PersuPerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ai saatana että oli vaikeeta päästä Jägestä julkisilla kotiin keskellä yötä. Olin kotona jo 6.30!!
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Lähetin Ylelle palautteen teksti-tv:n urheilujutun heikosta otsikoinnista. Katsotaan muuttuuko...en pidätä hengitystä.
Jess :cheer: Toiveeni kuultiin ja otsikko ja osin sisältö muuttui juuri kuten halusin. Kyse on teksti-tv:n sivusta 207.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Lähetin Ylelle palautteen teksti-tv:n urheilujutun heikosta otsikoinnista. Katsotaan muuttuuko...en pidätä hengitystä.
Jess :cheer: Toiveeni kuultiin ja otsikko ja osin sisältö muuttui juuri kuten halusin. Kyse on teksti-tv:n sivusta 207.
Mitä siellä oli aiemmin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Huomasin pari päivää sitten, että multa menee henk. koht. luottokortilta Sanoma media Finland lasku 9.90 kuussa. Kyseessä EI ole HS Verkkopalvelu +, joka maksaa enemmän ja menee firman tililtä.

Soitin eilen HS:n aspaan. Eivät osaa sanoa, mistä kyse. Tänän pyysivät lisää tietoja, selvitys jatkuu.

Mun pitäisi saada tästä hyvästä Eetos Erkko säätiön stipendi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:
Korkeasti koulutettu väki sen sijaan saa Suomessa kansainvälisesti tarkastellen huonoa palkkaa ja heidän palkkaverotuksensa on kireää.

Korkeasti koulutettu palkkatyöläinen on Suomessa kansainvälisesti arvioiden huonossa asemassa.
Toisaalta Suomessa saa paljon sellaista ilmaiseksi yhteiskunnalta, josta muualla joutuu maksamaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:
Toisaalta Suomessa saa paljon sellaista ilmaiseksi yhteiskunnalta, josta muualla joutuu maksamaan.
Tämä ei kait muuta duunarit vs korkeasti koulutetut vertailua. Vai onko sinun tietääksesi Suomessa korkeasti koulutetuilla palkkatyöläisille joitain yhteiskunnan etuuksia, joita ns. duunarit eivät saa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:
Toisaalta Suomessa saa paljon sellaista ilmaiseksi yhteiskunnalta, josta muualla joutuu maksamaan.
Tämä ei kait muuta duunarit vs korkeasti koulutetut vertailua. Vai onko sinun tietääksesi Suomessa korkeasti koulutetuilla palkkatyöläisille joitain yhteiskunnan etuuksia, joita ns. duunarit eivät saa?
Ei muuta. Aina välillä vain voisi muistuttaa että korkeastikoulutetut ovat saneet koulutuksensa lähes ilmaiseksi verovaroin toimivissa oppilaitoksissa, saaneet opiskeluajoiltaan "palkkaa" ja asumiseensakin tukea. Monessa muussa maassa (useimmmissa?) yliopisto/korkeakouluopiskelusta pitää MAKSAA.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:

Ei muuta. Aina välillä vain voisi muistuttaa että korkeastikoulutetut ovat saneet koulutuksensa lähes ilmaiseksi verovaroin toimivissa oppilaitoksissa, saaneet opiskeluajoiltaan "palkkaa" ja asumiseensakin tukea. Monessa muussa maassa (useimmmissa?) yliopisto/korkeakouluopiskelusta pitää MAKSAA.
En tunne Länsi Euroopan systeemiä. Ovatko yliopisto tai korkeakouluopinnot maksullisia?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aivan oma valinta, kuinka korkealle haluaa opiskella.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Vastineeksi tästä ilmaisesta opiskelusta saamme kehnon elintason ja surkean ostovoiman. Loistava diili! Mieluummin maksaisin opiskelemisesta kerralla silloin kun opiskelen kuin maailman kovimpia veroja koko elämäni.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:
En tunne Länsi Euroopan systeemiä. Ovatko yliopisto tai korkeakouluopinnot maksullisia?
En tiedä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kuva
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
En tunne Länsi Euroopan systeemiä. Ovatko yliopisto tai korkeakouluopinnot maksullisia?
En tiedä.
No sitten pointtisi koulutuksen ilmaisuudesta on aika ontto.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Lähetin Ylelle palautteen teksti-tv:n urheilujutun heikosta otsikoinnista. Katsotaan muuttuuko...en pidätä hengitystä.
Jess :cheer: Toiveeni kuultiin ja otsikko ja osin sisältö muuttui juuri kuten halusin. Kyse on teksti-tv:n sivusta 207.
Mitä siellä oli aiemmin?
Otsikko oli muistaakseni "Ilosen peli täyttä tervanjuontia". Sisältöä en enää sanatarkasti muista. Mutta ei +2 kahden kierroksen jälkeen nyt Ylen kuitenkin hillityn fiksun linjan mukaisesti taivu täydeksi tervanjuonniksi millään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
En tunne Länsi Euroopan systeemiä. Ovatko yliopisto tai korkeakouluopinnot maksullisia?
En tiedä.
No sitten pointtisi koulutuksen ilmaisuudesta on aika ontto.
Ei ole mitään yhdenmukaista länsi-eurooppalaista systeemiä vaan käytännöt vaihtelevat (veikkaisin kyllä, että kansalaispalkkaa kokopäivätoimisesta opiskelusta ei juuri saa kuin Pohjoismaissa). Mutta sikäli Homie on kyllä minusta jäljillä, että tässä päivänä muutamana juttelin yhden kokoomuksen koulutuspolitiikka-takapirun kanssa, ja hän kyllä informaalisti korosti vähän vastaavasti sitä, että varsinkin vanhan polven kokkarien koulutuspoliitikot ovat perinteisesti sillä kannalla, että ilmainen korkeakoulutus on suomalaisen yhteiskunnan harvoja selkeitä tulonsiirtoja köyhiltä rikkaille, eli saadaan edes jotain takaisin korkeista veroista, ja siksi niin moni kokoomuksessakin vähän yllättäen vastustaa opintojen maksullisuutta ja opintotuen leikkauksia.
Viimeksi muokannut urpiainen, 23.10.2015 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Otsikko oli muistaakseni "Ilosen peli täyttä tervanjuontia". Sisältöä en enää sanatarkasti muista. Mutta ei +2 kahden kierroksen jälkeen nyt Ylen kuitenkin hillityn fiksun linjan mukaisesti taivu täydeksi tervanjuonniksi millään.
Ja nyt olivat sitten vaihtaneet otiskoinnin oikein myönteiseksi?

Vaikka muuten olenkin aika allerginen kaikenlaiselle positiiviselle ajattelulle ja perusteettomalle hehkuttamiselle, jotenkin mua sieppaa sellainen suomalaisen urheilujournalismin läpitunkeva kielteisyys. Kun urheilu nyt kuitenkin on viihdettä, niin esim. selostajan soisi kantavan kortensa kekoon minun viihtymisessäni.

En siis tarkoita sitä, että selostajien tarvitsisi nykyiseen tapaan hakea lennokkaita lohkaisuja ja ilmauksia. Se on lähinnä piinallista. Mutta vastustan sellaista voi voi, ei tästä nyt tule mitääm, onpa tahmeata -selostusta. Mieluummin koittaisivat vaikka väkisin luoda innostusta aikaiseksi. Ja kun suomalainen tulee MM-kisojen juoksun välierässä kuudenneksi ja putoaa jatkosta, olisi tosi piristävää välillä saada haastattelija, joka ryntäisi paikalle mikrofoni ojossa riemuitsemaan, että jumankekka, tyyppi on maailman 20 nopeimman joukossa, mahtavaa! Sen sijaan saamme aina kuulla "asiantuntevaa" narinaa siitä, että eipä näyttänyt nyt oikein tänään irtoavan, mikä meni pieleen kun ei ihan parasta saatu irti?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
En tunne Länsi Euroopan systeemiä. Ovatko yliopisto tai korkeakouluopinnot maksullisia?
En tiedä.
On huomattavaa, että ne opinnot ovat maksuttomia myös kaiken maailman muukalaisille. Sekin kustannetaan keskiluokan verotuksella.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Huomasin pari päivää sitten, että multa menee henk. koht. luottokortilta Sanoma media Finland lasku 9.90 kuussa. Kyseessä EI ole HS Verkkopalvelu +, joka maksaa enemmän ja menee firman tililtä.

Soitin eilen HS:n aspaan. Eivät osaa sanoa, mistä kyse. Tänän pyysivät lisää tietoja, selvitys jatkuu.
Yle vero tuli myös niille, jotka eivät katso telkkaria. Nyt pilotoidaan hesari-veroa, jotta riippumaton tiedonvälitys voidaan turvata.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Vaikka muuten olenkin aika allerginen kaikenlaiselle positiiviselle ajattelulle ja perusteettomalle hehkuttamiselle, jotenkin mua sieppaa sellainen suomalaisen urheilujournalismin läpitunkeva kielteisyys. Kun urheilu nyt kuitenkin on viihdettä, niin esim. selostajan soisi kantavan kortensa kekoon minun viihtymisessäni.
Itsesäälissä vellominen ja häpeä ovat normaalille suomalaiselle parasta viihdettä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Huomasin pari päivää sitten, että multa menee henk. koht. luottokortilta Sanoma media Finland lasku 9.90 kuussa. Kyseessä EI ole HS Verkkopalvelu +, joka maksaa enemmän ja menee firman tililtä.
Soitin eilen HS:n aspaan. Eivät osaa sanoa, mistä kyse. Tänän pyysivät lisää tietoja, selvitys jatkuu.
Yle vero tuli myös niille, jotka eivät katso telkkaria. Nyt pilotoidaan hesari-veroa, jotta riippumaton tiedonvälitys voidaan turvata.
Äh. Se on lisälasku (ns. Hommaurpomaksu) niille, jotka spämmäävät Ylen toimittajia liiallisella sähköpostimäärällä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: PersuPerjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Huomasin pari päivää sitten, että multa menee henk. koht. luottokortilta Sanoma media Finland lasku 9.90 kuussa. Kyseessä EI ole HS Verkkopalvelu +, joka maksaa enemmän ja menee firman tililtä.
Soitin eilen HS:n aspaan. Eivät osaa sanoa, mistä kyse. Tänän pyysivät lisää tietoja, selvitys jatkuu.
Yle vero tuli myös niille, jotka eivät katso telkkaria. Nyt pilotoidaan hesari-veroa, jotta riippumaton tiedonvälitys voidaan turvata.
Äh. Se on lisälasku (ns. Hommaurpomaksu) niille, jotka spämmäävät Ylen toimittajia liiallisella sähköpostimäärällä.


:hep:

Munhan pitäisi saada Hesarilta vakituisen avustajan palkkaa! Mutta ehkä Erkko-säätiön "Vuoden nuori kirjailija" tms stipendi riittää tämän hyvitykseksi.

Itse maksun etiologia on ehkä selvinnyt. Kyseessä on mahd IS-TV:n tilaaminen, poika katsoo sieltä urheilua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin