Villejä Rubiineja

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
ninnithequeen

Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Meistä jokainen on joskus kuullut jonkun biisin sanat ihan päin prinkkalaa.

Minä omistan kirjankin, johon nämä helmet on koottu, nimeltään Villejä Rubiineja. Näitä on kyllä olemassa useampikin osa näitä kirjoja.

Mie aloitan:

Esittäjää en nyt saa päähäni, mutta kappale on "Neljän ruuhka"
Mie kuulin ensimmäisen kerran tämän kappaleen alkavan näin:
"Kuljen ja runkkaan, katselen...." :lol:

Oikeastihan kappale alkaa "Kun neljän ruuhkaa katselen..."

Jatkakaa.
Exsat

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Viikonloppuna selvisi, että takavuosien hitin kertosäe ei kuulukaan seuraavasti:

"Radio singer, radio star,
radio singer, radio star"


(Siis Video killed radio star)
Hebuli

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Olen näihin päiviin asti luullut että Tapsa Kansan R-A-K-A-S sanat menevät jotenniininsä "...tulta kultasein...", vaikka onkin kuulemma oikeasti "...kulta kultasein...". Onpas hassua, håhhåhhååmåt.

Pikkuskideinä saimme isosiskon kanssa päähämme yrittää opetella "California dreamin'" sanat ulkoa, kuuntelemalla sitä kasetilta ja kirjoittamalla ylös mitä mielestämme kuulimme. Englantia jo osaava isoveljemme repesi liitoksistaan meidän foneettisesti kirjoittamillemme muistiinpanoille. "Akke gägä oma liii..." ("I got down on my knees...") jne.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Hebuli kirjoitti: Pikkuskideinä saimme isosiskon kanssa päähämme yrittää opetella "California dreamin'" sanat ulkoa, kuuntelemalla sitä kasetilta ja kirjoittamalla ylös mitä mielestämme kuulimme. Englantia jo osaava isoveljemme repesi liitoksistaan meidän foneettisesti kirjoittamillemme muistiinpanoille. "Akke gägä oma liii..." ("I got down on my knees...") jne.
Pikku-Hebuli-kulta!
Kikkelis kokkelis.
Hebuli

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Ylipito ylipito! Minua ahistellaan. Pelastakaa mut.
bedlam

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Rafaelin Enkelin kuulin alkujaan, jotta Rapainen Enkeli.

Ja penskana mietin I shot the Sheriff-viisusta, että "höhö, tämähän kuulostaa niinkuin laulettaisiin että I shot the sheriff". Luulin, että Cherryn silmistä oikeasti laulettiin.

Final Countdown oli Final Jumpdown.
RolloTomasi

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Pari jotka ensimmaisena tulevat mieleen:

"Minun runkkuni pelastusta soi." ("Minun rumpuni pelastusta soi")

"Killing me softly with chainsaw" ("Killing me softly with his song")
bedlam

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja bedlam »

RolloTomasi kirjoitti: "Killing me softly with chainsaw"
Ei helevettiläinen!
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Se Tatun biisi it´s all about us vai mikä onkaan.. kertosäe kuulostaa ihan siltä et "olen paaras, olen paras"

Ultra Bran biiseistä olen useita kuullut aivan päin honkia.
bedlam

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Töissä kun joutuu Radio Suomea kuuntelemaan väkipakolla, niin eräs ulkomaankielinen viisu on ihmetyttänyt jo kauan. Kun kertosäkeessään vaikeroivalla äänellä selkeästi pyydetään, että "haluan tuntee vasaran". En tiedä oikeaa nimeä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Hebuli kirjoitti:Ylipito ylipito! Minua ahistellaan. Pelastakaa mut.

Missä on sisäinen leijonakuninkaasi, kun sitä tarvitaan? Älä nyt inise, leijonanpentu, olet minusta vain herttainen ja söpö, ei sen kummempaa. Muista väärä haju.
Kikkelis kokkelis.
Geetzu

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Rob Thomas:n Lonely No More, ihQ biisi jossa kohta "Open up to me, like you do your girlfriends" muuntuu yhä vieläkin päässäni kierosti "-- I can do your girlfriends"... Ajattelinpa, että ihastuttava hassu line yksinäisyyden ja lovetuksen välissä.
tonttu8

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

bedlam kirjoitti:Rafaelin Enkelin kuulin alkujaan, jotta Rapainen Enkeli.
Joo, mä kuulin muuten ihan samoin. Kyllä siinä sai isosisko hyvät naurut kun pentu kuuli ihan väärin. :D
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Siinä adiemuksen ameno-biisissä lauletaan selkeästi "pamelall' on hooiivee.."
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mylwin kirjoitti:Siinä adiemuksen ameno-biisissä lauletaan selkeästi "pamelall' on hooiivee.."
Aika lähellä. Hepatiitti C:hän sillä on.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Klaara
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 03.10.2005 18:14

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Klaara »

Hebuli kirjoitti: Pikkuskideinä saimme isosiskon kanssa päähämme yrittää opetella "California dreamin'" sanat ulkoa, kuuntelemalla sitä kasetilta ja kirjoittamalla ylös mitä mielestämme kuulimme. Englantia jo osaava isoveljemme repesi liitoksistaan meidän foneettisesti kirjoittamillemme muistiinpanoille. "Akke gägä oma liii..." ("I got down on my knees...") jne.
Oi kiitos, tämä oli ankean maanantain pelastus! :D :D :D
Älä ruoki. Älä silitä.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Olin aivan varma, että Eiffel 65:n iloisessa Blue (Da Ba De) -poprenkutuksessa lauletaan "I'm blue I'm in need of a guy".
Loppuiko data & argumentit?
Hebuli

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Mikäs se parin vuoden takainen Gimmel tai TikTak tai mikälie renkutus oli jossa niin monet (myös minä) kuulivat ne sanat "sä etsit naista seuraavaa" => "sä etsit naisten seuraa vaan" tms.? Olin ihan että täh yllyttääkö tämä kappale miehiä homouteen?
Gina

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Gina »

Hebuli kirjoitti:"Akke gägä oma liii..." ("I got down on my knees...") jne.
Mä lauloin ala aste ikäisenä mielellään (muistaakseni granberriessin) laulua: "innoohee,innoohee saompie, saompie saompie-he-hehe-eee."

In your head, zombie...
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Olen mestari väärin kuulemisessa.

Tätä on vanhana CMX-"fanina" nolo tunnustaa, mutta:
"Löydät heidät tapettuina, ovet auki vierailleni jotka ei tule koskaan" (Pöydät pidän katettuina, ovet auki...)

22pistepirkkojen Birdyyn oli kanssa ihan omat versiot:
"If they're gonna save my darlin'"
(...if we go insane, my darling)

Ja tuo aiemmin mainittu Blue: olen edelleen sitä mieltä, että sanojen pitäisi ennemmin mennä näin: "I'm Blue, yes indeed I will die" Kuunnelkaa sitä, ihan selkeästi kuulostaa tuolta :D

Dingoa pikkutyttönä tuli kuunneltua: "Kunnes vapaa sorvitti poikki karkurin" (kunnes paha sormi tavoitti karkurin)
Mietin vain sitä, että onpa outo kielikuva... Sorvilla vetää ihminen poikki :D Jännä oli istua sorvin vieressä verstaalla sen jälkeen.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
hebuli

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Palautellaas tätä vähän tuoreemmalla esimerkillä. Olen jo ehtinyt ihmetellä kuulenko ihan omiani jos Shakiran "Don't Bother" soi jossain, alun sanat kun tuntuvat menevän:

"He's got the greatest cock,
And she fucks free..."

Valitettavasti netin mukaan sanat menevätkin näin

"She's the greatest cook,
And she's fat free..."

Freudilainen lipsahdus, ei muuta.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Maijan uusimmalla levyllä on biisi "Niinkuin muutkin" (tarkistin nimen eilen). Kuulin sitä aluksi ties kuinka kauan "niinkuin puutkin" ja lopulta "niinkuin Putin", oli pakko siis tsekata et miten se oikeasti meni :D
Elukka

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Hebuli kirjoitti:Mikäs se parin vuoden takainen Gimmel tai TikTak tai mikälie renkutus oli jossa niin monet (myös minä) kuulivat ne sanat "sä etsit naista seuraavaa" => "sä etsit naisten seuraa vaan" tms.? Olin ihan että täh yllyttääkö tämä kappale miehiä homouteen?
"Sä etsit muijaa seuraavaa"
Vai oliks se sittenki että "Sä et sit, nuija, seuraa saa!" :roll:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Villejä Rubiineja

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Elukka kirjoitti:
Hebuli kirjoitti:Mikäs se parin vuoden takainen Gimmel tai TikTak tai mikälie renkutus oli jossa niin monet (myös minä) kuulivat ne sanat "sä etsit naista seuraavaa" => "sä etsit naisten seuraa vaan" tms.? Olin ihan että täh yllyttääkö tämä kappale miehiä homouteen?
"Sä etsit muijaa seuraavaa"
Vai oliks se sittenki että "Sä et sit, nuija, seuraa saa!" :roll:
Eikun "Kun sä et musta enää muijaseuraa saa" ja et "kun sä et musta enää nuijaseuraa saa" ?

Niin ja Maijalla on toinenkin biisi jossa lauletaan oikeesti näin
"ja maailma pyörii kuin sarana
mä kuljen huoneissa scarlett o'harana"

mutta kuulin sen jostain syystä
"mä kuljen huoneissa kahlehuorana" :D
Vastaa Viestiin