MaanantaiKetju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti:Aika moni preferoi viidenkybän autoa, jolla voi ajaa ilman suurempaa pelkoa perseessä matkan katkeamisesta vaikka Tampereelle ja takaisin ennemmin kuin 100k autoa, jossa kantosäde kummittelee jatkuvasti mielessä. Ja sitten on se jengi, joka ostaa kolmenkybän patongin, jossa peruutusvalot syttyvät aina kun painaa jarrua.
Kauhean kalliita. Tästä puuttuu selvästi vielä yksi hintaluokka. Kerran olen 90-luvulla maksanut autosta yli 60k markkaa, mutta sittemmin en ole yli kybän ökybiileihin sortunut :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
Ei se kyllä istu oikein minunkaan maailmankuvaan. En näin ilman satumaista rikastumista oikein hahmota kuinka rikas minun pitäisi olla, että pitäisin moista toteuttamiskelpoisena vaihtoehtona.
Yleisesti ottaen 100k:n auto on turvallisempi kuin 10k:n auto. Miksi et ostaisi mahdollisimman turvallista autoa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: En käy suihkussa joka päivä.
Tämä ja soratie kotiin eivät voi olla pelkkää sattumaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: En käy suihkussa joka päivä.
Tämä ja soratie kotiin eivät voi olla pelkkää sattumaa.
:kele:

Vaikka kävisin, niin silti uskoisin AP:n käyttöminuuttien ylittävän suihkussa käynti minuutit.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Käytkö talvisin suihkussa vai ainoastaan kesäisin kun näkyy kaistat ja tulee hiki?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:^ Käytkö talvisin suihkussa vai ainoastaan kesäisin kun näkyy kaistat ja tulee hiki?
Myönnän, että en tullut ajatelleeksi lunta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kai kaikilla silti joku elämänalue on johon rahaa hukataan surutta jos sitä vaan on - vaikka se ei kaikilla olisi auto. Mä keksisin monta yli 100K:n autoa jotka olisin valmis ostamaan jos sen 100K:n tahkoaminen ei olisi niin kovan duunin takana. Jokunen dorka varmaan leikkisi Roope Ankkaa hautaan asti.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja Niba »

:zap: Oman autoni arvo oli joskus 5k nyt taitaa lähempänä 3k olla, joten 5k rempat jätän väliin ja otan 1,5k ruttausmaksua..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Yleisesti ottaen 100k:n auto on turvallisempi kuin 10k:n auto. Miksi et ostaisi mahdollisimman turvallista autoa?
Tykkään elää vaarallisesti...

Käsitykseni mukaan 90-luvun aikana autoissa saavutettiin riittävä turvallisuustaso. En siis koe saavuttavani tarpeeksi vastinetta rahalle panostaakseni uudempaan ja kalliimpaan autoon. Edellisten autojen kanssa mä olin vielä innokas vaihtamaan uudempaan tai parempaan autoon, mutta oon niin ihastunut nykyiseen, että en edes halua vaihtaa mihinkään muuhun autoon. Ostaisin toisen samanlaisen varaosiksi säilöön, jos mulla vaan olisi hyvä ja halpa varastopaikka sille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Yleisesti ottaen 100k:n auto on turvallisempi kuin 10k:n auto. Miksi et ostaisi mahdollisimman turvallista autoa?
Tykkään elää vaarallisesti...

Käsitykseni mukaan 90-luvun aikana autoissa saavutettiin riittävä turvallisuustaso. En siis koe saavuttavani tarpeeksi vastinetta rahalle panostaakseni uudempaan ja kalliimpaan autoon. Edellisten autojen kanssa mä olin vielä innokas vaihtamaan uudempaan tai parempaan autoon, mutta oon niin ihastunut nykyiseen, että en edes halua vaihtaa mihinkään muuhun autoon. Ostaisin toisen samanlaisen varaosiksi säilöön, jos mulla vaan olisi hyvä ja halpa varastopaikka sille.
Älä nyt hermostu (epäilen tämän olevan tulenarka kysymys tässä kontekstissa); onko sulla perhettä (muistaakseni ainakin vaimo)?

Esim. pylvästörmäystesti ja osatörmäystesti (erityisesti tämä) ovat varsin uusia. Moni autonvalmistaja kehittää autonsa turvallisuutta nimenomaan testejä varten ja ennen ko. testejä noihin ei niin paljoa panostettu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja elco »

Mun intuitio ja mutu ylittää kyllä kaikkien ncap sun muiden törmäystestien tulokset, koska olen nähnyt lehdissä ja livenä niin monta kolarissa rusinaksi mennyttä ranskalaista.

Tätä tutkimustulosta ette voi kiistää!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Esim. pylvästörmäystesti ja osatörmäystesti (erityisesti tämä) ovat varsin uusia. Moni autonvalmistaja kehittää autonsa turvallisuutta nimenomaan testejä varten ja ennen ko. testejä noihin ei niin paljoa panostettu.
Tuosta 72t ajettu iso perheauto, euro ncap 5 tähteä, täydet pojot suunnilleen kaikesta paitsi takaovi ei auennut tolppatestin jälkeen mistä lähti yksi piste. 8800e.

http://www.euroncap.com/en/results/renault/laguna/15737

http://www.nettiauto.com/renault/laguna/6994316

Samantyylisiä tilastoja löytyy ko. valmistajalta 2002 lähtien.
Testit muuttuvat koko ajan vaativammiksi. 10 vuotta sitten 5 tähteä saanut auto ei tod. näk. saisi tänä vuonna enää 5 tähteä. Testien vaatimustasoa on kiristetty viimeksi tänä vuonna.

http://www.carlist.my/news/euro-ncap-an ... ence/21669

"Starting 2015, the requirements for a Euro NCAP five star rating have been made stricter with the introduction of a 50 km/h full width frontal collision test with a rigid barrier, using two smaller dummies representing smaller frame female occupants, seated front and behind---

In addition to that, the side barrier test now uses a larger, heavier impactor and the side pole test is made tougher by altering the angle of impact (from 90 degrees perpendicular to 15 degrees off perpendicular)."

Stetson-Harrison veikkaukseni on, että uusi Volvo XC90 on turvallisin koskaan myyty auto.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: Älä nyt hermostu (epäilen tämän olevan tulenarka kysymys tässä kontekstissa); onko sulla perhettä (muistaakseni ainakin vaimo)?
Kyllä mä nyt oon vähän pettynyt, ettei näin oleellista informaatiota löydy kuuluisasta mustasta kirjasta :(
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Älä nyt hermostu (epäilen tämän olevan tulenarka kysymys tässä kontekstissa); onko sulla perhettä (muistaakseni ainakin vaimo)?
Kyllä mä nyt oon vähän pettynyt, ettei näin oleellista informaatiota löydy kuuluisasta mustasta kirjasta :(
Höh. Annoin itselleni kertoa, että saat katsoa yoga pantseja kotona!1

Lapsista ei ole merkintää suuntaan tai toiseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Höh. Annoin itselleni kertoa, että saat katsoa yoga pantseja kotona!1

Lapsista ei ole merkintää suuntaan tai toiseen.
Onkin muuten ilo silmälle, kun on niin hyvä perä pantseihin verhottuna :mrgreen:

Oon kyllä varma, että pojastakin olen jotain joskus maininnut.

EDIT: Viimeksi aiheeseen viitattu 12.10.2015.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Höh. Annoin itselleni kertoa, että saat katsoa yoga pantseja kotona!1

Lapsista ei ole merkintää suuntaan tai toiseen.
Onkin muuten ilo silmälle, kun on niin hyvä perä pantseihin verhottuna :mrgreen:

Oon kyllä varma, että pojastakin olen jotain joskus maininnut.

EDIT: Viimeksi aiheeseen viitattu 12.10.2015.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:Uudella sadantonnin autolla ja 8800e lagunalla ei ole kymmenkertaista eroa turvallisuudessa, Dave hyvä..
Kukaan ei tässä keskustelussa ole kait näin väittänyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Suurimmat matkustajalle tulleet erot ovat takapenkin turvavyömuistuttimet (ruudusta näkee montako turvavyötä takana on kiinni reaaliaikaisesti ja varoituspimputus jos käynnissä olevassa autossa niitten määrä vähenee), jumalaton koko ohjaamon valaiseva matkustajan airbag-varoitin ja muille jalankulkijaystävällinen etuosa. Ja nekin saa kaupasta alkaen 14t uutena.
Et pidä näitä

"Starting 2015, the requirements for a Euro NCAP five star rating have been made stricter with the introduction of a 50 km/h full width frontal collision test with a rigid barrier, using two smaller dummies representing smaller frame female occupants, seated front and behind---

In addition to that, the side barrier test now uses a larger, heavier impactor and the side pole test is made tougher by altering the angle of impact (from 90 degrees perpendicular to 15 degrees off perpendicular)."

merkittävänä matkustajan kannalta?

Kummassa autossa istuisit mielummin matkustajana matkalla kylki edellä päin puhelinpylvästä, uudessa Volvon XC 90:ssä vai vuoden 2009 Lagunassa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Ranskalaiset ovat luultavasti lahjoneet törmäystestikeskuksen. Muuten ei olisi mitenkään voinut tulla 5*.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei toi Laguna varmastikaan huono valinta ole.

Keskustelu taisi kuitenkin lähteä siitä, miksi maksaa 100k autosta.

Jos sen 100k laittaa esim. uuteen Volvon XC90:een saa hyvin tod. näk. erittäin turvallisen auton (sikäli kun auto voi olla turvallinen, turvallisempaa olisi toki matkustaa bussilla tai junalla).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:^ Ranskalaiset ovat luultavasti lahjoneet törmäystestikeskuksen. Muuten ei olisi mitenkään voinut tulla 5*.

Ajoin vuonna -88 kaverin rättisitikalla, joten ko. testitulos ei voi pitää paikkaansa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Väittelyn ilosta totean kuitenkin, että uusi XC90 peittoaa tuon Ranskan ihmeen kaikessa muussa paitsi jalankulkijaturvallisuudessa

http://www.euroncap.com/en/ratings-rewa ... hnologies=

Toki sitäkään, että voisi laittaa 65k nopeisiin naisiin ja huonoihin hevosiin, ei voi väheksyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kysehän on vastineesta rahalle, ja meillä jokaisella se muodostuu eri asioista. Vaikka sadan tonnin vekottimella ei ehkä pääse ilman pelkoa Tampereelle, saa sillä naapurin kateelliseksi, mimmejä kyytiin tai henkisen peniksenpidennyksen. So worth it. Ja sama pätee niihin käsilaukkuihin: kyllä kamat kulkee muovikassissakin, mutta tulee parempi fiilis ja Lissua vituttaa, kun Vesperi kuskaa kamojaan kymppitonnin (halvimmasta päästä, toim. huom!) Birkinissä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Saattaapi niissä yli 10keur autoissa olla muutakin eroa kuin mahdollisesti paraneva turvallisuus. Ja/tai status- ym arvot.

Aikanaan tein valintaa 50 ja 75 keur autojen välillä. Eri merkkiä ja 2wd tai 4wd. Valitsin noista kahdesta yhtälailla kolariturvallisen mutta mukavamman matka-auton.
Käytännössä muutamaan kertaan mittaamani (mittarivirheet poistettu) matka-ajon kulutus mukava 4.7 ltr/100km keskinopeudella 96 km/h, matkana hiukan alle 400km. Ei onnistu jonoajossa, ainakaan mulla. Tehoa kolmattasataa heppaa ja vääntöä 500+Nm.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: MaanantaiKetju

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti:
Loput 65t voisi käyttää vaikka viinaan ja huonoihin naisiin. :)
Mhmm, mitä jos ei käytäkään ja ajaa vaan renaultilla?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin