GarfielditonMaanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitäisi kai mennä johonkin sirkuskouluun, että saisi selkään vähän notkeutta. Mitä enemmän perse kasvaa, sitä vaikeampaa pyyhkiminen on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

5 vuotta vanha pyykinpesukone rikki. Täytyy soittaa vak. yhtiöön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:5 vuotta vanha pyykinpesukone rikki. Täytyy soittaa vak. yhtiöön.
Soita ennemmin myyjälle.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:5 vuotta vanha pyykinpesukone rikki. Täytyy soittaa vak. yhtiöön.
Soita ennemmin myyjälle.
Meinaatko, että virhevastuu vielä kattaa jotain?

Tässä ei mainita suoraan vastaavaa tapausta, mutta Stetson-Harrison veikkaukseni on, että virhevastuu ei enää ole voimassa. Elektroniikalla 4 vuotta on katsottu riittäväksi kestoksi. Liedelle ei.

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Via ... /kestoika/
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 12.10.2015 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:5 vuotta vanha pyykinpesukone rikki. Täytyy soittaa vak. yhtiöön.
Ei taida isoja irrota ikävähennykset huomioonottaen. Minkä merkkinen mahtoi olla?
Ei sieltä paljoa saa, mutta kait jotain. Electrolux.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:5 vuotta vanha pyykinpesukone rikki. Täytyy soittaa vak. yhtiöön.
Soita ennemmin myyjälle.
Meinaatko, että virhevastuu vielä kattaa jotain?

Tässä ei mainita suoraan vastaavaa tapausta, mutta Stetson-Harrison veikkaukseni on, että virhevastuu ei enää ole voimassa. Elektroniikalla 4 vuotta on katsottu riittäväksi kestoksi. Liedelle ei.

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Via ... /kestoika/
Pesukoneen voi olettaa kestävän yli 5 v. Isoilla kodinkoneilla virhevastuu ei lakkaa noin nopeasti, erityisesti jos on kallimpaa sorttia.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Soita ennemmin myyjälle.
Meinaatko, että virhevastuu vielä kattaa jotain?

Tässä ei mainita suoraan vastaavaa tapausta, mutta Stetson-Harrison veikkaukseni on, että virhevastuu ei enää ole voimassa. Elektroniikalla 4 vuotta on katsottu riittäväksi kestoksi. Liedelle ei.

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Via ... /kestoika/
Pesukoneen voi olettaa kestävän yli 5 v. Isoilla kodinkoneilla virhevastuu ei lakkaa noin nopeasti, erityisesti jos on kallimpaa sorttia.
Hmm. Mistäköhän tähän saisi vääntömomenttia? Jos soittaa Giganttiin, siellä on joku amisviiksijonne puhelimassa, joka ei ole koskaan kuullutkaan asiasta. Lisäksi tässä on tietysti se, että ei oikein voi odottaa montaa viikkoa ilman pesukonetta..

Henk. koht. toki kiistelisin mielelläni :twisted:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Helpoimmalla pääset kun menet ja ostat uuden pesukoneen. Sulla tuskin ~tonni tuottaa ongelmaa.
Kun vääntämiseen ja väittelyyn laskee oman hermostumisen ja (turhaan) käytetyn ajan, alkaa olla aikalailla nollilla :mrgreen:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

2 vuotta
Jääkaappi, kännykkä, pesukone, jne. Kahden vuoden nyrkkisääntö pätee käytännössä kaikkiin kodinkoneisiin ja -elektroniikkaan

Myyjän vastuu ei lopu kahden vuoden jälkeenkään, mutta noin kaksi vuotta on se aika, jolloin myyjä on yksin vastuussa laitteen korjauskustannuksista. Kahden vuoden jälkeen kustannuksia jaetaan myyjän ja ostajan välillä.

Kolmen vuoden käytön jälkeen asiakas joutuu maksamaan jo melko suuren osan korjauskuluista, ja neljän vuoden päästä voi olla mahdotonta saada mitään korvausta. Ja vaikka kuluttajariitalautakunta hyvitystä suosittaisikin, hyvityksen määrästä vähennetään tuotteesta saadun käyttöhyödyn arvo.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Ai niin, piti olla myös hiukan ärsyttävä:

Ihana ilma ulkona, nukuin puoli kymmeneen (yhdellä väliherätyksellä), kahvi oli hyvää ja nyt lähden molempien poikieni kanssa kävelemään lähikauppaan :]
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllä mä taidan ottaa kotivakuutuksesta sen mitä saa. Jos ryhtyisi tappelemaan myyjän kanssa, niin sinä aikana ei voisi ostaa uutta eikä korjata vanhaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

#paskanmoivat

Mitenkä on käytetty, ohjeiden mukaisesti? P.s. pesuhuoneen lattia ei ole suora..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kyllä mä taidan ottaa kotivakuutuksesta sen mitä saa. Jos ryhtyisi tappelemaan myyjän kanssa, niin sinä aikana ei voisi ostaa uutta eikä korjata vanhaa.
Arvelet tosiaan saavasi sitten jotakin, muutakin kuin bonusmenetyksen?
Onkos kotivakuutuksissakin bonuksia?

Olen kyllä vuosien saatossa saanut aika hyvin rahaa kotivakuutuksista. Ihan ilman huijaamista. Ovat nikottelematta korjanneet hajonneita töllöjä, liettä, mikroaaltouunia, Pleikkaria, videotykkiä jne.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä sain ihan mainittavan summan rahaa hajonneesta 8 vuotta vanhasta jääkaapista yhdellä puhelinsoitolla. Että kannattaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ainakin Fennia korvaa isot kodinkoneet uuden mukaan ilman vähennyksiä 10 käyttövuoteen saakka, koska rikkoutunut vaatii käytännössä uuden hankkimista. Pl. omavastuu, tietty.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Luennot alkoi = kotelomekkokausi alkoi = kotiin päästyä sukkikset ja rintaliivit narikkaan = vapaus!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Haluaisin kanssa rahaa, mutta kun en koskaan riko mitään. Ostan liian laadukasta tavaraa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Unirytmit vieläkin ihan sekaisin. Alkaa vetuttaa tää hilluminen.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: GarfielditonMaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Onkos kotivakuutuksissakin bonuksia?

Olen kyllä vuosien saatossa saanut aika hyvin rahaa kotivakuutuksista. Ihan ilman huijaamista. Ovat nikottelematta korjanneet hajonneita töllöjä, liettä, mikroaaltouunia, Pleikkaria, videotykkiä jne.
Ymmärtääkseni osassa vakuutuksista on autovakuutusmaisia alennuksia "vahingottomista jaksoista".

Juu, kannattaahan sitä tietty kokeilla.
Ikävähennys oli 8% vuodessa (ei lasketa ostovuodelta eikä rikkoutumisvuodelta). Ikävähennystä 32% ja omavastuu 200e. Korvaus n 225e. Ihan hyvä tuotto muutaman minuutin soitolle.

Kävin eilen ostamassa uuden koneen.

Pyykinpesukoneet ovat painavia :D

Oli melkoinen rimpuilu saada vanha VW:n kyytiin vaimon ja tyttären kanssa. Jos menen joskus naimisiin uudelleen, niin seuraava vaimo on itäsaksalainen kuulantyöntäjä! Selvittiin kuitenkin ilman miehistötappioita ja autokaan ei kärsinyt, mitä nyt vähän valui haisevaa likavettä kumimatolle.

Olisi tietysti voinut tilata kotiin kuljetuksen, mutta sitä saisi odottaa. Uusi on nyt eteisessä. Laitan tänään paikoilleen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin