NuhakuumePerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkaa muhakuume olemaan voitettu, välillä tulee yskänkohtauksia kun keho haluaa eroon kurkussa piilevästä limasta.

Joku päivä vetäisin jääkaapissa majailleesta kolmioyskänlääkkeestä hörpyt pahimpaan köhinään. Ei tuntunut oikein auttavan, olisikohan syy kun viimeinen käyttöpäivä oli edellisellä vuosikymmenellä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Wiss Ilveksen ruoriin - hyvä valinta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:^ Hyvä, että saadaan tuo työtön naapurin setäkin johonkin hommiin.
Eikös Wiss ole toiminut nuorisomaajoukkueitten (18/19) valmentajana viime vuodet.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:En ole hänen uraansa kauheasti seurannut
Tiesit kuitenkin, että työtön on.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jonkin verran huolettaa vuoden vaihteessa tapahtuva lääkärinkäyntin Kela-korvauksien leikkaus. Mitä se merkitsee mulle.

Toki tiedän, että olen tähän asti ollut hyvin suojassa muun maailman turbulenssilta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kerros Dave, onko D-vitamiinin suosituksia suuremmalla kiskomisella havaittu yhdessäkään tutkimuksessa mitään haittavaikutuksia? Olen sellaisessa perttimäisessä käsityksessä, että suositukset on arvottu aika lailla alakanttiin ja että enemmänkin saisi mm. vastustuskyvyn vuoksi vetää. Mitä sanoo lääketieteen konsensus?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hans Jörgen kirjoitti:Kerros Dave, onko D-vitamiinin suosituksia suuremmalla kiskomisella havaittu yhdessäkään tutkimuksessa mitään haittavaikutuksia? Olen sellaisessa perttimäisessä käsityksessä, että suositukset on arvottu aika lailla alakanttiin ja että enemmänkin saisi mm. vastustuskyvyn vuoksi vetää. Mitä sanoo lääketieteen konsensus?
En osaa sanoa tätä copy paste enempää

"D-vitamiinimyrkytys
Liiallisesta D-vitamiinin nauttimisesta on haittaa. D-vitamiinin myrkyllisyyttä on Britanniassa 50-luvulla kuvattu pikkulapsilla, kun vitaminoidusta ruuasta tai vitamiinivalmisteista saadun D-vitamiinin päiväsaanti on ollut tasoa 100 mikrog. Tarkkaa annosta ja siitä seurannutta kalsidiolin pitoisuutta on mahdoton myöhemmin arvioida. Suomalaisten pikkulasten D-vitamiinin neuvola-annos oli 50-luvun alussa samaa tasoa ilman merkittäviä haittoja.
Bostonissa arviolta 33 000 kuluttajaa altistui viiden ja puolen vuoden ajan maidolle, jossa oli D-vitamiinia litraa kohden yli satakertainen määrä normaalisaantiin verrattuna. Sadat ihmiset sairastuivat. Yleisimpiä myrkytysoireita olivat ruokahaluttomuus, laihtuminen, yleinen heikkous, sekavuus, oksentelu ja nestevajaus. Laboratoriotutkimuksissa veren kalsiumarvot ylittivät normaalin ja veren D-vitamiinin (kalsidiolin) pitoisuudet olivat hyvin suuret (keskimäärin 560 nmol/l).
Käytännössä viime aikoina raportoidut D-vitamiinimyrkytykset ovat liittyneet munuaispotilaiden saamaan D-vitamiinin aktiivisen muodon, kalsitriolin, liika-annokseen. D-vitamiinin saanti ihosta tai perusruuasta ei voi aiheuttaa myrkytystä. D-vitamiinin tablettina annettava lisä tulisi määrittää yksilöllisesti kalsidiolin mittauksen perusteella. Tällöin annosalue 25–100 mikrog päivässä on turvallista korvaushoitoa.
Poikkeustapauksissa on suuria D-vitamiinin kerta-annoksia (500 000 KY eli 12 500 mikrog) annettu kerran vuodessa ilman haittavaikutuksia. Vaikka suurista kerta-annoksista ei ole ollut välitöntä haittaa, tutkimukset viittaavat siihen, että tällä antotavalla ei saavuteta osteoporoottisten murtumien estymistä."
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:En tiedä perttimäisestä käsityksestä, olen aika konservatiivinen vitamiinisuositusten(kin) suhteen. D:tä tosin tulee napattua välillä monivitamiinin 10 mikrogramman päälle joku 20:n D-tabu.
Vau, mitä kansalaistottelemattomuutta!

Deetä naamariin vaan! Itse vedän talviaikaan monivitamiinin päälle 125-tabun, eikä sekään varmaan ole liikaa. Jos epäilyttää, omat arvot kannattaa mittauttaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Living on the edge.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
exPertti kirjoitti:En tiedä perttimäisestä käsityksestä, olen aika konservatiivinen vitamiinisuositusten(kin) suhteen. D:tä tosin tulee napattua välillä monivitamiinin 10 mikrogramman päälle joku 20:n D-tabu.
Vau, mitä kansalaistottelemattomuutta!

Deetä naamariin vaan! Itse vedän talviaikaan monivitamiinin päälle 125-tabun, eikä sekään varmaan ole liikaa. Jos epäilyttää, omat arvot kannattaa mittauttaa.
Kyllä itselle tuo noin 30 mikrogrammaa tuntuu pelaavan ihan jees, tapaan syödä kalaa kuitenkin säännöllisesti.
Kalaa vähintään 2 kertaa viikossa ja vedän omegakolmostakin. Huijui!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Itse syön magnesiumia koska välillä tulee suonenvetoja jalkoihin, joihin luulee kuolevansa. Ajattelin, että kyllä ne kestää, mutta nalli palaa nussiessa vähän hitaasti, jos oikein paha kramppi iskee.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Lisäsin päiväannostusta monivitan 5 mikrosta lisätabujen avulla 105 mikroon. Noin Daven postauksen verran löysin infoa itsekin, olisin kiinnostunut mahdollisesta vähän tuoreemmasta tutkimuksesta. Motiivinani on vähentää flunssa- yms. virustautiriskiä, joka kaltaisellani ihmisten parissa työskentelevällä huippu-urheilijanuorukaisella on aika korkea. Kiinnostaisi tietää, onko iso-D:stä tähän jotain apua.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

elco kirjoitti:Itse syön magnesiumia koska välillä tulee suonenvetoja jalkoihin, joihin luulee kuolevansa. Ajattelin, että kyllä ne kestää, mutta nalli palaa nussiessa vähän hitaasti, jos oikein paha kramppi iskee.
Miksi ne pitäisi kestää ilman magnesiumia, kun ne krampit johtuvat nimenomaan magnesiumin (ja kaliumin) puutteesta?! Toi nussikramppi on kyllä tukala paikka, erityisesti, jos ja kun on positioinut itsensä niin, että koiven välitön suoristaminen ei onnistu itseään/harjoitusvastusta vahingoittamatta!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tallinna ja Viljandi kutsuu kohta lähen kävelemään raitiotievaunupysäkille, koska voin sen tehdä, tätä ei voi tehdä Turuus tai Tampereel..

Räkä vuoti nenästä yöllä nyt on hellittänyt..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: NuhakuumePerjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Hans Jörgen kirjoitti: Toi nussikramppi on kyllä tukala paikka, erityisesti, jos ja kun on positioinut itsensä niin, että koiven välitön suoristaminen ei onnistu itseään/harjoitusvastusta vahingoittamatta!
Mahdoton ajatus, että voisi positioitua jotenkin muutenkin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin