Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hieman nyt stressaa. En viiti edes selostaa, vittuilua teiltä tulisi. Ja itsestäänselviä neuvoja teidän rinnakkaistodellisuudestanne. Vähän eri juttu tässä poikkeusmaailmassa yrittää huolehtia vanhuksista, varsinkin ihan pihalla olevasta ilkeästä hopöukko-isästä minä itsekin hermoromahtaneena ja fyysisestikin kanttuvei. Koetapa saada Varkauden kaupungissa edes sairaanhoitajaa puhelimeen. Äitini kaksi päivää yrittänyt. Isäni asioissa. Fyysiset oireet ja dementia. Enkä mä jaksa sitä ukkoa kantaakaan. Mun vissiin täytyy huomenna ei vaan jo tänään aamulla jatkaa puhelimella. Oikeassa tilassa osaan olla sekä auktoriteettia teeskentelevä että puoli-inhimillisen kohtelias. Mutta minulla on puhelinsoittofobia.

Kunhan ei roisku yli.
Kuten positiivisenä loppukevennyksenä tuossa La-Su yönä havaitsin kerrankin pari valaistua ikkunaa tuosta yhden rakennuksen ja kadun yli Keskus-Hotellissa. Verhot auki. Pikkujoulut ilmeisesti. Siellä pyori nakuja naisia. Ja kun joku jätkä pullisteli munasillaan Tarzan-elein, ajattelin että jaaha. Otin laserosoittimeni. Hyvin lyhyesti sohotin silmiään varoen ja kylläpä piiloutuivat ja tunteja kurkistelivat verhojen takaa. Naisillakin jo rintiskat. Mä vain telkkaria katsoin. Laillinen kapine toki, ei ase eikä ehkä terveysvaaraakaan, mutta tuli mieleen ryysiikö kytät tänne sisään terrorismiuhan tai "kotirauhan häiritsemisen" nimikkeellä. No ei. Tajusin toki myös, että käyttäydyin kuin kerrostalokyttääjä. No, nussi ne varmaan kuitenkin, ja minullekin tuli hetkeksi hyvä mieli. :lol:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos sitten lähtisi kuuntelemaan vittuilua laumalta akkoja, no on siellä pari matemaatikkoakin seassa. Nyt mieleen jokin mukava juttu, jota voi pyöritellä koko päivän.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Jos sitten lähtisi kuuntelemaan vittuilua laumalta akkoja, no on siellä pari matemaatikkoakin seassa. Nyt mieleen jokin mukava juttu, jota voi pyöritellä koko päivän.
Tää on mullakin lukulistalla:
Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oho, purkalla viritelty korttitalo pysyi koossa koko demon ajan. Olisin varmaan ansainnut kupin kahvia, veren kofeiinipitoisuus on nolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jotain toiskui ikkunaan ja harvinaisen aikaisin tuli pimeähköä, toimistoon..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jaaha. Lopultakin kolmen päivän yritysten jälkeen yhteys Varkauden terveydenhuoltoon, jonka pomo saa palkkaa kuin Tasavallan Presidenttí. Nyt tosin ei sille, vaan regulaariin päivystysnumeroon, kuten kahtena edellisenäkin päivänä. Parempi, että äitini puhui, mutta eihän äiti osaa tai näe käyttää kännykkää joten mie näppäilin . Vastaili kuten ennenkin vain robotit, joille minä sanailin jotakin, Vain vähän yli puoli tuntia ja soittivat takaisin, minkä lupasivat tehdä jo toissapäivänä.

No, Isäni pääsee laboratoriokokeisiin joulukuun alkupuolella ja varsinainen lääkärinaika on jouluaaton aattona.
Eikö tässä maassa ole muka joku "Hoitotakuu", että parissä päivässä pääsisi lääkärille?

Päivystys? Ei ole heti kuolemassa, krooninen tila.

Meanwhile eilen isäni vaati kaljaa ja ruokaa ja tupakkia. Minä ehdotin, että käy itse kadun yli viisikymmentä metriä Siwaan. No ei mitenkään voinut, niin pelottaa. Lähdin opaskoiraksi, ja silti oli todella vaikeaa.

Ei niitä voi kaksistaankaan jättää.
Toisaalta mun pitäisi ihan välttämättä olla omassa kodissani ja "työssäni" Orimattilassa. Ihan just nyt. Piti tulla kahdella autolla. Mutta viime tingassa isä kieltäytyi ajamasta omaansa. Busseilla pääsisin mutta enpä voi lähteäkään vanhempieni takia.

Nyt joku neropatti sanoo varmaan, että yksityislääkäri? No Just sellaiseltahan äitini neuvoa kysyi, ja harhanumeroita antoi se piripää. Dave taitaa olla yleisyksityislääkäri? Kannanko minä ukon sille väkisin vai tuleeko lekuri? Laskuttakoon mitä haluaa, minä vanhan nettituttavuuden takia maksan mitä haluan tai en.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Varkaudessa lienee terveyskeskus, jonka päivystykseen voi marssia minä päivänä vain jos on akuuttia hätää. En nyt tiedä onko kaljan- ja tupakanhimo ja kännissä housuun kuseminen kovin akuutti hätä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:Varkaudessa lienee terveyskeskus, jonka päivystykseen voi marssia minä päivänä vain jos on akuuttia hätää. En nyt tiedä onko kaljan- ja tupakanhimo ja kännissä housuun kuseminen kovin akuutti hätä.
On nuo, mutta on "hieman" muutakin. Totisesti. En jaksa selostaa. Ja lääkäriaika on jouluaaton aattona. Eikä ukko ihan vielä tee välitöntä kuolemaakaan kuten polilla pari kertaa. Ja mun tarttis olla jossain muualla myös. Eikä vielä toimi, että saisi lääkärinhoitoa asuinkunnastaan riippumatta. Yksityislääkärit? Ehkä, mutta nehän sanoo heikun keikun ja maksa pari tonnia. Ja hoitavat vain alansa vaivaa kukin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Väitätkö pokkana, että terveyskeskuksessa ei ole päivystystä?
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:Väitätkö pokkana, että terveyskeskuksessa ei ole päivystystä?
Toki on, mutta dementia, -tasapainohäiriöt-jalkojen tunnottomuus ja nyttemmin väkisin säännostelty alko jo vuosia eivät ole välitöntä kuolemanvaaraa vaikka nyt käyvät liian päälle. Sitäpaitsi Varkauden sairaalaa lopetetaan, ja kuolemanvaaraiset lähetetään Kuopioon. Korkeintaan flunssasairaala Varkaudessa kuten SS3 jossa itse intin norkoilin ja joskus telttailinkin.

No niin, Joulukuuhun, mutta olipa hankalaa saada virallinen ihmisolento edes puhe-elimeen.
Mä en tiiä riittäisikö min mojo saattaa tuo ukko polin kautta hoitoon.

Eikä äidistäkään mihinkään ole. Mun täytyy olla missä he, vaikkei minustakaan ole koskaan ollut mihinkään.
Tänne tultiin vain koska äidillä oli lääkäriaika vain Varkaudessa. Ja että isä hoitoon.
Viimeksi muokannut Gat, 26.11.2015 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:Surullista. Mulle tyrkyttivät kanta-asiakas ja kausikorttia ensiapuun Varkaudessa kun yhtenään kävin siellä sotavammoja tutkituttamassa reenien välissä. Varkaudessa siis.
Ootko sä joku julkkis jossain?
Puni vai mikä? Ikään kuullutkaan niin tarkkaan lakana-asioista.
Onko sulla joku VIP-kortti kuten paikallisilla poliitikoilla ja Gutseitin herroilla?
Voinko lainata?
Mitä sillä saa?

"Nussia saa siellä aina, arkena ja sunnuntaina.
Toisen suussa jos on kullin pää, toinen persettä jo tyrkyttää" :hevikaraoke:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat: älkää olko liian kilttejä. Menette aamulla terveyskeskuksen aulaan istumaan, niin kyllä joku päivän aikana katsoo. Sanotte tulosyytä kysyttäessä "ei pärjää kotona".

Olisi toki suotavaa, että isäsi olisi selvinpäin silloin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tähän vanhaan viikonpäiväketjuun:
Postilakko ei ihan vielä Varkaudessa haitannut, joten nyt tai siis eilen perjantaina tuli terveyskeskuksen lähete.
Josta taisi selvitä yhteydenoton vaikeus: Ovat yrittäneet soittaa ei äitini puhelimeen josta vain ja ainoastaan soitimme.... vaan isäni puhelimeen. Joka ei toimi, koska eihän se osaa maksaa enää laskujaankaan. Vasta kun minä robottivastaajaan komentelin ja äidin numeron niille sanelin, jotain kuului.

Itse lapussa on ihme shittiä. Lääkäripäivä on 22.12. Ei siis jouluaaton aattona. Ja vähintään kaksi päivää ennen sitä pitäisi käydä laboratoriotesteissä.

MUTTA: Sitä ennen pitäisi punnita ukko munasillaan neljänä päivänä ja mitata siltä neljänä aamuna verenpaine. Kaksi kertaa aamussa. Siis "kuluttajan" itse mitata verenpaine. Lääkintämiehenä en verenpainetta joutunut mittaamaan, eläinfysiologian harjoitustöissä kyllä, rakastumaltani söpöltä työpariltani Marjalta. Helppoa toki. Mutta tarkoittaako tämä, että mun pitää käydä ostamassa verenpainemittari? Mitävittuu? Jos vain kyöräis ukon sinne?

Tällä välillä voitaisíin mennä Orimattilaankin, missä mun tarttis siis olla.

Lisäongelmia ilmenee:
Vanhempani siis eivät juurikaan jaksa tai halua vaikka melkein pystyvätkin kävellä 50 metriä lähiSiwaan.
Olen jo pari vuotta protestoinut, että kyllä te selvästi vielä voitte ja mä en ala jos ainoastaan minä voin käydä kaupassa.
Olen ollut jo vuosia ihan omissa ruuissa, joten olen pelannut kaupassa kolmen pankkikortin kanssa: Omani, äidin ja isän.
No eikös ole Siwassa joku uusi nöösipoika, joka minulle selittämään, että tämä on lainvastaista, hänen täytyisi ottaa kortit pois, mutta ei nyt vielä. (No jaa, kai minä näytänkin vanhuksilta pankkikortit varastaneeltä ja tunnukset ulos hakanneelta mummonkurmoottajalta :lol: )

Valtakirjakaan ei kuulemma enää kelpaa. Käteinen toki.
Mutta katsotaas mikä dramatiikka huomenna, kun lähetän vanhukset kaksistaan kauppaan tai isäkin jää ilman kaljaa, tupakkia ja ruokaa.

P.S: Itse olen hermoromahduksen tuolla puolen, ihan lopussa ja fyysisestikin tuntuu että kuolen.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Verenpainemittareita saa alle 100 euron. Mittaaminen on erittäin helppoa ja nopeaa. :wink:
Jaksamista, paroni.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kun on väkevä tahto valittaa, saa pienetkin asiat mahdottomiksi ponnistuksiksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:Kun on väkevä tahto valittaa, saa pienetkin asiat mahdottomiksi ponnistuksiksi.
Lähetä mulle se Jack Daniels-pulloni. Orimattilan osoitteeseen jonka muistat tai otat selvää. Onko liian vaikeaa sun "väkevyydelle"?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kun on väkevä tahto valittaa, saa pienetkin asiat mahdottomiksi ponnistuksiksi.
Lähetä mulle se Jack Daniels-pulloni. Orimattilan osoitteeseen jonka muistat tai otat selvää. Onko liian vaikeaa sun "väkevyydelle"?
Heti kun sä lähetä ne kaksi mitkä mä voitin.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: En nyt tiedä onko ...kännissä housuun kuseminen kovin akuutti hätä.
Eikös tuo ole ihan akuuteista akuutein hätä?
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

James Potkukelkka kirjoitti:Gat: älkää olko liian kilttejä. Menette aamulla terveyskeskuksen aulaan istumaan, niin kyllä joku päivän aikana katsoo. Sanotte tulosyytä kysyttäessä "ei pärjää kotona".

Olisi toki suotavaa, että isäsi olisi selvinpäin silloin.
Komppaan. Itsekin tiedän että päivystysaikoja täällä pikkukylällä jaetaan aamulla klo 8—9 ja koko sen ajan saat jonottaa puhelimessa. Joten itse soitan myöhemmin ja teen selväksi että tarvitsen ajan, pakko kiire sairasloma töihin jne. Yleensä saan raskaasti huokaisten jonkun jämäajan tai hoitajalle, jolta voi sitten valittaa itselleen varsinaisen lääkärin ajan. Tai sitten jättää meikkaamatta, horjuu kärsivän näköisenä luukulle ja kysyy kuiskaten oisko mitään saumaa päästä lääkäriin. Jos kehtaa riehua ja vaatia saattaa myös saada tuloksia. Mutta kiltisti pelaamalla, jonottelemalla ja anteeksi pyytämällä saakin sitten odotella tuomiopäivään asti.
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Jos kehtaa riehua ja vaatia saattaa myös saada tuloksia. Mutta kiltisti pelaamalla, jonottelemalla ja anteeksi pyytämällä saakin sitten odotella tuomiopäivään asti.
Tämä on valitettavasti yksi iso kuva kotimaisessa terveydenhuollossa. En tiedä onko kyse resursseista, perinteestä vai mistä, mutta joka kerta, kun läheiselleni on jotakin vakavampaa sattunut, on joutunut vaatimalla vaatia ja järeilläkin toimenpiteillä oikeuksiaan penätä. En sano, että terveydenhuolto olisi paskaa, tai edes huonoa, yleisellä tasolla, mutta siinä on sisäänrakennettuna juuri se, että kiltit syödään elävältä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Torstai, Ukkosenjumalan ja vasaran päivä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Ei ollut lopulta umpisuoli, mutta jos olisi ollut ei olisi enää lastakaan.
Eipäs nyt liioitella. Mulla on puhjennut lapsena umppari, ja se operoitiin vasta aikuisiällä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin