Vuoden vika viikonpäiväketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

2015 alkaa olla taputeltu. Onnellista ja hyvää uutta vuotta kaikille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitäisiköhän kerrankin repäistä ja jättää hima uutena vuotena?

Toisaalta mihin sitä menisi?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Pitäisiköhän kerrankin repäistä ja jättää hima uutena vuotena?

Toisaalta mihin sitä menisi?
Huppu himmeäksi ja Vanhaan Maestroon, niin eiköhän sieltä joku tartu mukaan!

Edit: paikkaa ei näköjään enää ole! No eikös DTM ole siinä lähellä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hauskaa kuluvaa ja kuluttavaa vuotta kaikille!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun ikäloppu patonki on taas rikki. Ilmeisesti pakoputki, äänenvaimennin tai jokin vastaava on puhki, kun kaasua painaessa lähtee aivan jumalaton pörinä. Liikennevaloista lähtiessä pikkupojat katselevat toiveikkaina ympärilleen, kun kai kuvittelevat kuulevansa jotain kiinnostavaa, kuten moottoripyörän tai urheiluauton. Ilme on sitten aika hämmentynyt, kun näköpiirissä on vain ruosteinen ranskis.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Mun ikäloppu patonki on taas rikki. Ilmeisesti pakoputki, äänenvaimennin tai jokin vastaava on puhki, kun kaasua painaessa lähtee aivan jumalaton pörinä. Liikennevaloista lähtiessä pikkupojat katselevat toiveikkaina ympärilleen, kun kai kuvittelevat kuulevansa jotain kiinnostavaa, kuten moottoripyörän tai urheiluauton. Ilme on sitten aika hämmentynyt, kun näköpiirissä on vain ruosteinen ranskis.
Pitäjänmäellä vastapäätä VW:n huoltoa oli ainakin kymmenen vuotta sitten pikkupaja (jossa käynnistä olen joskus raportoinutkin, kun oli kuin Kummelin sketsistä), joka hitsasi pakoputken pikkurahalla kuntoon. Maksoi muistaakseni 120 euroa, kun merkkihuolto tien toisella puolella olisi ottanut 1500.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Pitäjänmäellä vastapäätä VW:n huoltoa oli ainakin kymmenen vuotta sitten pikkupaja (jossa käynnistä olen joskus raportoinutkin, kun oli kuin Kummelin sketsistä), joka hitsasi pakoputken pikkurahalla kuntoon. Maksoi muistaakseni 120 euroa, kun merkkihuolto tien toisella puolella olisi ottanut 1500.
Kiitos vinkistä. Selvittelen ensi vuonna! (Ja mun autokorjaamoasiat ovat aina kuin sketsistä, eli sikäli sopisi tyyliin.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:Kiitos vinkistä. Selvittelen ensi vuonna! (Ja mun autokorjaamoasiat ovat aina kuin sketsistä, eli sikäli sopisi tyyliin.)
Tuossa on hyvä ja halpa ja vähintään suosittu: http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Riippuen mikä kohta on mennyt voi olla parempi uusia pätkä, 120 eurolla kummelin korjaamo voi vaihtaa jo pätkän jos toisenkin tuohon.

Tosi kova meteli viittaa etupönttöön tai jopa koneesta lähtevään pätkään. Volkkaristani menivät molemmat, eri kerralla toki.
Meteli alkoi aika lievänä, mutta on tässä pikkuhiljaa voimistunut. Ja ainakin kuskin paikalta vaikuttaisi, että kuuluu korostetun takaa, jos sitä nyt osaa arvioida. Rahathan tässä kyllä epäilemättä taas menee, kun korjaamon äijä sanoo että poimuajo ei toimi joten hyperajomoottori pitää vaihtaa. Mitä siinä voi humanisti muuta kuin nyökkäillä ja kaivaa lompakkoa esiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kiitos vinkistä. Selvittelen ensi vuonna! (Ja mun autokorjaamoasiat ovat aina kuin sketsistä, eli sikäli sopisi tyyliin.)
Tuossa on hyvä ja halpa ja vähintään suosittu: http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm
Kiitos, vaikuttaa lupaavalta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Ilmeisesti pakoputki, äänenvaimennin tai jokin vastaava on puhki, kun kaasua painaessa lähtee aivan jumalaton pörinä.
Kurkkaa sinne auton alle. Yleensä sen reiän näkee ihan katsomalla.

Yleensä ensimmäisenä ruostuu takapönttö, joten todennäköisesti vika on siinä. PSA:n tuotteissa se yleensä myydään erillisenä pätkänä ja on helppo vaihtaa. Keskiputki on hieman työläämpi vaihtaa, mutta senkään hitsaaminen ei kannata. Keskiputkea vaihtessa kannattaa kyllä saman tien vaihtaa takapönttökin.

Etuputki on ainoa mitä kannattaa hitsailla, kun niitä ei juurikaan tarvitse vaihdella. Siis silleen, että työstä joutuu maksamaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Päivystysvuoro, tarkoitus olisi jossain välissä tai päätteeksi tehdä ponteva selkäreeni. Illalla tuttavia meille ja lapsille poxpox taivaalle -näytelmä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Riippuen mikä kohta on mennyt voi olla parempi uusia pätkä, 120 eurolla kummelin korjaamo voi vaihtaa jo pätkän jos toisenkin tuohon.

Tosi kova meteli viittaa etupönttöön tai jopa koneesta lähtevään pätkään. Volkkaristani menivät molemmat, eri kerralla toki.
Meteli alkoi aika lievänä, mutta on tässä pikkuhiljaa voimistunut. Ja ainakin kuskin paikalta vaikuttaisi, että kuuluu korostetun takaa, jos sitä nyt osaa arvioida. Rahathan tässä kyllä epäilemättä taas menee, kun korjaamon äijä sanoo että poimuajo ei toimi joten hyperajomoottori pitää vaihtaa. Mitä siinä voi humanisti muuta kuin nyökkäillä ja kaivaa lompakkoa esiin.
Takapönttö jostakin syystä tosiaan maksaa tuohon 85-115e jopa motonetin netissä jostakin syystä, keskiosan saisi 55e:llä. Ja siihen vaihtotyöt plus puslat ja se hypermoottori päälle. Eli jos se on hitsattavissa ehkä sitä kannattaa kokeilla.
Kyllä mä pimeässä ja jäykällä selällä koetin sinne auton alle kurkkia, mutta en mä mitään nähnyt. Sinänsä kai sama, kun en kuitenkaan osaisi mitään millekään asialle tehdä; tuskin rohkenisin edes mitään osia itse ostaa, kun ei kuitenkaan asentajaa tyydyttäisi. (Huomaan olevani aika Gattaca tässä asiassa. Ei tämä varmaan niin vaikeaa ole, kuin miltä se minusta tuntuu. No, lompakko ja sitä kautta muut harrasteet kärsivät.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:^ lähinnä pohdin varaosien hintatasoa, kyllä se huoltosetä hakee ne omasta suosikkipaikastaan itse. Toki jos tietää vian voi parhaassa tapauksessa säästää kohtuusumman viemällä osan mukanaan (mm. vein koiranluut vanhasta salmiakista sedälle, joka vaihtoi ne parillakympillä molemmille puolille).
Joo, varmaan se antaisi ainakin uskoa siihen, että huoltogubbe ei ihan turhaan tilaile bonk industriesilta törkykalliita varaosia, jos itselläänkin on joku kuva korjaustarpeesta ja hintaluokasta. Ehkä koetan kurkata vielä uudestaan.

Nopealla googlailulla näyttäisi, että jos onnistun torjumaan läheisen merkkikorjaamon seireenilaulut, nettikansa suosittaa Riemumielen Tiittasta tai vaihtoehtoisesti Espoon pakoputkihuoltoa Nupurissa(?).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vie Tiittaselle. 99,999999% todnäköisyydellä olet sen jälkeen tyytyväinen asiakas.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Aamukahvia nyt, myöhemmin kevyt päivälenkki ja kaupassa käyminen. Sitten voi käpertyä kirjan (Tom Rob Smithin The Secret Speech) ja viinilasin kanssa sohvannurkkaan. Paitsi ettei ole sohvaa, mutta tatami ajanee saman asian.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Pulkannaru kirjoitti:Vie Tiittaselle. 99,999999% todnäköisyydellä olet sen jälkeen tyytyväinen asiakas.
:sir:
Näin taidan tehdä. Todennäköisyydet tuntuvat olevan kohdallaan.
Viimeksi muokannut urpiainen, 31.12.2015 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hurjan illan suunnitelmat kirkastuu, vanhaa invaliidia ja nettipokeria.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

exPertti kirjoitti:^ mitä se kello olikaan siellä, 9:15?

Mietin tuota aamukahvia
Juu, kaksi tuntia ollaan jälkeenjääneitä täällä. Aamukahvit aloitin jo seiskalta, mutta tänään mennään pitkän kaavan mukaan. :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Vie Tiittaselle. 99,999999% todnäköisyydellä olet sen jälkeen tyytyväinen asiakas.
:sir:
Näin taidan tehdä. Todennäköisyydet tuntuvat olevan kohdallaan.
Tuohon vielä vinkkinä se, että jos aiot saada auton odottaessa, ole paikalla heti aamulla liikkeen auetessa. Muuten laita nimi kirjaan ja hae auto esim. työpäivän jälkeen. Muista myös tsekata auton pysäköintipaikka niin, ettei tule virhemaksua.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Vie Tiittaselle. 99,999999% todnäköisyydellä olet sen jälkeen tyytyväinen asiakas.
:sir:
Näin taidan tehdä. Todennäköisyydet tuntuvat olevan kohdallaan.
Jonkun on aina oltava se 0.000001 :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mua kyllä vähän nauratti mielikuva Urpsusta ruosteisen patongin alla. Siinähän kuluu vakosamettibyysat ihan epätasaisesti ja vääristä paikoista!

Koko aamu mennyt kokkaillessa illan kemuihin (jonne edelleenkään en haluaisi edes mennä), vielä pitäisi itsestään taikoa kreisibailaaja. Jos ensin vähän Siltaa...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Koko aamu mennyt kokkaillessa illan kemuihin (jonne edelleenkään en haluaisi edes mennä)
Hyvin sä olet itsesi aivopessyt. Mulle vastaava olisi saunanpuhdas nounou.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Vuoden vika viikonpäiväketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:Näytä minulle vuoden -89 jälkeen valmistettu ruosteinen patonki niin näytän rehellisen demarin.
Kuva
Kuva

exPertin vuoro! Missä rehellisen demarin kuva viipyy?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin