171215

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

171215

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Seitsemän luukkua jäljellä. Huomenta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Puolustusvoimilta tuli taas kirje. Tällä kertaa kutsuttiin useamman session kestävään koulutukseen. Sisältö vaikuttaa sen verran kiinnostavalta, että onhan se taas mentävä.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tänään lounasringin muut pojat ovat poikkeuksellisesti vapailla. Kun ei tarvitse huomioida muiden preferenssejä, tässähän ruokataivaan ovet ovat sepposen selällään. Saludi vai Piemonte...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tänään lounasringin muut pojat ovat poikkeuksellisesti vapailla. Kun ei tarvitse huomioida muiden preferenssejä, tässähän ruokataivaan ovet ovat sepposen selällään. Saludi vai Piemonte...
Nää on mun suosikkiäänestyksiä Kitinässä! Saludissa taisi olla joku kermainen lohikeitto, skippaisin sen ilman muuta. Piemonte taas kuulostaa, ehkä broilerisaltimboccaa lukuun ottamatta, varsin kiinnostavalta. Jännityksellä odotan, minkä valitsit ja mitä pidit!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Joo, kermainen lohikeitto on keskimäärin hyvää, mutta valitsin Piemonten astetta finedininginman vaihtoehdon, koska todnäk jatkossa se jäisi väliin ryhmäpaineesta johtuen.

Piemonte oli ilokseni ympännyt, vaikkei sitä listalla mainittukaan, alkukeiton, joka täydensi mukavasti kokonaisuuden, mikä kohdallani sulkeutui jälkiruokakappariin.
Eli tästä oli kyse: "PASTAA, LOHTA & MASCARPONEA 9.50"

Yleisenä työpaikkalounaskommenttina vielä se, että harva asia saa ihmisen tyytyväisemmäksi työpäivän aikana kuin maittava lounas. Itse asiassa hyvin harvoin mikään muu, kuten vaikka positiivinen palaute tai onnistumisen elämys.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä jaan lounasriemun, mutta koen sen erilaisena. Lounas on tavallaan "omaa aikaa" ja mahdollistaa arjen luksuksen. Ihan älytöntä, miten noin kympillä saa lounasaikaan joko todella laadukkaan, taitaen valmistetun ravintola-annoksen tai vaihtoehtoisesti laitosmössöä linjastolta. Valinta ratkaisee, ei raha. Kyllä mä silti isommat flow-tuntemukset saan itse työstä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Kyllä mä silti isommat flow-tuntemukset saan itse työstä.
En muista montako vuotta sitten olisin tuollaisen ansiotyöstä saanut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:PASTAA, LOHTA & MASCARPONEA 9.50
Hieno valinta, vaikka kassilohi vähän tylsää onkin. Mua kiinnostaa mascarponen käyttö esim. just pastakastikkeissa. Olen tehnyt siitä kai vain jälkiruokia, pitäisi laajentaa osaamista tälle puolelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En tiedä olenko kateellinen, kun en kerta kaikkiaan innostumaan syömisestä oikein ollenkaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:^En tiedä olenko kateellinen, kun en kerta kaikkiaan innostumaan syömisestä oikein ollenkaan.
Ei pidä olla. Pääasia, että edes joku asia kiinnostaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:^En tiedä olenko kateellinen, kun en kerta kaikkiaan innostumaan syömisestä oikein ollenkaan.
Joo, jos ei kiinnosta niin ei siinä kai syytä kateellisuutenkaan ole. Minä taas alan jotenkin koko ajan kiinnostua enemmän ja enemmän hyvästä ruoasta ja ruoanlaitosta, mikä on varmaan yksi lukuisista tavoista, joilla keski-ikä oireilee.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kuuntelin Rammsteinia ja alkoi tehdä mieli nahkahousuja ja mustaa tukkaa. Sitten moshaamaan jonnekin. Kerran tässä vaan eletään!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti:Kuuntelin Rammsteinia ja alkoi tehdä mieli nahkahousuja ja mustaa tukkaa. Sitten moshaamaan jonnekin. Kerran tässä vaan eletään!
Just värjäsit blondiksi!

Naisen mieli on kuin tuuliviiri

:paavi:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kohtalainen korruptiolounas myös täällä. Paikka hieman kuluneen kliseinen Mamma Rosa,jossa ruoka normaalia tasoa. Palvelu hyvää, mutta järjettömän hidasta.

Noin ylipäätään lounaskeskustelu on päivän polttava aihe myös tällä officella. Suurimman osan mielestä Katri Antell tarjoaa maittavaa apetta, omasta mielestä se on kamalaa linjastokuraa, jonka vuoksi raahaan useimmiten omia eväitä ja syön yksin. Kun ei olla ihan ytimessä, ei lounasvaihtoehtoja ole kohtuullisella etäisyydellä hirvittävän montaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lounasjuttuja myös.

Tuntia ennen tiimipalaveria piti etsiä paikka, jossa joululounas. eat.fi:stä vain joku mesta ja menoksi. Päädyimme Ravintola Wera nimiseen rekkamiessyöttölään. Hyvää oli, mutta loppui kesken. En esimerkiksi saanut graavilohta ollenkaan, mutta otin vahingon takaisin katkarapu, kapris, valkosipulimajoneesi täytteisillä kananmunilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Nukuin sen verran myöhään että söin äskettäin aamiaista. :)
No lauantaina viimeistään (röpöttämistä) vuorokausirytmin saa kondikseen...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Mulla on puolestaan jämähtänyt unirytmi lähelle työläismoodia, vaikka vuoden vikat duunit rypistettiin jo toissapäivänä. Tänään sentään riipaisin iltapäivällä parin-kolmen tunnin paivaunet eli paikkarit. Tää toimii siinä määrin mukavasti maksimoituine päivänsäteineen päivineen, etten viitsisi sotkea rytmiä röpöttämällä, mihin myöskin olisi juuri nyt mitä oivimmat mahdollisuudet. Ryypylle lähtö takkuaa myös urheilujen takia; tälläin hetkellä punnitsen optioina joko lähteä kaverin omistamaan lähikapakkaan kisaamaan tietovisaa ja juomaan kaljaa vs. lähteä kyykkäämään ja uimaan. Oddsit on noin 95/5 jälkimmäisen hyväksi.

Lisäksi ongelmana on, kuinka päästä joskus eroon joulupukin hommista. Toisaalta ei erityisesti edes huvittaisi luuhata koko päivää olemalla aktiivisesti tekemättä mithn, mutta kuitenkin viettäisin aaton ehkä mieluummin perheen pienimpien (siskon kakaroiden) parissa tai lähtisin hyvissä ajoin reissuun kuin huhkisin vuoden kiireisimmän työpäivän. Tulotason vaan pitäisi nousta moninkertaiseksi nykyisestä, jotta sisäinen jutkuni antaisi jättää moisen mahdollisuuden lisätienesteihin väliin; tänä jouluna paukkuu ekaa kertaa kahden joulutontun raja rikki. Moisten netonnettojen vaihtoehtoiskustannus on liian monta töissä vietettyä tiimaa ja minkä tahansa muun tekeminen kyseisellä ajalla tuntuukin pirun kalliilta puuhalta.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja aasi »

Palveluntarjoaja muisti kuulemma joululahjapullolla. Toimitti sen vain meidän Helsingin toimistoon.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Kuuntelin Rammsteinia ja alkoi tehdä mieli nahkahousuja ja mustaa tukkaa. Sitten moshaamaan jonnekin. Kerran tässä vaan eletään!
Jäin tässä pohtimaan, että josko kuuntelisit Britneyn Baby one more time ja sitten vaikka nähtäisiin jossakin. :D
Mulle mielummin punainen kokovartalolatex, kiitos!

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti:
Just värjäsit blondiksi!

Naisen mieli on kuin tuuliviiri

:paavi:
No ei se onnistunut, tumma olen edelleen. Tai siis punainen. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: 171215

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

exPertti kirjoitti:
Jäin tässä pohtimaan, että josko kuuntelisit Britneyn Baby one more time ja sitten vaikka nähtäisiin jossakin. :D
Ok, oletan että tarkoitat hit me baby one more time :D

Kuva
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin