en jaksa), tai luopuvat Varkauden vuokrakämpästään, asuvat mun luona Orimattilassa mulle vuokraa maksaen (olishan mulle lisärahaa mutta en kestä, vaippojensa vaihdoksihan se menisi), tai sitten oma kämppä heille Orimattilasta ja kotihoitopalvelua sinne tai vanhainkoti mieluiten Orimattilasta, että minäkin olen lähellä ja tämä talo. Vuoden jonot niihin. Olen kyllä sanonut ja sanonut, että eihän kotihoitopalvelut nykyään edes siivoa tai varsinkaan tuo kaljaa ja tupakkia. Ja vanhainkodissakaan ei varmaan nykyään saa kaljoitella ja tupakoida. Joten parempi jos viimeiseen asti pystyy itsekin käymään kaupassa ja jopa ajamaan autoa.
Eikös noi hoitokodit ole aika hintavia? Kannattaisiko katsoa mitä palveluja saisi markkinoilta samalla rahalla? Melkein suosittelisin, että asuisitte kimpassa ja ostaisitte riittävästi apua: sinulla ei ole liikaa sosiaalisia kontakteja ja taidat tarvita siivous/ruoka/kaupassakäyntiapua itsekin. Ja suihkussa käymisessä kanssa.

Veikkaan, että erakkona kuolisit nopsaan, jos et saisi juomista kuriin ja uusia kontakteja ihmisiin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:^En tunne asiaa, mutta pitääkö siellä röpöttää salaa? Ellei sitten vanhainkoti sanan "koti" ole eufemismi, en näe syytä, miksi pitäisi salaa röpöttää.
No esim. monilla sairaala-alueilla ei nykyään taida saada edes tupakoida, edes ulkona. Ja tusknpa vanhainkodissa henkilökunta tuo kaljaa ja tupakkia, ainakaan rittäviä määriä. Joten itse pitäisi sittenkin pystyä menemään kauppaan.

Kotihoito taas ei (olen ollut sellaisten kanssa työn puolesta tekemisissä työvuosinani) ei tuo kaljaa eikä tupakkia. Joten taas pitäisi vanhuksen mennä itse kauppaan tai "jonkun" (minun) hakea. Lehdessä oli ettei ne kotihoidossa nykyään siivoakaan, vie roskia tai pese pyykkiä. Ruuan tuovat ja lääkkeet.

Asuntoa Orimattilassa vanhempani harkitsevat. Oli hyvä tarjolla oleva. Sellainen kun ei voi olla pidemmällä kuin kadun yli kaupasta, apteekista ja alkosta. Mutta ei kelpaa äidilleni, joka haluaa vihreää luontoa. Josta taas ei pääse kauppaan tai apteekkiin. Isä taas ei tietenkään voi ajaa autoa. Jos voisi, voisi asua Varkaudessakin.
sivustahuutaja kirjoitti:
Eikös noi hoitokodit ole aika hintavia? Kannattaisiko katsoa mitä palveluja saisi markkinoilta samalla rahalla? Melkein suosittelisin, että asuisitte kimpassa ja ostaisitte riittävästi apua: sinulla ei ole liikaa sosiaalisia kontakteja ja taidat tarvita siivous/ruoka/kaupassakäyntiapua itsekin. Ja suihkussa käymisessä kanssa.

Veikkaan, että erakkona kuolisit nopsaan, jos et saisi juomista kuriin ja uusia kontakteja ihmisiin.
Edit:

Hintavia joo, eikä näillä rahaa ole, eikä mullakaan elättää muitakin.
Kunnallisiin taas on täällä niin pitkät jonot, että enonikin jonottaessaan kuoli tavalliselle sairaalan osastolle.
Äitini kyseli viranomaiselta Varkaudesta, ja vanhainkoti on kuulemma vasta viimeinen mahdollisuus, täynnä ovat.

Ja totta, yksinäni tulisin hulluksi, mutta toisaalta en jaksa olla noiden kanssakaan. Tarvitsen VAIMON!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ en ymmärrä, kaupassa käyntihän on luultavasti halvimpia palveluita. Eikö,teidän seudulla ole yrittäjiä, joille kelpaa raha?

Pk-seudulla kotiin toimittaa ruokaa useampikin toimija pikkurahalla. Ymmärrän kyllä, että vastaavia ei böndellä ole, mutta jotain vähän kalliimpaa luulisi järjestyvän.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^En tunne asiaa, mutta pitääkö siellä röpöttää salaa? Ellei sitten vanhainkoti sanan "koti" ole eufemismi, en näe syytä, miksi pitäisi salaa röpöttää.
No esim. monilla sairaala-alueilla ei nykyään taida saada edes tupakoida, edes ulkona. Ja tusknpa vanhainkodissa henkilökunta tuo kaljaa ja tupakkia, ainakaan rittäviä määriä. Joten itse pitäisi sittenkin pystyä menemään kauppaan.
.
Sairaalaa ei tähän kannata sotkea. Jos vanhainkoti nauttii kotirauhan piiriä, niin siellä saa kyllä vaikka syödä rotanmyrkkyä. Mutta tietenkään hoitajien ei tarvitse tuoda sitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:^ en ymmärrä, kaupassa käyntihän on luultavasti halvimpia palveluita. Eikö,teidän seudulla ole yrittäjiä, joille kelpaa raha?

Pk-seudulla kotiin toimittaa ruokaa useampikin toimija pikkurahalla. Ymmärrän kyllä, että vastaavia ei böndellä ole, mutta jotain vähän kalliimpaa luulisi järjestyvän.
Oon aika varma, että alkoholilainsäädäntö kieltää kaljan tuomisen maksua vastaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mustikassa käyty, jonkin verran on jo. Eilinen futispeli oli mukava reissu: kiva keli, Klubin peli rullasi ja lopputuloskin oli hyvä. Tänään tytöt jäävät koko viikonlopuksi mummulaan, mika aukaisee minulle mahdollisuuksien maailman, vaikka töissä olenkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^ en ymmärrä, kaupassa käyntihän on luultavasti halvimpia palveluita. Eikö,teidän seudulla ole yrittäjiä, joille kelpaa raha?

Pk-seudulla kotiin toimittaa ruokaa useampikin toimija pikkurahalla. Ymmärrän kyllä, että vastaavia ei böndellä ole, mutta jotain vähän kalliimpaa luulisi järjestyvän.
Oon aika varma, että alkoholilainsäädäntö kieltää kaljan tuomisen maksua vastaan.
Eikös kalja säily useamman kuukauden? Vuodessa pitää siis heittää 3-6 alkokeikkaa itse.

Ilmeisesti moni viittaa kintaalla oluen säilyvyydelle jä pärjää parilla tallinnankeikalla vuodessa.

Vaikkaan, että gat ja vanhemmat eivät erota 12kk maannutta karhua suoraan panimolta tulleesta. Tai voihan olla, että jatkuvan kaljanhakutarpeen takana on tinkimätön laatutietoisuus ja kalja ei kertakaikkiaan saa olla yli 7pv vanhaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: Tai voihan olla, että jatkuvan kaljanhakutarpeen takana on tinkimätön laatutietoisuus ja kalja ei kertakaikkiaan saa olla yli 7pv vanhaa.
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:
Oon aika varma, että alkoholilainsäädäntö kieltää kaljan tuomisen maksua vastaan.
Ko. lainsäädäntö kieltää alkoholin välittämisen palkkiota vastaan. Ilman palkkiota saa välittää.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Oon aika varma, että alkoholilainsäädäntö kieltää kaljan tuomisen maksua vastaan.
Ko. lainsäädäntö kieltää alkoholin välittämisen palkkiota vastaan. Ilman palkkiota saa välittää.
Mitä kohtaa viestissäni et ymmärtänyt?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Oon aika varma, että alkoholilainsäädäntö kieltää kaljan tuomisen maksua vastaan.
Ko. lainsäädäntö kieltää alkoholin välittämisen palkkiota vastaan. Ilman palkkiota saa välittää.
Mitä kohtaa viestissäni et ymmärtänyt?
Ymmärsin kyllä. Ajattelin vain vääntää rautalangasta muillekin... :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ alkoa saa kuitenkin tilattua kotiovelle netistä ulkomailta, tosin en tiedä onko noissa juurikaan karhua tarjolla.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

VAikka kotihoito ei siivoa ja pyykkää, niin siivouspalvelut voi ostaa ulkopuoliselta yrittäjältä.
On mielestäni suht edullista. Toki jos lattiat aina kustu ja paskottu, niin menee niiden pesuun aikansa..
Samoin ateriapalveluille on muita kuin kunnallinen vaihtoehto ja välillä se yksityinen on edullisempi kun huomioidaan myös kuljetuskustannus pelkän ruoan lisäksi.
Kannattaa selvittää kumpikin vaihtoehto, silloin voisivat asua omillaan vuokra-asunnossa (kunnan?) ?
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Jaahas, täällä pyörii taas sama vanha levy. Tietenkään mikään ei edisty, koska mikään ei muutu, koska sitä ja tätä ja tota ja jos ja jos ja sitten kun sitä ja tätä ja plaa plaa.

Joku pulu tai muu vastaava on muuttanut vissiin tuohon seinään. Kai siellä on joku laho onkalo, jonka se on vallannut. Karsee meteli ja kopsutus seinässä. Hermohan tässä menee.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dynamo kirjoitti:VAikka kotihoito ei siivoa ja pyykkää, niin siivouspalvelut voi ostaa ulkopuoliselta yrittäjältä.
On mielestäni suht edullista. Toki jos lattiat aina kustu ja paskottu, niin menee niiden pesuun aikansa..
Samoin ateriapalveluille on muita kuin kunnallinen vaihtoehto ja välillä se yksityinen on edullisempi kun huomioidaan myös kuljetuskustannus pelkän ruoan lisäksi.
Kannattaa selvittää kumpikin vaihtoehto, silloin voisivat asua omillaan vuokra-asunnossa (kunnan?) ?
Nii no. Samansuuntaista oli äsken muillakin. Äitini on aiemmin selvitellyt ja löytänyt Varkaudesta vain yhden kaupan, joka toimittaa kotiin. Itse en ole tsekannut. Kyllähän sekin riittäisi. Pizzaa ollaan kyllä monesti tilattu, niitä mestoja riittää.

Mutta turha olettaa että nettiä tai koko tietokonetta pystyisivät käyttämään ja äiti ei opi soittamaan edes kännykällään ellei joku muu näppäile. Muuten toki hyvä ajatus nuo kaupalliset palvelut. Harmi muuten, että taloyhtiö eli vuokrakasarmin huolto ei anna asentaa pyykinpesukonetta, koska vessassa pistorasia lähellä eikä keittiössä lattiakaivoa. Ja pesutupa on kapeiden portaiden takana kellarissa eivätkä pysy silloin pystyssä saati jaksa kantaa. Äiti hädintuskin kaupasta yhden maitotölkin ja isä ei halua mennä ollenkaan edes Varkaudessa nurkan taakse Siwaan (Paitsi kaljan takia pystyykin).

Kreitsu taas haistakoon litravittunsa naljailustaan!!!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Torstaina on Buddy Guyn synttärit!

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Löytyisikö tosta listasta Orimattilan suuntaan sopivaa firmaa. Luulisin että parikin.
http://www.palvelusantra.fi/palveluhaku ... 49&target=

Samantapaisia on varmaan Varkaudessakin.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Vastaa Viestiin