TarkastusKeskiikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Täytyy kyllä kaivaa isolla lapiolla sisäistä humanistiani, ettei kyynisty näitten pakolaisten kanssa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lo and behold, uudessa koneessa on 10 vuoden moottoritakuu!

Voi tätä onnen päivää!

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... inpesukone

Verkkokauppa myi hintaan 549, valmistajan suositushinta 1120.

http://www.bosch-home.fi/tuotteet/pyyki ... 498SN.html

On hyvä, että kehitys kehittyy. Kekkoslovakian aikaan olisi varmasti saanut maksaa tuon suositushinnan.

Ps. 10 vuoden moottoritakuu kattaa vain osan, ei asennusta. Voi hyvin olla, että jos 9 vuotta vanhan koneen moottori poksahtaa, ei tule vaihdettua. Perustakuu on 2 vuotta.

Pps. käyttöönottotarkastus meni läpi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Melkoinen pommi, että Hollanti tippui futiksen EM-kisoista. Ei siis mahtunut 24 parhaan joukkoon. Fifa-rankingissa (7/15) viides ja kolmas eurooppalainen. Saan tästä rahtusen lohtua Suomen konttaamiselle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Täytyy kyllä kaivaa isolla lapiolla sisäistä humanistiani, ettei kyynisty näitten pakolaisten kanssa.
Ootsä nyt enemmänkin tekemisissä niiden kanssa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Täytyy kyllä kaivaa isolla lapiolla sisäistä humanistiani, ettei kyynisty näitten pakolaisten kanssa.
Ootsä nyt enemmänkin tekemisissä niiden kanssa?
Aika vähän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Täytyy kyllä kaivaa isolla lapiolla sisäistä humanistiani, ettei kyynisty näitten pakolaisten kanssa.
Ootsä nyt enemmänkin tekemisissä niiden kanssa?
Aika vähän.
Mikä on vienyt sisäisen humanistin piiloon?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Mikä on vienyt sisäisen humanistin piiloon?
Pitäiskö sanoa totuus. Ja mähän suhtauduin aikoinaan positiivisesti Sipilän perheenmajoituspuheisiin. En ehkä enää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mikä on vienyt sisäisen humanistin piiloon?
Pitäiskö sanoa totuus..
Tarkoitatko, että totuus on vienyt vai mietitkö, pitäiskö sinun kertoa totuus meille?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Tarkoitatko, että totuus on vienyt vai mietitkö, pitäiskö sinun kertoa totuus meille?
eka
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:

Pystytkö lyhyesti referoimaan, mikä se totuus on.En aio aloittaa väittelyä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Pystytkö lyhyesti referoimaan, mikä se totuus on.En aio aloittaa väittelyä :)
Yleisellä tasolla voisin jotain kommentoida, mutten viitsi aloittaa, ettei tule vahinkoja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos näät Helsingin keskustassa uusissa vaatteissa hyvinpukeutuneita tummempia mieshenkilöitä, he ovat pakolaisia..
Jos näet kuluneissa vaatteissa huonosti pukeutuneita ihmisiä ne on tavallisia suomalaisia, ei juoppoja..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Olen tässä nyt töitä vältellessäni lueskellut erilaisia hotelliarvosteluja ihan vaan yhtä lentokenttäyöpymistä varten. Niiden perusteella en näemmä voi yöpyä yhdessäkään Pekingin hotelleista. Pitää vissiin jättää arvostelut lukematta ja luottaa pelkkiin tähtiin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Lo and behold, uudessa koneessa on 10 vuoden moottoritakuu!
Käsitin, että Electroluxuksemme 10v moottoritakuu sisältää myös asentajan.
Taas työmisestä sorretaan!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Sen perusteella mitä olen lukenut ja kuullut arvaan kyllä, että siinä voi olla kyynistymisen vaara vähän isommallakin humanistilla. Opetellaan tietyn alueen joet ja kaupungit kun ei asuta vaarallisella alueella, irakilaiset kehuvat lehdissä puhuvansa syyrialaisella aksentilla kun irakilaisten päätökset jumissa, luoja tietää miten vanhoja ne 17v:t oikein ovatkaan...

"muuten on kohdeltu hyvin, mutta kerran on tarjottu puuroa". :)

Tsemppiä Yllelle. Epäilen, että pahin on vasta edessä kun keppostelu alkaa lisääntymään.
Tietämättä, minkälaiset havainnot Ylleä nyt ravistelevat, niin aika usein tässä aihepiirissä tällaista vanhaa vastaanottokeskustyöntekijää vähän kummastuttaa, että minkälaisiksi ihmiset oikein olettavat tyyppejä, jotka ovat usein vuosia kokeneet kidutusta, vainoa, täysin epäinhimillistä ja mielivaltaista väkivaltaa ja muuta kaltoin kohtelua, ovat varttuneet kaoottisissa oloissa joissa pärjätäkseen täytyy olla valmis aika härskiinkin peliin, jossa viranomaisiin ei koskaan ole voinut luottaa ja jotain aikaan saadakseen on aina täytynyt huijata ja lahjoa, ja joilla ei ole tukenaan juuri lainkaan vakaiden olojen ja koulutuksen tuomaa sosiaalista pääomaa.

Disclaimer: yllä olevasta ei vielä seuraa oikein mitään kantaa ajankohtaisiin mamu-kysymyksiin. Turvapaikan kriteerinä kun ei oikein pidäkään olla missikisamaiset mukavuusarviot.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:minkälaisiksi ihmiset oikein olettavat tyyppejä
No jos oletetaan, että ovat sekaisin olevia ihmisraunioita, miksi ne pitää tänne ottaa yhteiskuntarauhaa rikkomaan?
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Niba kirjoitti:Jos näät Helsingin keskustassa uusissa vaatteissa hyvinpukeutuneita tummempia mieshenkilöitä, he ovat pakolaisia..
Jos näet kuluneissa vaatteissa huonosti pukeutuneita ihmisiä ne on tavallisia suomalaisia, ei juoppoja..
Mä oon lajitellut nyt kolmatta viikkoa turvapaikanhakijoille menevää lahjoitustavaraa, ja näyttää siltä, että lacosteen, tiger of swedeniin ja hugo bossiin saavat pukeutua jatkossakin. Laatukamaa lahjoitetaan paljon, ja niitä on joko käytytty vähän tai ovat kestäneet hyvin aikaa. Jos lohduttaa, niin siellä kalliin takin alla on todennäköisimmin mainospaita.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:minkälaisiksi ihmiset oikein olettavat tyyppejä
No jos oletetaan, että ovat sekaisin olevia ihmisraunioita, miksi ne pitää tänne ottaa yhteiskuntarauhaa rikkomaan?
Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka antaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:minkälaisiksi ihmiset oikein olettavat tyyppejä
No jos oletetaan, että ovat sekaisin olevia ihmisraunioita, miksi ne pitää tänne ottaa yhteiskuntarauhaa rikkomaan?
No koska meillä on velvollisuus auttaa mahdollisuuksien mukaan vainon kohteena olevia henkilöitä turvapaikan muodossa, kun he apua tulevat meiltä hakemaan.

Disclaimer: minusta nykyinen kv-turvapaikkapolitiikka ei ole kovin onnistunutta. Olen aiemmin Kitinässä kannattanut mm. kiintiöpakolaisten härskimpää laadullista valikoimista, multikulturalistisen politiikan korvaamista kulttuuri-imperialistisella sulautuspolitiikalla, ns. Urpiaisen-Hans Jörgenin ohjelman omaksumista kansainvaelluksen managerointiin nykyisen turvapaikkakriteeri-tohinan sijaan, ja mitä näitä on nyt ollutkaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:No koska meillä on velvollisuus auttaa mahdollisuuksien mukaan
Siis keillä on? Mikä ihmeen velvollisuus?
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:No koska meillä on velvollisuus auttaa mahdollisuuksien mukaan
Siis keillä on? Mikä ihmeen velvollisuus?
Suomella valtiona, käänsin tämän suomalaisia koskevaksi kollektiiviseksi moraaliseksi velvollisuudeksi.

Tähän asiaan kantani on suurin piirtein sellainen, että tulee sopia jonkinlaiset säännöt siitä, missä tapauksissa turvapaikkahakemus otetaan käsittelyyn Suomessa, sekä siitä, minkälaisissa tapauksissa (liittyen hakijan henkilökohtaiseen suojeluntarpeeseen) turvapaikka myönnetään. Jos tässä prosessissa edetään myönteiseen turvapaikkapäätöksen, en pidä turvapaikanhakijan aiemmissa vainoissa syntynyttä traumatisoituneisuutta hyvänä perusteena sittenkin perua turvapaikka.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:en pidä turvapaikanhakijan aiemmissa vainoissa syntynyttä traumatisoituneisuutta hyvänä perusteena sittenkin perua turvapaikka.
No, jos oletetaan että sillä traumatisoituneisuudella on seurauksia, mitä sun mielestä pitää sietää, ennen kuin traumatisoinut pitää laittaa etsimään turvapaikkansa muualta?

1. Valhettelut viranomaisille hakemuksessa henkilötiedoista tai taustasta
2. Naisten kourimisen ja ahdistelun
3. Varastelun
4. Vuosikausia sosiaaliturvalla eläminen
5. Lievät vakivallanteot
6. Raiskaukset tai vakavan väkivallan
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Noihin minulla ei ole valmista ja hyvin määriteltyä kantaa. Vaikuttaa hankalalta ongelmalta. 1-kohta näyttää kyllä sikäli laadullisesti muista eroavalta, että siinä ikään kuin kyseenalaistuvat aiemman turvapaikkapäätöksen perustelut. Muut vaikuttavat, ikävä kyllä, vähän sellaisilta, että jos turvapaikkapäätös oli alunperin oikea, nämä seikat eivät tätä asiaa muuksi muuta, jolloin tekijä saattaa jäädä suomalaisen oikeusjärjestelmän/sosiaalituen ongelmaksi. Mutta kuten sanottu, tämä on vain alustava mutu, en ole tähän asiaan kovin paljoa perehtynyt tai ajatteluaikaa uhrannut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^ Jos tuohon tiksin listaan haluaa jotain paaluttaa, voisin itse kannattaa ainakin sitä, että ehdottomaan vankeusrangaistukseen tuomittu voitaisiin karkottaa maasta heti. Hyvin hankala on ylipäätään mitään tiivistystä asiasta tehdä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TarkastusKeskiikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:^ Noihin minulla ei ole valmista ja hyvin määriteltyä kantaa. Vaikuttaa hankalalta ongelmalta. 1-kohta näyttää kyllä sikäli laadullisesti muista eroavalta, että siinä ikään kuin kyseenalaistuvat aiemman turvapaikkapäätöksen perustelut. Muut vaikuttavat, ikävä kyllä, vähän sellaisilta, että jos turvapaikkapäätös oli alunperin oikea, nämä seikat eivät tätä asiaa muuksi muuta, jolloin tekijä saattaa jäädä suomalaisen oikeusjärjestelmän/sosiaalituen ongelmaksi. Mutta kuten sanottu, tämä on vain alustava mutu, en ole tähän asiaan kovin paljoa perehtynyt tai ajatteluaikaa uhrannut.
Tein Kitinähaun ja huomasin vuonna 2008 kirjoittaneeni, että oikeustajuuni voisi mahdollisesti jotenkin mahtua se, että aikuisina Suomeen saapuneet ulkomaalaiset karkotettaisiin, jos syyllistyvät (vakaviin?) rikoksiin. Voi olla, etä ajattelen yhä näin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin