Kenelle suomalaiselle Taloustieteen Nobel?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kenelle suomalaiselle Taloustieteen Nobel?

Bnegt Holmströmille menee
0
Ei ääniä
Esko Aholle
0
Ei ääniä
Jyrki Kataiselle
0
Ei ääniä
Sixten Korkmanille
0
Ei ääniä
Antti Chydeniukselle
0
Ei ääniä
Juha Sipilälle, saihan Obamakin parin presa vuoden jälkeen?
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 0

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Kenelle suomalaiselle Taloustieteen Nobel?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ennakkosuosikiksi uumoiltu Bengt Holmströmiä, mutta ´Suomessa on paljon muita mahdollisia ehdokkaita?
Bengt Holmström
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kenelle suomalaiselle Taloustieteen Nobel?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun Kitinä-rutiineihini kuuluu aina tässä yhteydessä tulla nillittämään, että tunnetustihan Nobel perusti 1800-luvun lopussa testamentillaan säätiön, joka jakaa merkittäviä palkintoja ihmiskuntaa eniten hyödyttäneille henkilöille. Luonnollisestikaan tällöin ei mikään taloustieteen Nobel voi edes tulla kysymykseen, eikä sellaista palkintoa siis olekaan. 60-luvulla rappio oli kuitenkin niin pitkällä, että Ruotsin keskuspankki perusti Nobelin muistopalkinnon taloustieteen alalle, jota jotkut moukat sitten ovat ruvenneet kutsumaan taloustieteen Nobeliksi. Oi aikoja, oi tapoja.

Joskus joku jutteli, että Seppo Honkapohja olisi voinut olla Holmströmin kilpailija, mutta kun vaihtoi Cambridgen Suomen Pankkiin, mahdollisuudet menivät. En usko, että palkinto on näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa tulossa Suomeen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kenelle suomalaiselle Taloustieteen Nobel?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Saako itseään ehdottaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kenelle suomalaiselle Taloustieteen Nobel?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jos tämän uuden mamutalouden keksijä ilmoittautuisi, niin ehdottaisin häntä. Toinen vaihtoehto voisi olla tämä innovatiivisten rahoitusinstrumenttien tutkija, joka lanseerasi käsitteen 'kreikkalaiset vakuudet' kuvaamaan riskitöntä tuottoa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kenelle suomalaiselle Taloustieteen Nobel?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Saako itseään ehdottaa?
"Tämän vuoden pysti meni Espoon Erikoistalousalueen edellytysten eskaloijalle, joka työssään on jo vuosikymmeniä toteuttanut tinkimättömästi taloudellisen hyödyn maksimointia tavalla, joka inspiroi jokaista läpi kansakunnan ja joka tulee lähitulevaisuudessa heilauttamaan Suomen bruttokansantuotteen huikealle kasvu-uralle kohti uutta menestystä."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin