Pyhän kellunta

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei mikään kaljakellunta mutta kylpyläreissu kuitenkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^älä pissaa altaaseen!

Sorvausta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Voisiko palstan päivystävä lääkäri hieman konsultoida. Alaselkä pökissä jo viikon, menenkö ensin kiropraktikolle ja jos ei jeesaa, piikille (ei vikalle!). Vai ensin piikki?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^jaa-a. Yleisesti ottaen voi sanoa, että injektiona annettavat lääkkeet ovat suurimmaksi osaksi samoja kuin suun kautta otettavat, eli injektiolla ei saavuteta suun kautta ottamiseen verrattuna muuta eroa, kuin nopeampi vaikutus (tietysti tapaukset, joissa potilas ei voi niellä, erikseen). Eli ts. jos sulla on särkylääkettä ja lihasrelaksanttia tabletteina, ei piikitys tuo oleellista eroa.

Suosittelen lääkitystä ja kiropraktikkoa/fysioterapeuttia molempia. Mutta juuri injektiomuoto ei oleellinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

Jalkoihin sattuu perkeleesti seisoessa, ei niinkään kävellessä. Alkoi eilen tai toissapäivänä, kaksi viikkoa keuhkokuumetta takana. Pelottaa etten pääse töihin viikonlopuksi, tuun mökkihöperöksi pikkuhiljaa. Telkkaritarjonta tullut vähän liian tutuksi..
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Voisiko palstan päivystävä lääkäri hieman konsultoida. Alaselkä pökissä jo viikon, menenkö ensin kiropraktikolle ja jos ei jeesaa, piikille (ei vikalle!). Vai ensin piikki?
Piikki kannattaa ottaa, jos kivut ovat sietämättömät, eikä voi odottaa muuta ratkaisua. Piikki ei hoida, joten muutoin fyssari, ortopedi, kiropraktikko tai noitatri.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:^jaa-a. Yleisesti ottaen voi sanoa, että injektiona annettavat lääkkeet ovat suurimmaksi osaksi samoja kuin suun kautta otettavat, eli injektiolla ei saavuteta suun kautta ottamiseen verrattuna muuta eroa, kuin nopeampi vaikutus (tietysti tapaukset, joissa potilas ei voi niellä, erikseen). Eli ts. jos sulla on särkylääkettä ja lihasrelaksanttia tabletteina, ei piikitys tuo oleellista eroa.

Suosittelen lääkitystä ja kiropraktikkoa/fysioterapeuttia molempia. Mutta juuri injektiomuoto ei oleellinen.
Mielenkiintoista.
Mutta eikö injektioilla voi isoloida vaikutusaluetta? Esim. jos saan hammaslääkärillä puudutuspiikin, se toimii vain siinä osassa suuta. Pitäisi aika paljon niellä pillereinä siihen vaikutukseen ja sitten olisin muutenkin kanttuvei tai hengetön.

Eikös nykyään kehitellä ihmenanobotteja, jotka víevät lääkkeen vain minne tarvitaan?

Parkinsonin taudistakin olen miettinyt, että kun kerran dopamiini ei pillereinä tai normi-injektioinakaan kovin hyvi pääse aivokalvojen läpi, nin eikö sitä voi truutata suoraan aivoihin Sinuhen kalloporausmenetelmällä?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^jaa-a. Yleisesti ottaen voi sanoa, että injektiona annettavat lääkkeet ovat suurimmaksi osaksi samoja kuin suun kautta otettavat, eli injektiolla ei saavuteta suun kautta ottamiseen verrattuna muuta eroa, kuin nopeampi vaikutus (tietysti tapaukset, joissa potilas ei voi niellä, erikseen). Eli ts. jos sulla on särkylääkettä ja lihasrelaksanttia tabletteina, ei piikitys tuo oleellista eroa.

Suosittelen lääkitystä ja kiropraktikkoa/fysioterapeuttia molempia. Mutta juuri injektiomuoto ei oleellinen.
Mielenkiintoista.
Mutta eikö injektioilla voi isoloida vaikutusaluetta? Esim. jos saan hammaslääkärillä puudutuspiikin, se toimii vain siinä osassa suuta. Pitäisi aika paljon niellä pillereinä siihen vaikutukseen ja sitten olisin muutenkin kanttuvei tai hengetön.
Paikallispuudutus on toki eri juttu tosiaan. Siinä lääke toki täytyy nimenomaan laittaa alueelle, johon vaikutus halutaan.

Selkävaivoja ei juuri paikallispuuduteta. Tai tarkemmin sanoen, joskus puudutetaan, mutta se tapahtuu sitten rtg-ohjauksessa, ei ole perusvastaanotto toimenpide.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 23.11.2015 9:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
Parkinsonin taudistakin olen miettinyt, että kun kerran dopamiini ei pillereinä tai normi-injektioinakaan kovin hyvi pääse aivokalvojen läpi, nin eikö sitä voi truutata suoraan aivoihin Sinuhen kalloporausmenetelmällä?
Intratekaalinen annostelu on joskus käytössä syövän tai sietämättömän kivun hoidossa.

http://www.pedagogy-inc.com/Pedagogy/Me ... 0Chemo.jpg
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:Paikallispuudutus on toki eri juttu tosiaan. Siinä lääke toki täytyy nimenomaan laittaa alueelle, johon vaikutus halutaan.

Selkävaivoja ei juuri paikallispuuduteta. Tai tarkemmin sanoen, joskus puudutetaan, mutta se tapahtuu sitten rtg-ohjauksessa, ei ole perusvastaanotto toimenpide.
Mitä muuten ovat ne lihaskipuihin myytävät ihovoiteet, Tiger Balsamista lähtien?
Onko niillä muuta kuin tuntovaikutus ihoon ja psykologinen vaikutus?
Ei kai ehjää ihoa läpäise edes jäykkäkouristusbakteeri, saati että joku rasva menisi ihon läpi lihakseen asti?
Viimeksi muokannut Gat, 23.11.2015 9:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pyhän kellunta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Paikallispuudutus on toki eri juttu tosiaan. Siinä lääke toki täytyy nimenomaan laittaa alueelle, johon vaikutus halutaan.

Selkävaivoja ei juuri paikallispuuduteta. Tai tarkemmin sanoen, joskus puudutetaan, mutta se tapahtuu sitten rtg-ohjauksessa, ei ole perusvastaanotto toimenpide.
Mitä muuten ovat ne lihaskipuihin myytävät ihovoiteet, Tiger Balsamista lähtien?
Onko niillä muuta kuin tuntovaikutus ihoon ja psykologinen vaikutus?
Ei kai ehjää ihoa läpäise edes jäykkäkouristusbakteeri, saati että joku rasva menisi ihon läpi lihakseen asti?
En osaa sanoa. En ole tutustunut asiaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin