Urpåjen keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Turvatarkastuksessa edessä ollut bjisnesmies yritti päästä koneeseen isojen kempparipullojen ja Fiskarsin taloussaksien kanssa. Oikeesti.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Mun mielestä tuossa kenttäturvahommassa pitäisi kehittää sellainen liikennevakuutuksen bonuksia mukaileva järjestelmä, jossa kaikki aloittavat omegatasolta ja lusivat loppumattomissa turvajonoissa muiden teräaseita, vesipulloja, hiuslakkaa ja ilotulitteita roudaavien turistien kanssa. Mallisuorituksesta saa yhden bonuspisteen ja munauksista (muniminen, kielletyt artikkelit, väärät pakkaukset jne) kymmenen miinusta. Kymmenellä pluspisteellä pääsee betakaistalle. Tämän jälkeen 20 lisäpluspistettä vuosittain oikeuttaa alfakaistalle.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun liha on nyt virallisesti todettu syöpävaaralliseksi aineeksi niin ahdistuin ottamaan salaatin lounaaksi.

On se surkiaa kun pitää kanin ruokaa syödä!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tää syöpävaarallisuus on yksi tympeä ikuisuusaihe. Satutteko muistamaan, onko maailmassa jokin ruoka-aine tai muu aine, jonka ei ole joskus todettu nostavan syöpäriskiä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tää syöpävaarallisuus on yksi tympeä ikuisuusaihe. Satutteko muistamaan, onko maailmassa jokin ruoka-aine tai muu aine, jonka ei ole joskus todettu nostavan syöpäriskiä?
Ymmärrän pointtisi, mutta kyllä lihan syöpävaarallisuus on ilmeisen todellinen juttu. Ei se tietenkään esim. tupakointiin verrattava riski ole.

Elämästä ei selviä hengissä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Itsehän en noteeraa laisinkaan moisia syöpävaarariskejä, koska paskalehdillä on taipumus dramatisoida moisia uutisia. Siis uskon toki, että moinen on tutkimuksessa todettu, mutta en anna siitä tehtävälle uutiselle painoarvoa, koska uutisessa ei kerrota miten paljon riski kasvaa. Ilman eksplisiittistä uutisointia oletan riskin olevan joitain miljoonasosia, mikä ei anna aihetta muuttaa käyttäytymistä.
Viimeksi muokannut elco, 28.10.2015 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Eikös se ole se punainen liha joka on syöpävaarallista? Ja siipikarjan liha terveellisempää?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kannattaa lopettaa syöminen kokonaan, niin ei tartte tollasia mietiskellä. Kannatan myös Elcon lanseeraamaa turvatarkastusbonusjärjestelmää. Pääsis eroon niistä teidentukoista.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Homeboy65 kirjoitti:Eikös se ole se punainen liha joka on syöpävaarallista? Ja siipikarjan liha terveellisempää?
En lähtisi ruoasta liiemmin stressaamaan: https://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholi_ ... %B6p%C3%A4
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lihan syöpävaara kannattaa laittaa perspektiiviin. Se lisää ilmeisesti lähinnä paksunsuolen syövän riskiä. Se taas ei ole mikään erityisen suuri tappaja. 1.6% suomalaisista kuolee siihen.

Tässä muuten alkuperäinen WHO:n tiedote

http://www.iarc.fr/en/media-centre/pr/2 ... r240_E.pdf

"For an individual, the risk of developing colorectal cancer because of their consumption of processed
meat remains small"

Täytyykin ottaa vahinko takaisin ja käydä ostamassa snägäriltä joku käriste!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Ei se tietenkään esim. tupakointiin verrattava riski ole.
Ei sinne päinkään, juu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

WHO : "The experts concluded that each 50 gram portion of processed meat eaten daily increases the risk of
colorectal cancer by 18%."

Yksi grillimakkara näyttää painavan 80 grammaa.

Joka tapauksessa varsin pieni absoluuttinen riski.

Ps. tuossa 1.6%:ssa on tietysti mukana myös ne runsaasti lihaa syövät.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kauheen keski-ikäinen keskustelu, ahistaa. Joutuu varmaan vetämään persut tänään!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Tulee mieleen se väitös, jonka mukaan haimasyövän riski lisääntyy niillä, jotka kaatavat kaksi pulloa kossua naamariin päivittäin.

Perstuntumalta on vaikea keksiä riskejä, jotka eivät lisäänny kahden kossun päivätahdilla. Kai sitten joku marssimurtuma.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:Tulee mieleen se väitös, jonka mukaan haimasyövän riski lisääntyy niillä, jotka kaatavat kaksi pulloa kossua naamariin päivittäin.

Perstuntumalta on vaikea keksiä riskejä, jotka eivät lisäänny kahden kossun päivätahdilla. Kai sitten joku marssimurtuma.
^riski päätyä Suomen seksikkäin mies äänestykseen. Eiku onhan siellä aina taitelijoita..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos menis tuohon naapurihuoneeseen eli talon salille vetämään leukoja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tarvitsisin jonkun, joka ei ole mun FB-kaveri kommentoimaan lehtijuttua omalla nimellään. Oliskohan vaan helpompaa luoda valeprofiili ja kommentoida jostain kirjaston koneelta...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Urpåjen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Tarvitsisin jonkun, joka ei ole mun FB-kaveri kommentoimaan lehtijuttua omalla nimellään. Oliskohan vaan helpompaa luoda valeprofiili ja kommentoida jostain kirjaston koneelta...
Onko ihan pakko olla FB-profiili? Jos ei käytä toki eri selainta jolla et ole loggautuneena fb:hen.
Jos ei olisi pakko, olisin jo ratkaissut asian.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin